مقالات

تعمیر گیربکس ساندرو

تعمیر گیربکس ساندرو
تعمیر گیربکس ساندرو

آنچه خواهید خواند

کسانی که صاحب خودروی رنو ساندرو هستند، ممکن است برخی اوقات به تعمیر گیربکس ساندرو نیاز پیدا کنند. ساندرو یکی از خودرو های شرکت خودروسازی رنو می باشد که در سال 1395 و پس از برداشته شدن تحریم های آمریکا و بازگشت شرکت رنو به ایران، به بازار خودرویی ایران عرضه شد. این خودرو در زمان ورود با استقبال گسترده ای توسط مردم روبرو شد و تعداد کثیری از مردم برای خرید آن اقدام کردند، این استقابل به گونه ای بود که حتی پس از گذشت نزدیک به 4 سال از خروج شرکنت رنو از ایران، همچنان ساندرو خودرویی محبوب در بازار و میان مردم می باشد.

ممکن است گاهی اوقات گیربکس اتومات یا دستی ساندرو دچار مشکل شوند و به تعمیر گیربکس ساندرو احتیاج پیدا کنند، از همین رو در صورتی که صاحب خودروی ساندرو هستید و یا به موضوعات خودرویی علاقمندید، ادامه مقاله را از دست ندهید. با تعمیرگاه تخصصی رنو همراه باشید.

شماره تماس مرکز تعمیر گیربکس رنو ساندرو: 09128896509

قطعات گیربکس ساندرو

همان گونه که پیش تر هم از آن صحبت شد، خودروی رنو ساندرو یک خودروی فرانسوی می باشد که محصولی از شرکت خودروسازی رنو می باشد. خودروی رنو ساندرو یک خودروی جمع و جور و شهری است که در دسته هاچ بک ها قرار می گیرد. این خودرو از پیشرانه و مشخصات فنی بسیار مشابه به خودروی ال 90 بهره می برد، به گونه ای که می توان گفت این خودرو، مدل هاچ بک ال 90 می باشد. رنو ساندرو درست به مانند ال 90 یک ظاهر بسیار ساده و معمولی دارد و هیچ نشانه ای از اسپرت بودن در آن نیست.

درون کابین این خودرو هم تماما از پلاستیک خشک استفاده شده است و برعکس خودروهایی چینی که آپشن ها و قابلیت های رنگ و با رنگ دارند، امکانات خاصی ندارد، و حتی از سستم مالتی مدیای لمسی هم بهره نبرده است. البته در آن طرف قضیه این خودرو از موتوری قدرتمند و گیربکسی خوب چه در مدل دستی و چه در مدل اتومات بهره مند است و کمتر زمانی پیش می آید شما را مجبور کند به دنبال تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو یا هر قسمت موتوری دیگرش باشید. بری آشنایی بهتر و بیشتر شما با خودروی رنو ساندرو، برخی از مشخصات و ویژگی های آن در قسمت پایینی معرفی شده اند.

تعمیر گیربکس ساندرو

تعمیر گیربکس ساندرو

کسب اطلاعات بیشتر: تعویض روغن گیربکس ساندرو

  • موتور 4 سیلندر با ظرفیت 1600 سی سی.
  • قدرت 105 اسب بخاری و گشتاور 140 نیوتون متری.
  • دیفرانسیل اصلی جلو.
  • شتاب صفر تا صد 5/11 ثانیه ای در مدل اتوماتیک و 5/10 ثانیه ای در مدل دستی.
  • گیربکس 4 دنده اتوماتیک AL4 در مدل تومات.
  • گیربکس 5 دنده دستی JH3 و گیربکس JHQ در مدل های سفارشی.
  • حداکثر سرعت 175 در ساعت.
  • حجم باک 50 لیتری و مصرف ترکیبی 7/6 لیتری در هر صد کیلومتر.
  • دو عدد ایربگ.
  • سیستم ترمز ضد قفل و توزیع نیروی ترمز.
  • فرمان هدیرولیکی.
  • آینه برقی.

مشکلات گیربکس ساندرو

گیربکس یکی از مهم ترین قسمت های هر خودرو می باشد که وظیفه انتقال و تقسیم نیرو بر عهده آن می باشد و سلامت کارکرد آن برای هر خودرویی لازم و اجباری می باشد. خودروی رنو ساندرو هم از این قضیه مسثنی نیست و سلامت گیربکس اش اهمیت بسیاری دارد. خودروی رنو ساندرو در کل با سه مدل گیربکس تولید می شود که همان طور که پش تر هم به آن اشاره شد، در مدل اتوماتیک از گیربکس AL4 بهره می برد و در مدل دستی هم از دو مدل گیربکس JH3 و گیربکس JQH در مدل های سفارشی.

مشکلات گیربکس ساندرو ممکن است برای هر کدام از آن ها پیش بیاید و ربطی به اتومات یا دستی بودنش ندارد، اما مشکلات در گیربکس اتوماتیک ساندرو مقداری شایع تر است و ممکن است شما را مجبور به تعمیر گیربکس ساندرو کند. برخی از انواع مشکلاتی که در ارتباط با گیربکس خودرو های مختلف و به خصوص گیربکس های ساندرو شایع هستند را در قسمت زیرین مشاهده می کنیم.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر گیربکس داستر

تعمیر گیربکس ساندرو

تعمیر گیربکس ساندرو

زوزه کشیدن گیربکس: یکی از اصلی ترین مشکلات گیربکس ساندرو که باعث می شود افراد به دنبال تعمیر گیربکس ساندرو بیفتند، بحث زوزه کشیدن گیربکس می باشد. ریشه ی این صدای زوزه می تواند ناشی از صدای روغن گیربکس، خرابی دنده های سیاره ای یا دنده های دیفرانسیل باشد.

لرزش در هنگام حرکت خودرو: برخی اوقات شاهد این هستیم که خودرو در هنگام حرکت لرزش های شدیدی می کند که این موضوع می تواند به خرابی صفحه کلاچ و هرز چرخیدن صفحه کلاچ، خرابی پلوس ها یا خرابی دسته موتور برگردد.

تقه زدن گیربکس: یکی دیگر از مشکلات گیربکس ساندرو در مدلهای اتوماتیک یا دستی، بحث تقه زدن گیربکس در زمان تعویض دنده ها می باشد. تقه زدن گیربکس دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد، ممکن است ناشی از یک ایراد برقی در خودرو ،می تواند به دلیل کم بودن سطح روغن گیربکس ، وجود ایراد در ساعت گیربکس و یا خرابی و پارگی دسته موتور های گیربکس باشد.

گاز هرز خوردن: از مسائلی که شما را مجبور می کند برای تعمیر گیربکس ساندرو اقدام کنید، بحث گاز هرز خوردن خودرو می باشد. گاز هرز خوردن چه در گیربکس اتومات و چه در گیربکس دستی، می تواند به علت کمبود روغن، فرسودگی و خراب شدن صفحه کلاچ، نرسیدن روغن به مقدار لازم پشت کاسه کلاچ ها و.. باشد.

خلاص شدن گیربکس اتوماتیک: این مورد از مشکلات گیربکس ساندرو بیشتر مربوط به مدل های اتوماتیک آن است و به گونه ای است که در آن دنده خلاص می شود و دیگر خودرو حرکت نمی کند، علت وقوع این اتفاق می تواند خراب شدن توربین ها، نبود روغن گیربکس و خالی بودن گیربکس از روغن، هرز شدن پلوس، بریدن دنده اویل پمپ یا معیوب شدن چرخ دنده های داخل گیربکس باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر گیربکس لتیتود

گیربکس ساندرو اتومات

گیربکس اتوماتیک ساندرو از نوع AL4 است. این جعبه‌دنده توانایی این را دارد که تعویض دنده‌ها را بدون تقه انجام دهد و در عین حال مصرف سوخت ماشین را هم تا حد امکان پایین بیاورد. نکته دیگری که درباره گیر‌بکس اتوما‌تیک ساندرو وجود دارد این است که می‌توانید از این گیربکس در خودروهایی مانند 206 هم استفاده کنید. از این رو، صاحبان 206 که به دنبال خرید گیربکس اتوماتیک برای خودروی خود هستند، می‌توانند به سراغ جعبه‌دنده اتوماتیک ساندرو بروند.

مشخصات گیربکس اتومات ساندرو

گیربکس اتوماتیک ساندرو که از نوع AL4 است، تفاوت‌هایی نسبت به گیربکس‌های AT دیگر دارد. یکی از این تفاوت‌ها، نحوه چینش دنده‌ها است. در گیربکس‌های اتوماتیک معمولی، دنده‌ها به صورت طولی چیده می‌شوند. این در حالی است که همین دنده‌ها در گیربکس AL4 ساندرو، به صورت عرضی قرار دارند. همین باعث شده است که جعبه دنده این خودرو به دلیل مهندسی متفاوت، برای تعمیر هم نیاز به دانش تخصصی و فنی بالایی داشته باشد.

اگر نگاهی به مشخصات فنی گیربکس اتوماتیک ساندرو که در کاتالوگ رسمی این خودرو منتشر شده است، نگاه کنید، متوجه می‌شوید که این ماشین از حالت تیپ‌ترونیک هم برخوردار است. به این معنی که با گذاشتن خودرو در حالت D و کشیدن دنده به سمت چپ، به راحتی می‌توانید به صورت دستی دنده‌های ماشین را تعویض کنید. در حالت دستی هم این ماشین 4 دنده رو به جلو را در اختیار شما قرار می‌دهد که با فشار دادن دنده به سمت جلو، تغییر دنده در حالت مثبت و با کشیدن دنده به سمت عقب، تغییر دنده در حالت منفی و سنگین‌تر اتفاق می‌افتد.

گیربکس‌های ساندرو دارای حالت شیفت لاک (Shift Lock) هم هستند. این حالت باعث می‌شود بتوانید بدون نیاز به روشن کردن ماشین، تعویض حالت دنده را انجام دهید. در نظر داشته باشید که این حالت بیشتر در مواقعی که خودرو در حالت P قرار دارد و قرار است که توسط جرثقیل حمل شود، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تعمیر گیربکس ساندرو اتومات

همانطور که می دانید مهم ترین بخش خودرو گیربکس می باشد و در صورت خرابی می تواند هزینه های بسیار زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. در صورتی که گیربکس شما به مشکل خورده است و می خواهید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید می توانید به مجموعه ایران رنو مراجعه کنید. در نظر داشته باشید گیربکس ها در دو دسته اتوماتیک و دستی عرضه می شوند و ساندرو نیز دارای گیربکس اتوماتیک می باشد. تعمیر گیربکس اتوماتیک بسیار تخصصی است و می بایست حتما برای تعمیر به یک متخصص مراجعه کنید. در صورت نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک ساندرو می توانید به مجموعه تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس ساندرو اتومات

تعمیر گیربکس ساندرو اتومات

قیمت گیربکس اتومات ساندرو

گیربکس اتوماتیک ساندرو تقریبا در بازه قیمتی گیربکس‌های ال نود و 206 قرار دارد. با توجه به اینکه این گیربکس را می‌توانید در انواع نو و استوک و از برندهای مختلف تهیه کنید و همچنین به دلیل نوسانات ارزی، نمی‌توانیم قیمت دقیقی را برای جعبه‌دنده اتوماتیک این خودرو بیان کنیم. 

مرکز تعمیر گیربکس ساندرو

با مشکلات گیربکس ساندرو آشنا شدیم و دیدیم که چه دلایلی می توانند باعث وقوع آن ها بشوند. اما موضوع مهم تری که در میان است، این است که برای تعمیر گیربکس ساندرو چه باید کرد؟. باید گفت که برای تعمیر گیربکس ساندرو، در وهله اول شما نیاز به این دارید که تحقیقات کنید و ببینید که کدام یک از مراکز خودرویی به طور تخصصی و حرفه ای کار تعمیرات خودرو های رنو را انجام می دهد و سپس به آن مراجعه کنید.

در صورتی که خدای ناکرده گیربکس خودروی ساندرویتان دچار مشکل شده است، به شما توصیه می شود که برای تعمیر گیربکس ساندرو یا برای انجام هر گونه سرویس های دوره ای و خدمات خودرویی، خودرویتان را به تعمیرگاه تخصصی ساندرو یعنی ایران رنو، که به طور کاملا تخصصی و حرفه ای بر روی نگهداری و تعمیرات خودرو های ساخت شرکت رنو کار می کنند، ببرید.

هزینه تعمیر گیربکس ساندرو

یکی از دغدغه های اصلی کسانی که به تعمیرگاه خودرو مراجعه می کنند این است که هزینه تعمیر گیربکس ساندرو چقدر است؟ طبیعتا هزینه دقیقی نمی توان برای این کار در نظر گرفت چرا که در وهله اول به میزان خرابی گیربکس ساندرو شما وابسته است. برای دریافت هزینه تعمیر گیربکس ساندرو لازم است در ابتدا به تعمیرگاه ساندرو مراجعه کنید و پس از بررسی فنی هزینه تعمیر و یا سرویس به شما اطلاع داده می شود.

مرکز سرویس گیربکس ساندرو

گیربکس یکی از بخش های مهم خودرو است که خرابی آن می تواند هزینه های بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. برای جلوگیری از این مشکل می بایست در زمان های تعیین شده برای سرویس گیربکس ساندرو خود به یک تعمیرگاه متخصص مراجعه کنید. شما عزیزان برای سرویس گیربکس ساندرو اعم از تعویض روغن گیربکس، بازرسی قطعات و … می توانید به ایران رنو مراجعه کنید و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

4 دیدگاه در “تعمیر گیربکس ساندرو

  1. دارابی گفت:

    اقا تعمیر گیربکس ساندرو چقده حدودا؟

  2. سجاد گفت:

    بسیار عالی تشکر از مجموعه خوبتون بسیار حرفه ای هستین

    1. admin گفت:

      تشکر از شما

  3. سعیدی گفت:

    سلام هزینه تعمیر گیربکس ساندرو اتومات چقدره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *