مقالات

تعویض روغن گیربکس کپچر

تعویض روغن گیربکس کپچر از دغدغه های کسانی است که خودروی رنو کپچر را در اختیار دارند. به طور کلی رنو یک شرکت خودرو سازی در کشور فرانسه می باشد که سال های زیادی است که فعالیت خود را در زمینه طراحی ماشین های سواری، خودرو های لوکس و حتی تراکتور آغاز کرده و در طی مرور زمان و پیشرفت چشمگیری که این شرکت در صنعت خودرو سازی داشته است، محصولات آن به اکثر کشور های دیگر صادر شده است. با تعمیرگاه تخصصی کپچر همراه باشید.

یکی از خودرو های ساخته شده توسط شرکت رنو، کپچر می باشد که در کشور ما نیز طرفداران خاص خود را دارد. اگر می خواهید با تعویض روغن گیربکس رنو کپچر و عناوین دیگری مثل مشخصات گیربکس رنو کپچر، قیمت روغن گیربکس کپچر، مرکز تعویض روغن گیربکس رنو کپچر و … بیشتر و هر چه بهتر آشنا شوید به شما توصیه می شود که در ادامه هم همراه با تعمیرگاه رنو ایران رنو بمانید.

مرکز تخصصی تعمیر گیربکس کپچر در تهران

تعویض روغن گیربکس رنو کپچر

قبا از این که درباره ی تعویض روغن گیربکس رنو کپچر و یا مشخصات گیربکس رنو کپچر صحبت شود بهتر است بدانید که تعویض روغن گیربکس چه اهمیتی دارد. همان طور که شما هم می دانید گیربکس یکی از اجزای اصلی و مهم خودرو محسوب می شود که روغن آن باید طی یک زمان مشخص تعویض گردد. نه تنها بی توجهی به گیربکس، بلکه بی توجهی به کدام از اجزای خودرو می تواند هزینه های سنگین تری را در آینده برای شما به همراه داشته باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر توربو شارژر کپچر در تهران

از آن جایی که گیربکس نیز از مهم ترین اجزای خودرو می باشد و در واقع بدون گیربکس، حرکت کردن خودرو امری غیر ممکن می باشد، رسیدگی و توجه کافی به آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. گیربکس ها معمولا به دسته اتوماتیک و دستی تقسیم بندی می شوند که بهتر است بدانید که روغن مورد نیاز برای گیربکس دستی با اتوماتیک با یکدیگر متفاوت است و به عبارتی با هم فرق می کند.

تعویض روغن گیربکس کپچر در تهران

تعویض روغن گیربکس کپچر در تهران

در واقع کار اصلی روغن گیربکس، روغن کاری قطعات داخل گیربکس می باشد که این موضوع باعث می شود از اصطکاک قطعات داخل گیربکس جلوگیری بشود. همچنین برای خیلی از افراد سوال است که تعویض روغن گیربکس رنو کپچر در چه زمانی باید انجام شود. زمان تعویض روغن در گیربکس های دستی و گیربکس های اتوماتیک با یکدیگر تفاوت دارد.

کسب اطلاعات بیشتر: تعویض تسمه تایم کپچر در تهران

تعویض روغن گیربکس کپچر شرق تهران

تعویض روغن گیربکس های دستی معمولا باید هر شصت هزار تا صد هزار کیلومتر تعویض گردد. تعویض روغن گیربکس های اتوماتیک نیز معمولا هر پنجاه هزار تا صد هزار کیلو متر می باشد. البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که تعویض روغن گیربکس زود تر از زمان های گفته نه تنها ایرادی ندارد بلکه برای جعبه دنده نیز مفید است. تعویض روغن گیربکس رنو کپچر می تواند عمر گیربکس خودرو را به طور چشمگیری افزایش دهد.

اما بهتر است بدانید که اگر تعویض روغن گیربکس به شکل درست و در زمان مناسب انجام نشود، طول عمر گیربکس خودرو و یا به عبارتی دیگر ماندگاری گیربکس پایین می آید. از این رو بهتر است برای به موقع تعویض کردن روغن گیربکس اقدام کنید چرا که گیربکس از بخش های اصلی خودرو به حساب می آید و تعمیر یا تعویض آن می‌تواند هزینه های بسیار زیاد و هنگفتی را به همراه داشته باشد. در ادامه برخی از نکات مهم در رابطه تعویض روغن گیربکس به شما توضیح داده شده است:

یکی از موضوعات مهم در رابطه با تعویض روغن گیربکس رنو کپچر، این است که این نوع از روغن ها تبخیر نمی شوند. کم شدن مقدار روغن گیربکس می تواند به دلیل نشتی اتفاق بیفتد.

اگر روغن به اندازه کافی در گیربکس وجود نداشته باشد، مشکلات زیادی برای خودرو به وجود می آید که به طور مثال می توان به جا نرفتن دنده اشاره نمود.

مقدار روغن گیربکس و همچنین وجود خرابی های مختلف در گیربکس باید در سرویس های دوره ای تشخیص داده شود چرا که هیچ علائمی مانند صدای خاص و عجیب ندارد.

تعویض روغن گیربکس کپچر در تهران

تعویض روغن گیربکس کپچر در تهران

مشخصات گیربکس رنو کپچر

حال که با اهمیت تعویض روغن گیربکس رنو کپچر آشنا شدید بهتر است در رابطه با مشخصات گیربکس رنو کپچر نیز صحبت شود. همان طور که شما هم می دانید وظیفه گیربکس انتقال دهنده نیرو در خودرو می باشد. به عبارتی دیگر می توان گفت که هر خودرویی برای شروع به حرکت به یک سیستم تولید کننده نیرو و یک سیستم انتقال دهنده نیرو نیاز دارد. سیستم تولید کننده نیرو همان موتور خودرو می باشد و سیستم انتقال دهنده نیرو نیز شامل چند بخش می شود که مهم ترین بخش آن، گیربکس می باشد. نیروی تولید شده توسط موتور ماشین از طریق گیربکس به چرخ های خودرو انتقال داده می شود. روغن گیربکس در ماشین های مختلف و انواع گیربکس ها با هم دیگر فرق می کند و متفاوت است.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر جلوبندی کپچر در تهران

قیمت روغن گیربکس کپچر

نوبتی هم که باشد نوبت این است که در رابطه با قیمت روغن گیربکس کپچر صحبت شود. قیمت تعویض روغن گیربکس رنو کپچر به عوامل مختلفی بستگی دارد و متاسفانه نمی توان قیمت مشخص و دقیقی برای آن تعیین نمود. قیمت روغن برای گیربکس های دستی و اتوماتیک با هم دیگر تفاوت دارد. از طرفی قیمت روغن به کیفیت روغن خریداری شده نیز بستگی دارد. اما باید به این نکته نیز دقت کنید که از آن جایی که گیربکس از قطعات حساس و مهم خودرو می باشد، بهتر است از روغن های با کیفیت بهتر، استفاده کنید تا خودروی شما در آینده در برابر آسیب ها و خطرات احتمالی، در امان بماند.

تعویض روغن گیربکس کپچر در تهران

تمامی مطالبی که در طی بحث تعویض روغن گیربکس و عناوین دیگری از جمله مشخصات گیربکس رنو کپچر، قیمت روغن گیربکس رنو کپچر، مرکز تعویض روغن گیربکس و … گفته شده با هدف کمک به شما برای آشنایی بیشتر درباره ی تعویض روغن گیربکس عنوان شده است. اگر به دنبال مرکز تعویض روغن گیربکس رنو کپچر هستید به شما پیشنهاد می شود که به تعمیرگاه تخصصی رنو که یکی از بهترین مراکز خودرویی می باشد، مراجعه بفرمایید و سوالات خود را با مشاوران این مجموعه که همواره آماده خدمت رسانی به شما عزیزان می باشند، در میان بگذارید.

1 دیدگاه در “تعویض روغن گیربکس کپچر

  1. صادقی گفت:

    سلام از چه برندی برای روغن گیربکس استفاده میکنین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *