مقالات

عمر لنت ترمز خودرو های رنو چقدر است؟

عمر لنت ترمز خودرو های رنو چقدر است؟
عمر لنت ترمز خودرو های رنو چقدر است؟

آنچه خواهید خواند

عمر لنت ترمز خودرو های رنو چقدر است؟ اگر دارای خودروی رنو باشید حتما به فکر تعویض لنت ترمز آن افتاده اید در این مقاله می خواهیم در مورد عمر لنت ترمز ماشین های رنو صحبت کنیم. تعمیرگاه ایران رنو آمادگی کامل برای ارائه ی خدمات تعمیر موتور داستر، سرویس دوره ای و عیب یابی داستر، جلوبندی ،تعمیر برق رنو و تعوض روغن به همراه فیلتر های مربوطه مربوط به داستر، بازدید لنت ترمز ها و در صورت نیاز تعویض لنت ترمز چرخ های جلو و عقب، رگلاژ ترمز دستی، تنظیم موتور برای کاهش مصرف سوخت و … را دارد. برای ارتباط با مجموعه تعمیرگاه رنو می توانید با ما در تماس باشید.

برای دریافت خدمات ایران رنو با شماره های درج شده تماس بگیرید:

شماره تماس:

09128896509

021-77785115

021-77785114

ماندگاری و عمر لنت ترمز خودرو چقدر است؟

عمر لنت ترمز خودرو به عوامل بسیار گسترده‌ای مانند سبک رانندگی شخصی و قوانین فیزیکی بستگی دارد. مکانیک ها و تولیدکنندگان خودرو اعلام کرده‌اند که بعد از طی کردن مسافتی معادل حدود 000/30 تا 000/70 مایل (48،280 تا 112،654 کیلومتر) لنت ها شروع به خراب شدن می شوند. حتی گفته شده لنت هایی هستند که به میزان 100 مایل (160.9 کیلومتر) تا 100000 مایل (160،934 کیلومتر) نیز کارایی دارند.

البته این اعداد گفته شده چندان قابل درک نیستند. اما لازم است بدانید که لنت ها دارای مجموعه‌ای از اجزا مختلف مانند کامپوزیت و فلز بوده که به سایر قطعات سیستم های ترمز و روتورها متصل می شوند. در نتیجه همه این اجزا و قطعات بر عمر لنت تأثیر می گذارد. به علاوه گرما، فشار و اصطکاک هم در این موضوع دخالت دارند. در واقع ترمزها و به خصوص لنت ها، سخت ترین اجزای سازنده خودروی شما هستند.

هدف اصلی ما در این مقاله مقایسه لنت های ترمز، یعنی لنت های استفاده شده در ترمز های کولیس و ترمز های درام (اصطلاحا به آنها کفشکی می گویند) می باشد. هر دو نوع این لنت ها برای یک هدف استفاده شده و مواد سازنده آنها یکسان می باشند، اما عملکرد آنها کمی با هم متفاوت است.

عمر لنت ترمز خودرو های رنو چقدر است؟

عمر لنت ترمز خودرو های رنو چقدر است؟

لنت ترمز چقدر عمر می کند؟

لنت ترمز یک قطعه‌ی همیشگی در اتومبیل نیست و پس از گذشت مدت زمان معینی باید با نمونه‌ی جدیدی جایگزین شود. البته زمان تعویض لنت ترمز ثابت نیست و نمی‌توان آن را از قبل تعیین کرد. در واقع کوتاه بودن یا بلند بودن عمر این قطعه از خودرو بستگی به چگونگی رانندگی و استفاده از خودرو دارد. اگر دفعات ترمزگیری به ویژه در سرعت‌های بالا, بیش از حد معینی باشد مسلما عمر لنت هم به همان نسبت کوتاه‌تر خواهد بود.

در این وسط موارد دیگری هم وجود دارد که بر کوتاه بودن یا بلند بودن عمر لنت ترمز خودرو تاثیرگذار است. به عنوان مثال اگر شما راننده‌ای هستید که اکثر رانندگی‌ خود را در بزرگراه و جاده‌ها سپری می‌کنید می‌توانید چشمداشت داشته باشید که طول عمر لنت شما بیش از افرادی باشد که عمده زمان رانندگی خود را در خیابان‌های داخل شهری سپری می‌کنند. دلیلش این است که هنگام رانندگی در درون شهر به دلیل وجود ترافیک بالا شمار دفعات به کارگیری ترمز بیشتر از رانندگی در مسیرهای کم رفت و آمد همانند جاده و بزرگراه است.

علاوه بر آن هر چقدر مسافتی که به طور متوسط و یومیه بوسیله خودروی سواری خود طی می‌کنید طولانی‌تر باشد, لنت خودروی شما نیز زودتر مستهلک می‌شود و متوسط کیلومتر تعویض لنت ترمز کاهش می‌یابد.

از دیگر دلایلی که می‌تواند زمان تعویض لنت ترمز را کم کند، وجود سرنشینان فراوان در یک خودرو است. در واقع هر چقدر تعداد سرنشینان یک اتومبیل کمتر باشد، آن خودرو از وزن کمتری برخوردار خواهد بود و به همان نسبت فشار کمتری هم بر لنت آن خودرو وارد می‌شود. بنابراین زمان تعویض لنت ترمز طولانی‌تر می‌گردد و عمر آن افزایش می‌یابد. از دیگر عوامل تاثیرگذار در افزایش یا کاهش زمان جایگزینی لنت ترمز یک خودروی سواری, کیفیت و نوع لنتی است که در آن اتومبیل به کار می رود.

عوامل تاثیرگذار در زمان تعویض لنت ترمز

  1. جنس لنت ترمز
  2. در چه مسیرهایی رانندگی می‌کنید؟
  3. چند سرنشین یا بار دارید؟
  4. مسافتی که طی می‌کنید چقدر است؟
  5. لرزش پدال

انواع لنت ترمز از نظر جنس

آلی: این نوع ساخته شده از الیاف غیر فلزی است که به یک قطعه کامپوزیتی متصل شده است. سپس با موادی از جمله گرافیت، فلزات پودر شده و حتی پوسته ها پالایش شده است. در آخر نیز فیلرها برای کاهش صدا و انتقال گرما به سایر اجزا اضافه شده‌اند.

نیمه فلزی: این لنت ترکیبی از مواد آلی و فلزات مختلف مانند فولاد و آهن می باشد. این لنت ها در برابر گرما بسیار سخت و مقاوم هستند.

فلزی: لنت های فلزی معمولا از ترکیب انواع مختلفی از فلزات ایجاد شده‌اند که زمانی به طور گسترده در ماشین های مسابقه‌ای مورد استفاده قرار می گرفتند. امروزه تولید و پیشرفت لنت های آلی و نیمه فلزی باعث شده که لنت های فلزی تقریباً از رده خارج شوند.

عمر لنت ترمز خودرو های رنو چقدر است؟

عمر لنت ترمز خودرو های رنو چقدر است؟

مصنوعی: این نوع لنت اغلب با نام لنت های پلاستیکی شناخته می شوند. لنت های مصنوعی از کامپوزیتی شامل مواد غیر آلی و غیر فلزی مانند الیاف فایبرگلاس و آرامید ساخته می شوند. وزن این لنت ها بسیار کم بوده و در عین حال از استحکام بالایی برخوردار هستند. این لنت ها در برابر سرما و گرما بسیار مقاوم بوده و ماندگاری آنها بسیار بیشتر از لنت های معمولی ​​است. همچنین قیمت آنها نیز حدود دو برابر بیشتر از مدل های دیگر می باشد.

از بین لنت های گفته شده معمولا لنت های آلی بیشترین قدرت را هنگام توقف دارند. اما همین قدرت توقف بالا در نهایت منجر به فرسودگی بیشتر لنت هنگام استفاده می شود. به همین دلیل لنت های آلی به طور متوسط کمترین زمان را دارند. لنت های نیمه فلزی که اکنون در اکثر اتومبیل ها وجود دارند نیز سخت‌تر و ماندگارتر از سایر مدل ها هستند، اما به قدرت توقف لنت های آلی را ندارند. در مورد لنت های سرامیکی نیز همین مسئله وجود دارد؛ اگرچه این لنت ها در صورت تمایل و با پرداخت هزینه هایی قابل ارتقا هستند.

از آنجایی که وظیفه لنت های ترمز، متوقف کردن خودرو است باید درباره یک موضوع یعنی “جرم” صحبت کنیم. واقعیت جرم یا به طور خاص متوقف کردن یک جرم معین مانند خودرو، ما را به یاد قوانین فیزیک می اندازد.

علائم تمام شدن لنت ترمز و نیاز به تعویض آن

  1. سائیده شدن لنت ها تا آخر
  2. شنیدن صدای جیغ هنگام ترمز گیری از لنت ها
  3. پدال گیری تا اخرین حد ممکن
  4. پایین آمدن روغن ترمز در مخزن به دلیل پر کردن جای خالی لنت ها
  5. روشن شدن چراغ لنت ترمز در برخی خودروها
  6. کاهش میزان قدرت ترمز گیری
  7. کشیده شدن اتومبیل به یک طرف زمان ترمزگیری

تعویض لنت ترمز خودروهای رنو

اگر در رابطه با عمر لنت ترمز خودرو خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

0912889650-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

2 دیدگاه در “عمر لنت ترمز خودرو های رنو چقدر است؟

  1. حمید گفت:

    لنت اورجینال میندازین؟

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام بله

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *