خدمات

دلایل کم شدن آب مگان

دلایل کم شدن آب مگان

آنچه خواهید خواند

دلایل کم شدن آب مگان چیست؟، چه موضوعاتی می توانند باعث شود که آب مگان روند کاهشی پیدا کند و کم شود. خودرو های مختلف اعم از خارجی و داخلی و از پراید گرفته تا مگان و غیره و غیره، همگی دارای سیستم یکسانی برای خنک کردن موتور هستند.

این سیستم دقیق و جامع که حول محور گردش آب می چرخد اهمیت بسیار زیادی در سلامت و کارکرد صحیح و حتی کارکردن و نکردن خودرو دارد. برای این که بیشتر با این موضوع و مسائلی مثل دلایل کم شدن آب مگان، علت بالا رفتن آمپر آب مگان، نشتی آب رادیاتور مگان، تعمیرگاه رنو مگان و... آشنا شوید، در ادامه بحث دلایل کم شدن آب مگان هم همراه ایران رنو بمانید.

دلایل کم شدن آب مگان

همان طور که پیش تر هم به آن اشاره شد، آب در موتور خودرو نقش بسیار مهمی دارد. اینکه آیا سطح آب در موتور مناسب است یا خیر، به تعمیر و نگهداری صحیح خودرو اهمیت بسیاری دارد. آب در موتور خودرو به عنوان یک ماده خنثی کننده حرارت عمل می‌کند و با جریان دادن به سیستم خنک کننده، حرارت را از موتور جذب کرده و آن را به بیرون از خودرو منتقل می‌کند. بنابراین، کمبود وقوع دلایل کم شدن آب مگان و در نتیجه کاهش سطح آب در موتور مگان باعث افزایش دمای موتور مگان و در نتیجه خراب شدن قطعات آن می‌شود.

اهمیت بالای آب اینقدر است که حتی اگر دلایل کم شدن آب مگان رخ دهند و اگر دیدید که سطح آب در مخزن خودرو کم است، باید به سرعت به اضافه کردن آب بپردازید. در غیر این صورت، موتور خودرو با دمای بالا به سرعت خراب خواهد شد. برای اضافه کردن آب به مخزن خودرو، ابتدا باید مطمئن شوید که موتور خاموش است و سطح آب در مخزن به حد نصاب رسیده است.

دلایل کم شدن آب مگان

دلایل کم شدن آب مگان


سپس با باز کردن درپوش مخزن آب و اضافه کردن آب تمیز به رادیاتور این عمل صورت می گیرد. دلایل کم شدن آب مگان بسیار متنوع هستند و از نشتی آب رادیاتور مگان گرفته تا غیره را شامل میشود. یکسری از مهم ترین علت بالا رفتن آمپر مگان و کم شدن آب آن را در پایین با هم مشاهده می کنیم.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور مگان تخصصی

خراب شدن واتر پمپ و یا واشر واتر پمپ

واتر پمپ یکی از قطعات مهم خودرو هست. واتر پمپ آب را از رادیاتور گرفته و با فشار زیاد وارد مجرا های آب موتور می‌کند. واتر پمپ از یک قطعه به نام فیبر و فنر برای آب بندی استفاده می کند که مانع خروج آب به خارج از واتر پمپ می‌شود. اگر فیبر و فنر و یا واشر آب بندی واتر پمپ خراب شوند، آب از سوراخ داخل بدنه واتر پمپ خارج شده و اگر این نشتی زیاد باشد آب رادیاتور کم می‌شود. احتمال اینکه این مورد از دلایل کم شدن آب مگان یعنی نشتی آب واتر پمپ به تسمه تایم خسارت وارد کند هم بسیار است.

خرابی درب رادیاتور

یکی از مشکلات کوچک ولی خیلی مهم که اکثر مواقع در باعث واشر زدن می شود خرابی درب رادیاتور است که واشر سر سیلندر را نابود می شود. آن دسته از ماشین هایی که منبع انبساط هم دارند باید حتما حتما درب و شلنگ منبع انبساط را جدی بگیرند. خرابی این قطعات یکی از دلایل آب کم کردن مگان می شود.

نشتی رادیاتور بخاری ماشین

بخاری ماشین با استفاده از یک رادیاتور کار می‌کند و سیال در آنها نیز گردش دارد. معمولا رادیاتور بخاری پشت داشبورد قرار گرفته و پس از مدتی فرسوده و در نتیجه نشتی پیدا میکند. در این شرایط آب رادیاتور از این قطعه نشت پیدا کرده و پس از مدتی کوتاه شاهد وقوع این مورد از دلایل کم شدن آب مگان یعنی کم شدن آب رادیاتور و یا حتی نشتی رادیاتور مگان خود هستیم.

بیشتر بخوانید: علائم خرابی جلوبندی مگان

خرابی واشر سرسیلندر

بر روی سیلندر و سرسیلندر خودرو کانال های آب وجود دارد. واشر سرسیلندر بین سیلندر و سرسیلندر قرار می‌گیرد و این قسمت را آب بندی می کند. این کانال ها بر روی واشر سرسیلندر هم وجود دارند. حرارت موتور به مرور باعث فرسوده شدن واشر سرسیلندر می شود و آب از سمت کانال های آب وارد کانال های روغن و یا محفظه احتراق می شود. هر کدام از این نشتی ها علائم خاص خود را دارند و می توانند یکی از دلایل کم شدن آب مگان باشند.

علت بالا رفتن آمپر آب مگان

آمپر آب در واقع یک واحد اندازه گیری جریان الکتریکی در سیستم خنک کننده موتور خودرو است که دارای اهمیت خیلی بالایی می باشد. از همین رو در حین رانندگی شما باید همواره حواستان به آمپر باشد تا بعدا به دنبال علت بالا رفتن آمپر آب مگان نگردید. بالارفتن آمپر آب ممکن است به دلیل چند علت مختلف باشد که تقریبا شبیه به دلایل کم شدن آب مگان هستند. یکسری از موارد علت بالا رفتن آمپر مگان عبارت اند از خرابی پمپ آب، خرابی ترموستات، خرابی شیر آب خودرو، خرابی رگولاتور فشار، تغییرات دمای هوا و... .

دلایل کم شدن آب مگان

دلایل کم شدن آب مگان

اما توصیه می شود برای جلوگیری از وقوع علت بالارفتن آمپر آب مگان، و پیشگیری از وقوع دلایل کم شدن آب مگان، به صورت دوره‌ای سیستم خنک کننده را بررسی کرده و در صورت نیاز با مراجعه به تعمیرگاه رنو مگان، قطعات خراب را تعویض کرده و سطح آب را بررسی و تنظیم کرد. همچنین، تغییرات دمای هوا و شرایط رانندگی نیز باید در نظر گرفته شود و طبق شرایط محیطی و آب و هوایی از خودرو استفاده کنید.

نشتی آب رادیاتور مگان

یکی از مواردی که می تواند از دلایل کم شدن آب مگان باشد، نشتی آب رادیاتور مگان است. نشتی آب رادیاتور ممکن است به دلیل چند علت مختلفی از جمله خرابی رادیاتور، خرابی شیر آب، خرابی لوله‌های آب، خرابی پمپ آب و یا خرابی سرسیلندرهای خنک کننده رخ دهد. برای رفع نشتی آب رادیاتور مگان، ابتدا باید محل نشتی پیدا شود. برای این کار می‌توان از روش‌های مختلفی مانند استفاده از رنگ آب، استفاده از فلزات تشخیص دهنده نشتی و یا استفاده از دستگاه‌های تشخیص نشتی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی مگان

پس از پیدا کردن محل نشتی، باید به شیوه‌ای مناسب آن را رفع کرد. در صورت نشتی رادیاتور، ممکن است بتوان آن را با استفاده از مواد تعمیری مانند چسب و یا رزین رفع کرد. اما در صورت نشتی شیر آب، لوله‌های آب و یا پمپ آب، باید قطعات خراب را تعویض کرد. همچنین در صورت نشتی سرسیلندرهای خنک کننده، باید سرسیلندرها را تعویض کرد. به طور کلی توصیه می شود که برای رفع نشتی آب رادیاتور مگان یا دلایل کم شدن آب مگان به یک تعمیرگاه رنو مگان معتبر مراجعه نمایید.

تعمیرگاه رنو مگان

در نهایت باید گفت که سعی شد با بیان مطالبی مثل دلایل کم شدن آب مگان، علت بالا رفتن آمپر آب مگان، نشتی آب رادیاتور مگان، تعمیرگاه رنو مگان و... در طی بحث دلایل کم شدن آب مگان به اطلاعات خودرویی شما کمکی اضافه شود. همانطور که خودتان میدانید نگهداری و تعمیر صحیح خودرو شامل بررسی دوره‌ای سطح آب، روغن موتور، فیلتر هوا و سایر قطعات موتور است.

از همین رو بهتر است برای انجام این فرایندها از یک تعمیرکار ماهر و متخصص مانند متخصصین تعمیرگاه رنو مگان ایران رنو استفاده کنید تا مشکلات خودرو همچون دلایل کم شدن آب مگان، به صورت دقیق و با استفاده از ابزارهای خاص برطرف شود. برای کسب اطلاعات بیشتر هم می توانید با شماره های درج شده در سایت ایران رنو تماس حاصل نمایید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:

ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *