مقالات

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو از جمله مسائل و سوالاتی است که همواره ذهن رانندگان را به خود درگیر کرده است. به خصوص که الان در زمان گرم سال یعنی خرداد ماه و تابستان هستیم و گرمای اغلب شهر های کشور از جمله تهران غیر قابل تحمل است به طوری که حتی در برخی از زمان های روز تردد با ماشینی که کولر ندارد، واقعا سخت و طاقت فرسا است. اگر که به کولر ماشین خود اهمیت می دهید و سلامت کارکرد آن برایتان اهمیت دارد، در ادامه بحث هم همراه تعمیرگاه ایران رنو بمانید. زیرا در ادامه  قرار است  به طور مفصلی به برخی نکات مثل همین بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو بپردازیم.

برخی نکات مفید استفاده از کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

زمانی که از وسیله ای استفاده می کنیم، خواه کولر خودرو باشد یا هر چیز دیگری، باید یکسری نکات و مطالب را درباره آن بدانیم تا به بهترین شکل از آن استفاده کنیم و با استفاده خودمان به سلامت و کارکرد آن آسیب و ضرر نرسانیم. کولر خودرو نیز از این قاعد مستثنی نیست و شما با دانستن برخی نکات و مسائل مثل بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو، قادر خواهید بود که با آن بهتر رفتار کنید تا بهره بهتری از آن ببرید. در قسمت پایین برخی از این نکات را برایتان آورده ایم.

کسب اطلاعات بیشتر: چرا کولر ماشین خنک نمی کند؟

1-هنگامی که به تونل ها یا فضا های بسته این چنینی مثل پارکینگ های سرپوشیده و… وارد می شوید، قبل از داخل شدن حتما دکمه هوای ورودی کولر خودرو را از روی هوای خارجی و گردش هوای خارجی، بر روی گردش هوای داخلی قرار دهید زیرا، چون در فضای بسته هستید، هم آلودگی خودرو های جلویی وارد خودرو نشود و هم این که به دلیل نبود گردش هوای آزاد در بیرون، گردش هوای داخلی باعث زود تر خنک شدن می شود.

2- زمانی که در شهر هستید به خصوص در زمانی که به دلیلی مثل ترافیک یا … مجبورید با سرعت پایینی حرکت کنید، بهترین کار این است که برای روشن کردن کولر در این مواقع با دنده سنگین حرکت کنید. حرکت با دنده سنگین موجب خواهد شد هم خودرو زود تر و بهتر خنک شود و هم به تجهیزات خودرو و کولر خودرو آسیبی وارد نشود.

3- این باور را که استفاده از کولر خودرو موجب مصرف سوخت وحشتناک بنزین خواهد شد را دور بریزید. درست است که استفاده از کولر ماشین چیزی حدود 2 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر به مصرف بنزین شما اضافه می کند، اما با توجه به گرما و آب و هوای غیر قابل تحمل، ارزشش را دارد. همچنین برخی با استناد به همین موضوع غلط مصرف وحشتناک بنزین در زمان استفاده از کولر، به جای روشن کردن کولر، شیشه های ماشین را پایین می دهند و معتقدند که این گونه در مصرف سوخت خودروی خود صرف جویی کرده اند، این در حالی است که پایین دادن شیشه ها  در سرعت بالا به علت مسائل آیرودینامیکی و مقاومت هوا، نه تنها باعث کمتر شدن مصرف سوخت نه خواهد شد، چه بسا مصرفی بیشتر از مصرف سوخت زمنا روشن بودن کولر خواهد داشت.

4- حد الامکان سعی کنید تا جایی که ممکن است در روز هایی که هوا آلوده است، دست به روشن کردن کولر نزنید و یا اگر هم که این کار را کردید، گردش هوا را بر روی هوی داخلی بگذارید. به این دلیل روز های آلوده بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو محسوب نمی شوند که ذرات و آلودگی های موجود در هوا به سیستم کولر و همچنین ریه های شما آسیب وارد می کنند.

کسب اطلاعات بیشتر: دلایل ریختن آب از اگزوز ماشین

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

5- حتما پیش از شروع فصول گرم سال که از ابتدای خرداد تا اواخر شهریور ادامه دارد، کولر خودروی خود را به فرد یا مجموعه متخصصی مثل تعمیرگاه رنو نشان دهید و از سلامت کارکرد آن اطمینان حاصل کنید، ‌تا در زمان نیاز و گرم شدن هوا، با خیالی آسوده، از کولر خودروی خود استفاده کنید.

6- اگر که روکش های صندلی خودرویتان از جنس چرم می باشند،‌ سعی کنید آن ها را با یک لایه روکش نخی بپوشانید. دلیل انجام این کار، این است که روکش های چرم در صورت ماندن در آفتاب به شدت گرم می شوند و آن گرما را به محیط انقال می دهند که ضمن آزار دادن شما در هنگام نشستن بر روی آن، باعث گرم شدن محیط خودرو و مقابله با کولر خودرو هم خواهند شد.

7- پیش از استفاده از کولر خودرو و پیش از گرم شدن شدید هوا، حتما از سلامت و میزان آب موجود در رادیاتور خودروی خود اطمینان حاصل کنید، زیرا در صورت عدم سلامت آن و یا نبود آب رادیات در آن، حتی در صورت استفاده از کولر در بهترین زمان هم، ممکن آمپر خودرویتان به شدت بالا رفته و ماشین جوش بیاورد.

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو

بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو، مهمترین و کلیدی ترین موضوع مقاله ما، بحثی است که هر راننده ای به دنبال آن می گردد تا بداند که کی و کجا باید کولر ماشین خود را روشن کند و کی و کجا نباید. بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو فقط صرفا به بحث زمان متکی نیست که بگوییم مثلا ۱۰ دقیقه پس از انجام فلان کار بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو است. بلکه در چند موقیعت و شرایط، بهترین موقیعت روشن کردن کولر خودرو محسوب می شوند که تعمیرگاه رنو ساندرو،‌ برخی از آن ها را در زیر آورده است.

کسب اطلاعات بیشتر: شارژ گاز کولر ماشین های رنو

  • زمانی که مدتی از روشن شدن خودرو توسط شما گذشته است و خودرو و اجزای آن مثل موتور مدتی است کار کرده اند.
  • زمانی که خودرو در گرمای شدید تابستان در مکان و محیطی مسقف و سایه بوده و موتور و خودرو نسبتا خنک هستند(گرم و داغ نیستند).
  • زمانی که خودرو در دور موتور پایین است، از موارد بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو ها محسوب می شود.
  • هنگامی که خودرو در حال حرکت در کفی و مسیر صاف و هموار است نه در حال حرکت بر روی یک مسیر نا هموار، سربالایی شدید یا ترافیک سنگین.

بهترین مرکز تعمیر و مراقبت از کولر خودرو

امیدواریم که از خواندن مقاله بهترین زمان روشن کردن کولر خودرو، تا اینجا لذت برده باشید و برای تان مفید واقع شده باشد. در صورتی که شما صاحب خودرو های شرکت رنو هستید و قصد چک آپ کولر و سیستم های مرتبط با کولرخودرویتان را دارید و یا اگر به دنبال تعمیرگاه داستری می گردید که کولر خودروی شما را تعمیر کند، حتما سری به سایت و مجموعه خودروبی ایران رنو که، تعمیرگاه رنو آن هم به صورت تخصصی می باشد، سری بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *