مقالات

علائم خرابی سنسور دور موتور

علائم خرابی سنسور دور موتور
علائم خرابی سنسور دور موتور

آنچه خواهید خواند

علائم خرابی سنسور دور موتور چیست؟ محل قرارگیری سنسور دور موتور ال 90 و مگان کجاست؟ نحوه تعویض سنسور دور موتور ال 90 و مگان چگونه است؟ یکی از عمومی ترین سوالات مشتریان ایران رنو این است که چگونه می توان خرابی سنسور دور موتور را تشخیص داد و این سنسور کجای خودرو مگان و یا ال نود قرار گرفته است. ما به کمک مهندسین مجرب ایران رنو مقاله ای جامع در مورد علایم خرابی سنسور دور موتور و نحوه عیب یابی آن گردآوری کرده ایم تا شما را در شناخت هرچه بهتر قطعات خودروی شما یاری کند تا از بروز  مشکلات احتمالی جلوگیری به عمل آوریم.

اگر ECU را مغز خودرو فرص کنیم سنسور دور موتور مخچه به حساب می آید. سنسور دور موتور یکی ازمهمترین سنسورهای تشکیل دهنده ی سیستم سوخت رسانی و جرقه زنی در خودرو به حساب می آید. نحوه عیب یابی سنسور دور موتور. با تعمیرگاه تخصصی رنو همراه باشید.

وظایف سنسور دور موتور چیست؟

الف: تشخیص نقطه مرگ بالا (T.D.C) یاهمان زمان جرقه زنی سیلندریک
ب: تشخیص دورموتور
ج: تنظیم دور آرام موتور
د: تنظیم آوانس جرقه

سنسور دور موتور ال 90 کجاست؟

محل قرارگیری این سنسور دور موتور در رنو ال 90 روی پوسته کلاچ مقابل فلایویل است. فاصله نوک سنسور تا دندانه های فلایویل حدود 1 میلیمتر و غیرقابل تنظیم میباشد. با بررسی علائم خرابی سنسور دور موتور در خدمت شما هستیم.

ساختار سنسور دور موتور

این سنسورتشکیل شده ازیک آهنربا و یک هسته آهنی نرم که توسط یک سیم پیچ احاطه شده است. با بررسی علائم خرابی سنسور دور موتور در خدمت شما هستیم.
مدار الکتریکی سنسور دور موتور دارای سوکت سه پایه به رنگ قهوه ی یا مشکی می باشد و دسته سیم آن از سه سیم مجزاتشکیل شده است.
پایه1: ارسال سیگنال
پایه2: اتصال بدنه
پایه3: اتصال به غلاف شیلد یا پارازیت گیر

علائم خرابی سنسور دور موتور

علائم خرابی سنسور دور موتور

طرز کار سنسور دور موتور

کار این سنسور با استفاده از قانون القاء الکترمغناطیسی می باشد. به این صورت که هرگاه یک آهنربا ثابت باشد و یک قطعه آهن را به آن دور و نزدیک کنیم در اطراف آهنربا میدانی مغناطیسی ایجاد می شود. با استفاده از این آهنربا و یک سیم پیچ که دور هسته آهنی نرم پیچیده شده است میتوان در سیم پیچ ایجاد سیگنال یا ولتاژ (AC_برق متناوب) کرد.

محیط دایره ی شکل فلایویل (360درجه) به 60 قسمت مساوی تقسیم شده و هرکدام از دنده ها در این قسمت ها قرار دارند. اما نکته قابل توجه این است که جای دوعدد از این دنده ها خالی است و بجای 60 دنده, 58 دنده وجود دارد. با بررسی علائم خرابی سنسور دور موتور در خدمت شما هستیم.

جای خالی این دو دنده مقیاسی برای زپان نقطه مرگ بالا یا زمان جرقه زنی سیلندر 1 میباشد. وقتی موتور می گردد دندانه های فلایویل از جلوی سیم پیچ و آهنربا ( سنسور دور موتور ) عبور می کنند و با استفاده از قانون آهنربا در سیم پیچ سنسور ایجاد سیگنال یا پالس میکند. ولی وقتی که قسمت خالی دو دندانه به جلو سنسور دور موتور می رسد دامنه پالس تولید شده دچار افت می شود. ECU با دریافت دامنه پالس های ارسال شده از سنسور, موقیعت میل لنگ و زمان جرقه زنی سیلندر یک را تشخیص می دهد.

علائم خرابی سنسور دور موتور

علائم خرابی سنسور دور موتور

علائم خرابی سنسور دور موتور ال 90

1. در صورت خرابی کامل قطعه که با خاطر عواملی مثل شکستن نوک سنسور ( که اغلب به خاطر شکسته شدن فنرهای صفحه کلاچ و برخورد آنها با نوک سنسور بوجود می آید ) یا قطعی در سیم پیچ سنسور ایجاد می شود خودرو روشن نخواهد شد.
2. در صورت آلودگی سنسور با براده های آهن و روغن و گیریس ممکن است خودرو در دور آرام بد کار کند
3. درصورتی که عقربه ی دور موتور به طور غیر معمول حرکت کند (شلاق زدن) و یا خودرو دچار کپ کردن یا (Cut off) بی موقع شود (مثلا در دور 3500) سنسور دور موتور باید چک شود.

برای استفاده ازمقالات بیشتر به وب سایت ایران رنو مراجعه فرماید

شمامیتوانید برای تعمیر سنسور دور موتور خودروی رنو ال90 ، رنو تالیسمان، رنو داستر، رنو مگان خود به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 مراجعه کنید برای انجام هماهنگی با شماره زیر تماس حاصل کنید.

09128896509

021-77785115

021-77785114

نحوه تعویض سنسور دور موتور ال 90

یکی از مواردی که در زمان سرویس دوره ای خودرو چک می شود سنسور دور موتور می باشد که در صورت خرابی می بایست تعویض شود. برای تعویض سنسور دور موتور اگر اطلاعاتی ندارید لازم است که به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید. توجه داشته باشید در صورتی که این سنسور اشتباه بسته شود ممکن است با ارورهایی در خودرو مواجه شوید و یا اینکه هزینه خرابی برای شما به بار آورد.

سنسور دور موتور مگان کجاست؟

محل قرارگیری این سنسور دور موتور در مگان روی پوسته کلاچ مقابل فلایویل است. فاصله نوک سنسور تا دندانه های فلایویل حدود 1 میلیمتر و غیرقابل تنظیم میباشد. با بررسی علائم خرابی سنسور دور موتور در خدمت شما هستیم.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

2 دیدگاه در “علائم خرابی سنسور دور موتور

  1. ایمان گفت:

    بسیار عالی و حرفه ای ????????????

  2. پرویز آزاده فر گفت:

    سلام خیلی بهم کمک کرده توضیحات شما ممنون اینجانب زاهدان هستم من مطمئنم سنسور کثیف شده ولی اینجا نمیدونم پیش کی ببرم راهنماییم کنین دور متور پایین هست و محل سنسور جای دست نداره اگه فیش سیم‌رو فقط در بیارم نگاه کنم مشکلی پیش نمیاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *