مقالات

لیست خطاهای مگان 1600 و 2000

در این مقاله می خواهیم در مورد لیست خطاهای مگان که ممکن است آن ها را در مگان 1600 و یا مگان 2000 مشاهده کنید به بحث و بررسی برپدازیم. برخی از خطاها به راحتی از بین نمی روند برای حل آن ها لازم است که به تعمیرگاه مگان تهران مراجعه کنید. در صورتی که با خطای ناشناسی روبرو شده اید و به دنبال بهترین تعمیرگاه رنو در تهران می باشید همین حالا می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل کنید.

لیست خطاهای مگان چیست؟

رایج ترین لیست خطاهای مگان کدامند و چگونه می توان آن ها را رفع کرد؟ یکی از بخش های مهم نه تنها در خودروی مگان بلکه در تمام خودروها، گیربکس آن است. بر روی مگان گزینه های مختلفی وجود دارد که در صورت خرابی بخش های مختلف مگان روشن می شود و شما را از وجود ایر اد در خودرو مطلع می کند.

بسیاری از افراد به محض مشاهده پیغام خطا بر روی صفحه نمایش مرتبط، برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان به سراغ تعمیرگاه تخصصی مگان در تهران می روند. در صورتی اگر مقدار کمی اطلاعات داشته باشید و از مطلب پیش رو نهایت استفاده را ببرید می توانید به عیب یابی و سپس تعمیر آن بپردازید. در ادامه شما را با دو مورد از متداول ترین لیست خطاهای مگان شامل گیربکس و سیستم برقی ( باطری ، فیوز و … ) آشنا می کنیم.

خطای Automatic transmission internal pressure در مگان

یکی از لیست خطاهای مگان کد Automatic transmission internal pressure می باشد. این کد ارتباط مستقیمی با فشار داخلی گیربکس دارد. اگر این پیغام را بر روی صفحه نمایش مشاهده کردید باید چند کار مهم انجام دهید. ابتدا باید سطح روغن گیربکس اتوماتیک و کیفیت آن را بررسی کنید. همان طور که می دانید روغن گیربکس به منظور روان کار کردن قطعات و همچنین کاهش دمای گیربکس مورد استفاده قرار می گیرد.

این روغن به مرور زمان آلودگی ها را به خود جذب کرده و کیفیت خود را از دست می دهد. در حالتی که موتور خاموش است اما سوئیچ باز است باید اقدام به گرفتن فشار روغن گیربکس کنید. اگر میزان فشار داخلی بیشتر از 0.2 بود باید در سریع ترین زمان ممکن سنسور فشار روغن را تعویض کنید. اگر می خواهید فشار خطی گیربکس را بررسی کنید سه وضعیت پیش روی شماست.

در وهله اول باید توجه داشته باشید که خودرو در وضعیت سکون باشد. بدین منظور باید ترمز دستی را بکشید و پای خود را بر روی پدال ترمز فشار دهید. توجه داشته باشید که در این شرایط هیچ کدام از تجهیزات و آپشن ها مانند کولر ، چراغ ها، سیستم صوتی و رادیو نباید روشن باشند. در صورتی که گیربکس خودرو شما به مشکل خورده برای تعمیر گیربکس مگان می توانید به ایران رنو مراجعه کنید.

خطای Electronic fault در مگان

از دیگر مواردی که در لیست خطاهای مگان وجود دارد مربوط به سیستم برقی آن است. این خطا تحت عنوان Electronic fault شناسایی می شود. هنگامی که مشکل در سیستم الکترونیکی خودرو رخ دهد این پیغام بر روی نمایشگر ظاهر می شود. برای تشخیص مشکل برقی خودرو لازم است که به مرکزی مراجعه کنید که از مشکلات برقی خودرو شما مطلع باشد.

برای تعمیر برق مگان در تهران می توانید به مجموعه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید که در زمینه تعمیر خودروهای رنو سرآمد می باشند.

دلیل روشن بودن چراغ چک موتور مگان

چراغ چک موتور که به‌ طور رسمی ­‌تر چراغ نشان ­‌دهنده عیب نامیده می­‌شود، علامتی از سوی ECU یا کامپیوتر خودرو است که نشان می‌­دهد خودرو دچار مشکل است. یک تعمیرکار مجاز می­‌تواند خطای ایجاد‌شده را تشخیص دهد، ولی راهی برای پیش­بینی احتمالی خطای مذکور وجود دارد .

لیست خطاهای مگان

لیست خطاهای مگان

نحوه خاموش کردن چراغ چک خودرو مگان

۱-سوئیچ را باز نموده اما استارت نزنید.

۲-دکمه انتهای دسته برف پاکن را چندین مرتبه فشار داده و رها کنید تا گزینه SERVICE  DUE  NOW ظاهر شود.

۳-هنگامیکه SERVICE  DUE  NOW ظاهر شد دکمه انتهای برف پاکن را ثابت نگه دارید.

۴-در این هنگام SERVICE  DUE  NOW شروع به چشمک زدن می کند  و درصورتی که شروع به چشمک زدن نکرد ماشین را روشن نموده و همین کار را در حالت روشن انجام دهید

۵-  همچنان  کلید را ثابت نگه داشته تا چشمک زدن صفحه نمایش تمام شود. در این هنگام چراغ سرویس ریست شده است.

لیست خطاهای مگان

لیست خطاهای مگان

تعمیرگاه مگان در تهران

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 پذیرای تمامی تعمیرات خودروی مگان شما میباشد.

شماره تماس:

09128896509

021-77785115

021-77785114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *