مقالات

معایب رنو تالیسمان

مزایاو معایب رنو تالیسمان چیست؟ مشکلات تالیسمان چیست؟ در این مقاله می خواهیم در مورد تالیسمان و ایراداتی که بر آن وارد شده است به بحث و بررسی بپردازیم. برای کسب اطلاعات بیشتر با ایران رنو همراه باشید.

تالیسمان (Talisman) یکی از محصولات شرکت رنو فرانسه است که در سال 2015 معرفی شد. پلتفرم این خودرو که در کلاس سدان‌های خانوادگی نیمه لوکس جای می‌گیرد به صورت مشترک توسط شرکت‌های رنو و نیسان توسعه یافته است و زبان طراحی جدید رنو را به نمایش می‌گذارد. تالیسمان در حال حاضر در کشورهایی مانند کره جنوبی به تولید می‌رسد و در این کشور با نام رنو سامسونگ SM6 معروف است.

شرکت نگین خودرو به عنوان نماینده رنو، در سال 1395 از تالیسمان در بازار ایران رونمایی کرد. تالیسمان‌های وارد شده به ایران در کشور کره جنوبی تولید می‌شوند. این خودرو در مدت زمان کوتاهی توانست به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی در بازار کشور تبدیل شود.

رنو تالیسمان به پیشرانه 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ مجهز شده که با کد TCe200 شناخته می‌شود. این پیشرانه توان تولید 190 اسب‌بخار قدرت و 260 نیوتن‌متر گشتاور را دارد که برای یک موتور 1.6 لیتری خروجی بسیار خوبی به‌نظر می‌رسد.

رنو تالیسمان در بخش انتقال نیرو به یک گیربکس 7 سرعته اتومات دوکلاچه مجهز شده‌است؛ نیروی تولیدی پیشرانه از طریق این گیربکس به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود تا این سدان 1444 کیلوگرمی در زمان 7.7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مصرف سوخت ترکیبی 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر و حداکثر سرعت 225 کیلومتر در ساعت از دیگر مشخصات فنی این سدان نیمه‌لوکس فرانسوی محسوب می‌شود.

نقد کارشناسی رنو تالیسمان

تالیسمان به نوعی طراحی به بلوغ رسیده شرکت رنو را نمایش می‌دهد و باید اعتراف کرد که طراحی آن واقعا چشم‌گیر است. ترکیبی از چراغ‌های C شکل و اسپرت جلویی، خطوط حجمی رو سپر و یک جلو پنجره بزرگ نمای زیبایی را برای این بخش خلق کرده‌اند. نمای کناری کمی ساده طراحی شده است، اما نمی‌توان ایرادی به آن وارد کرد و وقتی به بخش پشتی می‌رسیم، چراغ‌هایی کشیده را می‌بینیم که تا میانه‌های در صندوق کشیده شده‌اند و طراحی زیبایی دارند.

مزایا، مشکلات و معایب رنو تالیسمان

مزایا، مشکلات و معایب رنو تالیسمان

کابین این خودرو کمی ساده طراحی شده است و شاید در نگاه اول شبیه به محصولات ولوو باشد. متریال به کار رفته در کابین نیز کیفیت بالایی دارد و صندلی‌ها کاملا ارگونومیک هستند. رنو تالیسمان با تنوعی از پیشرانه‌ها در بازارهای جهانی عرضه می‌شود. مصرف سوخت بهینه یکی از مزیت‌های تالیسمان است و مصرف ترکیبی 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر نشان می‌دهد که با یک خودروی کاملا بهینه مواجه هستیم.

با توجه به اینکه تالیسمان‌های وارد شده به ایران در کره جنوبی تولید می‌شوند، از برخی آپشن‌ها مانند تابلو خوان و کروز کنترل تطبیقی بی بهره هستند، اما تالیسمان هنوز هم خودروی پر آپشنی است و در بازار تشنه آپشن ایران می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

سیستم باران و نور، ترمز دستی الکتریکی، سنسور کنترل باد لاستیک، ماساژور، تنظیم گودی کمر، روکش چرم صندلی ها، اتوپارک، سیستم صوتی Bose، انتخاب حالت رانندگی، صندلی راننده و سرنشین جلو با حافظه تنظیم در 6 وضعیت و سقف پانوراما بخشی از آپشن‌هایی هستند که در این خودرو می‌توان یافت. تالیسمان یک سدان خانوادگی نیمه اسپرت و نیمه لوکس است که مانند دیگر خودروهای رنو، کیفیت بالا و استهلاک کم از مزایای قابل توجه آن هستند.

این خودرو در سال 1396 توانست عنوان یکی از پر فروش‌ترین خودروهای وارداتی به ایران را کسب کند و در زمانی کوتاه به رقیبی جدی برای محصولی مانند کیا اپتیما و هیوندای سوناتا تبدیل شود. اگر بخواهیم مزایای تالیسمان را ذکر کنیم باید بگوییم که طراحی جذاب، کابین جادار، امکانات رفاهی متنوع، کشش خوب پیشرانه و شتاب مناسب، گیربکس دوکلاچه با عملکرد عالی، بازار دست دوم خوب و خدمات پس از فروش مناسب مزایایی هستند که این سدان فرانسوی از آن‌ها برخوردار است. اما برخی مشکلات در هندلینگ خودرو و ورود صدا به داخل کابین هم معایبی هستند که می‌توان برای این خودرو برشمرد.

معایب رنو تالیسمان در طراحی داخلی

تالیسمان از طراحی داخلی جذاب، مدرن و پرآپشنی برخوردار است که هنگام وارد شدن به آن حس خوشایندی برایتان به‌وجود خواهد آورد. در مدل‌هایی که مجهز به صندلی الکتریکی هستند، هنگام ورود به ماشین، صندلی راننده به عقب کشیده می‌شود و بعد از نشستن به‌صورت اتوماتیک مانند حالت اولیه خود می‌شود. نحوه قرار گرفتن فرمان، پشت‌سری صندلی‌های عقب (که امکان بالا بردن دید راننده را در حرکت به عقب بالا برده‌اند)، بزرگ بودن داشبورد، همگی از نقاط مثبت طراحی کابین خودرو هستند. در این میان سادگی داشبورد شاید یکی از معایبی باشد که به مزاج افرادی که از طرح‌های شلوغ و پیچیده استقبال می‌کنند، خوش نیاید.

مزایا، مشکلات و معایب رنو تالیسمان

مزایا، مشکلات و معایب رنو تالیسمان

رنو تلیسمان در دو تیپ E2 و E3 به بازار عرضه می‌شود که تیپ E3 نمونه فول‌آپشن این خودرو محسوب می‌شود و به تمامی امکانات و آپشن‌های خودروهای لوکس و به‌روز دنیا مجهز شده‌است. داشتن سیستم گرمایشی، سرمایشی و ماساژور صندلی‌های جلو، گرم‌کن فرمان، صفحه نمایشگر RLINK 8.7 اینچی و نمایشگر پشت آمپر دیجیتال TFT و… همگی متمایز بودن تالیسمان را نشان می‌دهند.

در این بخش بزرگترین نکته منفی طراحی فضای سرنشین‌های عقب است. برای افرادی که بلند قد هستند مشکل کمبود فضا بین سر و سقف وجود دارد که به دلیل فرم سقف و ارتفاع نشیمنگاه وسط صندلی عقب است پیش می‌آید. همچنین نحوه قرار گرفتن صفحه مانیتور برروی داشبورد است که شاید باعث بهم خوردن تمرکز بعضی از رانندگان شود.

معایب فنی رنو تالیسمان

شرکت رنو برای خودروی محبوب خود سه موتور بنزینی و سه موتور دیزلی عرضه کرده است. همه این 6 موتور 4 سیلندر هستند و بعضی از آن‌ها به توربورشارژر مجهز هستند. خودروهای که موتور دیزلی دارند می‌توانند به انتخاب مشتری به یکی از گیربکس‌های 6 سرعته دوکلاچه یا گیربکس‌های 6 سرعته دستی مجهز شوند. درحالی‌که موتورهای بنزینی با گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دو کلاچه ارائه می‌شوند و از تکنولوژی استاپ/استارت بهره می‌برند.

همان‌طور که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره کردیم رنو تالیسمان با مصرف سوخت ترکیبی معادل 6.2 لیتر در هر صد کیلومتر  مصرف کمتری دارد. به‌دلیل کیفیت پایین بنزین موجود در ایران اغلب پیشرانه‌های توربوشارژ از حساسیت بالایی نسبت به کیفیت این بنزین برخوردارند. رنو تلیسمان نیز از این قاعده مستثنی نبوده. و شما از ابتدای خرید این سدان جذاب فرانسوی همواره ناچار هستید که از بنزین سوپر یا مکمل‌های بنزین گران‌قیمت استفاده کنید.

سیستم تعلیق نامناسب تالیسمان

در ادامه مقاله معایب رنو تالیسمان به نکته منفی در رابطه با سیستم تعلیق این خودرو می‌پردازیم. اگر بخواهید با تالیسمان به سفر بروید در تمام طول جاده با سروصدای آزاردهنده کابین مواجه خواهید شد. وضعیت فنربندی خودرو بسیار خشک بوده و تمام ضربه‌ها را با کوبش شدید به اتاق خودرو وارد می‌کند. این مشکل در  سیستم تعلیق عقب خودرو مشهودتر است.

تعمیر تخصصی تالیسمان | معایب رنو تالیسمان | رفع کوبش تالیسمان

این خشکی سیستم تعلیق به دلیل اسپرت بودن خودرو و هندلیگ بهتر آن است. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو با با تعویض بوش های سگدست و افزودن ضربه گیر به سیستم، این مشکل را برای تالیسمان سواران حل کرده است؛ در حالی که به هندلینگ خودرو لطمه ای وارد نمی شود.

امنیت رنو تالیسمان

تالیسمان یکی از محصولات پرچمدار شرکت رنو است و با توجه به عرضه در بازارهای اروپایی، امنیت آن قطعا توسط موسسه یورو انکپ مورد بررسی قرار گرفته است. رنو تالیسمان توانسته 5 ستاره ایمنی کامل را از یورو انکپ دریافت کند. بنابراین با یک خودروی کاملا ایمن مواجه هستیم. همچنین تجهیزات ایمنی مانند 6 کیسه هوا، ایموبلایزر، ترمز ABS و سیستم‌های ترمز اضطراری، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، کنترل پایداری، کنترل هرزگردی و کنترل کشش خیال شما را از بابت ایمنی این خودرو راحت می‌کنند.

تعمیر تخصصی تالیسمان | معایب رنو تالیسمان | رفع کوبش تالیسمان

رقبای رنو تالیسمان

هیوندای سوناتا و کیا اپتیما در سگمنت سدان‌های خانوادگی رقبای مستقیم رنو تالیسمان محسوب می‌شوند. سوناتا و اپتیما هر دو خودروهای بسیار باکیفیتی هستند که طراحی‌شان جذاب است، بازار دست دوم پر رونقی دارند، از آپشن‌های کافی بهره می‌برند و خدمات پس از فروش مناسبی را نیز دریافت می‌کنند. بنابراین انتخاب یک گزینه دلخواه بین تالیسمان، سوناتا و اپتیما تا حد زیادی به سلیقه شما برمی‌گردد.

تعمیر تخصصی تالیسمان | معایب رنو تالیسمان | رفع کوبش تالیسمان

ارتباط با ما

اگر در رابطه با تعمیر برق خودوری خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

0912889650-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *