مقالات

علائم خرابی شمع ال نود، زمان و نحوه تعویض

علائم خرابی شمع ال نود
علائم خرابی شمع ال نود

آنچه خواهید خواند

با بررسی علائم خرابی شمع ال نود و بررسی زمان تعویض شمع ال نود در خدمت شما هستیم. شاید برای شما هم سوال باشد که چه نشانه هایی در خودرو ال نود وجود دارد که نشان می دهد شمع خودرو ال نود بایستی تعویض شود. در این مقاله همراه با تعمیرگاه ال نود باشید تا پاسخ سوالات خود را در زمینه شمع ال نود بیابید. مجموعه ایران رنو یکی از تخصصی ترین مراکز تعمیر خودرو ال نود می باشد که برای تعویض شمع ال نود خود با شمع اورجینال می توانید به این مجموعه مراجعه کنید.

علائم خرابی شمع ال نود

احتراق ناقص موتور: یکی از علائم خرابی شمع ال نود احتراق ناقص موتور می باشد. هر زمانی که مشکلی در احتراق مخلوط سوخت و هوا در درون سیلندر رخ دهد، احتراق ناقص ایجاد می شود. این مشکل می تواند زمانی که مخلوط هوا و سوخت در زمان مناسب محترق نشود، روی دهد.

در حالتی که احتراق سوخت در پیشرانه به خوبی صورت نگیرد، سوخت محترق نشده موجب انتشار آلودگی های بیشتر از اگزوز می شود که به محیط زیست به شدت آسیب می رساند. بنابراین عدم ایجاد جرقه صحیح توسط شمع ها می تواند یکی از دلایل احتراق ناقص پیشرانه باشد.

لرزش و ایجاد سر و صدا در حالت درجا: در صورتی که شمع خودرو عملکرد خود را به خوبی انجام ندهد می تواند منجر به ایجاد سر و صدای بلند و گاهی اوقات لرزش خودرو در زمان کار کردن درجای آن شود. این اتفاق به این دلیل رخ می دهد که سوخت سوزانده نشده ناشی از عدم احتراق صحیح شمع حسگر اکسیژن خودرو را به اشتباه می اندازد.

شتاب گیری سخت یا کند: عدم پاسخ صحیح از سوی پیشرانه در زمان فشردن پدال گاز مخصوصا در زمان شتاب گیری خودرو قابل توجه است. همچنین تاخیر پیشرانه در زمان شتاب گیری موضوعی است که به دلیل عدم احتراق درست در پیشرانه رخ می دهد نیز از علائم خرابی شمع ال نود می باشد. عدم عملکرد صحیح شمع خودرو در جرقه زنی می تواند عامل مهم و اثرگذاری در شتاب گیری خودرو باشد. کیفیت و قدرت جرقه های ایجاد شده توسط شمع در صورتی که فاقد استاندارد های لازم باشند منجر به پاسخ نامناسب پیشرانه در زمان شتاب گیری و گاز خوردن خودرو خواهد شد.

علائم خرابی شمع ال نود

علائم خرابی شمع ال نود

افزایش مصرف سوخت خودرو: خودرو برای اینکه عملکردی در سطح خواسته راننده از خود نشان دهد مجبور است سوخت بیشتری مصرف کند و این در حالی است که به دلیل عدم عملکرد صحیح شمع خودرو بخشی از این سوخت بدون سوزانده شدن، از خودرو خارج می شود یا در قسمتی از خودرو دچار احتراق می شود که نیرویی تولید نمی کند.

نظارت بر میزان مصرف سوخت خودرو همواره ایده خوبی است. مشکلات زیادی می تواند منجر به افزایش مصرف سوخت خودرو شوند اما افزایش ناگهانی مصرف سوخت می تواند از علائم خرابی شمع ال نود باشد.

خودرو به سختی روشن می شود: وجود ایراد و نقصان در شمع خودرو باعث می شود که پیشرانه خاموش شود یا به سختی روشن شود. غلبه بر اینرسی سکون در زمان توقف خودرو نیازمند انرژی زیادی است به همین دلیل است که در زمان روشن شدن به میزان بیشتری انرژی مصرف می کند.

روشن شدن چراغ چک: خرابی شمع ها و وجود احتراق ناقص موجب می شود تا بنزینی که مشتعل نشده است در کاتالیزور انباشته شده و در زماینکه شرایط مساعد شود، در کاتالیزو مشتعل شده و نهایتا موجب شود تا سرامیک های ظریفی که در کاتالیزور وجود دارد، آسیب دیده و فرم خود را از دست دهند و دچار گرفتگی شوند، آسیب دیدن کاتالیزور موجب می شود تا کاتالیزور نتواند به درستی وظیفه خود را انجام دهد و  میزان گازهای آلاینده که از اگزوز خودرو خارج می شوند، افزایش یابد و محیط زیست را آلوده کنند.

زمان تعویض شمع ال 90

اگر دارای خودرو ال 90 باشید برای شما هم سوال است که زمان تعویض شمع ال 90 کی است؟ شمع های استاندارد خودرو با عمر توصیه شده ای به بازار معرفی می شوند. این شمع ها برای اغلب خودروها بین 40 تا 80 هزار کیلومتر عمر مفید دارند. حتی برخی شرکت ها شمع هایی با طول عمر 150 هزار کیلومتر را تبلیغ می کنند اما در واقع این شمع ها فرسوده می شوند ولی در این حالت نیز کار خواهند کرد البته نه به خوبی روز اول. در بخش های پیشین در مورد علائم خرابی شمع ال نود به بحث و بررسی پرداختیم.

در صورتی که قصد تعویض شمع ال نود خود را دارید ولی نمی دانید که زمان تعویض شمع ال 90 چه زمانی است کافیست یکبار به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید تا از آن پس زمان مراجعه بعدی برای تعویض شمع ال نود را از طریق پیامک دریافت کنید. در نظر داشته باشید تمامی قطعاتی که در ایران رنو تعویض می شوند اورجینال می باشند.

میزان عمر شمع ال 90

همانطور که در بخش پیشین نیز بیان شد شمع ال 9 ممکن است تا 150 هزار کیلومتر نیز عمر کند اما کارایی روز اول را نخواهد داشت به همین دلیل بهتر است که در زمان های تعیین شده اقدام به تعویض شمع ال 90 نمایید. شما برای این کار و دریافت دیگر خدمات مربوط به خودرو خود می توانید به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

شما عزیزان میتوانید برای تعمیر خودروی ال نود خود به تعمیرگاه تخصصی رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 مراجعه کنید.

برای انجام هماهنگی با شماره های زیر تماس حاصل کنید:

09128896509

یکی از مهمترین اجزا در فرایند احتراق خودرو شمع خودرو می باشد که بر روی موتور در واقع بر روی سرسیلندر قرار می گیرد.

درخودروهایی که با سوخت‌های فسیلی کار می‌کنند برای اینکه فرایند احتراق در داخل موتور ایجادشود به قطعه‌ای نیاز می باشد که ایجاد جرقه کند. این وظیفه به شمع (به انگلیسی Sparking Plug) محول شده است. پس از مکش سوخت به داخل سیلندر و ترکیب آن با هوا که با جرقه زدن شمع عمل احتراق آغازمی شود و انرژی تولید می کند.که این انرژی توسط قطعات دیگر مکانیکی باعث به حرکت درآمدن خودرو می‌شود.

میزان عمر شمع ال 90

میزان عمر شمع ال 90

شمع ماشین از عایق چینی، الکترود، واشر و قسمت‌های دیگر تشکیل می‌شود و با دریافت ولتاژ بالا، عمل جرقه زنی در محفظه سیلندر را انجام می‌دهد.

کوئل خودرو جریان با ولتاژ پایین را از باتری خودرو دریافت می کند ولتاژ آن را افزایش می‌دهد و این جریان ولتاژ بالا را به شمع انتقال می‌دهد. پس از این انتقال جریان بین دو الکترود مرکزی و جانبی که یکی مثبت و دیگری منفی است افزایش یافته و ساختار گازهای موجود در محفظه را تغییر می‌دهد.که این افزایش ولتاژ باعث یونیزه شدن گازهای موجود می‌شوند و ایجاد احتراق می‌کنند. زمانی عمل احتراق به خوبی انجام می شود که شمع ها ولتاژی حدود ۱۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰ ولت یا بیشتر داشته باشند.

انواع شمع خودرو

انواع شمع‌های خودرو عبارتند از:

شمع گرم، شمع سرد، شمع نیکلی، شمع ایریدیومی، شمع پلاتینیومی و شمع‌های چند الکترودی

شمع‌های پلاتینیومی به دلیل اینکه جنس الکترود آنها از آلیاژ پلاتینوم است هم عمر بالایی دارند و هم اینکه می‌توانند تا ۲۵۰۰ درجه سانتیگراد حرارت را تحمل کنند و۱۰۰ هزار کیلومتر عمر مفید دارند.

شمع‌های ایردیومی که جنس الکترود مثبت آنها از ایریدیوم است از طول عمر بالایی نسبت به شمع‌های پلاتینیومی برخوردار هستند.

علائم خرابی شمع خودرو

استارت نخوردن و کاهش شتاب خودرو از اولین علائم خرابی شمع خودرو می‌باشد. تغییر اندازه سر شمع و تغییر رنگ عایق چینی و شکسته شدن عایق چینی شمع یکی دیگر ازعلائم خرابی شمع است.

ازدیگر علایم آن جمع شدن رسوباتی در سر شمع می باشد که در عملکرد صحیح آن اختلال ایجاد می‌کند. از شایع ترین علل خرابی شمع‌ها نیز به دود زده و سیاه شدن آن می توان اشاره کرد که البته این مسآله نشان دهنده مشکلاتی درترکیب نسبت هوا و بنزین خودرو می باشد.

به از بین رفتن الکترودهای شمع نیز دقت کنید تا در صورت تغییرات نامناسب در اولین فرصت آن را تعویض کنید. سخت کارکردن موتور خودرو در حالت ثابت می تواند یکی دیگر ازعلل خرابی شمع‌های خودرو باشد. مصرف سوخت بیش از حد نیز ممکن است به دلیل عملکرد نا مناسب شمع‌ها و در نتیجه افزایش مصرف سوخت باشد. خام سوزی موتور و قدرت پایین موتور در زمان شتاب گرفتن نیز به شما گوشزد می‌کند که به فکر تعویض شمع های خودروی خود باشد.

نحوه تعویض شمع ال 90

در هر 20 هزارکیلومتر شمع خودروهای رنو همانند رنوتندر 90،رنو تندر 90 پلاس،رنو ساندرو و رنو استپ وی بررسی شده و در صورت نیاز حتماً تعویض می شود.

شما عزیزان میتوانید برای تعمیر خودروی ال نود خود به تعمیرگاه تخصصی رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 مراجعه کنید.

برای انجام هماهنگی با شماره های زیر تماس حاصل کنید:

09128896509

09120996450

021-77785115

021-77785114

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *