مقالات

راه های تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ

راه های تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ

راه های تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ خودرو چیست؟ همانطور که می دانید یکی از مواردی که لازم است هرچند وقت یکبار تعویض شود و نیاز به رفتن به تعمیرگاه خودرو دارد، صفحه کلاچ می باشد. در عین حال بدون باز شدن خودرو امکان دیدن صفحه کلاچ نیست و نمی توان به طور دقیق در مورد تمام شدن صفحه کلاچ نظر داد. اما خرابی هر وسیله و تمام شدن صفحه کلاچ در خودرو دارای نشانه هایی می باشد که با استناد به آن ها و چند تست ساده می توان در مورد تمام شدن صفحه کلاچ خودرو اطمینان حاصل کرد. در این مقاله می خواهیم با شما در مورد راه های تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ به بحث و بررسی بپردازیم. با مجموعه تعمیرگاه ایران رنو همراه باشید.

تمام شدن صفحه کلاچ

عموما زمان معقول برای تعویض کلاچ پس از 50 الی 60 هزار کیلومتر می باشد. بسیاری از افراد فراموش می کنند که در موعد مقرر به تعمیرگاه مراجعه کنند. تعمیرگاه ایران رنو این مشکل را برای دارندگان خودرو رنو حل کرده است. تنها کافیست یکبار برای تعویض صفحه کلاچ به ایران رنو مراجعه کنید و از آن پس زمان مراجعه بعدی خود را در موعد مقرر از طریق پیامک دریافت کنید. عددی که بیان شد به نوع رانندگی نیز بسیار مرتبط است. برای مثال کسانی که در داخل شهر رانندگی می کنند و ترافیک های زیادی را پشت سر گذاشته اند ممکن است این عدد به 30 الی 40 هزار کیلومتر برسد. از طرفی اگر کسی در مسیرهای جاده ای یا اتوبانی تردد می کند و از کلاچ زیاد استفاده نمی کند این عدد به 70 الی 80 هزار کیلومتر نیز می رسد. تعمیرگاه ال نود

راه های تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ

راه های تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ

اولین روش تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ

یکی از نشانه های تمام شدن صفحه کلاچ کم شدن شتاب اولیه می باشد. ممکن است خودرو شما به طور ناگهانی شتاب بگیرد. این موضوع به این دلیل است که عمر قطعات تمام می شود و نمی توانند به درستی تمام قدرت موتور را به گیربکس منتقل کنند و در نتیجه باعث افت شتاب خودرو می گردد. از همین رو بخشی از قدرت موتور به صورت هرزگردی بین فلایول و دیسک و صفحه هدر می رود. تعمیرگاه مگان.

ین شرایط بیشتر در زمانی اتفاق می افتد که راننده در حال رانندگی بوده و ناگهان پای خود را روی پدال گاز می فشارد در این حالت به دلیل تمام شدن صفحه قدرت موتور تماما به گیربکس منتقل نمی شود و خودرو شتاب لازم را نخواهد داشت پس  اگر زمانی که در حال حرکت هستید و متناسب با فشردن پدال گاز ،خودرو کشش نداشته باشد باید به تمام شدن دیسک و صفحه شک نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر: آموزش یکسره کردن رله دوبل

دومین روش تشخیص 

برای اینکه بدانید صفحه کلاچ خودرو تمام شده است یا نه خودرو را خاموش کرده و آن را در دنده یک قرار دهید و سپس آن را روشن کنید. پای خود را به تدریج از روی کلاج برمیداریم اگر بدنه خودرو به لرزش در آمد این گویای این مسئله است که صفحه و دیسک هردو تمام شده اند و لازم است به تعمیرگاه ایران رنو مراجعه کرده و آن را تعویض کنیم. لرزش های کم عادی می باشد ولی اگر لرزش ها از یک حدی بیشتر شد نشان می دهد که صفحه و دیسک تمام شده است. علت این لرزش ها هم این است که به دلیل این که قدرت موتور به طور کامل به چرخ ها منتقل نمی شود و چرخ ها توان کافی غلبه بر وزن خودرو را ندارند.

سومین روش تشخیص

یکی دیگر از این تست ها که می توان آن را انجام داد تا از سالم بودن صفحه کلاچ اطمینان حاصل کردن این است که ماشین را در دنده 2 قرار دهیم و پای خود را به ناگهان از روی کلاچ برداریم اگر ماشین شروع به حرکت کرد نشانگر این موضوع است که عمر صفحه کلاچ شما تمام شده است و نیاز به تعویض صفحه کلاچ دارید ولی اگر ماشین خاموش شد و حرکت نکرد باشد خوشحال باشید چرا که نیازی نیست صفحه کلاچ را تعویض کنید و هنوز صفحه کلاچ شما نو و سالم است. تعمیرگاه تخصصی تالیسمان.

کسب اطلاعات بیشتر: عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو

مجموعه ایران رنو تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را ارائه می دهد.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید. با بهترین تعمیرگاه ال90، داستر، کپچر، تالیسمان، مگان و … در خدمت شما هستیم.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد.

شماره تماس:

09128896509

09120996450

021-77785115

021-77785114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *