مقالات

تعویض تسمه تایم ساندرو

تعویض تسمه تایم ساندرو
تعویض تسمه تایم ساندرو

آنچه خواهید خواند

در صورتی که صاحب خودروی رنو ساندرو باشید، احتمالا این سوال به ذهن تان خطور کرده است که زمان تعویض تسمه تایم ساندرو کی می باشد. در بازار خودرویی کشورمان تنوع خودرویی خیلی زیادی وجود ندارد، آن هم به دلیل انحصاری بودن بازار خودرو و ممنوعیت واردات. اما با این حال یکسری خودرو های خارجی که از پیش وارد شده اند همچنان در کشور هستند و مورد استفاده افراد زیادی قرار می گیرند.

یکی از این شرکت هایی که خودرو های ساخت آن در بازار کشورمان حضور دارند و طرفداران بسیاری هم دارند، خودرو های ساخت شرکت رنو هستند که یکی از با کیفیت ترین آن ها، خودروی رنو ساندرو می باشد. در صورتی که شما هم صاحب خودروی رنو ساندرو هستید و یا قصد خرید آن را دارید، در ادامه بحث هم همراه تعمیرگاه ساندرو بمانید تا اطلاعات بیشتری در مورد این خودرو و به ویژه مسائلی مثل هزینه تعویض تسمه تایم ساندرو، مرکز تعویض تسمه تایم رنو ساندرو و… کسب نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیرگاه برق ساندرو

زمان تعویض تسمه تایم ساندرو

بهتر است پیش از این که در مورد زمان تعویض تسمه تایم ساندرو صحتب کنیم کمی در مورد خود رنو ساندرو بدانیم. رنو ساندرو یکی از خودروهایی است که در کلاس هاچبک‌های شهری بوده و برای اولین‌بار در سال ۲۰۰۷ و در کشور برزیل معرفی شد. اما در سال ۱۳۹۴ و پس از توافقات هسته‌ای ایران با کشورهای دیگر، خط مونتاژ رنو ساندرو به‌عنوان یکی از اولین نتایج این توافق، در کارخانه پارس‌خودرو آغاز به کارکرد.

رنو ساندرو که محصول کمپانی خودروسازی رنو فرانسه می‌باشد در بازارهای جهانی با نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود، تاکنون در دو نسل مختلف به بازارهای جهانی عرضه شده است که در این میان شرکت پارس‌خودرو که وظیفه تولید این محصول را بر عهده داشت نسل اول فیس لیفت شده آن را برای مونتاژ و عرضه در بازار ایران انتخاب کرد و شروع به تولید آن کرد.

شما برای انجام هر گونه اعمال نگهداری یا اعمال تعمیراتی رنو ساندرویتان، می توانید به مرکز تعویض تسمه تایم رنو ساندرو، یعنی تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر موتور ساندرو

تعویض تسمه تایم ساندرو

تعویض تسمه تایم ساندرو

اما نمی شود در مورد هزینه تعویض تسمه تایم ساندرو صحبت کرد و با خود تسمه تایم آشنا نبود. یکی از اجزای بسیار مهم خودروها از دیرباز تاکنون تسمه تایم بوده است. وظیفه اصلی تسمه تایم در موتورهای احتراقی درون سوز این است که سرعت گردش میل سوپاپ و میل لنگ را با یکدیگر هماهنگ می‌کند تا به این وسیله عمل احتراق در داخل محفظه به خوبی انجام شود. میل سوپاپ یا میل بادامک نیز قطعه‌ای از موتور خودرو است که وظیفه باز و بسته کردن سوپاپ‌ها را بر عهده دارد.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر جلوبندی ساندرو

تسمه تایم میل لنگ را به میل سوپاپ وصل کرده و با زمان بندی مناسب عمل باز و بسته شدن دریچه سوپاپ را کنترل می‌کند. تسمه تایم در واقع مهترین عنصر در آغاز ۴ عمل اصلی موتور خودرو شامل مکش، تراکم، احتراق و تخلیه گاز است. برخی شرکت‌های خودروسازی در حال حاضر از زنجیر به جای تسمه استفاده می‌کنند که البته تغییری در ماهیت کارکرد این قطعه در موتور نخواهد داشت.

البته با توجه به جنس آن عمر تعویض آنها بیشتر از تسمه‌های پلاستیکی است. محل قرار گیری تسمه تایم نیز بسیار مهم است چرا که اگر تسمه تایم یک یا چند دندانه جابجا شود زمان بندی باز و بسته شدن سوپاپ‌ها به هم ریخته و موجب اختلال در کار موتور می‌شود.

اما يكي از مهم ترین سوالاتی که دارندگان همه خودرو ها دارند، و دارندگان خودرو های رنو ساندرو با آن مواجه هستند، این است که زمان تعویض تسمه تایم ساندرو چه موقعی است. در پاسخ به این سوال می شود گفت که به طور کلی بهترین زمان برای تعویض تسمه تایم در خودرو رنو ساندرو هر 60 تا 80 هزار کیلومتر يا پس از گذشتن ۴ سال از عمر تسمه می باشد.

نكته اي كه حتما باید بدانید این است که اگر خودروي ساندرو شما بیشتر از این میزان کار کند و تسمه تعویض نشود. آسیب های جدی به تسمه وارد می شود و شاهد پارگی آن و در نهایت خدای ناکرده شاهد بروز مشکلات جدی در موتور خواهیم بود.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر گیربکس ساندرو

تعویض تسمه تایم ساندرو

تعویض تسمه تایم ساندرو

هزینه تعویض تسمه تایم ساندرو

 یکی از مهم ترین مباحث در زمان انجام هر کاری، خرید هر محصولی، یا استفاده از هر خدماتی، هزینه آن کار، محصول یا خدمات می باشد. در مورد تعویض و جایگزینی تسمه تایم خودرو ها هم این داستان وجود دارد، و تعویض تسمه تایمینگ خودروی فرانسوی رنو ساندرو هم از این قاعده مستثنی نیست.

در مورد هزینه تعویض تسمه تایم ساندرو باید گفت که این قضیه به دلیل این که قیمت ها در کشور ما ایران از ثبات برخوردار نیستند و دائما در حال تغییر هستند، نمی توان میزان مشخصی را برای آن اعلام کرد و برای اطلاع از هزینه ای که شمایی که صاحب خودروی فرانسوی رنو ساندرو هستید، باید برای تعویض تسمه تایم خودرویتان بپردازید، بهتر است که سری به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بزنید.

کسب اطلاعات بیشتر: علت روشن شدن چراغ چک ساندرو

مرکز تعویض تسمه تایم ساندرو

مقصود از بیان مطالبی نظیر زمان تعویض تسمه تایم ساندرو، هزینه تعویض تسمه تایم ساندرو و… تنها این موضوع می باشد که، یک اطلاعات شما درباره خودرويتان بالا برود و دو از وارد شدن صدمه به خودرو و ایجاد هزینه های سنگین برایتان جلوگیری شود. نتیجه و آخرین صحبت هم این است که اگر صاحب خودرو هستید، حتما در زمان مناسب برای انجام سرویس های دوره ای، و تعویض تسمه تایم خودرويتان اقدام کنید.

اگر که صاحب خودرو های ساخت شرکت فرانسوی رنو، مثل تندر 90، ساندرو، تالیسمان، کولئوس، ساندرو استپ وی، مگان، کپچر، داستر و… هستید، پیشنهاد به شما این است که برای انجام خدمات نگهداری و سرویس های دوره ای مثل تعویض تسمه تایم و…، و انجام تعمیرات خودروی رنوتان به تعمیرگاه ایران رنو مراجعه نمایید.

تعمیرگاه ایران رنو که يك مرکز تعویض تسمه تایم رنو و مرکز تخصصی خودرو های رنو می باشد، كه با تیمی متشکل از مجرب ترین و با تجربه ترین مکانیک ها و متخصصین خودرو های رنو و با ارائه تمامی خدمات مورد نیاز خودرو های ساخت شرکت رنو، نظیر انجام سرویس های دوره ای، خدمات جلوبندی، خدمات قسمت برقی خودرو، تعویض روغن، تهیه و استفاده از قطعات اورجینال رنو، عیب یابی درست و دقیق با دیاگ اصلی شرکت رنو، اطلاع رسانی زمان های سرویس دوره ای خودرو و…. آماده برطرف کردن تمامی نیاز های خودروی رنوى شما می باشند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *