مقالات

مراحل هواگیری رادیاتور ماشین رنو

هواگیری رادیاتور ماشین
هواگیری رادیاتور ماشین

آنچه خواهید خواند

مراحل هواگیری رادیاتور ماشین های رنو مانند ال 90، ساندرو و … از موضوعات و مسائلی است كه دانستن آن بسيار كاربردی خواهد بود و بهتر است كه همه رانندگان و صاحبان خودرو از آن مطلع باشند. خودرو، و به خصوص موتور و سیستم کاری خودرو از قسمت ها و اجزای مختلفی تشکیل شده اند. سلامت این اجزا بسیار حائز اهمیت است، دلیل اهمیت آن هم، در این می باشد که سلامت و کارکرد درست خودرو کاملا به سلامت اجزای آن بر میگردد و اگر که یکی از اجرای خودرو دچار مشکل شود و یا کار نکند، نحوه کارکرد کلی موتور و سیستم خودرو تحت تاثیر قرار می گیرد و دچار مشکل می شود. اگر که علاقه دارید اطلاعات تان را درباره وسیله نقلیه ای که سوار آن می شوید افزایش دهید، در ادامه مقاله مراحل هواگیری رادیاتور ماشین هم همراه ایران رنو تعمیرگاه رنو بمانید.

هواگیری رادیاتور ماشین

 پیش از این که یک راست به سراغ مراحل هواگیری رادیاتور ماشین برویم، بد نیست که بداینم اصلا هواگیری رادیاتور ماشین چیست؟. رادیاتور خودرو سیستمی است که وظیفه اصلی آن خنک نگه داشتن و تنظیم دمای موتور می باشد. برای انجام این کار رادیاتور خودرو، آب یا آب مخصوص رادیاتوری که در محفطه آن قرار گرفته را در قسمت های مختلف و مجرا های خودرو به حرکت در می آورد و باعث خنک شدن قسمت ها و قطعات مختلف موتور خودرو می شود. در صورتی که به هر دلیلی این روند چرخش آب مختل شود و برای گردش آب مشکلی ایجاد شود، ممکن است دمای موتور و قطعات آن زیادی بالا برود و به آن ها آسیب وارد شود.

کسب اطلاعات بیشتر: دلایل کم شدن روغن از ماشین

هواگیری رادیاتور ماشین

هواگیری رادیاتور ماشین

یکی از مسائلی که می تواند باعث ایجاد اختلال در روند چرخش آب در موتور خودرو، توسط رادیاتور شود، مشکل هوا گرفتن رادیاتور می باشد. ممکن است سیستم رادیاتور بعد از چندین وقت استفاده به جای این که فقط آب در آن حضور داشته باشد کمی هوا بگیرد، که همین داشتن هوا، باعث ایجاد اختلال در سیستم گردش آب می شود و فضایی از رادیاتور که باید از آب پر می شد را اشغال می کند، به همین علت موضوع رفع کردن آن و مراحل هواگیری رادیاتور ماشین اهمیت خاصی دارد.

مراحل هواگیری رادیاتور ماشین رنو

انجام هر کاری در این دنیا و کره خاکی، آداب و مراحلی دارد که برای فردی که قصد انجام دادن آن کار را دارد، رعایت آداب و مراحل آن کار، ضروری می باشد. هواگیری رادیاتور هم از این قاعده مستثنی نیست و دارای مراحلی است که به آن مراحل هواگیری رادیاتور ماشین گفته می شود. هواگیری رادیاتو ماشین فرایند مهم و نسبتا حساسی است که شما برای انجام آن باید کاملا از نحوه انجام آن مطلع باشید و بدایند که چگونه باید هواگیری رادیاتور ماشین را انجام دهید. برای آشنایی بیشتر با مراحل هواگیری رادیاتور، برخی از مراحل آن که در قیمت پایین آورده شده اند را با هم می بینیم.

هواگیری رادیاتور ال 90 با پیچ

ابتدا باید ماشین را خاموش کرده و چند ساعت بگذارید که سرد شود.

بعد از آن لوله رابط موتور و رادیاتور را بررسی می کنیم و پیچ هواگیری را یافته و باز می کنیم.

سپس یک مقدار آب جوش آمده را به داخل رادیاتور می ریزیم، در این مرحه مقداری هوا از داخل رادیاتور خارج می شود.

به این علت که هوای موجود در رادیاتور به شکل یکپارچه از پیچ هواگیری خارج نمی شود. کار ریختن آب جوش را تا جایی که آب دارای هوا به طور کامل از رادیاتور خارج شود، ادامه می دهیم و پس از اتمام کار هم، پیچ هواگیری رادیاتور را سفت و محکم می بندیم.

کسب اطلاعات بیشتر: بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

هواگیری رادیاتور ماشین بدون پیچ

در این مرحله هم ابتدا ماشین را باید خاموش کرد و رها کرد تا مقداری خنک شود.

سپس باید رادیاتور را با ترکیب پنجاه پنجاه از آب مقطر و ضد یخ پر کرد.

بعد باید درب رادیات را گذاشت، موتور را روشن کرد و بخاری را در بالاترین درجه گذاشت.

پس از این کار، موتور به دمای گرمی می رسد و بعد از مدتی هم مایع خنک کننده در رادیات به جریان می افتد که این به جریان افتادن را از طریق گلویی رادیات مشاهده خواهید کردید و بخاری هم شروع به دادن هوای گرم خواهد کرد، که این به معنای تصفیه شدن رادیاتور خواهد بود.

حال ماشین را خاموش کنید و بگذارید که خنک شود و در صورت لزوم مقداری خنک کننده به موتور بیفزایید، سپس شلنگ رادیاتور فوقانی را فشار دهید تا هوای اضافی خارج شود، و در آخر هم درب رادیات را ببندید.

هواگیری رادیاتور ماشین بدون پیچ

هواگیری رادیاتور ماشین بدون پیچ

هواگیری رادیاتور ماشین بدون درب

یکسری از خودرو ها ممکن است دارای درب رادیات نباشند که این قسمت هم مراحل هواگیری رادیاتور ماشین های این گونه می باشد.

در ابتدا باید گیربکس خودرو را روی حالت اتومات یا دستی تنظیم کنید.

سپس باید ترمز اضطراری را تنظیم کنید، هود را باز کرده و رادیات را 50 درصد از ضد یخ و 50 ىرصد از آب مقطر پر کنید.

بعد موتور  ماشين را روشن کرده و ىماي بخاری را بر روی آخر بگذارید تا رادیاتور شروع به کار کند.

در آخر هم با کمک پدال گاز دور موتور را در فاصله هاي زمانی 10 تا 15 ثانیه تا 2000 دور بالا ببرید و پس از انجام آن، خودرو را خاموش کنید و بگذارید که خنک شود و اگر که لازم شد به آن مقداری ضد یخ اضافه کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیرگاه تخصصی ال 90

بهترین مرکز تعمیرات خودرو رنو

امید است مطالبی که در طول مقاله مراحل هواگیری رادیاتور ماشین بیان شد، به درد شما خورده باشند و کمی به اطلاعات شما در حوزه خودرو افزوده باشد و به استفاده بهتر از آن ها کمکی هر چند کم و ناچیز کرده باشد. در حالت کلی همواره توسط مکانیک ها و متخصصان توصیه می گردد که در دوره های مشخصی، سلامت کارکرد قسمت ها و قطعه های مختلف خودرو را چک کنید تا خدای ناکرده خودرو و موتور آن دچار مشکل نشوند و باعث ایجاد هزینه های سنگین برای شما نشوند.

در صورتی که به دنبال کسی هستید که مراحل هواگیری رادیاتور ماشین را انجام دهید یا اگر که در کل، به دنبال جایی هستید که خودروی خود را برای تعمیرات و یا چک آپ به آنجا ببرید و صاحب خودروی ساخت شرکت رنو مثل ال 90، تالیسمان، ساندرو، مگان، کپچر و …. هم هستید، حتما سری به سایت و مجموعه خودرویی ایران رنو بزنید. مجموعه خودرویی ایران رنو با استفاده از گروهی مجرب از تعمیرکاران و متخصصان خودرو های شرکت رنو، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *