علت کم کردن روغن موتور ساندرو

آنچه خواهید خواند

اگر که مشکل کم کردن روغن موتور برای ساندروی شما هم پیش بیاید، ممکن است به این فکر کنید که علت کم کردن روغن موتور ساندرو چیست. همان طور که احتمالا مستحضر هستید، سیستم خودرو و کارکرد موتور به شکلی است که قطعات فلزی مختلفی با سرعت بالا با یکدیگر برخورد دارند و دائم در حال حرکت هستند. همین موضوع هم باعث شده می شود که نیاز به ماده ای باشد که اجازه ندهد بر اثر اصطکاک بالا باعث آسیب به موتور بشود، که این ماده هم ماده ای نیست به جز روغن موتور.

به همین خاطر هم هست که میزان روغن موتور و حضور آن به اندازه کافی اهمیت بالایی دارد. به همین سبب بحث علت کم کردن روغن موتور ساندرو و مباحثی مثل علت کم شدن روغن موتور ساندرو، پیغام Top-Up Oil Level مگان، علت کم کردن روغن موتور ساندرو، تعویض روغن موتور و... برای شما نوشته شده اند اگر که شما هم صاحب خودروی رنو ساندرویی هستید و گمان میکنید خودرویتان روغن کم میکند. با تعمیرگاه ساندرو همراه ما باشید.

علت کم شدن روغن موتور ساندرو

در اولین قدم از علت علت کم کردن روغن موتور ساندرو و پیش از سپردن به علت کم شدن روغن موتور ساندرو بهتر است که کمی در مورد ماهیت روغن موتور بدانیم. همانطور که پیش تر هم به آن اشاره شد روغن موتور یکی از مهم‌ترین عوامل برای حفظ سلامت موتور خودرو است. روغن موتور علاوه بر کاهش سایش و سایر خرابی‌های موتور، به تعادل دمایی درون موتور کمک می‌کند و از افزایش دما جلوگیری می‌کند. همچنین، روغن موتور به عنوان یک ماده لوبریکانت عمل کرده و از اصطکاک بین قطعات مختلف در موتور جلوگیری می‌کند.

علت کم کردن روغن موتور ساندرو

اما در صورتی که تعویض روغن موتور ساندرو در زمان‌های مقرر و مشخص انجام نشود و روغن کمتر از حد استاندارد شود و پیغام Top-Up Oil Level مگان یا ساندرو نمایان شود، روغن به شکل لجن و لخته می‌شود و در این مواقع کارایی درستی نخواهد داشت. هنگامی‌‌ که روغن به وسیله اوایل پمپ، ارسال می‌شود، گیر خواهد کرد و ساچمه‌های فنر اوایل پمپ را می‌شکند که این وضعیت منجر به یاتاقان زدن خودرو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تعمیر بخاری ساندرو

علت کم کردن روغن موتور ساندرو

علت کم کردن روغن موتور ساندرو

تعویض به موقع روغن موتور، باعث بهبود عملکرد موتور خودرو، می‌شود. می‌توان نتیجه گرفت که با وقوع علت کم کردن روغن موتور ساندرو و تعویض دیر هنگام آن، هزینه‌های زیادی رخ می‌دهد که منجر به تعویض یاتاقان، تعویض پیستون و متعلقات آن، تراش سرسیلندر، تعویض اوایل پمپ، تعویض تسمه تایم و تعویض زنجیر اوایل پمپ و... می‌شود. یک سری از موارد علت کم شدن روغن موتور ساندرو را در زیر با هم مشاهده می کنیم.

انتخاب روغن نامناسب: انتخاب روغن موتوری که مناسب خودرو باشد امری بسیار حیاتی بوده و بر عملکرد موتور بسیار تاثیرگذار است. چنانچه روغنی انتخاب کنید که ویژگی‌های فیزیکی آن متناسب با خودروی شما نباشد، علاوه‌بر کاهش راندمان موتور، شاهد علت کم کردن روغن موتور ساندرو نیز خواهید بود. یکی از مهم‌ترین خواص روغن، ویکسوزیته یا گرانروی است و زمانی‌که شما روغنی با ویسکوزیته پایین‌تر از توصیه سازنده استفاده می‌کنید عملا خود مسبب بسیاری از مشکلات در موتور خواهید بود.

سوختن بخشی از روغن که از طریق جداره سیلندرها وارد محفظه احتراق می‌شود: به طور معمول به ازای هر ۱۰۰۰ کیلومتر رانندگی حدود ۱۵۰ سانتیمتر مکعب روغن به دلیل احتراق از بین می‌رود. گاهی این میزان از حد مجاز بیشتر شده و شاهد دود آبی از اگزوز هستیم. در این شرایط باید به مکانیک مراجعه کنید تا علت سوختن روغن و علت کم کردن روغن موتور ساندرو را شناسایی و برطرف کند.

نشتی روغن موتور: یکی دیگر از موارد علت کم کردن روغن موتور ساندرو، نشتی آن است. با توجه به در گردش بودن روغن، مکان‌های زیادی در داخل موتور وجود دارد که ممکن است نشتی روغن در آن‌ها رخ دهد. در حالی‌که برخی نشتی‌ها ممکن است با ایجاد گودال روغن یا لک‌های سیاه و کثیف خود را نشان دهند، اما متأسفانه همه‌ی نشتی‌ها به این آسانی قابل تشخیص نیستند و باید توسط مکانیک باتجربه بررسی شود.

علت کم کردن روغن موتور ساندرو

علت کم کردن روغن موتور ساندرو

مستهلک شدن رینگ پیستون: برخی از دلایلی که موجب علت کم کردن روغن موتور ساندرو می‌شوند، با چشم قابل مشاهده نیستند؛ به خصوص اگر مشکل، در ناحیه کاپوت جلویی خودرو و در کنار موتور باشد. رینگ پیستون خودرو اگر فرسوده شده باشد، مقدار روغن موتور اضافی به داخل سیلندر وارد شده و با احتراق از بین خواهد رفت. در صورت مستهلک شدن رینگ پیستون، سریع‌تر اقدام به تعویض آن کنید تا مشکل کاهش روغن موتور در خودرویتان رفع شود.

بیشت بخوانید: تعویض تسمه تایم ساندرو

مشکل گیج روغن: یکی از ساده ترین دلایل وقوع علت کم کردن روغن موتور ساندرو که شاید فکرش هم نکنید این است که شما میخواهید روغن ماشین را چک و گیج روغن را درمیارید ولی وقتی میخواهید گیج را ببندید کم دقتی می کنید و گیج را به درستی نمی بندید و گیج به اصطلاح کیپ نمی شود و همین باعث بخار شدن روغن موتور می شود

پیغام top up oil level در ساندرو

یکی از پیام هایی که ممکن است در خودرویتان و در زمان قبل یا حین رانندگی ساندرو یا مگان با آن مواجه شوید پیغام Top-Up Oil Level مگان یا ساندرو است، اگر با پیغام Top-Up Oil Level مگان یا ساندرو مواجه شدید، بدین معناست که سطح روغن موتور کم است و هر آن ممکن است علت کم کردن روغن موتور ساندرو خود را نشان دهد. در این وضعیت است که مربع ها ظاهر نمی شوند. در چنین شرایطی حتما به یک تعمیرگاه تخصصی رنو مراجعه کنید تا این پیغام رفع شود.

بیشتر بخوانید: تعمیر گیربکس ساندرو

تعویض روغن موتور ساندرو

در بازار، روغن‌های موتور با کیفیت‌های مختلفی عرضه می‌شوند. انتخاب روغن مناسب برای تعویض روغن ساندرو بستگی به مواردی مثل شرایط کارکرد آن دارد. برای خودروهای جدید مثل ساندرو با موتورهای پیشرانه‌ای، روغن‌های سنتتیک با کیفیت بالا توصیه می‌شود تا از وقوع علت کم کردن روغن موتور ساندرو جلوگیری شود و پیغام Top-Up Oil Level مگان یا ساندرو ظاهر نشود. این نوع روغن‌ها دارای ویژگی‌هایی همچون پایداری دمایی بالا، کاهش سایش و افزایش عمر موتور هستند.

اما در مورد هزینه تعویض روغن موتور ساندرو نیز بستگی به کیفیت و برند آن دارد. روغن‌های با کیفیت بالا که از وقوع علت کم کردن روغن موتور ساندرو جلوگیری میکنند، معمولا هزینه بیشتری دارند. اما انتخاب روغن با کیفیت بالا به دلیل افزایش عمر مفید موتور و کاهش هزینه‌های تعمیرات در آینده و جلوگیری از وقوع علت کم شدن روغن موتور ساندرو، به طور کلی اقتصادی‌تر به نظر میرسند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی
برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
تماس با ایران رنو