آنچه خواهید خواند
تهویه صحیح رادیاتور L90 یکی از دغدغههای اصلی صاحبان این خودرو است که هم به دقت و هم به سادگی نیاز دارد. برای درک بهتر اهمیت و مراحل هواگیری رادیاتور ال 90، آگاهی از عملکرد و نقش آب رادیاتور ضروری است. بنابراین، با تعمیرگاه ال نود در تهران همراه باشید.
مراحل هواگیری رادیاتور ال 90
دو روش استاندارد برای هواگیری رادیاتور ال 90 وجود دارد:
- هواگیری در سیستم خنککننده بدون منبع انبساط کمکی: در این روش، رادیاتور تا جایی پر میشود که حبابهای موجود کاملاً از مخزن خارج شوند. بهتر است در هنگام هواگیری، موتور روشن باشد. نکته: در سیستمهای مدار باز، سطح مایع خنککننده باید حدود ۱۰ تا ۱۲ میلیمتر زیر لبه لولهها باشد و رادیاتور نباید از سیال لبریز شود.
- هواگیری در سیستم خنککننده با منبع انبساط کمکی (مدار بسته): ابتدا مقداری آب در منبع انبساط ریخته و آن را در ارتفاع بالاتری نسبت به رادیاتور قرار دهید. سپس شیر تخلیه آب در قسمت پایین را باز کنید تا هوای محبوس در رادیاتور به راحتی خارج شود.
نکته: در سیستمهای مدار بسته، سطح سیال باید تا علامت ماکزیمم منبع انبساط پر شود. همچنین بهتر است این کنترلها را زمانی که موتور سرد است، انجام دهید تا از هرگونه خطر جلوگیری شود.
در رادیاتور یا مایع ضد یخ ممکن است به دلایل مختلفی هوا جمع شود، که این میتواند باعث اختلال در عملکرد رادیاتور شود. برای عملکرد بهینه رادیاتور، لازم است هواگیری صورت گیرد، که این کار به دو روش که قبلاً توضیح داده شد، انجام میشود. در این مقاله تلاش کردیم مراحل هواگیری رادیاتور ال 90 را توضیح دهیم تا در صورت بروز مشکل، با روشهای رفع آن آشنا شوید. با این وجود، توصیه میشود برای هواگیری یا تعویض آب رادیاتور، میتوانید به مجموعه ایران رنو مراجعه کنید.