مقالات

تعمیر کمک فنر ال 90

تعمیر کمک فنر ال 90

آنچه خواهید خواند

تعمیر کمک فنر ال 90 یکی از موضوعاتی است که ممکن است برای شمایی هم که صاحب یک دستگاه خودروی ال 90 هستید دارای اهمیت زیادی باشد. ال 90 یکی از خودرو های شرکت رنو در ایران می باشد که شاهد حضور پر رنگ آن در بازار خودرویی کشورمان هستیم. یکی از مهم ترین قطعات جلوبندی و عقب بندی، و به طور کلی سیستم تعلیق ال 90 هم، کمک فنر می باشد.

به همین سبب در صورتی که شما هم صاحب خودروی ال 90 هستید و به دنبال تعمیر یا تعویض کمک فنر ال 90 خود هستید، بهتر است که در ادامه بحث تعمیر کمک فنر ال 90 هم همراه تعمیرگاه ال 90 بمانید تا با موضوعاتی مثل تعمیر کمک فنر ال 90، علائم خرابی کمک فنر ال 90، زمان تعویض کمک فنر ال 90، بهترین مارک کمک فنر ال 90 و... بیشتر آشنا شوید.

تعمیر کمک فنر ال 90

بحث تعمیر کمک فنر ال 90 را با صحبت در مورد فنر های خودرو شروع می کنیم. فنر خودرو قسمتی از سیستم تعلیق خودرو است که وظیفه تحمل وزن خودرو بر عهده آن است. فنر خودرو باعث می شود که ارتفاع خودرو تا حد استانداردی ثابت نگه داشته شود و ضربات جاده دفع شوند و آسیبی به خودرو از طرف آن ها وارد نشود.

فنر ها معمولا میله ها یا حلقه های فولادی انعطاف پذیری هستند. انعطاف پذیری فنر ها این مزیت را دارد که شاسی و اتاق خودرو می توانند بدون اخلال در حرکت خودرو، دست اندازها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذرانند. فنربندی برای خودروهایی که با شتاب نسبی بالایی حرکت می کنند مثل همین ال 90، ضروری است.

تعمیر کمک فنر ال 90

تعمیر کمک فنر ال 90

اما قطعه مهمی از ال 90 که در بحث تعمیر کمک فنر ال 90، موضوع اصلی می باشد، کمک فنر خودرو است. کمک‌ فنرها از مهمترین قطعات سیستم تعلیق خودرو‌ هستند که ابعاد و اشکال مختلفی دارند و در کنار هر چرخ یک کمک فنر تعبیه شده است. کمک فنرها ضربات وارد شده به خودرو را به حداقل می‌رسانند تا ضربه به جلوبندی و اتاق خودرو وارد نشود.

بیشتر بخوانید: تعمیر سرسیلندر ال 90

همچنین کمک فنرها مانع از لرزش خودرو می‌شوند. اگر کمک فنرها آسیب دیده باشند، علائم خرابی کمک فنر عقب ال 90 یا جلوی ال 90 خود را نشان می دهند و می توان گفت که‌ عبور از دست‌انداز‌ها و سطوح ناهموار تقریبا غیرممکن است چراکه به اتاق خودرو و راننده ضربه وارد می‌شود. هنگامی که خودرو در سطوح ناهموار در حال حرکت است ضربات به کمک فنر وارد می‌شود و فنرها با باز و بسته شدن ضربات را دفع می‌کنند.

کمک فنرها انواع مختلفی دارند و بسته به اینکه از چه نوعی هستند، قطعات آنها تغییر می‌کند. به طور کلی بیشتر کمک فنرها از قطعاتی مانند فنر، پایه کمک،‌ ضربه‌گیر، میل کمک، سوپاپ سر میل کمک، ‌گاز یا مایع سیال و توپی سر کمک فنر و... تشکیل شده‌اند.

اما نکته جالبی هم که دانستن آن در بحث تعمیر کمک فنر ال 90 خالی از لطف نیست، این است کهنآ فنر خودرو های سواری مثل ال 90 دارای تفاوت هایی با فنرهای خودرو سنگین هستند. بنابراین باید ویژگی هایی خاص داشته باشند. از مهم ترین انواع فنر مورد استفاده برای خودروهای سواری مختلف می توان به فنرهای بادی اشاره کرد.

فنرهای بادی نوعی خاص از فنر مخصوص خودرو هستند که با استفاده از فشار هوا تنظیم می شوند. این فنرها از جدیدترین انواع فنر به شمار می روند و دارای مزیت های زیادی هستند. در واقع این انواع فنر خودرو، دارای یک محفظه لاستیکی هستند. عملیات فشردگی هوا به وسیله پیستون در آن محفظه لاستیکی انجام می شود و این فشردگی هوا منجر به ایجاد خاصیت فنری خواهد شد. کمک این فنرها معمولا در محلی بین چرخ ها و اتاقک خودرو قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس ال 90

بنابراین با توجه به محفظه ای که دارند، ضربات وارد شده به بدنه خودرو و لاستیک ها را تا حد امکان، کاهش می دهند و باعث می شوند رسیدن زمان تعویض کمک فنر ال 90 و زمان نیاز به تعمیر کمک فنر ال 90 به تعویق بیفتد.

تعمیر کمک فنر ال 90

تعمیر کمک فنر ال 90

علائم خرابی کمک فنر عقب ال 90

همان طور که پیش تر هم در بحث تعمیر کمک فنر ال 90 به آن اشاره شد، کمک فنر نقش مهمی در کنترل خودرو و ایمنی آن دارد، به همین دلیل، هنگام مشاهده علائم خرابی باید هرچه سریع‌تر با تهیه کمک فنر از بهترین مارک کمک فنر ال 90 برای رفع آن اقدام کرد. یکسری از مهم ترین علائم خرابی کمک فنر عقب ال 90 یا کمک فنر جلوی ال 90 را که در بخش پایینی گردآوری شده اند را با هم مشاهده می کنیم.

تغییر شکل کمک فنر ها:  در صورتی که بر اثر اعمال ضربات مختلف به خودرو نظیر تصادفات، کمک فنر‌ها تغییر ظاهری بدهند، با نگاه به کمک فنر‌ها و تشخیص تغییر در ظاهر آن‌ها می‌توان بروز ایراد در این بخش را تشخیص داد. مشاهده افتادگی در یکی از چهار گوشه خودرو نیز می‌تواند نشان دهنده خرابی کمک فنر‌ها و نیاز پیدا کردن خودرو به انجام تعمیر کمک فنر ال 90 می باشد.

تکان های نامتعارف: هدف اصلی وجود کمک فنرها، جلوگیری از انتقال تکان و ضربه به کابین خودرو است، بنابراین در صورتی که در یک خیابان هموا، شاهد تکان‌های غیرعادی کابین خودرو بودید، احتمالاً کمک فنرهای شما دچار مشکل شده‌اند. اگر در زمان ترمز گرفتن، قسمت جلویی خودرو به سمت پایین شیرجه زد، باید برای بررسی و تعمیر کمک فنر ال 90 به تعمیرگاه تخصص رنو مراجعه کنید.

کشیده شدن خودرو به یک سمت: اگر خودرو به یک سمت کشیده شود ممکن است یکی از عوامل آن خرابی در سیستم تعلیق شامل تایرها، فنرها، و یا یکی از علائم خرابی کمک فنر عقب ال 90 باشد و باید خودرو در صورت وقوع این مورد توسط تعمیرکار مجرب بازدید شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی ال نود

زمان تعویض کمک فنر ال 90

بهتر است پیش از این که خودروی ال 90 شما نیاز به تعمیر کمک فنر ال 90 پیدا کند، برای تعویض آن اقدام کنید، به همین خاطر هم  بهتر است که زمان تعویض کمک فنر ال 90 را بدانید. به طور معمول توصیه شده، زمان تعویض کمک فنر خودروی ال 90 در ازای هر ۸۰ هزار کیلومتر است. اما زمان تعویض و یا تعمیر کمک فنر ال 90 تابعی از نوع رانندگی و مسیری که غالبا در آن تردد دارید و یک سری عوامل بیرونی دیگر خواهد بود.

بهترین مارک کمک فنر ال 90

وقتی نوبت به خرید کمک فنر یا تعمیر کمک فنر ال 90 می رسد یا به عبارتی دیگر زمان تعویض کمک فنر ال 90 می رسد و علائم خرابی کمک فنر عقب ال 90 یا علائم خرابی کمک فنر جلوی ال 90 خود را نشان می دهند، این که برای تعمیر کمک فنر ال 90 اقدام به تهیه بهترین مارک کمک فنر ال 90 کنید، اهمیت زیادی پیدا خواهد کرد. یک برند کمک فنر ال نود خوب ویژگی های خاصی دارد که بهتر است برای اطلاع از آن ها به سایت ایران رنو مراجعه نمایید و با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *