مقالات

نکات فنی مگان

با بررسی نکات فنی مگان 1600 و 2000 در خدمت شما هستیم. در صورتی که قصد خرید خودرو داشته باشید حتما پیش از خرید خودروهای مختلفی را از نظر فنی بررسی می کنید تا بهترین گزینه را که چندین سال مورد استفاده قرار بگیرد انتخاب کنید. مگان یکی از خودروهایی می باشد که محبوبیت زیادی میان افراد در ایران دارد. در این مقاله می خواهیم مگان را از نظر فنی بررسی کنیم و نکات فنی مگان را برای شما بیان کنیم. با ما همراه باشید. با تعمیرگاه تخصصی رنو همراه باشید.

نکات فنی مگان

با بررسی نکات فنی مگان در خدمت شما هستیم. رنو مگان یک خودرو سدان فرانسوی است که نخستین نسل آن در سال 1995 معرفی شد و تاکنون 4 نسل از آن وارد بازار شده است. مگان در دومین نسل که در سال 2002 معرفی شد، پا به بازار ایران گذاشت و از سال 2006 واردات آن به کشور آغاز شد. البته از سال 1387 گروه خودروسازی سایپا تصمیم به تولید این خودرو در کشور گرفت و نخستین مدل‌های آن از همان سال وارد بازار شد.

یکی از نقاط مثبت رنو مگان که آن را به یک خودرو محبوب در بازار ایران تبدیل کرد، طراحی ظاهری جذاب آن بود که در زمان خود طراحی مطلوبی به شمار می‌رفت. البته طراحی رنو مگان به شکلی است که مورد پسند همه مردم واقع نمی‌شود و شاید این طراحی به مذاق برخی از مردم خوش نیاید. بد نیست به این نکته اشاره کنیم که مگان در نسخه‌های هاچبک، CC، سدان و گرندتور تولید می‌شد که تعداد اندکی از مدل هاچبک هم وارد بازار ایران شد.

رنو مگان در داخل کابین طراحی جذابی ندارد و طراحی ساده اجزا به همراه استفاده از قطعات پلاستیکی، ترکیب چندان زیبایی را به وجود نیاورده است. این کابین در مقایسه با خودروهای امروزی خسته کننده است و در مجموع در داخل به خوبی بیرون نیست. البته کیفیت قطعات خوب است و در دراز مدت مشکلی برای آنها به وجود نیامده.

آپشن‌های زیادی برای مگان در نظر گرفته نشده و از تجهیزات موجود در آن می‌توانیم به سيستم تهويه مطبوع اتوماتيک، ايربگ راننده و سرنشين، دكمه استارت، سنسور باران و روشن و خاموش شدن اتوماتيک چراغ‌های جلو اشاره کنیم.

نکات فنی مگان و بررسی کارشناسی آن

رنو مگان با دو موتور 1.6 و 2.0 لیتری عرضه می‌شود. قدرت این دو موتور به ترتیب 115 و 132 اسب بخار و گشتاور آنها به ترتیب 151 و 188 نیوتن متر است. این قدرت به وسیله جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. رنو مگان به ویژه در مدل 2000 سی سی قدرت کافی دارد و می‌توان آن را خودرو قابل اعتمادی دانست.

نکات فنی مگان 1600 و 2000 و نقد کارشناسی

نکات فنی مگان 1600 و 2000 و نقد کارشناسی

رنو مگان در زمان عرضه در بازار ایران رقبایی چون سیتروئن زانتیا، نیسان ماکسیما، مزدا 3 و حتی تویوتا کمری را در مقابل داشت و اکنون هم تنها در نسخه‌های دست دوم به فروش می‌رسد. مگان به دلیل بازار دست دوم خوبی که دارد، همچنان به عنوان یک گزینه ایده‌آل شناخته می‌شود که خرید نسخه‌های کم کارکرد آن، گزینه خوبی است. البته اگر به دنبال یک خودرو کم دردسر هستید، می‌توانیدبه سراغ گزینه‌های با کیفیت دیگری همچون رنو ساندرو استپ وی و رنو تندر پلاس بروید.

در صورتی که قصد خرید مگان را دارید در ابتدا نکات فنی مگان را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید. شما عزیزان می توانید برای تعمیر خودرو مگان خود و یا سرویس آن نیز به مجموعه تعمیرگاه تخصصی رنو در تهران یعنی ایران رنو مراجعه کنید و با خیال آسوده خودرو خود را به این مجموعه بسپارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *