مقالات

دلایل ریختن آب از اگزوز ماشین چیست؟

دلایل ریختن آب از اگزوز ماشین چیست؟

ریختن آب از اگزوز ماشین از مشکلاتی است که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید، به همین دلیل لازم است که کمی درباره آن بدانیم. اگزوز یکی از قسمت های مهم خودرو می باشد که وظایف مهمی دارد و بر ما لازم است که به سلامت آن اهمیت داده و در وهله اول از خراب شدن و ایجاد شدن مشکل برای آن جلوگیری کنیم، و در وهله دوم در صورتی که مشکلی برای آن ایجاد شد، بدانیم که باید چه کار کنیم. در صورتی که صاحب خودرو هستید، مکانیک هستید و یا اگر که به موضوعات مرتبط با ماشین ها علاقه دارید، در ادامه مطلب هم همراه ما بمانید، چون قرار است حسابی به اگزوز خودرو و مباحثی مثل ریختن آب از اگزوز ماشین بپردازیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مجموعه تعمیرگاه ایران رنو همراه باشید.

اگزوز چیست؟

دلایل ریختن آب از اگزوز ماشین چیست؟ | تعمیرگاه ایران رنو

دلایل ریختن آب از اگزوز ماشین چیست؟ | تعمیرگاه ایران رنو

قبل از پرداختن به مطلب ریختن آب از اگزوز ماشین بد نیست که کمی هم به خود اگزوز بپردازیم. در هر خودرو و وسیله نقلیه موتوری ای حتما باید قطعه ای به نام اگزوز وجود داشته باشد، زیرا واکنش های شیمیایی ایجاد شده در سیلندرها و دود حاصل از فعالیت آن ها، باید به طوری به خارج از خودرو هدایت شوند. در صورتی که این اتفاق نیفتد، به این دلیل که دود و واکنش های شیمیایی ایجاد شده راهی برای فرار نخواهند داشت، خودرو را تبدیل به چیزی مانند دیگی که جوش آمده و راه فراری ندارد می کنند و آن را به انفجار می کشاند.

کسب اطلاعات بیشتر: علت سوت کشیدن لنت ترمز

این مطلب درست است که گفته می شود اگزوز کار اصلی اش خروج دود می باشد، اما کارهای دیگری هم انجام می دهد. کار هایی مثل این که صدا و دمای خودرو را کم می کند، آلایندگی تولیدی موتور خودرو را کم می کند و… . به طور مثال فکر کنید که گاز و دود حاصل از فعالیت های شیمیایی ای که در موتور ایجاد می شوند، با همان دمای 800 درجه ای که دارند وارد هوا شوند. گرمایش زمین و مشکلات زیست محیطی به کنار، فکر کنید چه وضعیتی برای خودرو ها و عابران پیاده پشت سر ماشین ایجاد می شود.

اجزای تشکیل دهنده اگزوز

دلایل ریختن آب از اگزوز ماشین چیست؟ | تعمیرگاه ایران رنو

دلایل ریختن آب از اگزوز ماشین چیست؟ | تعمیرگاه ایران رنو

با این که در صورت به وجود آمدن مشکلات برای اگزوز ماشین، ما فقط دهانه و محل خروجی اگزوز را می بینیم و گمان می کنیم که مشکل از آنجاست، اما اگزوز از اجزا و سیستم نسبتا پیچیده ای تشکیل شده است که درست کار کردن، یا خراب شدن و یا بد کار کردن آن تنها مرتبط با پخش کننده دود نیست، بلکه ممکن است ایراد از کل مجموعه اگزوز باشد و یا از یکی از قسمت های دیگر. برای آشنایی بیشتر شما با اجزای سیستم اگزوز و درک بهتر علت ریختن آب از اگزوز ماشین، بیایید تا اجزای تشکیل دهنده اگزوز را با هم دیگر ببینیم. تعمیرگاه رنو سیمبل.

منیفولد: بخش ابتدایی سیستم اگزوز را منیفولد هم می نامند، این بخش وظیفه دارد که دود و گاز تولید شده در سرسیلندر ها را به سمت منبع انتهایی و لوله اگزوز هدایت کند.

لوله های رابط: اگر که داخل اگزوز را نگاه کنید لوله های رابط را مشاهده خواهید کرد، در حقیقت این لوله ها اجزایی هستند که منیفولد، انباره و سر اگزوز را به هم متصل می کنند. معمولا مهندسین و سازندگان خودرو هم تلاش می کنند در این حوزه سخت گیری هایی انجام شود تا لوله ها از استاندارد بالایی برخوردار باشند.

کاتالیست: کاتالیست بخشی از سیستم اگزوز خودرو می باشد که گاز های سمی خروجی از منیفولد در آنجا تصفیه شده، به گاز های غیر سمی تبدیل و به سمت خروجی لوله اگزوز هدایت می شود.

منبع (انباره) اگزوز: یکی از جالب ترین وظایف اگزوز کاهش صداهایی است که بر اثر احتراق بنزین در موتور ایجاد می شوند. مهم ترین وظیفه منبع اگزوز همین کاهش صدا می باشد که امواج و اصوات تولید شده در موتور، منعکس کرده و آن ها را کاهش دهد.

و آخرین بخش، لوله پخش کننده دود: در نهایت میرسیم به آخرین قسمت سیتسم اگزوز که وظیفه آن این است دود گرفته شده از سایر بخش های اگزوز را مدیریت کرده و به بیرون از خودرو هدایت کند. در صورتی که مشکل ریختن آب از اگزوز ماشین را پیدا کنید، آب در این قسمت خود را نمایان کرده و از این قسمت به بیرون ریخته خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر: 8 علت ویژه برای کم کردن صدای موتور خودرو

دلایل ریختن آب از اگزوز ماشین

 ریختن آب از اگزوز ماشین می تواند نشانه خرابی کل سیتسم اگزوز، بخشی از آن باشد یا که اصلا هم به آن مرتبط نبود و از خرابی سیستم موتوری خودرو باشد. برای این که بهتر دلایل ریختن آب از اگزوز را متوجه شویم، بیاید قسمت پایین که تعدادی از این دلایل در آن جا نوشته شده است را به هم دیگر ببینیم. تعمیرگاه رنو کولیوس در تهران.

رطوبت هوا: رطوبت هوا می تواند از دلایل ریختن آب از اگزوز ماشین باشد. زیرا در فصول سرد ممکن است بخاطر سرد بودن هوا و ماشین این اتفاق بیفتد و در فصول گرم هم به دلیل مرطوب بودن هوا و اتفاق افتادن میعان(تبدیل گاز به مایع).

وجود مشکل در سر سیلندر، واشر سرسیلند یا محفظه احتراق: دلیل دیگری که ممکن است باعث ریختن آب از اگزوز ماشین شود، مشکل در سرسیلندر و محفظه احتراق می باشد، که این دلیل نیاز به رسیدگی دارد و کمی خطرناک است.

تعمیرگاه رنو در تهران

در این مقاله سعی کردیم تا شما را کمی با سیستم اگزوز ماشین و دلایل احتمالی ریختن آب از آن آشنا کنیم تا در صورتی که خدای ناکرده این مشکل برای تان پیش آمد بتوانید تشخیص دهید که مشکل از کجاست و برای تعمیر و رفع آن اقدام کنید.

پیشنهاد نهایی که به شما می شود اما، این است که در صورتی که صاحب خودرو های ساخت شرکت رنو مثل، رنو ال 90، رنو تالیسمان، رنو ساندرو، رنو مگان و… هستید و اگر که هر گونه مشکل اعم از ریختن آب از اگزوز ماشین و غیره برای تان پیش آمد، به تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو مراجعه کنید. تعمیرگاه ایران رنو با دارا بودن کادری متشکل از مجرب و با تجربه ترین تعمیرکاران حوزه ی خودرو های رنو آماده است، تا علاوه بر انجام خدمات نگهداری مثل سرویس های دوره ای، تمامی عیوب خودروی رنوی شما را هم شناسایی و رفع نماید و خودروی شما را به سالم ترین شکل ممکن به شما باز گرداند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *