مقالات

تعمیر جعبه فرمان ال 90

تعمیر جعبه فرمان ال 90

آنچه خواهید خواند

اگر که احساس می کنید که فرمان خودرویتان دچار مشکل شده است و به مانند گذشته و به خوبی قبل کار نمی کند، ممکن است نیاز به تعمیر جعبه فرمان ال 90 داشته باشید. خودروی ال 90 را احتمالا همه بشناسید، ال 90 یکی از خودرو های محبوب و پرطرفدار است که ساخت شرکت فرانسوی رنو است. دلیل اهمیت بالای آن هم کیفیت بالای فنی و دیر نیاز پیدا کردن به تعمیر می باشد.

اما خودروی ال 90 و قسمت های مختلف آن هم ممکن است که گاهی دچار مشکل بشوند و جعبه فرمان ال 90 هم از این قاعده مستثنی نیست. در صورتی که به دنبال تعمیر جعبه فرمان ال 90 هستید، به شما پیشنهاد می شود که در ادامه بحث هم همراه ایران رنو بمانید تا با مباحثی همچون تلسکوپی فرمان ال 90، تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90، علائم خرابی جعبه فرمان ال 90، تعمیرگاه تخصصی ال 90، تعمیر جعبه فرمان ال 90 و... بیشتر آشنا شوید.

تعمیر جعبه فرمان ال 90

همانطور که مستحضر هستید فرمان وسیله ای است که وظیفه هدایت و کنترل خودرو را به عهده دارد که این عمل بسیار مهمی در خودرو به شمار میرود و برای اینکه فرمان خودرو این فعالیت هارا به درستی در خودرو انجام دهد نیاز به کمک برخی سیستم ها و قطعه ها در خودرو دارد تا بتواند وظایف خودرو را به خوبی انجام دهد که در واقع این مجموعه سیستمی که وظیفه هدایت و کنترل خودرو را به عهده دارد را جعبه فرمان یا سیستم فرمان خودرو می نامند .

سیستم فرمان خودرو درواقع با انتقال سرعت و نیرو به چرخ ها موجب هدایت خودرو میشود و در اصل یکی از سیستم های اصلی فرمان خودرو جعبه فرمان خودرو نام دارد که در حرکت و جا به جایی خودرو نقش بسیار مهمی را ایفا میکند، به همین خاطر هم هست که تعمیر جعبه فرمان ال 90 در زمان مناسب یک موضوع مهم می باشد.

تعمیر جعبه فرمان ال 90

تعمیر جعبه فرمان ال 90

اما این را هم در بحث تعمیر جعبه فرمان ال 90 باید بدانید که جعبه فرمان آن هیدرولیکی است. جعبه فرمان هیدرولیکی اولین نوع جعبه فرمان کمکی است که در صنعت خودروسازی به کار گرفته شد و به‌دلیل صرفه اقتصادی و سادگی روند تولید، همچنان رایج‌ترین آن‌ها نیز محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر دینام ال 90

در این نوع جعبه فرمان که ساختاری مشابه جعبه فرمان مکانیکی ‌دنده شانه‌ای دارد از یک فشار هیدرولیکی برای به حرکت درآوردن ‌دنده شانه‌ای کمک گرفته می‌شود تا راننده نیروی کمتری برای دوران غربیلک به‌کار گیرد. به دلیل اهمیت بالای این قطعه انجام به موقع تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90 هم همانند تعمیرجعبه فرمان ال 90 یک موضوع حیاتی می باشد.

در مورد خود تعمیر جعبه فرمان ال 90 هم باید گفت که پس این که تعمیر جعبه فرمان ال 90 را در یک تعمیرگاه تخصصی ال 90 معتبر انجام دادید، باید برای تست کردن جعبه فرمان تازه تعمیر، باید خودرو را روشن کرده و دسته فرمان را به سمت چپ و راست بچرخانید. در صورتی که جعبه فرمان به درستی کار کند، باید هیچ نویزی از آن شنیده نشود و دسته فرمان به راحتی بچرخد.

پس از انجام تعمیر حعبه فرمان یا تلسکوپی فرمان ال 90 توصیه می شود که برای حفظ عمر جعبه فرمان خودرو، همیشه از روغن مناسب برای آن استفاده کنید و به شرایط رانندگی مناسب توجه کنید. همچنین، بهتر است که به صورت دوره‌ای جعبه فرمان را بررسی کرده و در صورت نیاز، قطعات خراب آن را در یک تعمیرگاه معتبر و به دست یک تعمیرکار متخصص تعویض کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس ال 90

تلسکوپی فرمان ال 90

یکی از قطعاتی که در طی تعمیر جعبه فرمان ال 90 ممکن است به آن بر بخورید، تلسکوپی فرمان ال 90 است. تلسکوپی فرمان یک نوع سیستم فرمان‌دهی است که در آن از یک مکانیزمی به شکل تلسکوپ برای اتصال دسته فرمان به جعبه فرمان استفاده می‌شود. در این سیستم، دسته فرمان با یک شفت به جعبه فرمان متصل شده و با چرخش دسته فرمان، شفت به سمت راست یا چپ حرکت کرده و باعث حرکت قطعات جعبه فرمان می‌شود.

این حرکت باعث حرکت تایرهای خودرو می‌شود. وجود تلسکوپی باعث میشود که فاصله بین دسته فرمان و جعبه فرمان تغییر کند که همین موضوع هم باعث می‌شود که راننده بتواند به راحتی و با دقت بیشتر، خودرو را کنترل کند.

تعمیر جعبه فرمان ال 90

تعمیر جعبه فرمان ال 90

تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90

تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90 هم یکی از فرایند هایی است که ممکن است در طی تعمیر جعبه فرمان ال 90 مجبور به انجام آن شوید. پمپ هیدرولیک خودرو یکی از قطعات مهم و حیاتی در سیستم فرمان خودرو است که برای تأمین نیروی لازم برای حرکت قطعات در سیستم فرمان استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر کمک فنر ال90

این پمپ با استفاده از یک موتور الکتریکی یا جریان موتور خودرو، فشار روغن را افزایش می‌دهد و آن را به سیستم فرمان منتقل می‌کند. از ویژگی‌های مهم پمپ هیدرولیک خودرو می‌توان به عملکرد قابل اعتماد، کارایی بالا و صدای کم اشاره کرد. همچنین، این پمپ باعث بهبود عملکرد سیستم فرمان، دیر پدیدار شدن علائم خرابی جعبه فرمان ال 90 و کاهش فشار بر روی دسته فرمان می‌شود.

علائم خرابی جعبه فرمان ال 90

گاهی ممکن است احساس کنید جعبه فرمان خودروی شما لق شده است یا احساس کنید صداهای غیرعادی و اضافی از آن می شنوید، و در مجموع به این فکر بیفتید که جعبه فرمان خودروی ال 90 تان خراب شده است.

این ها علائم خرابی جعبه فرمان ال 90 را نشان می دهند و شما باید هر چه سریع تر برای تعمیر جعبه فرمان ال 90 اقدام نمایید. یکسری از علائم خرابی جعبه فرمان ال 90 عبارت اند از خلاصی زیاد در دستگاه فرمان، صدای غیرعادی فرمان هنگام چرخاندن، روغن ریزی قسمت های سیستم هیدرولیک و... .

تعمیرگاه تخصصی ال 90

در مقاله تعمیر جعبه فرمان ال 90 سعی شد تا با مسائلی مثل تلسکوپی فرمان ال 90، تعمیر پمپ هیدرولیک ال 90، علائم خرابی جعبه فرمان ال 90، تعمیرگاه تخصصی ال 90، تعمیر جعبه فرمان ال 90 و... بیشتر آشنا شوید تا در صورتی که خدای ناکرده مشکلی برای جعبه فرمان ال 90 تان پیش آمد بتوانید تشخیص دهید که مشکل از کجاست و برای تعمیر و رفع عیوب آن اقدام کنید.

پیشنهاد نهایی هم که به شما می شود اما، این است که در صورتی که صاحب رنو ال 90 هستید و اگر که هر گونه مشکل تعمیر جعبه فرمان ال 90 برایتان پیش آمد، به تعمیرگاه تخصصی ال 90 ایران رنو مراجعه کنید. تعمیرگاه ایران رنو با دارا بودن کادری مجرب و با تجربه آماده است تا تمامی عیوب خودروی رنوی شما را هم شناسایی و هم رفع نماید و خودروی شما را به سالم ترین شکل ممکن به شما بازگرداند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *