مقالات

علل سوت کشیدن لنت ترمز چیست؟

علل سوت کشیدن لنت ترمز چیست؟

علل سوت کشیدن لنت ترمز چیست؟ چرا زمان ترمزگیری لنت ترمز یا دیسک چرخ صدا می دهد؟ چگونه ترمز بگیریم که لنت ترمزها کمترین آسیب را ببیند؟ چرا در هنگام حرکت خودرو صدای لنت ترمز می آید؟ چرا لنت ترمز سوت می کشد؟ این سوالات تنها بخشی از هزاران سوالی است که برای شما پیش می آید. در این مقاله می خواهیم به تمامی سوالاتی که در زمینه لنت ترمز برای شما پیش می اید پاسخ دهیم. با مجموعه تعمیرگاه تخصصی ایران رنو همراه باشید.

حتما برای شما هم پیش آمده است که به هنگام ترمز گیری خودرو و یا حتی دور زدن یک میدان صدای سوت از خودرو می شنوید. اگرچه این صدا نشانه بدی نیست اما در صورتی که مداوم باشد بسیار آزار دهنده است. ولی در هر حال شما با شنیدن صدای ناهنجار از چرخ ها باید سیستم ترمز چرخ ها مورد بررسی قرار بگیرد که لازم است نزد یک متخصص تعمیر خودرو بروید. در این صورت پس از رفع ایرادهای احتمالی می توانید با خیالی آسوده رانندگی کنید. با مجموعه تعمیرگاه خودرو ایران رنو همراه باشید. تعمیرگاه تخصصی ال نود

علل سوت کشیدن لنت ترمز

ترمز یکی از قطعات مصرفی در خودرو محسوب می شود که از اهمیت بسیار بالایی نیز برخوردار است. در این میان یکی از مشکلاتی که می تواند برای آن پیش آید ایجاد صدای ناهنجار در خودرو می باشد. سوت کشیدن لنت خودرو دلایل بسیار زیادی می تواند داشته باشد. زمانی که لنت خودرو را تعویض می کنید بیشتر این صداها به گوش می رسد حال اینکه این صدا می تواند زنگ هشداری برای راننده باشد تا وضعیت لنت های خودرو را بررسی کند. توجه داشته باشید در صورتی که این صداها به طور مداوم به گوش می رسد نباید آن را نادیده بگیرید و حتما نزد یک متخصص تعمیر خودرو مراجعه کنید. برخی از علل سوت کشیدن لنت ترمز به شرح زیر می باشد:

کسب اطلاعات بیشتر: راه های تشخیص تمام شدن صفحه کلاچ

علل سوت کشیدن لنت ترمز چیست؟

علل سوت کشیدن لنت ترمز چیست؟

تمام شدن لنت ها

یکی از عمومی ترین و اصلی ترین دلایل سوت کشیدن لنت ترمز، تمام شدن لنت ها می باشد. در این زمان لنت به انتهای خود رسیده است و به هنگام ترمز گیری با برخورد آهن لنت با دیسک ترمز صداهای ناهنجاری به گوش می رسد. بنابراین باید سریع لنت ترمز خود را تعویض کنید که دیسک چرخ خراب نشود. در صورتی که دارای خودرو رنو می باشید و می خواهید لنت ترمز خود را تعویض کنید می بایست به یک مرکز متخصص در زمینه خدمات خودرو رنو مراجعه کنید. برای این کار می توانید به مجموعه ایران رنو مراجعه کنید.

کیفیت بد لنت ها

از دیگر علل سوت کشیدن لنت ترمز می توان به کیفیت بد لنت ها اشاره داشت. متاسفانه بسیاری از مرازک به نام لنت ترمز اصلی از لنت های بی کیفیت استفاده می کنند که در نتیجه در بلند مدت به خودرو آسیب جدی وارد می کند. برای این کار می توانید به یک مجموعه معتبر و نمایندگی خودروهای رنو یعنی ایران رنو مراجعه کنید. این مورد فقط با تعویض لنت برطرف می شود.

وجود خط روی دیسک های ترمز

در صورتی که روی دیسک ترمز خط وجود داشته باشد می تواند باعث سوت کشیدن لنت ترمز شود. این مورد عموما هنگامی رخ می دهد که لنت کهنه را با نو عوض می کنید. در این هنگام تماس کامل سطح لنت با دیسک چرخ اتفاق نمی افتد و لنت موقع ترمز گرفتن سوت می کشد.

داغ شدن بیش از حد دیسک

اگر به طور مداوم و طولانی از ترمز استفاده کنید مانند حرکت در ترافیک های شدید و یا نقاط شیب دار و سرازیری لنت ترمز داغ شده و گیرایی آن کاهش پیدا می کند. در نتیجه احتمال خطر افزایش پیدا می کند.

کسب اطلاعات بیشتر: 8 روش ویژه برای کم کردن صدای موتور خودرو

لبه دار شدن دیسک

از دیگر علل سوت کشیدن لنت ترمز می توان به لبه دار شدن دیسک اشاره داشت. علت هم این است که لنت به طور کامل روی دیسک ترمز قرار نمی گیرد و به صورت زاویه دار روی دیسک می نشیند. دلیل لبه دار شدن دیسک کیفیت بد لنت ترمز می باشد. تعمیرگاه تخصصی کولیوس

علل سوت کشیدن لنت ترمز چیست؟

علل سوت کشیدن لنت ترمز چیست؟

لنت به طور کامل روی دیسک قرار نمی گیرد

دلایل اصلی این ایراد سه مورد است که به ترتیب در ذیل آورده می شود:

الف: استاندارد نبودن لنت ترمز

ب:ایراد در کالیپر ترمز

ج: نصب غیر اصولی و نادرست لنت ترمز

معمولا این مورد در هنگام جابجایی لنت های قدیمی با لنت نو اتفاق می افتد. قبل از صدمه زدن به سیستم ترمز و ایجاد خطر این مشکل را باید بر طرف کنید. اگر ایراد در کالیپر باشد با سرویس کردن کالیپر و پخ زدن گوشه های لنت صدا بر طرف می شود. اگر لنت ها درست نصب نشده باشند باید دوباره و به صورت صحیح نصب شوند. اگر لنت ها استاندارد نباشند، باید تعویض شده و با لنت استاندارد جایگزین شوند.

شیشه ای شدن دیسک ترمز و سوت کشیدن لنت

وقتی دیسک ترمز شیشه ای و به اصطلاح صابونی می شود ترمز گیری به درستی صورت نمی گیرد. در این زمان صدای سوت پس از ترمز گرفتن شنیده می شود. در این مورد باید با سمباده سطح دیسک را به صورت زبر در آورد و اگر ایراد بر طرف نشد دیسک چرخ را تعویض نمود.

جدا شدن گوشته لنت از روی اهن لنت

اگر در هنگام اتصال گوشته به اهن لنت از چسب نامناسب و بی کیفیت و یا حرارت نامناسب استفاده شود این اتفاق می افتد. وقتی این اتفاق می افتد گوشته لنت از آهن لنت جدا می شود. در هنگام ترمز گیری به علت لرزش زیاد بین لنت و آهن لنت و ارتعاش بیش از حد و صدای سوت در هنگام ترمز گرفتن به گوش می رسد. این مورد خیلی خطر ناک است و لنت ترمز باید تعویض شود.

کسب اطلاعات بیشتر: عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو

علل سوت کشیدن لنت ترمز چیست؟

علل سوت کشیدن لنت ترمز چیست؟

چطور بفهمیم لنت ترمز تمام شده است؟

روشن شدن چراغ ترمز پشت آمپر

چراغ ترمز پشت آمپر به دلایل مختلفی روشن می شود که یکی از دلایل آن تمام شدن لنت ترمز می باشد. خودروهای رنو مجهز به سیستم هشدار دهنده تمام شدن لنت ترمز در پشت آمپر می باشد. در این حالت یک تعمیرکار ماهر پس از بازدید و بررسی لنت اقدام به تعویض آن می کند. تعمیرگاه تخصصی ساندرو

بازدید چشمی

لازم است که چرخ های خودرو را در هر 10 هزار کیلومتر باز کنید و لنت ها و بلبرینگ ها را بررسی کنید. در صورتی که در بازدید ماهیانه متوجه شدید که بیش از 70 درصد لنت ها خورده شده است اقدام به تعویض آن ها کنید. برای سرویس خودرو رنو خود می توانید به مجموعه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

صدای خرخر لنت

برخی از لنت ها سیم اتصال ندارند و برای اینکه بدانید لنت ترمز تمام شده یا نه می بایست تکه آهن فلزی که در لبه لنت قرار دارد را بررسی کنید. وقتی لنت به لبه ی آهن می رسد در هنگام ترمزگیری این آهن با دیسک برخورد می کند و صدای خرخر می دهد که نشانه تمام شدن لنت می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *