تعمیر سرسیلندر مگان

تعمیر سرسیلندر مگان

آنچه خواهید خواند

سرسیلندر یکی از قطعات مهم در خودرو می باشد که نقش زیادی دارد و از این رو تعمیر سرسیندر مگان نیز مهم است. هر خودرویی از جمله مگان دارای قطعات مختلف بسیار زیادی می باشد که هر کدام از این قطعات نیز وظایف مختلفی دارند. وجود این قطعات برای عملکرد خودرو لازم و ضروری می باشد به طوری که نبود هر کدام از آن ها می تواند مشکلاتی را برای خودرو به وجود آورد. سرسیلندر نیز یکی از مهم ترین و اصلی ترین قطعات خودرو می باشد که نقش بسیار مهمی در موتور خودرو ایفا می کند برای تعمیر آن بهتر است به تعمیرگاه تخصصی مگان مراجعه کنید. برای این که با تعمیر سرسیلندر مگان و عناوین دیگری از جمله تعمیر سرسیلندر مگان ۱۶۰۰، قیمت سرسیلندر مگان ۱۶۰۰ و ... بیشتر و هر چه بهتر آشنا شوید به شما پیشنهاد می شود که در ادامه هم همراه با تعمیرگاه تخصصی رنو ایران رنو بمانید.

تعمیر سرسیلندر مگان در تهران

پیش از آن که درباره ی تعمیر سرسیلندر مگان ۱۶۰۰ صحبت شود بهتر است با خود سرسیلندر و ویژگی ها و انواع این قطعات بیشتر آشنا شوید. همان طور که شما هم می دانید قلب هر خودرویی موتور آن می باشد. موتور خودرو نیز از بخش های بسیار زیاد و مختلفی تشکیل شده است که یکی از بخش های مهم آن سیلندر موتور می باشد. کسانی که با قطعات خودرو آشنایی بیشتری دارند حتما به این موضوع واقف هستند که بخش فوقانی سیلندر ها باز می باشد که این بخش توسط سرسیلندر بسته می شود. به عبارتی دیگر می توان گفت که سرسیلندر یک محفظه احتراق را در درون سیلندر ها تشکیل می دهند. سرسیلندر ها بر اساس نوع خنک کننده انواع مختلفی دارند که برای آشنایی هر چه بهتر با تعمیر سرسیلندر مگان بهتر است با انواع آن که در ادامه به شما توضیح داده شده اند، بیشتر آشنا شوید:

تعمیر سرسیلندر مگان

تعمیر سرسیلندر مگان

سرسیلندر های هوا خنک: اولین مورد در ارتباط با انواع سرسیلندر های خودرو که به آن اشاره شده است را می توان به سرسیلندر های هوا خنک اختصاص داد. سرسیلندر های هوا خنک همان طور که از نام آن ها نیز می توان حدس زد، از طریق عبور هوا از سطح آن ها خنک می شوند. این نوع از سرسیلندر ها امروزه به مقدار بسیار کم تری مورد استفاده قرار می گیرند و اغلب خودرو های تولید شده امروزی از این نوع سرسیلندر ها استفاده نمی کنند چرا که سرسیلندر های هوا خنک کارایی زیادی ندارند.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر بخاری مگان در تهران

سرسیلندر های آب خنک: مورد بعدی در رابطه با انواع سرسیلندر ها بر اساس نوع خنک کننده که به آن اشاره شده است، سرسیلندر های آب خنک هستند که نقش زیادی در تعمیر سرسیلندر مگان نیز دارند. این نوع از سرسیلندر ها همان طور که از اسم آن ها نیز مشخص می باشد دارای شیار هایی هستند که در اثر عبور جریان آب در آن ها خنک می شوند. اغلب خودرو های تولید شده در شرکت های خودرو سازی امروزه از این نوع سرسیلندر ها استفاده می کنند. یک نوع مایع خنک کننده در این سرسیلندر ها وجود دارد که از باتری ماشین تامین می شود و باعث جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد دما در این سرسیلندر ها می شود.

تعمیر سرسیلندر مگان ۱۶۰۰

حال که با سرسیلندر و انواع آن به خوبی آشنا شدید بهتر است در رابطه با تعمیر سرسیلندر مگان ۱۶۰۰ نیز صحبت شود. برای این که تعمیر سرسیلندر مگان به خوبی انجام شود در ابتدا بایستی بدانیم که مشکل سرسیلندر خودرو چیست و یا به عبارتی دیگر آن را عیب یابی کنیم. با عیب یابی سرسیلندر خودرو می توان قیمت سرسیلندر مگان ۱۶۰۰ را نیز به شکل راحت تری تعیین کرد. در ادامه برخی از مشکلات معروف سرسیلندر ها به شما معرفی شده اند:

تاب پیدا کردن سرسیلندر: یکی از معروف ترین و متعدد ترین مشکلات مربوط به سرسیلندر که می تواند ما را مجبور به تعمیر سرسیلندر کند، تاب پیدا کردن سرسیلندر می باشد. بالا رفتن بیش از اندازه ی دمای موتور خودرو، باز و یا بسته کردن اشتباه سرسیلندر، باز کردن سرسیلندر هنگامی که دمای آن بالا می باشد و بسیاری از موارد دیگر می توانند باعث تاب پیدا کردن سرسیلندر ها شوند و شما را مجبور به تعمیر سرسیلندر مگان کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه تعمیر موتور مگان

تعمیر سرسیلندر مگان

تعمیر سرسیلندر مگان

کربن گرفتن سرسیلندر: از دیگر موارد مهم و مربوط به مشکلات سرسیلندر ها، می توان به کربن گرفتن سرسیلندر ها اشاره کرد. کربن گرفتن سرسیلندر ها می تواند شما را مجبور به تعمیر سرسیلندر مگان بکند چرا که در صورتی که این اتفاق بیفتد، کانال های آب و روغن مسدود می شوند و از طرفی دیگر نیز سوپاپ های خودرو دچار گرفتگی می شوند. البته بهتر است بدانید که کربن گرفتن سرسیلندر ها امری کاملا طبیعی است و پس از طی کردن مدت زمانی طولانی، سرسیلندر ها دچار کربن گرفتگی می شوند که با سرویس سرسیلندر ها، این مشکل رفع خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر گیربکس مگان شرق تهران

ترک خوردگی: آخرین بخش از مشکلات مربوط به سرسیلندر ها که به آن اشاره شده است مربوط به ترک خوردگی آن ها می شود. یخ زدن آب خنک کننده می تواند باعث ترک خوردگی در سرسیلندر ها شود. از طرفی دیگر بی دقتی در هنگام باز و یا بسته کردن سرسیلندر ها نیز می تواند باعث ترک خوردگی در سرسیلندر ها شود و شما را مجبور به تعمیر آن کند. از آن جایی که سرسیلندر ها قطعه های بسیار حساسی در خودرو می باشند و کمی بی دقتی در هنگام باز و بسته کردن آن ها می تواند باعث ترک خوردگی و یا تاب آوردن آن ها شود، بهتر است تعمیر سرسیلندر را به متخصصان و افراد کاربلد بسپارید و براز این کار به هر کسی اعتماد نکنید.

هزینه تعمیر سرسیلندر مگان

به طور کلی هدف ما از بیان مطالبی مانند تعمیر سرسیلندر مگان، تعمیر سر سیلندر مگان ۱۶۰۰، قیمت سرسیلندر مگان ۱۶۰۰ و ... کمک به شما در جهت آشنایی بیشتر و بهتر با این قطعات و ویژگی های آن ها بوده است که امیدواریم به اندازه کافی موثر بوده باشد. برای اطلاع از قیمت سرسیلندر مگان ۱۶۰۰ به شما توصیه می شود که حتما سری به سایت تعمیرگاه رنو که یکی از بهترین و مجرب ترین مراکز خودرویی می باشد بزنید.

علل خرابی سرسیلندر مگان

  • گرم شدن بیش از حد موتور خودرو
  • سرد شدن بدنه سلیندر خودرو
  • نوسانات دمایی به طور ناگهانی
  • ضربه خوردن خودرو

سرسیلندر مگان چه وظیفه ای دارد؟

سرسیلندر عموما قطعه‌ای یک تکه است که در بالای سیلندر قرار می‌گیرد. در درون سرسیلندر، اتاقک و محفظه احتراق است که عمل جرقه‌زنی در آن فضا انجام می‌شود. علاوه بر عایق بندی سیلندر‌ها، از وظایف دیگر سرسیلندر، ممانعت از خروج گاز سیلندر‌هاست. این امر، به انجام عمل انفجار صحیح و در نهایت احتراق کمک بسیاری می‌کند.

لازم به ذکر است که بر روی سرسیلندر، مجاری وجود دارند که برای ورود آب و گاز و همچنین خروج دود به کار می‌روند. بسیاری از قطعات موتور همانند میل سوپاپ و بادامک، سوپاپ‌ها و بادامک‌ها و…. توسط سرسیلندر با یکدیگر مرتبط می‌شوند. پس می‌توان نتیجه گرفت که عملکرد سرسیلندر به چگونگی عملکرد بسیاری قطعات دیگر نیز بستگی دارد. از بخش‌های مهم سرسیلندر، می‌توان به محل قرارگیری شمع‌ها، مجاری آب و روغن، گیت و سیت سرسیلندر، اسبگ‌ها و منیفولدها اشاره کرد.

تعمیرگاه مناسب برای تعمیر سرسیلندر مگان

اگر قصد تعمیر سرسیلندر مگان خود را دارید بهتر است به تعمیرگاهی مراجعه کنید که متخصص در زمینه برند خودرو شما باشد. داشتن تعمیرکاران با تجربه و متعهد و دوره دیده و استفاده از قطعات اورجینال و با کیفیت در تعمیر خودرو از ویژگی های بارز یک تعمیرگاه تخصصی مگان خوب می باشد. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو در شرق تهران همه روزه در خدمت شما می باشد. برای دریافت مشاوره تخصصی و تعمیر و سرویس خودرو خود می توانید به این مجموعه مراجعه کنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
تماس با ایران رنو