مقالات

فعال سازی آپشن های کولیوس

فعال سازی آپشن های کولیوس
فعال سازی آپشن های کولیوس

آنچه خواهید خواند

اگر که صاحب خودروی کولیوس باشید، با توجه به این که مقدار هزینه قابل توجهی را برای خودرویتان هزینه کرده اید، این که به دنبال فعالسازی آپشن های کولیوس باشید، بسیار طبیعی خواهد بود. خودروی کولیوس در مدل های مختلفی وارد کشور مان شده است که هر کدام با یکدیگر متفاوت اند. مثلا تفاوت کولیوس 2017 و 2018، تفاوت کولیوس فول و نیمه فول و… همگی مسائلی هستند که باید از آن ها مطلع باشید تا بتوانید با استفاده از نحوه فعالسازی آپشن های کولیوس، به لذت استفاده از این قابلیت ها برسید. برای این که بیشتر در مورد آپشن های کولیوس و مطالب جالب دیگری مثل فعال کردن اکسسوری رنو کولیوس در تعمیرگاه تخصصی کولیوس بدانید، در ادامه هم همراه باشید.

فعالسازی آپشن های کولیوس

قبل از صحبت درباره فعالسازی آپشن های کولیوس باید با تعریف آپشن آشنا باشید. آپشن در خودرو به معنای یک سری امکانات و سیستم‌هایی است که به صورت اختیاری بر روی خودرو نصب می‌شوند و می‌توانند راحتی، ایمنی، عملکرد و زیبایی خودرو را افزایش دهند. برخی از آپشن‌ها برای بهبود عملکرد خودرو شده و برخی دیگر صرفا به منظور افزایش ایمنی خودرو و کاهش آسیب هنگام تصادفات تعبیه شده‌اند. برخی از آنها نیز فقط حالت تزئینی دارند. برای مثال، سیستم کروز کنترل، سیستم صوتی، سیستم ناوبری، سنسور پارک، دوربین عقب، رادار نقاط کور، سقف پانوراما و صندلی‌های برقی و گرمکن از جمله آپشن‌های متداول خودروها هستند.

اما خود رنو کولیوس یک خودروی کراس‌اوور سایز متوسط است که از ترکیب موتور تنفس طبیعی به همراه گیربکس اتوماتیک CVT بهره می‌برد. این خودرو دارای لیست بلندبالایی از آپشن‌ها می‌باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره اشاره شده است. برای فعالسازی آپشن های کولیوس که در پایین آن ها را می بینیم به شما توصیه می شود که حتما به یک تعمیرگاه تخصصی رنو کولیوس همچون تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی برق کولیوس

سیستم مالتی مدیا RLINK و سیستم صوتی BOSE: این سیستم با استفاده از 13 بلندگو، موسیقی‌های مورد علاقه شما را با کیفیت فوق‌العاده‌ای پخش می‌کند. پس از فعالسازی آپشن های کولیوس در این بخش، تمامی تنظیمات مرتبط با سیستم‌های رفاهی داشبورد از طریق سامانه R-LINK2 قابل دسترسی و تنظیم هستند.

فعال سازی آپشن های کولیوس

فعال سازی آپشن های کولیوس

سنسور 360 به همراه دوربین عقب: این سیستم به شما کمک می‌کند تا در پارک کردن خودرو به راحتی عمل کنید. سنسورهای پارک جلو و عقب (360 درجه) و دوربین پارک عقب به همراه نشانگر خطوط کمکی برای پارک کردن یاری‌رسان وی خواهند بود.

رادار نقاط کور: این سیستم با استفاده از دوربین جلو، خودروهایی را که در نقاط کور دید راننده قرار دارند تشخیص می‌دهد و با روشن شدن چراغ‌هایی که روی آینه‌های جانبی قرار دارند، به‌همراه یک اخطار صوتی، راننده را از وجود خطرات احتمالی آگاه می‌سازد.

کنترل حرکت در سربالایی: این سیستم با فشار دادن یک دکمه، سیستم ESP خودرو را متوقف می‌کند و شما را قادر می‌سازد تا با تیک آف کردن، از موقعیت‌های لغزنده خارج شوید.

سقف پانوراما: این سقف شیشه‌ای بازشونده، به شما امکان می‌دهد تا از منظره بیرون خودرو لذت ببرید و هوای تازه وارد کابین خودرو کنید.

صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن و تهویه مطبوع دوگانه: این صندلی‌ها با استفاده از یک کلید برقی، قابل تنظیم هستند و به شما امکان می‌دهند تا در فصول سرد و گرم، دمای مطلوب را برای خود انتخاب کنید.

ترمز دستی برقی با سیستم اتوهلد: این سیستم با فشار دادن یک دکمه، ترمز دستی را فعال یا غیرفعال می‌کند و همچنین با سیستم اتوهلد، خودرو را در شیب‌ها نگه می‌دارد.

سیستم ناوبری: با فعالسازی آپشن های کولیوس در این بخش، این سیستم با استفاده از GPS، موقعیت مکانی خودرو را نشان می‌دهد و به شما در رانندگی و یافتن مسیرهای بهینه کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس رنو کولیوس

نحوه فعالسازی آپشن های کولیوس

به طور کلی در مورد نحوه فعالسازی آپشن های کولیوس باید گفت که برای فعالسازی آپشن‌های کولیوس، شما نیاز به یک یونیت فعال‌سازی دارید که توسط متخصصین مجرب و با استفاده از نرم‌افزار DDT4 all و پورت OBD خودرو، بتوانند آپشن‌های مختلفی را برای شما فعال کنند. برخی از آپشن‌هایی که قابل فعالسازی هستند هم را در قسمت قبلی با خم مشاهده کردیم.

تفاوت کولیوس 2017 و 2018

برای دانستن تفاوت کولیوس 2017 و 2018، شما باید به مشخصات فنی و امکانات این دو مدل توجه کنید. کولیوس 2017 و 2018 هر دو از یک موتور 2.5 لیتری چهار سیلندر با قدرت 171 اسب بخار و گیربکس CVT بهره می‌برند. اما کولیوس 2018 دارای برخی امکانات بیشتری نسبت به کولیوس 2017 است. برای مثال، کولیوس 2018 دارای سیستم صوتی BOSE با 13 بلندگو، دوربین 360 درجه، سقف پانوراما، صندلی‌های برقی جلو مجهز به گرمکن و سردکن، ماساژور و روکش چرمی است. همچنین کولیوس 2018 دارای رادار تصادف جلو و عقب، رادار تغییرلاین، رادار تابلوخوان و سیستم تهویه اتومات دوگانه است. به همین خاطر نحوه فعالسازی آپشن های کولیوس 2017 و 2018  هم با هم متفاوت هستند.

فعال سازی آپشن های کولیوس

فعال سازی آپشن های کولیوس

تفاوت کولیوس فول و نیمه فول

 رنو کولیوس یک خودرو شاسی بلند است که در دو نسخه فول و نیمه فول عرضه شده است. در مورد تفاوت کولیوس فول و نیمه فول باید گفت که این دو نسخه در مورد موتور، گیربکس، سیستم انتقال قدرت و ابعاد بدنه تفاوتی ندارند و هر دو از موتور ۲.۵ لیتری ۱۶ سوپاپی با قدرت ۱۷۰ اسب بخار، گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته و سیستم دو دیفرانسیل هوشمند با قابلیت انتخاب ۳ حالت استفاده می‌کنند. ابعاد بدنه هر دو نسخه نیز ۴۵۲۰ میلیمتر طول، ۱۸۶۶ میلیمتر عرض و ۱۶۹۹ میلیمتر ارتفاع دارد. تفاوت اصلی این دو نسخه در مورد امکانات رفاهی و ایمنی است که در نسخه فول بیشتر و کامل‌تر هستند. برخی از امکانات نسخه فول که در نسخه نیمه فول وجود ندارند. به طور کلی نحوه فعالسازی آپشن های کولیوس در مدل فول بسیار بیشتر کاربرد دارد.

اکسسوری رنو کولیوس

 اکسسوری رنو کولیوس یا لوازم جانبی رنو کولیوس شامل قطعات و ملزوماتی است که برای زیبایی، راحتی، ایمنی و بهبود عملکرد خودرو به آن اضافه می‌شوند. برخی از این اکسسوری‌ها عبارتند از رکاب، کفپوش، ضبط و باند، دوربین دنده عقب، روکش صندلی، آینه بغل، آفتابگیر، اورینگ خنک کن روغن، اویل پمپ، بالشتک، بلبرینگ، بوش رام، بوق، پایه دیاغ فلزی، پایه دیاق فلزی و غیره. این اکسسوری‌ها را می‌توان از فروشگاه‌های مختلف خریداری کرد و برخی از آن‌ها نیاز به نصب توسط کارشناسان دارند.

بیشتر بخوانید: تعویض روغن گیربکس کولیوس

تعمیرگاه تخصصی رنو کولیوس

شما با لیست آپشن ها در بخش فعالسازی آپشن های کولیوس، تفاوت کولیوس 2017 و 2018، و تفاوت کولیوس فول و نیمه فول آشنا شدید، حال اما نوبت آن است که تصمیمی بگیرید که به کدام تعمیرگاه تخصصی رنو کولیوس که از نحوه فعالسازی آپشن های کولیوس هم مطلع است مراجعه کنید. برای انجام فعالسازی آپشن های کولیوس به شما توصیه می شود که به ایران رنو مراجعه نمایید. تعمیرگاه تخصصی رنو کولیوس ایران رنو مرکزی است که با داشتن کارشناسان مجرب و متخصص، ابزارآلات بروز و قطعات اصلی، خدمات تعمیر و نگهداری خودرو رنو کولیوس را ارائه می‌دهد. این خدمات شامل عیب یابی موتور، گیربکس، جلوبندی، برق، سیستم ترمز، سیستم روغن رسانی، سیستم هیدرولیک، سیستم اگزوز، سیستم تهویه مطبوع، سیستم ناوبری و مولتی‌مدیا و غیره می‌شود.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *