مقالات

تعمیر گیربکس مگان

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان
تعمیر گیربکس مگان

آنچه خواهید خواند

با معرفی مرکز تخصصی تعمیر گیربکس مگان و تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان در تهران در خدمت شما هستیم. دارندگان خودرو رنو مگان برای تعمیر گیربکس اتومات و دنده ای مگان 1600 و 2000 می توانند به بهترین تعمیرگاه مگان در تهران یعنی ایران رنو مراجعه کنند و تمامی خدمات را با بالاترین کیفیت دریافت کنند.

در صورتی که صاحب خودروی رنو مگان باشید و مشکلی برای سیستم گیربکس خودرویتان به وجود بیاید، قطعا بدنبال تعمیر گیربکس مگان خواهید بود. شرکت خودروسازی رنو یکی از معتبرترین و پیشروترین شرکتهای خودروسازی در جهان است که خواستگاه و مبدا اصلی آن اروپا و کشور فرانسه است.

شرکت فرانسوی رنو خودروهایی با کیفیت و دوام بالا را تولید و به بازار عرضه میکند، که بسیاری از محصولات آن در کشور ما ایران هم وجود دارند، مثل ال 90، ساندرو، کپچر، تالیسمان، کولئوس، سفران و... . یکی از پراستفاده ترین و بهترین خودروهای رنو که در کشور ما حضور دارد و در میان مردم هم طرفداران زیادی دارد، خودروی رنو مگان است.

رنو مگان با این که خودروی خیلی با دوامی است، درست به مانند همه خودروها در طی استفاده های زیاد و متداول ، ممکن است عمر قطعات و قسمتهای مختلفش و دچار مشکل شوند. در ادامه مقاله هم همراه تعمیرگاه تخصصی رنو باشید تا با مطالبی مثل تعمیر گیربکس مگان، تعمیرگاه گیربکس مگان، تعمیر گیربکس مگان در تهران، تعمیرکار گیربکس مگان در تهران و... آشنا شوید.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس یوسف قدردان با بیش از ده سال سابقه در زمینه تعمیر انواع خودروهای رنو شما عزیزان را در نگهداری هرچه بهتر از خودروی رنو خود یاری می‌کند. در صورتی که دارای خودرو رنو می باشید می توانید برای تعمیر و یا سرویس خودرو خود به تعمیرگاه مگان مراجعه کنید.

شماره تماس:

09128896509-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

علائم خرابی گیربکس اتومات مگان

احساس لرزش در چرخدنده

گیربکس اتوماتیک به هنگام تعویض دنده به صورت نرمان کار می کند و نباید احساس لرزش و یا لغزش داشته باشید. شاید در نگاه اول تصور کنید که ایراد بزرگی نیست و نیازی به تعمیر و یا سرویس ندارد اما بهتر است همان ابتدا به علائم توجه کنید تا با گذشت زمان خرابی های بیشتری را شاهد نباشید. اگر تعویض دنده گیربکس اتوماتیک مگان شما مانند قبل نیست و لرزش خاصی را حس می کنید بهتر است هرچه سریعتر به تعمیرگاه تخصصی خودرو خود مراجعه کنید.

ماشین در حالت خلاص است اما سر و صدا می کند

صدای لرزش لزوما به معنی مشکل خاص در خودرو نیست اما در حالت خلاص خودرو نباید از خود صدای خاص تولید کند. در این صورت معمولا نشان از مشکلی در گیربکس اتوماتیک خودرو شماست. این مشکل ممکن است به دلیل خراب شدن روغن گیربکس خودرو شما باشد. مایع گیربکس یا همان روغن گیربکس وظیفه روانکاری چرخ دنده را بر عهده دارد و با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهد. به همین دلیل می بایست در تایم های مشخصی اقدام به تعویض روغن گیربکس خود نمایید. 

ماشین بوی سوختگی می دهد

یکی از رایج ترین دلایل ایجاد بوی سوختگی در ماشین داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس است. این روغن وقتی کارایی خود را از دست می دهد اصطکاک بین قطعات امکان پذیر می شود و در نتیجه باعث خرابی قطعات و جمع شدن لجن در اطراف آن ها می گردد. این مشکل می تواند به دلیل نشت روغن گیربکس و یا کم شدن مقداری از آن نیز رخ دهد. اگر روغن گیربکس را دیر به دیر عوض کنید و یا سطح آن کاهش پیدا کند این مایع نمی تواند اجزای گیربکس را به درستی خنک کند.

چراغ چک موتور روشن شده است

اگر دارای خودرو مگان باشید حتما با خطای check negine مواجه شده اید. این چراغ بدین منظور طراحی شده است که اگر مشکل حادی در خودرو وجود داشت به راننده هشدار دهد. روشن شدن چراغ چک موتور یعنی در سیستم های زیر کاپوت ماشین مشکلی ایجاد شده است که نمی توان آن را نادیده گرفت.

خارج شدن دنده از وضعیت خود

اگر احساس می کنید که گیربکس اتوماتیک ماشین نمی تواند دنده را در وضعیت ثابت نگهدارد و به طور ناگهانی خودرو خلاص می شود یعنی جعبه دنده دچار ایراد شده است و این یکی از بدترین علائم خرابی گیربکس اتوماتیک مگان می باشد. برای حل مشکل می بایست اقدام به تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان نمایید.

تعمیر گیربکس مگان در تهران

تعمیر گیربکس مگان در تهران

تعمیر تخصصی گیربکس مگان

در وهله اول و پیش از این که به سراغ گیربکس های مگان و مساپلی مثل تعمیر گیربکس مگان، تعمیرگاه گیربکس مگان، تعمیر گیربکس مگان در تهران، تعمیرکار گیربکس مگان در تهران، و... برویم، بهتر است که کمی مشخصات و قابلیتهای رنو مگان را با هم مرور کنیم. خودروی رنو مگان از همان سال اولی که خط تولیدش در ایران شروع به کار کرد تا روز آخری که خط تولیدش جمع شد در سه مدل 2000 سی سی، 1600 سی سی E1 و 1600 سی سی E2 به بازار ایران عرضه میشد، که مدل 2000 سی سی آن کاملترین و بهترین مدل آن است.

مدل 2000 سی سی مگان به قدری خوب است که حتی در بازار امروز هم خرید و فروش آن به راحتی اتفاق می افتد و همچنان بحث انتخاب بهترین تعمیرگاه گیربکس مگان، میان صاحبان مگان پر طرفدار است. برخی مشخصات رنو مگان< خودرویی که شما بری تعمیر گیربکس آن یا همان تعمیر گیربکس مگان در تهران میتوانید از خدمات ایران رنو استفاده کنید، در قسمت زیرین آورده شده اند.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه تعمیر گیربکس مگان چقدر است؟

مشخصات رنو مگان در مدل 2 لیتری:

  •  موتور 4 سیلندر.
  •  توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 191 نیوتون متر گشتاور.
  •  دیفرانسیل جلو بودن.
  •  گیربکس 4 دنده ای اتوماتیک AL4.
  •  حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت.
  •  شتاب صفر تا صد 9.4 ثانیه ای.
  •  مصرف ترکیبی 7.8 لیتری در هر صد کیلیومتر.
  •  ترمز ضد قفل یا .ABS
  •  سیستم توزیع نیروی ترمز.
  •  جعبه فرمان برقی.
  •  حجم باک 60 لیتری.
  •  داشتن رینگ آلومینیومی.
  •  ترمز جلو وعقب دیسکی.
  •  سیستم تعلیق جلوی مک فرسون با بازوی چهارگوش و میله موج گیر.
  •  سیستم تعلیق عقب میله چرخشی با نقاط اتصال بیرونی و... .
  •  برخی از آپشن های رنو مگان در مدل اتومات هم عبارت اند از:
  •  سنسور باران.
  •  اتولایت.
  • چراغ مه شکن جلو.
  • چراغ سقفی جلو.
  • چراغ مرکزی.
  • چراغ مطلاعه در جلو و عقب.
  • چراغ کفی درب ها.
  • فرمان حساس به سرعت.
  • کنترل سیستم صوتی پشت فرمان.
  • سیستم مالتی مدیای لمسی.
  • بلوتوث.
  • ایربگ راننده و ایربگ سرنشین جلو.
  • داشتن کارت هوشمند ایمنی.
  • استاره کی لس یا دکمه ای.
  •  سیستم تهویه اتوماتیک.
  • آینه های بقل برقی با گرم کن.
  • شیشه بالابر آنتی ترپ و تک لکسی.
تعمیر تخصصی گیربکس مگان

تعمیر تخصصی گیربکس مگان

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر جلوبندی مگان در تهران

گیربکس اتوماتیک نوعی انتقال وسیله نقلیه موتوری است که به طور خودکار نسبت دنده را تغییر می دهد و شتاب می گیرد. به این معنی که راننده مجبور نیست دنده ها را به صورت دستی تعویض کند. مانند سایر سیستم های انتقال قدرت به یک موتور احتراق داخلی با سرعت چرخشی نسبتا بالا نیاز است که امکان ارائه طیف وسیعی از سرعت و گشتاور خروجی را به هنگام سفر فراهم می کند. تعمیر گیربکس مگان.

محبوب ترین شکل موجود در اتومبیل، گیربکس اتوماتیک دنده ای سیاره ای است. از وسایل مشابه اما بزرگتر نیز برای وسایل نقلیه سنگین و تجاری . صنعتی استفاده می شود. این سیستم از کوپلینگ مایع به جای کلاچ اصطکاکی استفاده می کند و با قفل هیدرولیکی و باز کردن قفل سیستم دنده ای سیاره ای، تغییر دنده را انجام میدهد. این سیستم مجموعه ای دامنه دنده ای را تعریف می کند که اغلب دارای یک کف که شفت خروجی سیستم انتقال قدرت را قفل می کند تا وسیله نقلیه جلو یا عقب نچرخد.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر موتور مگان در تهران

علاوه بر گیربکس های اتوماتیک انواع دیگری از سیستم انتقال قدرت خودکار نیز وجود دارد. مانند گیربکس تسمه ای یا زنجیره ای، انتقال دستی، گیربکس دو کلاچه و ... علیرغم شباهت ظاهری به گیربکس های دیگر گیربکس های اتوماتیک سنتی در عملکرد داخلی تفاوت چشمگیری دارند.

تعمیرکار گیربکس مگان در تهران

صحبت درباره تعمیر گیربکس مگان و مشخصات گیربکس مگان را با معرفی و صحبت درباره گیربکس اتوماتیک رنو مگان که تعمیرکار گیربکس رنو مگان در تهران قادر است آن را به بهترین شکل تعمیر کند، شروع میکنیم. گیربکس اتوماتیکی که در مگان به کار رفته از نوع Al4 است که یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. چهار دنده آن برای حرکت به جلو و یک دنده آن برای حرکت به عقب است. گیربکس‌ Al4، در بین گیربکس‌های موجود در ایران از کیفیت مناسب و استانداردی برخوردار است. یکسری از قسمتهای مختلف گیربکس رنو مگان که میتوان در صورت خرابی، آنها را در روند تعمیر گیربکس مگان تعویض کرد را در زیر می بینیم.

 1) کانورتر یا همان مبدل گشتاور (توربین).

 2) پمپ هیدرولیک جعبه دنده (اویل پمپ).

 3) مجموعۀ دنده‌های سیاره‌ای، ترمزها و کلاچ‌ها (در مدل دستی).

 4) دیفرانسیل.

 5) پنیون که رابط گیربکس و دیفرانسیل است و نقش کاهنده دارد.

 6) سنسورها، واحد اندازه‌گیری و کنترل کامپیوتری (ECU ).

تعمیرکار گیربکس مگان در تهران

تعمیرکار گیربکس مگان در تهران

تعمیر گیربکس مگان در تهران

همان طور که پیش تر هم درباره آن صحبت شد، خودروی رنو مگان در 3 مدل مختلف توسط شرکت خودروسازی فرانسوی رنالت یا رنو ساخته و به بازار های ایران و جهان صادر شده است. در میان این مدل های مگان فارغ از بحث تفاوت در ظرفیت موتور،‌ یک مدل با ظرفیت موتر 2000 سی سی و یک مدل با ظرفیت موتور 1600 سی سی وجود دارند، ‌که به جای گیربکس اتوماتیک از یک گیربکس دستی بهره برده اند.

این گیربکس دستی یک گیربکس خطی 5 دنده و با کیفیت است که شما در صورتی که خدای ناکرده دچار مشکل شد، یا به تعویض نیاز داشت می توانید، برای تعمیر آن یا همان تعمیر گیربکس مگان در تهران به کمک تعمیرکار گیربکس مگان در تهران، و در یک تعمیرگاه گیربکس مگان مثل ایران رنو اقدام کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: تعویض روغن گیربکس مگان

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله تعمیر گیربکس مگان، مثل همین تعمیر گیربکس مگان، تعمیرگاه گیربکس مگان، تعمیر گیربکس مگان در تهران، تعمیرکار گیربکس مگان در تهران، و... برای شما مفید واقع شده باشند. چه در صورتی که صاحب خودروی رنو مگان هستید و به دنبال مرکزی برای نگهداری و تعمیرات خودرویتان می گردید و چه در صورتی که قصد خرید رنو مگان را دارید و به دنبال جایی هستید که پس از خرید، در صورت لزوم و برای انجام سرویس های دوره ای خودرویتان،  تعمیر گیربکس مگان در تهران و... به آنجا مراجعه کنید،

بدانید کدام تعمیرگاه را باید انتخاب کنید. پیشنهاد ما به شما چه برای اقدامات نگهداری مثل تعویض قطعات مصرفی و چه برای انجام تعمیرات خودروی رنویتان این است که، به تعميرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید. زیرا تعمیرگاه تخصصی ایران رنو با استفاده از قطعات اورجینال شرکت رنو و با داشتن تیمی از افراد چیره دست در حوزه تعمیرات و نگهداری خودرو های شرکت رنو، آماده انجام تمامی مشاوره ها، خدمات و تعمیرات مورد نیاز خودروی رنوی شما می باشد.

تعمیر گیربکس مگان 1600

مزیت بارز گیربکس اتوماتیک عدم وجود پدال کلاچ و الگوی تعویض دستی در رانندگی عادی است. این به راننده اجازه می دهد تا با استفاده از وسایل کمکی رانندگی کند. عدم تعویض دنده هم چنین باعث کاهش توجه و بار کاری مورد نیاز در داخل کابین می شود، مانند نظارت بر دور سنج و برداشتن دست از روی فرمان برای تعویض دنده.

کسب اطلاعات بیشتر: تعویض لنت ترمز مگان

به راننده این امکان را می دهد که هر دو دست را همیشه روی فرمان نگه دارد و توجه بیشتری به جاده داشته باشد. کنترل اتومبیل در در سرعت های پایین با اتوماتیک راحت تر از دستی است به دلیل این که یک عارضه جانبی از اتصال مایع بدون کلاچ به نام خزش که باعث می شود ماشین هنگامی که در دنده ات نییس رانندگی کند. حتی در حالت خزش عیب اصلی محبوب ترین طرح های هیدرولیکی کاهش کارایی مکانیکی انتقال قدرت بین موتور و پیشرانه است.

تعمیر گیربکس مگان 1600

تعمیر گیربکس مگان 1600

تعمیر گیربکس مگان 2000

عملکرد گیربکس مگان واقعاً مأیوس کننده است؛ به خصوص در تعویض دنده‌ها و حرکت در ترافیک‌ها با دور موتور پایین و دنده‌های سنگین می‌تواند تست اعصابی برای مالک باشد. مگان در سرعت‌های کم بی‌خودی دنده می‌دهد. در هنگام تعویض دنده‌ها با تأخیر دنده عوض می‌کند و توان موتور را در هنگام تعویض دنده، به طرز محسوسی کاهش می‌دهد. وقتی مگان اتوماتیک وارد دنده ۴ می‌شود، راننده از سرعت ۱۱۰ کیلومتر به بعد جای خالی دنده ۵ را احساس می‌کند. از نظر گیربکس مگان در برابر رقبایی همچون مزدا ۳، سراتو، هیوندای آوانته و حتی ام جی ۵۵۰ حرفی برای گفتن ندارد.

پیچیدگی فنی مگان با وجود سنسورهای متعدد، حساسیت دمای موتور و گیربکس نازک نارنجی‌اش نوید از یک خودروی پرخرج و پیچیده برای مالک دارد که هرگز نباید روی سردرآوردن هر مکانیکی از این خودرو حساب باز کرد. تعمیراتی که وادارتان می‌کند به تعمیرگاه تخصصی بروید به دست تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بسپارید. برای تعمیر گیربکس مگان 2000 همین حالا با شماره های درج شده تماس بگیرید.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر سرسیلندر مگان

رنو مگان

به نظر می‌رسد رنو مگان اتوماتیک دو لیتری در نسخه‌های مدل ۹۰ به بالا با کارکردهای پایین گزینه مناسبی برای خانواده‌های کارمند و افراد میانسالی است که جمعیت ۴ یا ۵ نفری دارند و اهل شیطنت و فشار آوردن به ماشین نیستند. اما برای خرید نسخه چند سال کارکرده مگان که کیلومتر آن از ۱۵۰ هزار کیلومتر رد شده باشد باید بسیار تأمل کرد و نیم نگاهی به رقبای کم ادعایی مثل آوانته و سراتو انداخت.

اما اگر اصرار بر خرید مگان دارید از هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری آن غافل نشوید؛ بنابراین گرچه متعصبان مگان تا حدودی حق دارند. مگان می‌تواند در عین خوشایند بودن، حسابی مالکش را کلافه کند. از ویژگی‌های فنی منحصر به فردی که قابل رقابت با خودروهای روز دنیاست گرفته تا بازار خراب و پیچیدگی فنی و هزینه‌های سنگین تحمیلی بر دوش مالک!

بهترین مرکز تعمیر گیربکس مگان در تهران

اگر در رابطه با هزینه تعمیرگیربکس رنو تالیسمان پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر تعمیرگیربکس رنو تالیسمان، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیرگیربکس رنو تالیسمان را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

09128896509-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

با تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان در خدمت شما هستیم. یکی از مهم ترین خدماتی که هر تعمیرگاه خودرویی ارائه می دهد، تعمیر گیربکس آن می باشد. همانطور که می دانید تعمیر گیربکس یکی از تخصصی ترین گزینه ها در تعمیرگاه مگان می باشد و هر تعمیرکاری نمی تواند اقدام به تعمیر کند. مخصوصا خودروهایی که وارداتی هستند و در صورت خرابی گیربکس می بایست آن را تعویض کنید که هزینه های بسیار زیادی را به همراه دارد. مگان در دو نوع دستی و اتوماتیک عرضه می شود که در این مقاله می خواهیم بهترین تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان را به شما معرفی کنیم. با تعمیرگاه تخصصی رنو و تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک مگان همراه باشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان 2000

یکی از مهم ترین نکات در مورد تعمیر گیربکس مگان سرویس آن می باشد. بدین صورت که می بایست برخی از موارد را رعایت کنید تا از سالم بودن خودرو خود اطمینان حاصل کنید. برخی از مواردی که برای تعمیر گیربکس مگان باید در نظر داشته باشید به شرح زیر می باشد.

روغن گیربکس را در فواصل معین چک کنید.

در بسیاری از خودرو ها، کامیون های سبك و خودرو های شاسی بلند، چک کردن روغن گیربکس به آسانی چک کردن روغن موتور است: در حالیکه موتور خودرو روشن باشد گيج اندازه گيری سطح روغن را بیرون بیاورید، گیج را با یک دستمال تمیز کنید و آن را سر جایش قرار دهید، کمی صبر کنید، سپس آن را بیرون بیاورید تا بتوانید میزان واقعی سطح روغن را مشاهده کنید. اگر سطح روغن از حد مشخص شده پایین تر باشد، احتمال نشتی روغن وجود دارد. روغن گیربکس باید به رنگ قرمز روشن بوده و علاوه بر شفاف بودن، نباید بوی بدی بدهد. اگر روغن کدر بوده، تیره رنگ باشد یا بوی گندیدگی بدهد، پیشنهاد می کنیم به یک مکانیک متخصص در زمینه جعبه دنده مراجعه کنید تا نگاهی به گیربکس خودرویتان بیاندازد.

از نوع روغن مطابق با گیربکس خودرویتان استفاده کنید:

می توانید با مراجعه به دفترچه راهنمای خودرویتان، از نوع روغن گیربکسی که باید استفاده کنید مطلع شوید. اگر پس از مطالعه دفترچه راهنما باز هم از نوع روغنی که باید استفاده کنید اطمینان حاصل نکردید، بهتر است به یک مکانیک متخصص در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان مراجعه کنید، چرا که اگر از نوع صحیحی از روغن استفاده نکنید، احتمال آسیب رسیدن به جعبه دنده وجود دارد.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر جلوبندی مگان در تهران

سیستم خنک کننده موتور خودرویتان را سرویس کنید.

همانطور که می دانید، سیستم خنک کننده موتور از بالا رفتنِ بیش از حدِ دمای موتور جلوگیری می کند، اما آیا می دانید همین سیستم خنک کننده وظیفه پایین نگه داشتنِ دمای روغن گیربکس را نیز بر عهده دارد؟ در حقیقت اگر دمای موتور از حد مجاز بالاتر رود، قبل از موتور این گیربکس است که در معرض آسیب دیدن قرار خواهد گرفت، بنابر این توصیه می شود همیشه از سالم بودن سیستم خنک کننده خودرویتان اطمینان حاصل کنید.

هر چند وقت یکبار روغن گیربکس را تخلیه کنید

بهتر است تعویض روغن گیربکس توسط یک مکانیک متخصص در این زمینه انجام شود. می توانید برای اطلاع از بازه زمانی دقیق تخلیه روغن گیربکس به دفترچه راهنمای خودرویتان مراجعه کنید، اما در حالت کلی توصیه می شود سالی یکبار روغن گیربکس خودرویتان را تخلیه کنید. عمر روغن گیربکس به دو عامل بستگی دارد: 1. دمای کارکرد خودرو 2. مسافت پیموده شده. تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان در تهران.

زمانیکه خودرو در حال حرکت است دنده را تعویض نکنید.

اگر می خواهید دنده را از حالت “درایو یا D” به حالت “دنده عقب یا R” و یا بر عکس تغییر دهید، خودرو باید ایست کامل کرده باشد. اگر این کار را زمانیکه خودرو در حال حرکت است انجام دهید، گیربکس تحت فشار قرار می گیرد و به مرور زمان با مشکلی جدی مواجه خواهد شد.

پیش از حرکت کمی صبر کنید تا خودرو گرم شود.

احتمالا تا به حال شما هم چنین تجربه ای داشته اید، بلافاصله پس از باز کردن درب خودرو پشت فرمان قرار گرفته و خودرو را روشن کرده اید، در کسری از ثانیه گیربکس را در حالت D قرار داده و با سرعت هر چه تمام تر شروع به حرکت کرده اید! توصیه می شود همیشه پس از روشن کردن خودرو چند دقیقه صبر کنید تا موتور گرم شود و سپس شروع به حرکت کنید، خصوصا در فصل زمستان.

برای مدت طولانی با لاستیک زاپاس رانندگی نکنید.

از رانندگی برای مدت طولانی با لاستیک زاپاسی که سایز آن با لاستیک های اصلی خودرو همخوانی نداشته و یا با لاستیک زاپاس موقت اکیدا خودداری کنید. این کار علاوه بر تحت فشار قرار دادنِ جعبه دنده، به قسمت های دیگر خودرو نیز صدمه می رساند (به طور مثال چرخ از تنظیم خارج می شود). مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان در تهران.

هر چند وقت یکبار فیلتر گیربکس را تعویض کنید.

بله، درست متوجه شده اید، ممکن است گیربکس اتوماتیک خودروی شما فیلتر داشته باشد که در این صورت باید هر چند وقت یکبار تعویض شود. وجود فیلتر در گیربکس اتوماتیک بسته به برند و مدل خودروی شما دارد. اکثر خودرو های جدید فیلتر گیربکس ندارند، اما اگر خودروی شما در جعبه دنده فیلتر دارد، باید زمانیکه روغن گیربکس را تخلیه می کنید فیلتر گیربکس را هم تعویض کنید.

تعمیر گیربکس مگان

تعمیر گیربکس مگان

از خودرویتان به عنوان یدک کش استفاده نکنید.

اگر از خودرویتان برای یدک کشیدنِ وزنی سنگین استفاده کنید (خصوصا در هوای گرم)، احتمال اکسید شدن و یا سوختن روغن گیربکس وجود دارد که نتیجه آن وارد شدن آسیب جدی به جعبه دنده خواهد بود.

سالی یکبار برای چک کردن وضعیت گیربکس به تعمیرگاه مراجعه کنید.

حداقل سالی یکبار به یک مکانیک متخصص در زمینه گیربکس مراجعه کنید تا مواردی مانند نشتی روغن و یا هر وضعیت غیر عادی دیگری را مورد بررسی قرار دهد. علاوه بر این می توانید در فواصل زمانی معین سطح روغن گیربکس و رنگ و بوی آن را چک کنید تا از بروز هرگونه ایراد در گیربکس خودرویتان جلوگیری به عمل آورید.

علل خرابی گیربکس اتوماتیک مگان 2000 چیست؟

یکی از اصلی ترین دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک مگان این است که روغن گیربکس در زمان مناسب تعویض نمی شود و یا اینکه با روغن غیر اصلی تعویض می گردد. بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان و یا تعویض روغن گیربکس به نمایندگی مجاز رنو در تهران مراجعه کنید. تعمیرگاه ایران رنو یکی از معتبرترین تعمیرگاه ها برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان شما می باشد.

از دیگر دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک این است که روغن گیربکس بدون دستگاه و به صورت دستی تعویض می شود. این کار باعث می شود از روغن قبلی در خودرو باقی بماند و پس از مدت کوتاهی نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان داشته باشید. روغن گیربکس در تعمیرگاه ایران رنو بدون دخالت نیروی انسانی و با دستگاه صورت می پذیرد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان در تهران

تا بدینجا در مورد تعمیر گیربکس مگان، روش های نگهداری و دلایل خرابی آن به بحث و بررسی پرداختیم. در صورتی که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان نیاز به مراجعه به یک تعمیرگاه متخصص دارید می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید و برای تعمیر خودرو خود به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

شماره تماس: 09128896509

تعمیر تخصصی گیربکس اتومات مگان

اگر که فکر می کنید گیربکس اتوماتیک خودرویتان به خوبی سابق کار نمی کند، شاید زمان آن رسیده باشد که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان اقدام نمایید. گیربکس در خودرو نقش مهمی دارد و کار آن این است که توان خودرو را برای بالا بردن سرعت مورد استفاده قرار می دهد. برای این که مراقبت این بخش مهم از خودرویتان باشید، باید یکسری اطلاعات در مورد آن داشته باشید مثل این که چرا گیربکس اتوماتیک خراب می شود و یا اینکه تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر زمان می برد؟. برای این که با این مسائل و بسیاری مسائل دیگر درباره گیربکس مگان آشنا شوید، در ادامه هم همراه بمانید.

مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

گیربکس مگان از نوع دستی و اتوماتیک می باشد. گیربکس دستی پنج دنده دارد و گیربکس اتوماتیک چهار دنده دارد. اهرم تعویض دنده هر دو نوع گیربکس مگان در کنسول میانی قرار دارد. حجم روغن گیربکس مگان برای گیربکس دستی ۳ لیتر و برای گیربکس اتوماتیک ۶ لیتر است. اگر که احساس می کنید مگان تان به تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان نیاز دارد، پیشنهاد می شود که سری به تعمیرگاه گیربکس مگان ایران رنو بزنید.

 اما نمیتوان در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان صحبت کرد اما چیزی در مورد تعریف این گیربکس نگفت. گیربکس اتوماتیک مگان از نوع AL4 است که یک گیربکس عرضی پنج دنده‌ای است. چهار دندۀ آن برای حرکت به جلو و یک دندۀ آن برای حرکت به عقب است. گیربکس AL4 از نوع تیپ ترونیک است که دو سیستم دستی و اتومات برای تعویض دنده دارد. گیربکس اتوماتیک مگان توسط یک واحد الکترونیکی کنترل می‌شود که با استفاده از سنسورهای مختلف، شیرها و رگلاتورهای واحد هیدرولیک را فعال یا غیرفعال می‌کند.

مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان

اما خود تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان شامل بررسی و رفع عیب اجزای مختلف گیربکس است که ممکن است به دلیل فرسودگی، آسیب، کثیف شدن یا تنظیم نادرست دچار مشکل شوند، که جلو تر خواهیم دید چرا گیربکس اتوماتیک مگان خراب می شود. تعمیر گیربکس مگان ممکن است شامل تعویض قطعات آسیب دیده، تنظیم و تعمیر سیستم کنترل الکترونیکی، تعویض روغن گیربکس و سایر عملیات های تعمیراتی مرتبط باشد. همچنین، در صورت لزوم، ممکن است نیاز به تعویض گیربکس کامل وجود داشته باشد.

چرا گیربکس اتوماتیک مگان خراب می شود؟

علت خرابی گیربکس اتوماتیک مگان می‌تواند عوامل مختلفی باشد. برخی از عوامل موثر برای خرابی گیربکس مگان که شما را محبور به تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان خواهند کرد، عبارتند از مواردی که در زیر آن ها را با هم می بینیم.

کثیف بودن، پایین بودن سطح کیفیت یا میزان روغن گیربکس که باعث افت فشار روغن، افزایش دمای گیربکس و آسیب به اجزای داخلی گیربکس می‌شود.

مشکل در سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس که باعث خطای چک گیربکس، درگیر نشدن گیربکس، خارج شدن دنده از وضعیت خود و سایر اختلالات در عملکرد گیربکس می‌شود.

مشکل در توربین، تورک کانورتر، کلاچ‌ها، باندها و صفحات ترمز گیربکس که باعث لرزش، تقه زدن، صدای زوزه مانند، بوی سوختگی و کاهش کارایی گیربکس، و در نهایت نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان می‌شود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان چقدر زمان می برد؟

زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل که نشانه های خرابی گریبکس اتوماتیک مگان هم از آن ها هستند، در قسمت پایینی گردآوری شده اند. به طور کلی مدت زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو مگان می‌تواند از چند ساعت تا چند روز متفاوت باشد. به طور متوسط، تعمیر گیربکس اتوماتیک رنو مگان حدود یک تا دو روز بسته به خرابی و حتی بیشتر هم میتواند طول بکشد.

  • میزان خرابی و آسیب دیدگی قطعات گیربکس.
  • نوع و مدل گیربکس و قطعات مورد نیاز.
  • تخصص و تجربه تعمیرکار و تعمیرگاه.
  • موجود بودن قطعات یدکی و ابزارهای لازم.

نشانه‌های خرابی گیربکس اتوماتیک مگان چیست؟

یکسری نشانه وجود دارند مثل دلایل خراب شده گیربکس اتوماتیک مگان 2000، که به شما اطلاع می دهند که زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان فرا رسیده است. برخی از نشانه‌های خرابی گیربکس اتوماتیک مگان در زیر آورده شده اند.

شنیدن صدای دنگ دنگ، وز وز، کوبش یا ناله در حین حرکت خودرو یا در حالت دنده خلاص.

  • استشمام بوی سوختگی یا بوی برنده از گیربکس.
  • نشت مایع گیربکس یا کاهش سطح روغن گیربکس.
  • عدم تغییر دنده یا تأخیر در تغییر دنده.
  • روشن شدن چراغ چک موتور یا چراغ اخطار گیربکس.
  • درگیر نشدن گیربکس یا خارج شدن دنده از وضعیت خود.
  • لغزش چرخ دنده‌ها یا افت قدرت خودرو. 6

دلایل خراب شدن گیربکس اتوماتیک مگان 2000

رنو مگان 2000 یک خودروی سدان اندازه متوسط است که توسط شرکت رنو در سال 2002 به بازار عرضه شد. این خودرو دارای گیربکس اتوماتیک چهار دنده است. موتور این خودرو یک موتور چهار سیلندر 1998 سی سی است که توان 136 اسب بخار را تولید می‌کند. احتمالا خودتان می دانید که این خودرو خودرو در ایران توسط پارس خودرو تولید و مونتاژمیشد. رنو مگان 2000 یک خودروی خانوادگی با کابین بزرگ و جادار، تعلیق نرم و قطعات مشترک با دیگر خودروهای رنو است. دلایل خراب شدن گیربکس اتوماتیک و دلایلی که باعث می شوند به تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان نیاز پیدا کنید پیش تر گفته شدند، به همین خاطر در این بخش از تکرار مکررات جلوگیری می کنیم.

دلایل خراب شدن گیربکس اتوماتیک مگان 2000

دلایل خراب شدن گیربکس اتوماتیک مگان 2000

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان چقدر می شود؟

اما هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان 2000 به عوامل مختلفی بستگی دارد. برخی از این عوامل برای شما ارائه شده اند.

  • میزان خرابی و آسیب دیدگی قطعات گیربکس.
  • نوع و مدل گیربکس و قطعات مورد نیاز.
  •  تخصص و تجربه تعمیرکار و تعمیرگاه.
  • موجود بودن قطعات یدکی و ابزارهای لازم.

همان گونه که مستحضر بودید هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تا حد زیادی با زمانی که صرف تعمیر گیربکس شباهت دارد و می شود نتیجه گرفت هر چه کار سبک تر باشد قیمت پایین تر و زمان سریعتر و هر چه کار سنگین تر باشد قیمت بالا تر و زمان بیشتر.

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان کجاست؟

باید گفت که بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک مگان ممکن است بستگی به مکان، هزینه، کیفیت و سرعت خدمات داشته باشد. اما می توان گفت که یکی از بهترین تعمیرگاه ها برای تعمیر گیربکس اتوماتیک مگان، تعمیرگاه ایران رنو می باشد. این تعمیرگاه یکی از معتبرترین و مجهزترین تعمیرگاه‌های رنو در تهران است که با داشتن تجهیزات پیشرفته و کارشناسان متخصص، خدمات عالی و حرفه‌ای را در زمینه تعمیر ات خودرو های رنو ارائه می‌دهد. این تعمیرگاه قادر به تعمیر گیربکس مگان با هر سطح خرابی است و تحویل خودرو در سریع ترین زمان ممکن را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

5 دیدگاه در “تعمیر گیربکس مگان

  1. سالاری گفت:

    اگر گیربکستون مشکل داره پیشنهاد می کنیم حتما به ایران رنو برین. من فقط ی بار رفتم و در مورد کیفیت بقیه خدماتش اطلاعی ندارم ولی گیربکس ماشینم رو این مجموعه درست کرد خیلی کارشون خوب بود

  2. رحیم گفت:

    سلام برای تعمیر گیربکس اتومات مگان 2000 چقدر اجرت می گیرین؟

    1. admin گفت:

      سلام با شماره 09128896509 تماس بگیرید

  3. سعید گفت:

    سلام خسته نباشین من ی مگان اتومات دارم وقتی توی سرعت میرم یهو ارور میده مجبور میشم ماشینو خاموش روشن کنم. میتونین رفعش کنین بیام؟

    1. پشتیبان سایت گفت:

      سلام بله با مجموعه تماس بگیرین در خدمتتون هستن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *