خدمات

هواگیری رادیاتور ال 90 و مگان 2000

هواگیری رادیاتور ماشین
هواگیری رادیاتور ماشین

مراحل هواگیری رادیاتور ال 90 و یا مگان 2000 از موضوعات و مسائلی است كه دانستن آن بسيار كاربردی خواهد بود و بهتر است كه همه رانندگان و صاحبان خودرو از آن مطلع باشند. خودرو، و به خصوص موتور و سیستم کاری خودرو از قسمت ها و اجزای مختلفی تشکیل شده اند. در صورتی که در این مورد اطلاعاتی ندارید و روش آن را نمی دانید به یک تعمیرگاه ال نود مراجعه کنید.

آیا می توان بدون مراجعه به تعمیرگاه رادیاتور ال نود را هواگیری کرد؟

هواگیری رادیاتور ال نود یک فرایند تقریبا ساده ای است که بسیاری از کسانی که آچار به دست هستند بدون مراجعه به تعمیرگاه خودشان انجام می دهند. به شرطی که تمامی نکات مهم آن را رعایت کنند. در صورتی که تخصص کافی در این زمینه نداشته باشید ممکن است با نشتی و یا خرابی قطعات سیستم مواجه شوید پس بهتر است از یک متخصص کمک بخواهید.

تعمیرکاران متخصص ال نود تمامی مشکلات سیستم خنک کننده را شناسایی کرده و با استفاده از تجهیزات پیشرفته هواگیری کنند. همچنین قطعاتی که در تعمیرگاه های تخصصی مانند ایران رنو استفاده می شود همگی اصلی می باشد.

مراحل هواگیری رادیاتور ال نود

هواگیری رادیاتور ال 90 یکی از مهم ترین بخش های تعمیر و نگهداری سیستم خنک کننده می باشد که اگر به درستی انجام نشود هوا در سیستم باقی مانده و سبب بروز مشکل جدید می گردد. نحوه هواگیری رادیاتور ال نود به شرح زیر می باشد:

  • آماده سازی خودرو: در ابتدا خودرو را روشن کنید و اجازه دهید موتور به دمای کاری برسد.
  • باز کردن پیچ هواگیری: یک عدد پیچ هواگیری در بالای رادیاتور و یا در نزدیکی ترموستات قرار دارد. این پیچ را به آرامی باز کنید.
  • پر کردن مایع خنک کننده: پس از باز کردن پیچ هواگیری مایع خنک کننده را به رادیاتور اضافه کنید.
  • حرکت دادن خودرو: چند دقیقه اجازه دهید موتور کار کند تا سیستم به طور کامل هواگیری شود.

توجه داشته باشید که هنگام هواگیری رادیاتور ال 90 حتما از مایع مناسب استفاده کنید و انواع مختلف مایع خنک کننده را به هیچ وجه باهم ترکیب نکنید. مایع قدیمی می بایست به طور کامل تخلیه شود. همچنین پیش از شروع کار لوله ها و اتصالات را به طور کامل بررسی کنید که نشتی نداشته باشند.

هواگیری رادیاتور مگان 2000

هواگیری رادیاتور خودرو مانند هر کار دیگری نیازمند این است که مراحل آن به درستی طی شود. این کار بسیار حساس است و روش های مختلفی نیز برای آن وجود دارد که هر روش مزیت مربوط به خود را دارند. برخی از روش های هواگیری رادیاتور مگان 2000 به شرح زیر است.

هواگیری رادیاتور مگان 2000 با پیچ

  • برای این روش لازم است که ماشین خاموش و موتور کاملا سرد باشد.
  • وقت پیدا کردن لوله رابط بین موتور و رادیاتور است تا مورد بررسی قرار بگیرد.
  • پیچ هواگیری را بیابید و تا آخر باز کنید
  • وقت آن است که مقداری آب جوش به داخل رادیاتور بریزید. در این مرحله میزان زیادی از هوا خارج می‌شود.
  • به دلیل اینکه تمامی هوای موجود در رادیاتور به طور یکجا و پیوسته خارج نمی‌شود نیاز است که مدام مقداری آب جوش به داخل رادیاتور بریزید تا جایی که دیگر آب بدون وجود هوا و به طور یک پارچه از در رادیاتور خارج شود
  • حال پیچ مخصوص هواگیری را ببندید و مطمئن شوید محکم شده است.

هواگیری رادیاتور مگان 2000 بدون پیچ

  • در این روش هواگیری رادیاتور هم مانند روش قبل به خاموش بودن خودرو و خنک بودن موتور خودرو نیاز است.
  • حال ترکیبی پنجاه پنجاه از آب مقطر و ضد یخ را داخل رادیاتور بریزید تا پر بشود.
  • درب رادیاتور با محکم ببندید. موتور را روشن کنید و بخاری خودرو را در بالاترین درجه خود قرار بدهید.
  • در این شرایط موتور به دمای زیادی از گرما می‌رسد. کم کم مایع خنک کننده در رادیاتور شروع به حرکت می‌کند. شما این حرکت را به راحتی می‌توانید از طریق گلوگاه رادیاتور مشاهده کنید. بخاری شروع می‌کند هوای گرم موتور را به داخل کابین بفرستد. این حرکت به این معنا است که رادیاتور در حال تصفیه شدن است.
  • دیگر می‌توانید خودرو خود را خاموش کنید و اجازه بدهید که خنک بشود. توصیه می‌شود که مقداری مایع خنک کننده به موتور خودرو خود اضافه نمایید.
  • قسمتی از شلنگ رادیاتور را فشار دهید تا هوای داخل شیلنگ نیز خارج بشود.
  • به خیال راحت درب رادیات را ببندید. کار هواگیری تمام شد.

ایران رنو بزرگترین تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران می باشد که می توانید برای دریافت خدمات با گارانتی و قطعات اورجینال به این مرکز مراجعه کنید.

آدرس ما: تهران، خیابان دماوند، پس از برج آناهید، کنارگذر کیمیدارو، کوی کاوه، پلاک 3

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *