
گیربکس قلب خودرو است و خرابی آن می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد. اگر کپچر دارید و با علائمی مانند زوزه کشیدن گیربکس، مشکل در دنده عقب، دیر عوض کردن دنده توسط خودرو، تقه زدن گیربکس و … در کپچر مواجه شده اید حتما لازم است برای تعمیر گیربکس کپچر خود اقدام کنید. مراجعه به یک مرکز معتبر می تواند خیال شما را از بابت حسن انجام کار راحت کند. ایران رنو تمامی خدمات مربوط به کپچر را با گارانتی و به صورت تضمینی ارائه می دهد.
ایران رنو بزرگترین تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران می باشد که می توانید برای دریافت خدمات با گارانتی و قطعات اورجینال به این مرکز مراجعه کنید.
آدرس ما: تهران، خیابان دماوند، پس از برج آناهید، کنارگذر کیمیدارو، کوی کاوه، پلاک 3
مشکلات رایج در گیربکس اتوماتیک کپچر
لرزش و لغزش: این مشکل معمولاً به دلیل خرابی تعلیق گیربکس یا بلبرینگهای آن رخ میدهد.
نویز: نویز در گیربکس اتوماتیک کپچر معمولاً به دلیل خرابی بلبرینگها، فشار نامناسب روغن گیربکس و یا وجود ذرات ناخالص در روغن گیربکس رخ میدهد.
عدم تغییر دنده: این مشکل معمولاً به دلیل خرابی سنسورهای دنده و یا فشار نامناسب روغن گیربکس رخ میدهد.
عدم حرکت خودرو: این مشکل معمولاً به دلیل خرابی ترمز، سنسورهای دنده و یا خرابی گیربکس رخ میدهد.
عدم پاسخگویی دنده: این مشکل معمولاً به دلیل خرابی سنسورهای دنده و یا خرابی گیربکس رخ میدهد.
تعویض روغن گیربکس کپچر با روغن اصلی

تعمیر گیربکس اتوماتیک کپچر
تعمیر گیربکس کپچر شرق تهران
تعمیرات گیربکس اتوماتیک کپچر شرق تهران باید توسط تعمیرکاران مجرب و با تجربه انجام شود. برای جلوگیری از خرابی گیربکس، نیاز به نگهداری و تعمیرات منظم آن است. استفاده از روغن مناسب و با کیفیت در گیربکس، به عملکرد بهتر آن کمک میکند. برای جلوگیری از خرابی گیربکس، باید از رانندگی صحیح و نگهداری منظم خودرو پیروی کرد.
برای تعمیر گیربکس کپچر شرق تهران می توانید به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید که یکی از تعمیرگاه های معتبر و متعهد در زمینه تعمیر تمامی خودروهای رنو می باشد. شما عزیزان برای سرویس گیربکس کپچر خود نیز می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید و نوبت خود را دریافت کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک کپچر
هزینه تعمیر گیربکس کپچر
تعمیر هر بخشی از خودرو دارای اجرت مشخصی است. در صورتی که اطلاعاتی در مورد هزینه تعمیر گیربکس کپچر ندارید می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و اطلاعات لازم را در این زمینه کسب کنید. تعمیرگاه تخصصی رنو یعنی ایران رنو با داشتن متخصصین با تجربه در زمینه تعمیر و سرویس خودروهای رنو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.
علت لرزش گیربکس اتومات کپچر
یکی از مشکلات اساسی در گیربکس اتومات لرزش به هنگام تعویض دنده می شود. به طور کلی خودرویی که گیربکس آن سالم باشد به هنگام تعویض دنده بسیار روان عمل می کند و نباید لرزش و یا ضربه ای احساس شود. در صورت مشاهده هر یک از این علائم می باشد به یک تعمیرگاه معتبر برای تعمیر گیربکس کپچر مراجعه کنید.
اگر به موقع جلوی این مشکل را نگیری ممکن است به مرور به چرخدنده ها آسیب وارد شود و دنده های خودرو صدمه جدی ببیند. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک کپچر نیز بالاست. در نتیجه برای جلوگیری از هزینه اضافی می بایست به محض اینکه این مشکلات را مشاهده کردید به تعمیرگاه متخصص مراجعه کنید.
ایجاد سر و صدا توسط گیربکس کپچر
اگر حین رانندگی با کپچر، صدای وزوز، ناله یا صدای سوت به گوشتان رسید، آن را یکی از مشکلات گیربکس اتوماتیک تلقی کنید. معمولا این علائم جدی به نظر نمیرسد ولی پیشنهاد میشود به محض شنیدن چنین صداهای غیر عادی از خودرو، به آن توجه کنید. این مشکلات به علت معیوب بودن روغن گیربکس و آسیب دیدن سیستم انتقال نیروی خودرو رخ میدهد. همانطور که در بالا گفتهشد، روغن گیربکس به عنوان یک روانکننده برای قطعات داخلی گیربکس عمل میکند. یعنی از اصطکاک قطعات روی یکدیگر هنگام حرکت جلوگیری میکند. زمانی که روغن گیربکس کارایی خود را از دست بدهد، قطعات روی هم کشیده شده و اصطکاک به وجود آمده تولید صدا میکند.
سوالات متداول
سرویسهای دورهای گیربکس در چه زمانی انجام می پذیرد ؟
سرویسهای دورهای بنا به توصیه کمپانی سازنده وابسته به کارکرد کیلومتر یا زمان باید صورت گیرد. تعویض روغن، فیلتر و سرویس های دوره ای گیربکس به موقع، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد. لازم به توضیح است زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویس های دوره ای گیربکس اتوماتیک بین ۲۰۰۰۰ کیلومتر تا ۴۵۰۰۰ کیلومتر میباشد. یکی از عوامل تعیین زمان تعویض روغن و سرویسهای دورهای، شرایط رانندگی میباشد. برای مثال رانندگی در ترافیک باعث افزایش دمای روغن و کاهش عمر آن می شود. لذا توصیه ما به هموطنان تهرانی تعویض روغن گیربکس بین ۳۰۰۰۰ کیلومتر تا ۲۰۰۰۰ کیلومتر می باشد.
علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست ؟
علت اصلی تقه زدن گیربکس اتوماتیک میتواند ناشی از ایراد برقی باشد. همچنین میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت میباشد، از موارد مهم دیگر است. در بعضی موارد تقه زدن گیربکس اتوماتیک میتواند ناشی از خرابی و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باشد.
گیربکس اتوماتیک چرا زوزه میکشد ؟
صدای زوزه گیربکس اتوماتیک معمولا ناشی از صدای فشار روغن و یا خرابی دندهها، مجموعه دنده سیارهای و دندههای دیفرانسیل میباشد.
علت گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک چیست ؟
گاز هرز خوردن گیربکس اتوماتیک به علت کمبود روغن، نرسیدن روغن کافی پشت کاسه کلاچها، فرسودگی و مستهلک شدن صفحه کلاچها به وجود میآید.
خلاص شدن گیربکس اتوماتیک به چه معناست ؟
در خلاص شدن گیربکس موارد زیر دخیل هستند. بریدن دنده اویل پمپ – خراب شدن توربین – هرز شدن پلوس – خالی بودن گیربکس از روغن و یا معیوب شدن چرخ دندههای داخل گیربکس
حالت اضطراری گیربکس اتوماتیک در دنده ۳ به چه معنایی می باشد ؟
در زمان خرابی گیربکس اتوماتیک خودرو در یک دنده خاص مثل دنده ۳ ( البته در بعضی خودرو ها تعداد دنده های خودرو بیشتر است نظیر هفت دنده و هشت دنده این عدد متفاوت است) یا حالت اضطراری قرار میگیرد تا خودرو به اولین تعمیرگاه گیربکس مراجعه کند.
علت گیر کردن دنده در حالت پارک چیست ؟
گیر کردن دنده در حالت پارک موارد زیر را شامل میشود. نبود برق در سیستم پارک یا خالی بود باطری خودرو – خرابی استاپ زیر پدال ترمز – شکستن اهرم تعویض دنده از داخل گیربکس و یا خرابی در سلکتور
لرزش خودرو هنگام حرکت ناشی از چیست ؟
لرزش خودرو علت های زیر را شامل میشود: خرابی در دسته موتور – بکسواد کردن (هرز چرخیدن) صفحه کلاچها – خرابی پلوس
آیا گیربکسهای هیبرید (هایبرید) هم نیاز به تعویض روغن دارند ؟
بلی. در خودروهای نظیر تویوتا پریوس، ۷۵ هزار کیلومتر و در خودروهای نظیر هیوندای سوناتا، ۴۵ هزار کیلومتر تعویض روغن انجام میگردد
بیشتر بخوانید >>>> هزینه تعویض دیسک و صفحه ساندرو
علائم نیاز به تعویض لنت ترمز ساندرو
- صدای سوت یا جیغ هنگام ترمزگیری نشاندهنده سایش لنتها و نیاز به تعویض آنهاست.
- اگر ترمز به خوبی عمل نکند و فاصله توقف افزایش یابد و کاهش قدرت ترمز دیده شود، ممکن است لنتها فرسوده شده باشند.
- اگر هنگام ترمزگیری پدال ترمز لرزش داشته باشد، نشاندهنده مشکل در لنتها یا دیسک ترمز است.
- بررسی بصری ضخامت لنتها و کاهش ضخامت لنت نیز میتواند نشاندهنده نیاز به تعویض باشد.
نشانه های تمام شدن لنت ترمز ساندرو
تمام شدن لنتهای ترمز ساندرو میتواند منجر به آسیبهای جدی به سیستم ترمز و خود خودرو شود. برخی از این آسیبها عبارتند از :
- آسیب به دیسک ترمز : سایش لنتها تا حدی که به دیسک برسد، باعث آسیب به دیسک و افزایش هزینه تعمیر میشود.
- کاهش قدرت ترمزگیری : باعث افزایش فاصله توقف و خطر بروز تصادفات میشود.
- خراب شدن سیستم ترمز : فشار بیش از حد بر سیستم ترمز، اجزای دیگر مانند کالیپرها را نیز خراب میکند.
شما برای تعویض لنت جلو ساندرو و لنتهای عقب ساندرو میتوانید به تعمیرگاه رنو در تهران مراجعه کنید.
سلام تشکر می کنم بابت مجموعه خوبتون. گیربکس منو هیچ جا نتونسه بودن درست کنن مجموعه ایران رنو زحمتشو کشید
حضور شما مشتریان عزیز به ما اعتبار میبخشه. پایدار باشید
سلام خسته نباشید. اقا من ی ساندرو دارم ی دو هفته ای میشه رو درجه پایین خوبه ولی درجه بالا که میزنم کولرش انگار نفس نداره. ایرادش چیه به نظرتون؟
سلام. زحمت بکشین با شماره 09128896509 تماس بگیرید در صورت نیاز تشریف بیارین تعمیرگاه در خدمتتون هستیم
سلام مرسی مطالب مفیدی بود
لطف دارین