تعویض لنت ترمز مگان

تعویض لنت ترمز مگان در تهران

آنچه خواهید خواند

اکثر افرادی که از خودروی مگان استفاده می کنند حتما تا به حال به فکر تعویض لنت ترمز مگان افتاده اند. مگان یکی از محصولات تولید شده توسط شرکت رنو می باشد. شرکت رنو یکی از محبوب ترین و حرفه ای ترین شرکت های خودرو سازی در فرانسه می باشد که محصولات تولید شده در آن سال های سال است که به کشور های دیگر از جمله کشور ما صادر شده است. مگان نیز از جمله خودرو هایی است که چندین ساله در کشور ما افراد زیادی از آن استفاده می کنند و این خودرو در طی این سال ها توانسته است که طرفداران زیادی را نسبت به خود جذب کند.

با توجه به محبوبیت بالایی که این خودرو ها دارند و افراد زیادی در کشور ما از مگان استفاده می کنند، بحث تعویض قطعات مختلف آن از جمله تعویض لنت ترمز مگان نیز حسابی داغ شده است. برای این که با تعویض لنت ترمز مگان و عناوین دیگری مانند زمان تعویض لنت ترمز مگان، نحوه تعویض لنت ترمز مگان و ... بیشتر و هر چه بهتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می شود که در ادامه هم همراه با تعمیرگاه تخصصی مگان بمانید.

تعویض لنت ترمز مگان در تهران

برای این که با تعویض لنت ترمز بهتر آشنا شوید بهتر است قبل از هر چیز بدانیم که لنت ترمز چه کاربردی دارد و انواع آن کدام اند. لنت ترمز یکی از قطعات بسیار مهم و حیاتی در خودرو می باشد که در ایمنی خودرو نقش بسیار زیادی دارد و وظیفه آن این است که از سرعت خودرو هنگام ترمز گرفتن بکاهد. لنت های ترمز انواع مختلفی دارند که در ادامه هر کدام از آن ها به شما معرفی شده اند:

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر سرسیلندر مگان در تهران

لنت ترمز ارگانیک: اولین مورد در رابطه با انواع لنت های ترمز به کار رفته شده در خودرو های سواری را می توان به لنت های ترمز ارگانیک اختصاص داد. در این نوع از لنت های ترمز مقدار بسیار کمی فلز به کار رفته است و ماندگاری این نوع از لنت ها نیز در مقایسه با سایر لنت های ترمز به مراتب پایین تر و کم تر می باشد. اما ویژگی مهمی که این نوع از لنت ها دارند این است که در مقایسه با دیگر لنت های ترمز قیمت به صرفه تری دارند. از این رو کسانی که محدودیت مالی دارند، استفاده از لنت های ترمز ارگانیک برای آن ها گزینه مناسب تری می باشد.

زمان تعویض لنت ترمز مگان

زمان تعویض لنت ترمز مگان

لنت ترمز کم فلز: مورد بعدی در رابطه با انواع لنت های ترمز به کار رفته در خودرو های سواری که می توان به آن اشاره کرد، لنت های ترمز کم فلز هستند. در این نوع از لنت ها همان طور که از اسم آن ها نیز می توان حدس زد مقدار کمی فلز به کار رفته است. این نوع از محصولات در مقایسه با لنت های ترمز ارگانیک ماندگاری بالا تری دارند و از این نظر بهتر می باشند و یا به عبارتی دیگر زمان تعویض لنت ترمز مگان از نوع کم فلز نسبت به نوع ارگانیک طولانی تر می باشد. اما باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید که لنت های ترمز کم فلز سر و صدای بیشتری نسبت به نوع ارگانیک دارند.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر بخاری مگان در تهران

لنت ترمز نیمه فلز: یکی دیگر از انواع لنت های ترمز به کار رفته در خودرو ها، لنت های ترمز نیمه فلز می باشند. همان طور که از نام این محصولات نیز می توان تشخیص داد، درصد فلز به کار رفته در لنت های ترمز تیمه فلزی بیشتر از لنت های کم فلز و ارگانیک می باشد و همین موضوع نیز باعث شده است که ماندگاری این نوع از لنت ها در مقایسه با لنت های ترمز ارگانیک و کم فلز بیشتر باشد و یا به عبارتی دیگر عمر طولانی تری داشته باشند. طبیعتا با توجه به ماندگاری بالا تری که این لنت ها دارند، قیمت آن ها نیز به مراتب بیشتر می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه تعمیر دینام مگان

لنت ترمز سرامیک: آخرین مورد در رابطه با انواع لنت های ترمز به کار گرفته شده در خودرو های سواری را می توان به لنت ترمز سرامیک اختصاص داد. این نوع از محصولات به روز ترین و با کیفیت ترین لنت های ترمز ساخته شده تا به حال می باشند که ماندگاری آن ها نسبت به دیگر لنت ها بسیار بالا تر است. البته قیمت این محصولات نیز با توجه به کیفیت بالایی که دارند به مراتب بالا تر و بیشتر از سایر لنت های ترمز تولید شده می باشد.

نحوه تعویض لنت ترمز مگان

نحوه تعویض لنت ترمز مگان

زمان تعویض لنت ترمز مگان

یکی از سوالات پر تکرار در رابطه با لنت ترمز مگان که به طور مکرر پرسیده می شود این است که زمان تعویض لنت ترمز چقدر است. لنت ترمز از جمله قطعات مصرفی خودرو می باشد و طول عمر آن را بر حسب کارکرد خودرو تعیین می کنند. به مرور زمان لنت ترمز تمام می شود و در پی آن دیسک های خودرو درگیر شده و احتمال خطر بالا تر و بیش تر می شود. به طور کلی زمان تعویض لنت ترمز مگان به موارد زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال زمان تعویض لنت ترمز عقب با زمان تعویض لنت ترمز جلو متفاوت است و با هم دیگر فرق می کمد. لنت های ترمز عقب ماندگاری بیش تری نسبت به لنت های ترمز جلد دارند و حداکثر تا ۱۰۰ هزار کیلومتر متر کار می کنند. همچنین یکی دیگر از مواردی که می تواند زمان تعویض لنت را دچار تغییر کند، نوع لنت ترمز می باشد. هر چه کیفیت لنت ترمز بیشتر باشد، زمان تعویض ام نیز طولانی تر است.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر گیربکس مگان در تهران

تعویض لنت ترمز مگان با قطعات اورجینال

امید است مطالب بیان شده در طی بحث تعویض لنت ترمز مگان و عناوین دیگری از جمله زمان تعویض لنت ترمز ، نحوه تعویض لنت ترمز و ... به اندازه کافی برای شما مفید بوده و در بالا بردن سطح آگاهی شما موثر بوده باشد. برای اطلاع از نحوه تعویض لنت ترمز مگان به شما توصیه می شود که به تعمیرگاه تخصصی رنو که یکی از بهترین و مجرب ترین مراکز خودرویی می باشد مراجعه کنید و سوالات خود را با مشاوران این مجموعه که همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند، در میان بگذارید تا از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

نحوه تعویض لنت ترمز مگان

یکی از مهم ترین مسائل در مورد تعویض لنت ترمز مگان نحوه تعویض آن است. اگر می خواهید این کار را در خانه و به صورت شخصی انجام دهید پیشنهاد می کنیم در صورتی که بلد نیستید از انجام آن پرهیز کنید و به یک تعمیرگاه تخصصی برای انجام این کار مراجعه کنید. شما عزیزان برای مشاهده نحوه تعویض لنت ترمز مگان می توانید به وب سایت ایران رنو مراجعه کنید.

انواع لنت ترمز مگان

سیستم ترمز خودروها از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دیسک ها از قطعات مهم مصرفی در خودرو هستند که در توقف خودرو نقشی اساسی دارند. اما دیسک به تنهایی نمی تواند باعث توقف خودرو شود. برای این کار باید قطعه ای برای کمک به آن ها وجود داشته باشد تا با تولید نیروی اصطکاک باعث توقف شود. این قطعه ضروری لنت ترمز نامیده می شود. لنت ترمز مگان شامل لنت عقب و جلو می باشد که هر دو وظبفه مهمی در کنترل ماشین دارند. لنت ترمز انواع مختلفی دارد که بهترین آن سرامیکی است. در مگان نیز از لنت سرامیکی استفاده شده است.

تعویض لنت عقب مگان

لنت ترمز در مگان همان قطعه کمکی است که در کنار دیسک باعث ایجاد اصطکاک و در نتیجه توقف ماشین می‌شود. در گذشته لنت ترمز را به صورت کاسه‌ای درست می‌ کردند اما امروزه این محصول را به صورت دیسک درست می‌کنند. اهمیت لنت ترمز عقب کمتر از لنت ترمز جلو است، چون فشار و اصطکاک بر روی لنت ترمز جلو بیشتر است. اگر در زمینه عوض کردن لنت ترمز اطلاعات کافی دارید می‌توانید خودتان اینکار را انجام دهید. در غیر اینصورت از انجام اینکار خودداری کنید. بوسیله جک خودرو را بالابرده و چرخ‌ها را باز کنید. سپس پیچ کاسه چرخ را باز کرده وآن را خارج کنید. اگر بعد از پایان کار با فشار بر روی پدال قسمت جلوی خودرو تمایل به سمت زمین داشته‌باشد یعنی کار درست انجام شده‌است.

تعویض لنت ترمز جلو مگان

معمولاً در ماشین مگان لنت ترمز جلو زودتر از عقب و بیشتر از آن آسیب می‌بیند زیرا فشار و اصطکاک بیشتر بر روی لنت جلو است اما در هنگام تعویض معمولاً هر دو لنت را عوض می‌کنند. برای افزایش طول عمر لنت جلو باید نکاتی را در نظر گرفت.

  1. برای کم کردن صدای صوت از شیم در پشت آن استفاده می‌کنند.
  2.  از under layer برای کم کردن انتقال حرارت استفاده می‌شود.
  3. رانندگی آرام باعث طول عمر لنت ترمز می‌شود.
  4. رعایت نکات بالا طول عمر لنت ترمز جلو را بیشتر وفرسایش آن را کمتر می‌کند.

علائم تمام شدن لنت ترمز مگان

در سیستم‌های قدیمی وقتی  شخص احساس می‌کرد ترمز زیر پایش خالی می‌شود یا قدرت ترمزگیری ضعیف است لنت را تعویض می‌کرد. اما امروزه با پایین آمدن سطح روغن می‌توان به زمان تعویض لنت مگان پی برد. البته باید این مورد را چک کنیم که مخزن روغن سوراخ نباشد و در صورت اطمینان می‌توانیم اقدام به تعویض کنیم. علائم تمام شدن لنت ترمز مگان عبارتند از:

  • در هنگام ترمز صدای غیر عادی ایجاد می شود.
  •  فرمان خودرو را به یک سمت می‌کشد.
  • اگر صدای سوت یا خرخر می‌شنوید برای اینکه به دیسک‌ها آسیب نرسد هر چه زودتر لنت‌ها را تعویض کنید.
  • لرزش زیاد ماشین در هنگام ترمز نشان دهنده فشار زیاد به لنت است و باید تعویض شود.
  • در هنگام ترمز فشار زیادی به پدال وارد می‌شود.
  • پایین رفتن بیش از حد پدال
بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
تماس با ایران رنو