مقالات

تعمیر استارت رنو

با بهترین مرکز تخصصی تعمیر استارت ال 90 در تهران در خدمت شما هستیم. شاید برای شما هم سوال باشد که استارت ال نود کجای خودرو است. در این مقاله می خواهیم به طور مفصل در مورد ساختار استارت ال نود و دیگر خودروهای رنو به بحث و بررسی بپردازیم. اگر استارت خودرو ال نود شما به مشکل خورده است برای تعمیر آن لازم است که به تعمیرگاه تخصصی ال 90 در تهران یعنی ایران رنو مراجعه کنید و مشکل را حل کنید.

تعمیر استارت خودروهای رنو در تهران

تعمیر استارت رنو | تعمیر استارت ال 90 | استارت ال 90 کجاست؟

تعمیر استارت رنو | تعمیر استارت ال 90 | استارت ال 90 کجاست؟

موتور استارتر یک موتور الکتریکی قدرتمند است که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند. وظیفه آن چرخاندن چرخ دنده و میل لنگ است تا موتور را روشن کند. هنگامی که کلید اشتعال روشن می شود ، نیرو جریان می یابد از باتری وسیله نقلیه تا موتور استارت به گونه ای که پینیون استارتر با چرخ دنده درگیر شود.

موتور استارت اکنون میل لنگ را چرخانده و موتور شروع به کار می کند. هنگامی که موتور روشن می شود و سرعت آن افزایش می یابد ، استارت به طور خودکار قطع می شود و به موقعیت استراحت خود باز می گردد. در موتورهای استارت پیش از شروع ، درایو دارای یک کلاچ داخلی یک طرفه است که در یک جهت بلغزد و در جهت دیگر قفل شود.

سولونوئید

هنگامی که استارت روشن می شود ، شیر برقی یک پیستون را به درون خود می کشد که پینیون (چرخ دنده محرک) را از موقعیت A به B هل می دهد تا در چرخ دنده حلزونی چرخ لنگر قرار گیرد. پینیون یک حرکت چرخشی دارد تا هر بار از درگیری مثبت اطمینان حاصل کند. پیستون در سلونوئید نه تنها با درگیر کردن پینیون بلکه ایجاد ارتباط بین باتری و موتور استارت و در نتیجه جریان برق برای چرخاندن موتور عمل می کند.

گیربکس

موتور از طریق جعبه دنده به پینیون متصل می شود. هدف گیربکس اطمینان از حداکثر گشتاور و امکان کاهش اندازه موتور استارتر و در نتیجه صرفه جویی در وزن است.

تعمیر استارت ال 90

تعمیر استارت رنو | تعمیر استارت ال 90 | استارت ال 90 کجاست؟

تعمیر استارت رنو | تعمیر استارت ال 90 | استارت ال 90 کجاست؟

شاید بارها شنیده باشید ایا لازم است قبل از استارت خودرو سوئیچ را به مدت 10ثانیه در حالت باز گذاشته و سپس نسبت به استارت خودرو اقدام نمائیم؟

به دلایل زیر پیشنهاد می گردد این نکته در مواقعی که خودرو سرد بوده و چند ساعتی از خاموش شدن موتور می گذرد رعایت گردد:

1-اگر دقت کنیم پس از بازکردن سوئیچ صدائی از پمپ بنزین شنیده می شود که نشاندهنده ارسال سوخت به سمت انژکتورها می باشد وپس از چند ثانیه این صدا قطع میگردد.این قطع شدن صدا نشاندهنده پرشدن مسیرهای سوخت از بنزین ازپمپ به انژکتور است و فشار اولیه مناسبی برای پاشش سوخت توسط انژکتورها فراهم می گردد.

در مواقعی که خودرو سرد است برای زود روشن شدن خودرو; استپر موتور دریچه گاز را بسته تا میزان بیشتری سوخت برای شروع احتراق مصرف گردد. که پر شدن مسیرهای سوخت و ایجاد یک فشار اولیه کمک به سزائی برای زود روشن شدن خودرو دارد.در اصطلاح موتور با تک استارت روشن شود.

2-در این چند ثانیه فرصتی به ECUخودرو خود داده تا کلیه مدارهاو قطعات برقی و سنسورها را چک کرده و از به وجود امدن errorدر سیستم خوداری نمائید.این خطاها در زمان تداخل چک کردن سیستم توسط ecuو استارت زدن خودرو احتمال به وجود امدن ان بیشتر است.

3-در این چند ثانیه راننده فرصت خواهد داشت که صفحه نشاندهنده امپرها را ببیند و در صورت معیوب بودن و روشن نشدن یکی از چراغهای اعلان خطر نسبت به رفع ایراد اقدام نمائید. چون تست سالم بودن این علائم توسط راننده فقط در زمانی که سوئیچ باز است و موتور استارت نخورده امکان پذیر است .

شاید دوستی بپرسد که من مورد فوق را رعایت نمی کنم و تا به حال هم با مشکلی مواجه نشده ام.آری هر روز قرار نیست اتفاقی بیافتد.این یک نکته پیشگیرانه است که در درازمدت تاثیر مثبت خود را خواهد گذاشت.وجود errorدر سیستم باعث بالارفتن مصرف سوخت-کاهش شتاب-بالارفتن مواد الاینده-و تاثیر منفی بر روی کلیه سنسورهای اصلی خواهد گذاشت.

علت استارت نخوردن ماشین ال 90

1-برای تشخیص سلامت باتری، به ولت متر نیاز دارید، در صورتیکه دسترسی به ولت متر نداشتید، چراغ های جلوی ماشین را روشن کنید و نور بالا بزنید، اگر باتری شما سالم باشد، باید نور چراغ ها عادی باشند.

2-اگر لحظه چرخاندن سوئیچ برای استارت زدن، چراغ های پشت آمپر روشن می شوند و صدایی هرچند خفیف می شنوید، موضوع قطع شدن سیم کشی استارت منتفی است. اگر چراغ های پشت آمپر یک لحظه خاموش می شوند و صدای” تق” می شنوید، احتمالا علت استارت نخوردن، خرابی موتور استارتر  یا سیم کشی استارتر است.

3- و 4- در صورتیکه هیچکدام از حالات قبل وجود نداشت، یعنی باتری،  استارتر و سیم کشی آن سالم بودند، احتمالا موتور ماشین قفل کرده است. برای پی بردن به این موضوع، (فقط برای گیربکس دنده ای، نه اتومات) دنده را در وضعیت 5 قرار داده و ماشین را هل دهید، اگر ماشین حرکت کرد، یعنی موتور قفل نیست، ولی اگر حرکت نکرد، یعنی موتور شما قفل شده است.

5- گیربکس های اتوماتیک به گونه ای طراحی شده اند که وقتی دسته دنده (Lever) در وضعیت R، یا D باشد، موتور استارت نمی خورد. در صورت خرابی سلکتور گیربکس اتوماتیک، پیام وضعیت گیربکس به درستی به ECU ارسال نشده و خودرو استارت نمی خورد.

علت قفل شدن موتور و استارت نخوردن ماشین

تعمیر استارت رنو | تعمیر استارت ال 90 | استارت ال 90 کجاست؟

تعمیر استارت رنو | تعمیر استارت ال 90 | استارت ال 90 کجاست؟

1- جمع شدن آب زیاد سر پیستون ها و محفظه احتراق، که معمولا بدلیل سوختن واشر سر سیلندر این اتفاق می افتد.
2- چسبیدگی یاتاقانها و  یاتاقانهای شاطون ها، یا شکستگی هر کدام از آنها.
3- شکستن استارت یا دنده استارت، و افتادن قطعات شکسته لابلای دنده فلایویل.

چرا به استارت نیاز است؟

چهار عنصر زیر باید در موتور احتراق داخلی جمع شود تا روشن شود :
1- مخلوط هوا – سوخت قابل احتراق
2- حرکت تراکم
3- نوعی سیستم اشتغال
4- حداقل دور راه اندازی لازم (در حدود 100 دور بر دقیقه)(استارت)

برای تامین سه عنصر نخست باید عنصر چهارم یعنی حداقل دور راه اندازی لازم را تامین کرد.این کار را استارت انجام می دهد.

توانایی دستیابی به این دور حداقل نیز خود تابع چند عامل است:
1- ولتاژ نامی سیستم راه اندازی
2- حداقل دمای محتمل که باید بتوان موتور را در ان دما روشن کرد این دما را دمای حد راه اندازی می نامند
3- مقاومت موتور گردانی . به عبارت دیگر گشتاور لازم برای موتور گردانی در دمای حد راه اندازی
4- مشخصه های باتری
5- افت ولتاژ بین باتری و استارت
6- نسبت دنده استارت به دنده فلایویل
7- مشخصه های استارت
8- حداقل دور لازم برای موتور گردانی در دمای حد راه اندازی

انواع استارت خودرو

1- دنده مارپيچی

در اين نوع استارت اتومات جدا از استارت است و عيب اين نوع استارت ها اين بود كه گاها دنده استارت پس از روشن شدن موتور گير ميكرد. هنگاميكه برق سوئيچ اتومات را تحريك مي كند از طريق اتومات استارت در همان لحظه جريان كمي به موتور استارت رسيده و استارت به آرامي مي چرخد در اين حالت دنده استارت روي شفت حركت مخالف كرده به دنده فلايويل نزديك مي شود و در لحظه اي جريان اصلي برق از طريق كنتاكت اتصال دهنده به موتور استارت رسيده و باعث مي شود نيرويي به دنده استارت وارد گردد.

كه همان نيروي گريز از مركز كه مخالف گردش شفت آرميچر بوده و باعث درگيري كامل و بيرون نزدن دنده استارت مي شود و سبب چرخش فلايويل مي شود . هنگاميكه موتور روشن شد دور دنده فلايويل دنده استارت را به عقب مي راند ، در پشت دنده استارت يك فنر بزرگ پيچشي تعبييه شده و ضربه دنده استارت را مستهلك ميكند .

2-مارپيچی كشويی

در اين نوع استارت اتومات استارت دو وظيفه در حين راه اندازي موتور استارت دارد:
الف ) ارسال برق اصلي باطري به موتور استارت
ب ) به حركت در آوردن ( به جلو ) بردن دنده استارت جهت درگير ي با دنده فلايويل براي گردش موتور

عملكرد اتومات استارت در نوع مارپيچی كشويی : اتومات استارت داراي دو عدد سيم پيچ بوده كه يكي از سيم پيچها نازك با تعداد دور زياد و بصورت موازي وصل شده بنام سيم پيچ نگهدارنده و ديگري از سيم ضخيم با تعداد دور كم و بصورت سري متصل شده بنام سيم پيچ كشنده و هنگاميكه سوئيچ را در مرحله استارت قرار مي دهيم جريان از طريق سوئيچ به سلونوئيد استارت رسيده كه به دو سر مشترك سيم پيچ نگهدارنده و كشنده وصل شده در ابتدا جريان از هر دو سيم پيچ عبور كرده و باعث توليد ميدان مغناطيسی قوي شده و اين حالت باعث جذب پيستون يا پلانچر اتومات به طرف داخل مي شود با حركت پيستوندو عمل صورت مي گيرد:

1- ديسك كنتاكت دهنده اتصال به پيچهاي M و B كه B اتومات به برق باطري و M به موتور استارت وصل شده مي شود. برق باطري از طريق اتومات وارد موتور استارت شده و در اين حالت سيم پيچ كشنده چون بثورت سري بوده از مدار خارج مي شود و سيم پيچ نكهدارنده پيستون را نگه مي دارد و باعث چرخش استارت مي شود.
2- از طرف ديگر حركت پيستون يا پلانچر به طرف داخل باعث حركت ماهك دنده استارت بطرف جلو شده و دنده استارت با دنده فلايويل درگير مي شود. با قطع برق سوئيچ از حالت استارت برق اتومات استارت قطع شده و ميدان مغناطيسی آن از بين مي رود و همين امر باعث مي شود فنر برگشت دهنده پيستون را به جلو برده و دنده استارت با توجه به مكانيزم خود به عقب بر گردد و اتصال كنتاكت دهنده نيز ترمينال B و M را از هم جدا مي كند و استارت از چرخش مي ايستد . عاملي كه وجود اتومات استارت را يك ضرورت براي استارت مي كند بخاطر عبور جريان خيلي زياد است ، هيچ كليد و سوئيچي نمي تواند اين جريان زياد را تحمل كند زيرا زود ذوب مي شود .
3-آرميچر كشويی : اين نوع استارت ها كه براي كاميون ها و اتوبوس ها استفاده مي شود داراي سيم پيچ كشنده و سيم پيبچ كمك مي باشد و مجموعه آرميچر جهت درگير شدن با فلايويل حركت مي كند همچنين داراي كلاچ چند صفحه اي كه در زمان استارت زدن حركت را انتقال و در زمان روشن شدن حركت را منتقل نمي كند.

ارتباط با ما:

اگر در رابطه با تعمیر برق خودوری خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

0912889650-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *