مقالات

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک رنو

با معرفی بهترین تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران در خدمت شما هستیم. بسیاری از خودروهای خارجی اتومات هستند و تعمیرگیربکس آن ها نیاز به یک تعمیرگاه متخصص و با تجربه دارد. اگر شما نیز دارای خودرو رنو با دنده اتوماتیک هستید و می خواهید نبست به تعمیر و یا سرویس گیربکس خود اقدام کنید می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

تعمیرگاه ایران رنو با 10 سال سابقه در زمینه تعمیر گیربکس خودروهای رنو در خدمت شماست شما عزیزان می توانید برای تعمیر گیربکس خودروی رنوی خود به تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه کنید. ایران رنو بزرگترین تعمیرگاه رنو در تهران متخصص در تعمیر گیربکس رنو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک

سیستم کلاچ در این گیربکس به صورت الکترو هیدرولیکی کنترل میگردد. در این گیربکس با استفاده از عملگرهای تعویض دنده کنترل میگردد . سرعت تعویض دنده ه را به کمتر از 0/8 کاهش افزایش داده که این عمل به شتاب خوددرو و کاهش نوسات گیربکس در حین تعویض دنده می کاهد .

خودروي تاليسمان داراي پنج گيربكس جديد است كه دوتاي آنها اتوماتيك جديد هستند.

گیربکس DW5  و  DW6 مجهز به گتراگ هستند.

گیربکس DW5 نوع EDC  از مجموعه كلاچ مرطوب جديد استفاده ميكند.

اين گيربكس داراي سه عملگر براي كنترل كلاچ و روغنكاري است.

اين گيربكس ارتقاي  DC4 است، تا حد زيادي اصل تعويض دنده ثابت است.

توصيه ميشود كه به صورت دورهاي در هر 74400 مايل (120000 كيلومتر) تعمير و نگهداري صورت گيرد.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر گیربکس اتوماتیک ال نود

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران

گيربكس DW6  نوع EDC جديد داراي:

  • مجموعه كلاچ مرطوب
  • كنترلهاي 100 % هيدروليكي

اصل تعويض دنده مشابه گيربكسهاي EDC است.

توصيه ميشود كه به صورت دورهاي در هر 55800 مايل  (90000 كيلومتر) تعمير و نگهداري صورت گيرد.

كنترلهاي گيربكس به صورت مكانيكي سيم كشي شدهاند.

رنوي اسپيس نيو و تاليسمان سيستمهاي متعدد و در حدود 36 عملكرد مشترك دارند.  همگام با رنوي اسپيس نيو، تاليسمان

بهترينهاي شركت رنو را ارائه ميدهد.  به همين دليل تاليسمان داراي همان تجهيزات اسپيس نيو است و علاوه بر اين تجهيزات

داراي چند عملكرد بهينهي ديگر نيز هست. در اجراي بيشتر اين عملكردها از ويژگيهاي پيمانهاي كه شركت رنو معرف آنهاست،

استفاده شده است.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران

رنو فلوئنس دارای گیربکس CVT میباشد که یک رانندگی کسل کننده و یکنواخت را بدنبال دارد. رنو فلوئنس تنها یک مدل گیربکس دارد که در مقایسه با تالیسمان که دارای دو مدل گیربکس است قابل تامل است.  .هرچند که از مصرف سوخت بهینه رنو فلوئنس نمیتوان به راحتی گذشت. برای تعمیر گیربکس رنو فلوئنس می توانید به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو که دارای کادری مجرب و متخصص در این زمینه می باشند مراجعه کنید.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس کولئوس 

شاید در نگاه نخست تفاوت خاصی بین مشخصات فنی کولیوس جدید با نسل قبلی آن دیده نشود، واقعیت آن است که موتور 2.5 لیتری 170 اسب بخاری تا حد زیادی به نسل قبلی شباهت دارد اما گیربکس CVT نسل اول کولیوس قدیمی حالا جای خود را به نسل جدید گیربکس های CVT رنو نیسان با نام تجاری XTRONIC داده است که مشخصات عملکردی و اقتصادی بهتری را نسبت به گذشته ارائه می دهند و از قابلیت شبیه سازی تعویض هفت دنده نیز برخوردارند.

کراس اوور های سایز متوسط مانند کولیوس معمولا در زمینه رانندگی آفرود حرف چندانی برای گفتن ندارند اما کولیوس با فاصله 21 سانتی متر از زمین، حداقل در این زمینه نسبت به رقبای خود برتری اندکی دارد و می تواند مسیرهای ناهموار تری را بدون مشکل پشت سر بگذارد.

سه تیپ مختلف رانندگی تک دیفرانسیل (انتقال نیروی دائمی به چرخ های جلو)، دو دیفرانسیل هوشمند (انتقال لحظه ای به چرخ های عقب برای جبران هرزگردی) و چهارچرخ متحرک دائمی برای کولیوس در نظر گرفته شده است که در شرایط برفی و لغزنده باید بین حالت های دوم و سوم یکی را انتخاب کنید و به نظر می رسد که انتخاب حالت دوم با توجه به شرایط مسیر هوشمندانه تر باشد. برای تعمیر به تعمیرگاه تخصصی کولیوس مراجعه کنید.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس داستر

موتور داستر یک موتور 2000 سی سی است که توان 135 اسب بخاری برای رنو داستر به ارمغان آورده است. در DUSTER از یک گیربکس 4 سرعته استفاده شده است که بسیار هماهنگ با این موتور عمل کرده و نتایج خوبی در سرعت و قدرتش ثبت نموده است.

همانطوری که بارها در مورد کیفیت روغن موتورها توضیح دادیم بازهم به اطلاع شما همراهان سایت اویل بست که مرجع خرید انواع روغن موتور و گیربکس اتواتیک و دستی و همچنین مکمل سوخت هست میرسانیم برای حفظ کیفیت و کارایی موتور و گیربکس خودروهای روز حتما از برندهای معتبر و با کیفیت فول سنتتیک استفاده نمایید . روغن نا مناسب حتی غیر تقلبی آسیب جدی به موتور و گیربکس وارد می کند.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اسکالا

آیا روغن گیربکس هم مثل روغن موتور نیاز به تعویض دارد ؟

بلی. روغن گیربکس نیز همانند روغن موتور و سایر روغن‌های مورد استفاده در خودرو برای کیلومتر خاصی تولید و مورد استفاده قرار می گیرد، لذا نیازمند تعویض کامل می باشد.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران

تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک در تهران

سرویس‌های دوره‌ای گیربکس در چه زمانی انجام می پذیرد ؟

سرویس‌های دوره‌ای بنا به توصیه کمپانی سازنده وابسته به کارکرد کیلومتر یا زمان باید صورت گیرد. تعویض روغن، فیلتر و سرویس‌ های دوره‌ ای گیربکس به موقع، رانندگی اصولی و آگاهی نسبی از عملکرد گیربکس، نقش مهمی در افزایش طول عمر قطعات گیربکس دارد. لازم به توضیح است زمان توصیه شده برای تعویض روغن و سرویس‌ های دوره‌ ای گیربکس اتوماتیک بین 40000 کیلومتر تا 45000 کیلومتر میباشد. لازم به ذکر است یکی از عوامل تعیین زمان تعویض روغن و سرویس‌‌های دوره‌‌ای ، شرایط رانندگی می‌باشد. برای مثال رانندگی در ترافیک باعث افزایش دمای روغن و کاهش عمر آن می شود. لذا توصیه ما به هموطنان تهرانی تعویض روغن گیربکس بین 30000کیلومتر تا 40000کیلومتر می باشد.

علت تقه زدن گیربکس اتوماتیک چیست ؟

علت اصلی تقه زدن گیربکس اتوماتیک می‌تواند ناشی از ایراد برقی باشد. همچنین میزان نبودن فشار روغن گیربکس که ناشی از ایراد در ساعت می‌باشد، از موارد مهم دیگر است. در بعضی موارد تقه زدن گیربکس اتوماتیک می‌تواند ناشی از خرابی و یا پارگی در دسته موتورهای گیربکس باشد.

تعمیرگاه تخصصی گیربکس کپچر

  • حجم روغن گیربکس قابل تعویض در خودروی رنو کپچر: 1/7 لیتر می باشد.
  • گیربکس رنو کپچر از نوع گیربکسهای اتوماتیک دو کلاچه DCT و 6 سرعته میباشد .
  • گیربکس رنو کپچر از نوع روغن گیربکسهای دو کلاچه خشک Dry میباشد در گیربکس دو کلاچه خشک، صفحات گیربکس در روغن گیربکس غوطه ور نیستند و عملا روغن ندارد و کل گیربکس نیز میزان کمی روغن گیربکس میگیرد
  • هزینه نگهداری گیربکس دابل کلاچ خشک بالاست و حتما بایستی طی دوره های منظم روغن گیربکس تعویض گردد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران

تعمیرگاه ایران رنو آمادگی کامل برای ارائه ی خدمات تعمیر موتور کولئوس، سرویس دوره ای و عیب یابی ساندرو، جلوبندی ،تعمیر برق رنو و تعوض روغن به همراه فیلتر های مربوطه مربوط به کولئوس، بازدید لنت ترمز ها و در صورت نیاز تعویض لنت ترمز چرخ های جلو و عقب ، رگلاژ ترمز دستی ، تنظیم موتور برای کاهش مصرف سوخت و … را دارد. برای ارتباط با مجموعه ما می توانید با ما در تماس باشید.لیست خودروهایی که مهندسین لایق این مجموعه در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به ارائه خدمات آن‌ها خواهند پرداخت به شرح زیر است:

اگر در رابطه با تعمیر برق رنو خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس مراجعه کنید.

شماره تماس:

0912889650-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

 

2 دیدگاه در “تعمیرگاه تخصصی گیربکس اتوماتیک رنو

  1. صمدی گفت:

    سلام گیربکس تالیسمان حدودا چقد میگیرین برای تعمیرش؟

    1. admin گفت:

      سلام وابسته به میزان خرابی گیربکس خودرو داره. تشریف بیارین مهندس ببینن قبل از تعمیر اعلام قیمت می کنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *