خدمات

تعویض صفحه کلاچ ال 90

تعویض صفحه کلاچ ال 90

آنچه خواهید خواند

تعویض صفحه کلاچ ال 90 یکی از اعمالی است که به صورت دوره ای و پس از گذشتن تعداد کیلومتر مشخصی باید صورت گیرد تا سلامت خودروی شما و گیربکس آن در کوتاه و طولانی مدت حفظ شود. قطعه و قسمت های مختلفی در هر خودرویی هستند که دست به دست یک دیگر می دهند و امکان حرکت خودرو را فراهم می کنند. یکی از این قطعات هم که واسطه ای میان سرعت و موتور خودرو، و گیربکس خودرو می باشد، کلاچ است.

کلاچ نقش بسیار مهمی در هر خودرویی از جمله همین ال 90 دارد. به همین خاطر اگر که شما هم صاحب ال 90ی هستید، بهتر است که با مطالبی مثل تعمیر صفحه کلاچ ال 90، تعویض صفحه کلاچ ال 90، آموزش تعویض صفحه کلاچ ال 90، بهترین مارک دیسک و صفحه ال 90، تعمیرگاه ال نود و... هم آشنا باشید.

تعمیر صفحه کلاچ ال 90

همه خودروهایی که از گیربکس دستی استفاده می‌کنند قطعه‌ای به نام صفحه کلاچ یا clutch plate دارند که امکان تعویض دنده توسط راننده و حرکت کردن خودرو را فراهم می‌کند. این قطعه درواقع بخشی از مجموعه کلاچ خودرو است. کلاچ در گیربکس دستی به‌عنوان اتصال بین موتور و گیربکس عمل می‌کند. این سیستم حرکت چرخشی را از یک شفت به شفت دیگر منتقل و انتقال نیرو را قطع یا وصل می‌کند.

مجموعه کلاچ از دیسک کلاچ (شامل دو بخش کاور و صفحه فشاری)، صفحه کلاچ و بلبرینگ کلاچ تشکیل شده است. یک سمت کلاچ به پیشرانه متصل است و از آن نیرو می‌گیرد و سمت دیگر به گیربکس متصل است تا نیروی موتور را به آن تحویل دهد. به همین خاطر تعمیر صفحه کلاچ ال 90 یا تعویض صفحه کلاچ ال 90 در یک تعمیرگاه ال نود معتبر همچون ایران رنو دارای اهمیت بالایی است.

تعویض صفحه کلاچ ال 90

صفحه کلاچ هم یکی از قطعات خودرو که باید به صورت دوره ای بازدید شود و در صورت نیاز برای تعویض صفحه کلاچ ال 90 یک تعمیرگاه ال 90 اقدام شود. درست است که با روی کار آمدن خودروهای دنده اتوماتیک، افراد ترجیح می دهند که از این نوع خودروها خریداری کنند، ولی هنوز هم شمار استفاده کنندگان از خودروهای با گیربکس دستی، بخصوص در ایران زیاد است.

بیشتر بخوانید: تعمیر موتور ال 90

تعویض صفحه کلاچ ال 90

تعویض صفحه کلاچ ال 90

از طرفی اگر از مجموعه کلاچ در خودروهای دنده دستی درست استفاده شود، عمر بیشتری می تواند داشته باشد. یکسری از دلایلی که ممکن است موجب نیاز به تعویض صفحه کلاچ ال 90 و جایگزینی آن شوند را در زیر با هم میبینیم.

دلایل زود تمام شدن صفحه کلاچ ال 90

زیاد بودن تعداد سرنشینان خودرو: هر خودرو توان حمل تعداد مشخصی مسافر و ظرفیت بار معینی دارد که در صورت عدم رعایت آن بر روی تمام قطعات خودرو فشاری مضاعف ایجاد می‌شود و باعث استهلاک بیشتر وسیله نقلیه شده و ممکن است خودرو را زودتر با مشکل مواجه کند و این اتفاق روی صفحه کلاچ نیز تاثیر مخربی دارد و با رعایت استاندارد ظرفیت خودرو، می‌توانید از کاهش طول عمر صفحه کلاچ و نیاز به تعویض صفحه کلاچ ال 90 خود جلوگیری کنید.

تمام شدن صفحه کلاچ: بیشترین مشکلات ناشی از سیستم کلاچ خودرو به از بین رفتن مواد کامپوزیت یا همان لنت روی صفحه کلاچ مربوط می‌شود که با از بین رفتن آن‌ها اصطکاک کافی برای انتقال نیروی پیشرانه به گیربکس وجود نخواهد داشت؛ بنابراین یا خودرو خیلی به‌اصطلاح بی‌حال حرکت می‌کند و یا در موارد حادتر اصلاً قادر به حرکت نخواهد بود. ازآنجایی‌که اساس کار دیسک و صفحه با اصطکاک است، معمولاً پس از مدتی ساییده می‌شود و باید تعویض شود.

البته در خودروهای امروزی معمولاً صفحه کلاچ در صورت استفاده درست می‌تواند تا حدود 100 هزار کیلومتر بدون مشکل خاصی کار کند. البته عمر صفحه کلاچ به شرایط رانندگی هم بستگی دارد و خودروهایی که زیاد در ترافیک‌های شهری تردد دارند که مدام مستلزم کلاچ گرفتن و حرکت و توقف است، صفحه کلاچ زودتر تمام شده و زود تر نیاز به تعویض صفحه کلاچ ال 90 پیدا میکنند.

بیشتر بخوانید: نمایندگی ال نود در تهران

تعویض صفحه کلاچ ال 90

تعویض صفحه کلاچ ال 90

رانندگی در ترافیک سنگین: ترافیک های سنگین به خصوص در شهر تهران که مارا مجبور میکند مکرر اقدام به کلاچ گرفتن کنیم یکی از عوامل مهم خرابی و نیاز به تعویض صفحه کلاچ ال 90 و تهیه بهترین مارک دیسک و صفحه ال 90 است.

توقف خودرو در سربالایی: به کمک کلاچ حرکت کردن خودرو به سمت عقب در سربالایی‌ها همیشه یکی از مسائل خطرناک و حتی ترسناک است. برخی از رانندگان در این مواقع پدال را با فشار کمی بفشارند تا خودرو سرعت خود را کم کند. در واقع این عمل در اصل بدون این که پدال ترمز فشرده شود، انجام می‌گیرد و سبب می‌شود تا آسیب‌های شدیدی به کلاچ وارد شود و زودتر موعد تعویض صفحه کلاچ ال 90 برسد.

اموزش تعویض صفحه کلاچ ال۹۰

به طور کلی عموما آن دسته از رانندگانی که حرفه ای نبوده و در وهله آموزش رانندگی هستند، به طور حتم در کوتاه مدت نیاز به تعویض صفحه کلاچ ال 90 خواهند داشت. اگر در داخل شهر رانندگی می کنید و به طور مداوم مجبور به تعویض دنده هستید، بدون شک طول عمر دیسک و صفحه کلاج خودرو کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی ال 90

عموما زمان تعویض دیسک و صفحه کلاچ خودرو در مصرف ترکیبی حدود کارکرد50 تا 70 هزار کیلومتر است. آموزش تعویض صفحه کلاچ ال 90 مطلب ساده ای نیست که در یک مقاله بگنجد، به همین سبب توصیه می شود برای تعمیر صفحه کلاچ ال 90 و یا تهیه بهترین مارک دیسک و صفحه ال 90 به یک تعمیرگاه معتبر ال نود مراجعه نمایید.

بهترین مارک دیسک و صفحه ال 90

باید گفت که در هر صورت، برای انتخاب بهترین مارک دیسک و صفحه ال 90 برای خودروتان، بهتر است با توجه به نوع گیربکس خودرویتان یعنی اتومات یا دستی بودن، سبک رانندگی و شرایط جاده هایی که از آن ها تردد می کنید، با یک تعمیرکار خودروی متخصص که در یک تعمیرگاه ال نود هم شاغل باشد، مشورت کنید. او می تواند شما را در انتخاب بهترین مارک و مدل دیسک و صفحه ال 90 برای خودروتان راهنمایی کند و از نصب صحیح آنها برروی خودروتان اطمینان حاصل کند.

تعمیرگاه ال نود

مطالبی در طی بحث گفته شد همچون تعمیر صفحه کلاچ ال 90، تعویض صفحه کلاچ ال 90، آموزش تعویض صفحه کلاچ ال 90، بهترین مارک دیسک و صفحه ال 90، تعمیرگاه ال نود و... که امید است برای شما کاربردی بوده باشند. در نهایت هم باید گفت که یکی از مهمترین مسائل در زمان انجام تعمیر صفحه کلاچ ال 90 یا انجام هرگونه تعمیرات بر روی آن، انتخاب یک تعمیرگاه معتبر است.

شما می توانید با انتخاب و مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنو از خدماتی با کیفیت و قیمت مناسب بهره مند شوید و به راحتی دیسک و صفحه ال 90 خودرو خود را تعویض کنید. همچنین، در صورت نیاز به تعمیر و نگهداری دیگر قطعات خودرو، می توانید با تعمیرکاران ایران رنو در ارتباط باشید و خدمات مورد نظر خود را دریافت کنید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *