خدمات

علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو

علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو
دریافت نوبت
نشانه های مصرف سوخت بالای داستر

آنچه خواهید خواند

دانستن علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو در جایی مهم تلقی می شود که شما احساس کنید ترمز های خودرویتان به خوبی سابق کار نمی کنند و حدس می زنید که دچار مشکل شده اند. ترمز یکی از مهم ترین بخش های خودرو می باشد. اهمیت ترمز در آنجایی است که در حین رانندگی و حرکت کردن خودرو اگر وجود نداشته باشد، شما قادر نخواهید بود تحت هیچ شرایطی خودرو را از حرکت نگه دارید. با تعمیرگاه تخصصی ساندرو همراه باشید.

به همین خاطر اهمیت بسیار بسیار بالای ترمز است که همواره توسط متخصصین خودرویی و مکانیک های مجرب توصیه می شود که حسابی حواستان به سیستم های ترمز خودروی تان باشد و اگر که احساس کردید که کوچک ترین مشکلی دارند، سریعا برای تعمیر آن ها اقدام کنید. در ادامه بحث یکسری از مهم ترین علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو که باید از آن ها مطلع باشید را با خواهیم دید.

علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو

ترمزهای ضعیف می‌توانند نشانه‌های مختلفی داشته باشند. یکسری از مهم ترین علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو را در پایین با هم مشاهده می کنیم.

صدای غیرعادی: صداهایی مانند خردشدن، ساییده‌شدن یا زوزه‌کشیدن هنگام فشار دادن پدال ترمز می‌تواند نشان‌دهنده فرسودگی لنت‌ها یا مشکلات دیگر در سیستم ترمز باشد.

روشن‌شدن چراغ نشانگر ABS: اگر چراغ ABS روی داشبورد روشن شود، نشان‌دهنده مشکل در سیستم ترمز است.

کشیده‌شدن خودرو به یک سمت: اگر خودرو در هنگام ترمزکردن به یک سمت کشیده شود، ممکن است نشانه‌ای از فرسودگی نامتقارن لنت‌ها یا مشکل در سیستم هیدرولیک باشد.

لرزش پدال ترمز: لرزش در پدال ترمز می‌تواند نشانه‌ای از مشکل در روتورهای ترمز باشد.

پدال ترمز سفت نیست: از مهم ترین علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو این است که اگر پدال ترمز به سمت کف خودرو پایین‌تر رود، ممکن است نشانه‌ای از فرسودگی لنت‌ها یا نشتی مایع ترمز باشد.

اطلاعات بیشتر: علت خاموش شدن ساندرو در ترافیک

علت ترمز نگرفتن ساندرو در سرعت بالا

ترمز نگرفتن خودرو در سرعت‌های بالا که از قبل علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو را هم می تواند به شما نشان دهد، ممکن اسن به دلایل متعددی رخ دهد، از جمله موارد زیرین.

گرم شدن شدید لنت‌های ترمز: استفاده مداوم و داغ شدن لنت‌ها می‌تواند باعث کاهش توانایی آن‌ها در گرفتن روتور چرخ شود.

خرابی دیسک روتور: اگر دیسک روتور خراب شود، توانایی توقف خودرو کاهش می‌یابد.

نشتی مایع هیدرولیک: نشتی روغن یا مایعات هیدرولیک از سیستم ترمز.

راندن خودرو در آب یا گِل: ممکن است لنت‌ها و دیسک‌های روتور آسیب ببینند.

کم شدن فشار مایع هیدرولیک ترمز: کاهش فشار مایع می‌تواند باعث کاهش توانایی ترمز شود.

تعویض لنت ترمز ساندرو

اما در صورتی که علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو مشاهده کردید، باید برای تعویض لنت ترمز ساندرو اقدام کنید. لنت ترمز ساندرو یک قطعه است که با فشار دادن پدال ترمز، به روتور ترمز چسبیده و با ایجاد اصطکاک، خودرو را متوقف می‌کند.  لنت ترمز ساندرو از جنس‌های مختلفی می‌تواند باشد، اما معمولا از نوع سرامیکی یا نیمه متالیک است. لنت ترمز سرامیکی دارای مزایایی مانند عمر طولانی، کم صدا بودن، کم گرد و غبار بودن و کمتر خوردن روتور است. 

لنت ترمز نیمه متالیک دارای مزایایی مانند قدرت بالا، مقاومت در برابر گرما و قیمت مناسب است. این را هم بدانید که تعویض لنت ترمز ساندرو و گفتن علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو توسط مکانیک ساندرو در تهران شاغل در تعمیرگاه معتبری همچون ایران رنو، یکی از مراحل نگهداری خودرو است که باید به صورت دوره‌ای انجام شود.

اطلاعات بیشتر: علت نشتی روغن ساندرو

بهترین لنت ترمز ساندرو

آشنایی با بهترین لنت ترمز ساندرو، درست مثل دانستن علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو است. اما این مورد بستگی به نوع، برند، کیفیت و قیمت آن دارد. برای انتخاب بهترین لنت ترمز ساندرو باید به عواملی مانند نوع رانندگی، شرایط آب و هوایی، بودجه و توصیه‌های تولیدکننده خودرو توجه کنید. به طور کلی، لنت ترمزها به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند، لنت ترمز ارگانیک، لنت ترمز فلزی و لنت ترمز سرامیکی. هر کدام از این لنت ترمزها دارای مزایا و معایب خاص خود هستند که در زمان تعویض لنت ترمز ساندرو باید یکی از آنها را انتخاب نمایید.

علائم نیاز به تعویض لنت ترمز ساندرو

لنت ترمز یکی از قطعات مهم سیستم ترمز خودرو است که با فشار به دیسک ترمز، باعث کند شدن یا ایستادن خودرو می‌شود. با توجه به اینکه لنت ترمز با استفاده و در طول زمان، دچار ساییدگی می‌شود، و تعویض لنت ترمز ساندرو لازم خواهد شد. برخی از علائمی که نشان می‌دهند لنت ترمز ساندرو نیاز به تعویض دارد مثل علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو هستند، و عبارتند از موارد پایینی.

شنیدن صدای جیغ یا خرخر کردن ماشین در هنگام ترمزگیری. این صدا از یک لایه فلزی کوچک بر روی لنت ترمز است که به شما این هشدار صوتی را می‌دهد که زمان تعویض لنت‌ها رسیده است.

اطلاعات بیشتر: علت بوی بنزین داخل کابین ساندرو

کشیده شدن خودرو به سمت چپ یا راست. این اتفاق ممکن است نشانه این باشد که لنت‌های ترمز به طور نامتقارن خورده شده یا ماده‌ای خارجی در روغن ترمز وجود دارد.

توقف خودرو با تاخیر بعد از فشردن پدال. این ممکن است نشانه این لنت ترمز کمتر از حد مجاز ضخامت دارد یا نشتی در سیستم ترمز وجود دارد.

لرزش پدال یا فرمان خودرو در هنگام ترمزگیری. این ممکن است نشانه این باشد که دیسک ترمز دچار تاب یا خراشیدگی شده است.

روشن شدن چراغ ترمز یا لنت در داشبورد خودرو. این یک هشدار الکترونیکی است که به شما می‌گوید لنت ترمز خودرو خود را بررسی کنید.

مشاهده دود یا گرده تیره رنگ در نزدیکی چرخ‌ها. این ممکن باشد که است نشانه این باشد که لنت ترمز بیش از حد گرم شده است و باعث سوختگی یا آتش‌سوزی شود.

اجرت تعویض لنت ترمز ساندرو

در مورد اجرت تعویض لنت ترمز ساندرو در بحث علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو هم باید گفت که، اجرت تعویض لنت ترمز ساندرو بستگی به نوع تعمیرگاه و مدل خودرو دارد. البته این مبلغ فقط شامل هزینه نیروی کار است و برای خرید لنت ترمز باید مبلغ دیگری را هم پرداخت کنید. زیرا همانطور که اشاره شد قیمت لنت ترمز ساندرو بستگی به نوع، برند، کیفیت و محل خرید آن دارد. برای این که اطلاعات کامل تری در مورد اجرت تعویض لنت داشته باشید، توصیه می شود که با شماره 09128896509 تماس حاصل کنید.

مکانیک ساندرو تهران

 اگر به دنبال یک مکانیک متخصص و معتبر برای اطلاع از علائم ضعیف بودن ترمز ساندرو و تعویض لنت ترمز ساندرو خود هستید، می‌توانید به سایت مجموعه تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که خدمات تعمیر و نگهداری خودرو را ارائه می‌دهند، مراجعه کنید. ایران رنو در شرق تهران واقع شده و دارای کادری مجرب از متخصص ترین تعمیرکاران خودرو های رنو در ایران می باشد. آدرس ایران رنو هم به شرح زیر است.

تهران – تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه 7 شمالی، پلاک 10.

 

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *