مقالات

تعویض تسمه تایم داستر

تعویض تسمه تایم داستر
تعویض تسمه تایم داستر

آنچه خواهید خواند

تعویض تسمه تایم داستر یکی از فعالیت هایی می باشد که صاحبان خودرو های فرانسوی رنو داستر، حتما باید برای انجام آن در زمان ها و فواصل زمانی مشخصی اقدام نمایند. خودرو های مختلف فارغ از بحث ایرانی یا خارجی بودن، از بیش از 30 هزار قطعه تشکیل شده اند، که سلامت و کارکرد درست خودرو و ماشین، کاملا به کارکرد درست این قطعات و قسمت های مختلف در کنار همدیگر بستگی دارد. یکی از مهمترین و با اهمیت ترین قطعه ها و قسمت ها در خودرو های داخلی و خارجی مثل همین رنو داستر هم، تسمه تایم می باشد. در ادامه بحث هم همراه تعمیرگاه تخصصی رنو باشید تا بیشتر با مسائلی مثل مرکز تعویض تسمه تایم داستر، هزینه تعویض تسمه تایم داستر، زمان تعویض تسمه تایم داستر و… آشنا شوید.

تعویض تسمه تایم داستر

قبل از این که صحبت درباره تعویض تسمه تایم داستر را شروع کنیم، بهتر است که با مشخصات و ویژگی های رنو داستر آشنا شویم. رنو داستر در قلب خود از یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با ظرفیت 1998 سی سی بهره می برد که قادر است 135 اسب بخار قدرت و 195 نیوتون متر در دقیقه گشتاور تولید کند. آرایش قرارگیری سیلندر های رنو داستر خطی است، همچنین گیرکس آن هم یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک است. از دیگر مشخصات رنو داستر می توان حداکثر سرعت 178 کیلومتر بر ساعت، سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پوشش چند نقطه ای، سیستم فرمان هیدرولیکی، حجم باک 50 لیتری، استاندارد سوخت یورو 4، سیستم ترمز جلو دیسکی و عقب کاسه ای را نام برد.

کسب اطلاعات بیشتر: تعویض روغن گیربکس داستر

تعویض تسمه تایم داستر

تعویض تسمه تایم داستر

در کل در بحث آشپن ها و ویژگی ها، خودروی رنو داستر در مقایسه با خودرو های هم رده و هم قیمت مثل خودرو های چینی، حرف زیادی برای گفتن ندارد، و صرفا از آپشن های مشترک دو تیپ رنو داستر می توان به مواردی مثل سه ستاره ایمنی از یورو انکپ، ترمز ضدقفل ABS، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، چراغ دی لایت، برف پاک کن شیشه عقب، نمایشگر 7 اینچی لمسی با پشتیبانی از USB – MP3 و بلوتوث، نیروی الکترونیکی ترمز EBD و…. اشاره کرد.

یک بحثی هم که بد نیست آن را بدانید، این است که رنو داستر در بحث دیفرانسیل نیز به دو دسته تقسیم می شود که از لحا فنی با یکدگیر فرق دارند. در مدل تک دیفرانسیل رنو داستر با دیفرانسیل جلو کار میکند، شتابی حدود 4/10 دارد، مصرف بنزین 2/8 در هر 100 کیلومتر دارد، تعلیق عقبش به صورت اکسل نیمه مستقل میله پیچشی است و وزنی حدود 1260 کیلو گرم دارد.داستر با دیفرانسیل جلو کار میکند، 

شتابی حدود 4/10 دارد، مصرف بنزین 2/8 در هر 100 کیلومتر دارد، تعلیق عقبش به صورت اکسل نیمه مستقل میله پیچشی است و وزنی حدود 1260 کیلو گرم دارد در مدل دو دیفرانسیل اما شتاب یک ثانیه کاهش میاید و 4//11 می شود، مصرف مقداری بالا می رود و به 9/8 می رسد، تعلیق عقب به شکل اتصال چندگانه در می آید و وزن خودرو هم حدود 99 کیلئگرم افزایش میابد و به 1359 کیلوگرم می رسد.

اما در مورد تعویض تسمه تایم داستر و در کل تسمه تایم خودروهای ایرانی و خارجی، چه رنو داستر و چه غیره، باید گفت که تسمه تایم یا تسمه تایمینگ همان گونه که از نامش هم پیداست یک تسمه است. تسمه تایم در خودرو های مختلف و بسته به سلیقه کمپانی سازنده می تواند از جنس لاستیک یا همان پلاستیکی باشد یا از جنس فلز و زنجیر باشد. 

چه تسمه تایم لاستیکی و چه زنجیر تایم هر کدام ویژگی ها و مزایای خود را دارند، اما در اغلب خودرو ها مثل همین رنو داستر، معمولا تسمه تایم از جنس لاستیک می باشد. در مورد نقش تسمه تایم در خودرو هم باید گفت که قسمتی از پیشرانه احتراق داخلی است که زمان ‌بندی سوپاپ ‌های پیشرانه، زمان بندی چرخش میل بادامک و میل سوپاپ و… را کنترل می‌ کند.

زمان تعویض تسمه تایم داستر

در مورد زمان تعویض تسمه تایم داستر باید گفت که نظرات متفاوت است و هر شخص و متخصص خودرویی نظر به خصوصی دارد. اما نکته ای که در این میان وجود دارد این است که نه تنها در مورد خودروی فرانسوی رنو داستر، بلکه در مورد تمامی خودرو ها و زمان مناسب برای تعویض تسمه تایم آن ها باید گفت که نظر شخص و مکانیک ها، درست است که قابل احترام و تخصصی است، اما بهتر است که برای دانستن زمان دقیق تعویض تسمه تایم، به دفترجه راهنمای خودرو، یا متخصصین و تعمیرکاران تخصصی برند خودرویتان، اعتماد کنید. مثلا در مورد زمان مناسب برای تعویض تسمه تایمینگ رنو داستر، بهتر است به تعمیرگاه رنو داستر، مثل ایران رنو اعتماد کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر جلوبندی داستر

تعویض تسمه تایم داستر

تعویض تسمه تایم داستر

اما به طور کلی در مورد تعویض تسمه تایمینگ داستر باید گفت که بهتر است پس از هر 60 هزار میلومتر مصرف و پیمایش، یا پس از گذشت 4 سال از عمر تسمه تایم خودرو، اقدام به تعویض و جایگزینی آن بکنید.

هزینه تعویض تسمه تایم داستر

اما یکی از مهم ترین مباحث در زمان انجام هر کاری، خرید هر محصولی، یا استفاده از هر خدماتی، هزینه آن کار، محصول یا خدمات می باشد. در مورد تعویض و جایگزینی تسمه تایم خودرو ها هم این داستان وجود دارد، و تعویض تسمه تایمینگ خودروی فرانسوی رنو داستر هم از این قاعده مستثنی نیست. در مورد هزینه تعویض تسمه تایم داستر باید گفت که این قضیه به دلیل این که قیمت ها در کشور ما ایران از ثبات برخوردار نیستند و دائما در حال تغییر هستند، نمی توان میزان مشخصی را برای آن اعلام کرد و برای اطلاع از هزینه ای که شمایی که صاحب خودروی فرانسوی رنو داستر هستید، باید برای تعویض تسمه تایم خودرویتان بپردازید، بهتر است که سری به سایت ایران رنو بزنید.

مرکز تعویض تسمه تایم داستر

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله تعویض تسمه داستر، برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشند. در صورتی که به دنبال جایی برای انجام اعمال و فعالیت های نگهداری خودرو مثل تعویض روغن، تعویض شمع خودرو، دیاگ و عیب یابی، تعمیر خرابی و مشکلات، یا جایگزینی قطعه ی خودروی رنوی خود مثل رنو داستر، رنو ال 90، رنو مگان، رنو کولیوس، رنو ساندرو یا غیره هستید، به شما پیشنهاد می شود که به سایت ایران رنو مراجعه کنید، و خودروی خود را برای انجام کارهای تعمیراتی یا نگهداری، به بهترین تعمیرگاه رنو یعنی ایران رنو مراجعه کنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *