مقالات

روشن شدن چراغ سرویس مگان، خاموش کردن چراغ آچار و خطای due

روشن شدن چراغ سرویس مگان، خاموش کردن چراغ آچار و خطای due
روشن شدن چراغ سرویس مگان، خاموش کردن چراغ آچار و خطای due

آنچه خواهید خواند

دلیل روش شدن چراغ سرویس مگان چیست و نحوه خاموش کردن روش شدن چراغ سرویس مگان چگونه است؟ ما دراین مقاله به کمک مهندسین و کادرفنی تعمییرگاه ایران رنو سعی داریم نحوه خاموش کردن چراغ سرویس مگان و دلیل روشن شدن چراغ سرویس SERVICE DUE NOW را به زبان ساده توضیح دهیم. با بهترین تعمیرگاه رنو همراه باشید.

خودروی مگان چراغ چک ندارد و به جای آن در خودرو از چراغ سرویس استفاده شده است این چراغ با علامت آچاری کوچک و زرد رنگ در صفحه کیلومتر شمار نشان داده شده است. با روشن شدن این چراغ باید خودرو را به دستگاه دیاگ وصل کرد.

دلیل روشن شدن چراغ سرویس مگان SERVICE DUE NOW

لازم به ذکراست چراغ اخطارSERVICE DUE NOW صرفا جهت اعلام فرارسیدن سرویس دوره ای خودرو(زمان تعویض روغن موتور،فیلترهوا و فیلترروغن)یا نقص در سیستم الکترونیکی  می باشد.در صورت عدم وجود هریک از مشکلات ذکر شده برای خاموش کردن این چراغ باید از روشی که در ادامه مقاله به آن پرداخته شده است استفاده کنید.

نحوه خاموش کردن چراغ سرویس مگان

نحوه ریست چراغ سرویس مگان

1.سویچ را بچرخانید ولی استارت نزنید.

2.دکمه ای که درانتهای دسته ی برف پاک کن وجود دارد را چندین بار فشاردهید تاگزینه SERVICE DUE NOW درپشت آمپرظاهرشود.

3.هنگامی که چراغ SERVICE DUE NOW درپشت آمپر ظاهرشددکمه ی انتهای برف پاکن را رها نماید.

4.اخطار SERVICE DUE NOW در پشت آمپرشروع به چشمک زدن می کند ودرصحفه ی نمایش پشت آمپرگزینه ی صفر نشان داده می شود وهمچنان به چشمک زدن ادامه می دهد.

5.درهمین حالت دکمه ی انتهای برف پاک کن رانگه داشته تا چشمک زدن صحفه نمایش پشت آمپرتمام شود.حال چراغ سرویس SERVICE DUE NOW ریست شده است.

چراغ سرویس رنو مگان

رنومگان  چراغ چک ندارد وبخاطر همین امر کارخانه سازنده برای نشان دادن اخطار درموتور،اعلام زمان سرویس و ایراد در سیستم الکتریکی ایراد درسیستم ترمز ایراد درسیتم کمربند و کیسه هوا  ایراد در گیربکس و… از چراغ سرویس استفاده نموده است.

درمگان برای نشان دادن هرنوع ایراد و اعلام زمانی از چراغ سرویس استفاده شده که تنها هنگام روشن شدن چراغ اخطار SERVICE DUE NOW میتوان آن را دستی ریست کرد.

بدر صورت روشن شدن چراغ سرویس به دلایل دیگر حتما باید خاموش کردن این چراغ توسط تعمییرگاهای تخصصی رنو با دیاگ تخصصی شرکت سازنده انجام شود.

بلافاصله پس از تعویض روغن و سرویس روغن  باید چراغ سرویسSERVICE DUE NOWرا خاموش و ریست کرد.

معمولاکیلومترپیش فرض کارخانه برای روشن شدن چراغ سرویس هر  10.000 هزارکیلومترمی باشد که توسط دستگاه دیاگ قابل تغییر است.

این مقاله به بررسی روش شدن چراغ سرویس مگان پرداخت برای مطالعه سایر مقالات آشنایی با قطعات و تعمیر خودروهای رنو به وب سایت ایران رنو  مراجعه فرمایید.

روشن شدن چراغ سرویس مگان، خاموش کردن چراغ آچار و خطای due

روشن شدن چراغ سرویس مگان، خاموش کردن چراغ آچار و خطای due

نحوه خاموش کردن چراغ آچار مگان

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پس از سرویس کردن خودرو خود باز هم با چراغ روشن آچار مگان مواجه شده باشید. بسیاری از افراد در این حالت تصمیم می گیرند که اقدام به خاموش کردن چراغ آچار مگان نمایند. شما با ریست کردن آن می توانید این چراغ را خاموش کنید. نحوه ریست کردن چراغ آچار مگان در بخش های پیشین بیان شده است. با طی مراحل فوق می توانید مشکل را حل کنید. در صورتی که پس از ریست کردن همچنان مشکل پابرجا بود می بایست به یک تعمیرگاه متخصص برای حل مشکل مراجعه کنید.

خطای sevice due در مگان

پس از اینکه با علت روشن شدن چراغ DUE مگان آشنا شدید باید به محض مشاهده آن خودرو را خاموش کنید. زیرا روشن شدن این چراغ نشان دهنده بروز اختلال در یکی از سیستم هاست. در این مطلب علاوه بر پرداختن به علت روشن شدن چراغ DUE مگان، به روش هایی را رفع آن نیز خواهیم پرداخت.

علت روشن شدن چراغ DUE مگان

علت روشن شدن چراغ DUE مگان چیست و چگونه می توان مشکل را رفع کرد؟ یکی از مسائلی که افراد بخاطر آن به تعمیرگاه تخصصی رنو شرق تهران مراجعه می کنند روشن شدن چراغ چک خودروست. بهتر است بعد از روشن شدن این چراغ، خودرو را خاموش کنید و به سراغ عیب یابی آن بروید. اگر با مطالعه این مطلب نتوانستید مشکل را رفع کنید باید از تعمیرگاه تخصصی ال نود در تهران کمک بخواهید. زیرا مواردی که به عنوان علت روشن شدن چراغ DUE مگان شناخته می شوند بسیار گسترده و وسیع می باشند.

خرابی سنسور اکسیژن

خراب شدن سنسور اکسیژن نه تنها می تواند علت روشن شدن چراغ DUE مگان باشد بلکه سبب افزایش مصرف سوخت به میزان قابل ملاحظه ای خواهد شد. هنگامی که متوجه خرابی این قطعه می شوید باید با صرف هزینه ای نه چندان زیاد اقدام به رفع آن کنید. در صورتی که نسبت به تعمیر و رفع خرابی آن بی توجه باشید باید منتظر آسیب به سایر قطعات از جمله کاتالیزور باشید. کاتالیزور یکی از قطعات بسیار گران قیمت در خودرو می باشد. برای اطلاع از خرابی سنسور اکسیژن باید سرویس های دوره ای را جدی بگیرید. زیرا بروز مشکل در سنسور می تواند از ارسال اطلاعات صحیح به کامپیوتر مرکزی خودرو جلوگیری کند و با انتقال پیغام های غلط مشکلات فراوانی در سیستم خودرو به وجود آورد.

خرابی شمع و وایر

شمع ها وظیفه مهمی در ایجاد جرقه و در نهایت احتراق در موتور خودرو را دارند. اگر اتصال به منظور ایجاد جرقه انجام نشود شاهد عدم روشن شدن خودرو خواهیم بود. معمولا بروز این مشکل سبب روشن شدن چراغ DUE در خودرو خواهد شد. شمع ها به عنوان لوازم مصرفی در خودرو تلقی می شوند که خراب شدن آن ها بعد از مدتی، طبیعی به نظر می رسد. علاوه بر خرابی شمع ها، فرسودگی وایرها نیز می تواند از ایجاد جریان برق مورد نظر و جرقه جلوگیری کند و آسیب زیادی به باتری و کوئل خودرو وارد کند.

تعویض شمع و کوئل می تواند مشکل را حل کند. تعویض آن توسط افراد عادی نیز امکان پذیر است اما اگر تا کنون این کار را انجام نداده اید توصیه می کنیم از تعمیرگاه تخصصی ال 90 تهران کمک بگیرید. در این مرکز خدمات مختلفی برای خودروی مگان ارائه می شود که می توان به تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان اشاره کرد.

خرابی کوئل

اگر شمع ها سالم و آماده جرقه زنی باشند وظیفه تامین الکتریسیته آن بر عهده کوئل است. به همین دلیل خراب شدن کوئل می تواند علت روشن شدن چراغ DUE مگان باشد. در این شرایط عملکرد شمع ها نیز با اختلال مواجه می شود.

روشن شدن چراغ سرویس مگان، خاموش کردن چراغ آچار و خطای due

روشن شدن چراغ سرویس مگان، خاموش کردن چراغ آچار و خطای due

باتری

دینام و باتری ارتباط مستقیمی با یکدیگر دارند. باتری برق مورد نیاز خودرو را تامین می کند. اما سوالی که در این بخش به وجود می آید این است که برق موجود در باتری از کجا تامین می شود؟ برق موجود در این بخش توسط دینام تامین شده و از طریق باتری به کل سیستم خودرو منتقل می شود. خودروهای اتوماتیک و جدید دارای چراغ هشدار دهنده باتری نیز هستند که روشن شدن آن می تواند اخطارهای لازم را به شما بدهد. اما اگر خودروی شما از تکنولوژی بالا بهره مند نیست احتمال چراغ چک خودرو روشن خواهد شد.

بروز ایراد در سیستم چرخش گاز اگزوز

به محض مشاهده هر گونه خرابی در سیستم چرخش گاز اگزوز باید اقدام به تعمیر آن کنید. زیرا در صورتی که خرابی آن ادامه پیدا کند به انژکتور خودرو آسیب وارد می کند و باید هزینه ای بسیار زیاد بابت آن پرداخت کنید. بروز ایراد در این سیستم می تواند از جریان بهینه اکسیژن و دود در سیستم اگزوز جلوگیری کند.

خرابی ترموستات

ترموستات وظیفه متعادل کردن دمای موتور را بر عهده دارد. همچنین می تواند بر دما محیط نظارت کند و جریان سرد را به سمت آن بفرستد. اگر می خواهید ترموستات بدون عیب و نقص کار کند باید دائما مایع خنک کننده درون آن را تعویض کنید. زیرا این مایع به مرور زمان آلودگی و گرد و غبار به خود جذب می کند و کارآیی خود را از دست می دهد.

خرابی انژکتور

در خصوص علت روشن شدن چراغ DUE مگان باید اشاره ای به خرابی انژکتور نیز داشته باشیم. معمولا خرابی این قطعه جزو مشکلات رایج محسوب نمی شود اما اگر عادات بد در رانندگی دارید باید به زودی شاهد خرابی آن باشید و هزینه بسیار زیادی بابت تعمیر آن پرداخت کنید. به طور مثال اغلب افراد عادت دارند در مسافت های طولانی با سوخت کم رانندگی کنند و یا فیلتر بنزین را دیر به دیر تعویض کنند. تمام این عوامل دست به دست یکدیگر می دهد تا انژکتور را دچار خرابی و ایراد کند.

عدم نصب صحیح دزدگیر

در ابتدا مطلب ذکر کردیم که علت روشن شدن چراغ DUE مگان بسیار گسترده و وسیع است. به نحوی که برخی از مواقع نمی توان حدس زد که عدم نصب صحیح دزدگیر می تواند چراغ چک خودرو را روشن نگه دارد. جالب است بدانید که اگر از نصاب های حرفه ای برای نصب دزدگیر استفاده نکنید زمینه را برای برق دزدی در خودرو فراهم کرده اید و باتری خودرو زودتر از موعد خالی خواهد شد.

 
بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

4 دیدگاه در “روشن شدن چراغ سرویس مگان، خاموش کردن چراغ آچار و خطای due

  1. حسام گفت:

    سلام من تازه ماشینمو سرویس کردم ولی دوباره چراغ سرویسش روشن شده راهنمایی می کنین؟

    1. admin گفت:

      سلام ممکنه ریست نشده باشه. اگر ریست کردین درست نشد تشریف بیارین تعمیرگاه مهندس برقمون در خدمتتون هستن

  2. یاشار صادقی گفت:

    با سلام ودرود ،ماشین من مگان ۲۰۰۰اتومات هست دو مشکل داره یکی اینکه چراغ چک و تنظیمات روشن میشه و دیاگ‌میزارم خاموش میشه ولی بعد از ۱۲۰۰کیلومتر دوباره روشن میشه و گفتن باید شم و وایر و دریچه گاز عوض بشه -و یکیم اینکه روغن موتور خارجی میریزم ولی بعد از ۱۰۰۰کیلومتر ۱لیتر روغن کم میکنه و روغن سوزیم نداره

    1. admin گفت:

      سلام وقت بخیر. تشریف بیارین بازید بشه انشالله که مشکل خاصی نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *