مقالات

تعمیر موتور ساندرو

تعمیر موتور ساندرو
دریافت نوبت
تعمیر موتور ساندرو

آنچه خواهید خواند

یکی از تعمیراتی که ممکن است روزی شمایی صاحب خودروی رنو ساندرو هستید به آن نیاز پیدا کنید، تعمیر موتور ساندرو است. خودرو ها از قسمت ها و بخش های مختلفی تشکیل شده اند، به طوری که گفته می شود هر خودرو از حدود 60 هزار قطعه مختلف و کنار هم قرار گرفتن آن ها تشکیل شده است. این قسمت ها هر کدام از میزان اهمیت مختلفی برخودارند و نقشی خاص را در خودرو بر عهده دارند. یکی از قسمت های با اهمیت خودرو ها اما موتور آن ها است. موتور را به جرعت می توان مهم ترین قسمت هر خودرویی دانست. زیرا موتور خودرو است که کار تولید نیرو، و قدرت لازم برای جابجایی خودرو را انجام می دهد. از همین رو مراقبت از موتور خودرو و تعمیر مناسب و به موقع آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر که شما صاحب خودروی رنو ساندرو یا یکی از خودرو های ساخت شرکت خودروسازی رنو هستید، در ادامه بحث هم همراه تعمیرگاه تخصصی رنو بمانید تا بیشتر و بهتر در مورد مسائلی مثل تعمیرگاه ساندرو در تهران، علام نیاز به تعمیر موتور ساندرو، مراحل تعمیر موتور ساندرو و… بدانید.

تعمیر موتور ساندرو

اما در قدم اول از بحث تعمیر موتور ساندرو، بهتر است که با خود وسیله، یعنی مشخصات رنو ساندرو آشنا شویم. در مورد خودروی رنو ساندرو جالب است بدانید که این خودرو در اصل همان خودروی ال 90 هاچ بک می باشد، و در 3 نسل مختلف توسط شرکت رنو تولید شده که نسل ساندروی مورد نظر ما نسل اول آن می باشد. برای آشنایی بهتر و بیشتر شما عزیزان با مشخصات رنو ساندرو، برخی از آن ها را در قسمت پایینی با هم می بینیم. شما برای انجام هر گونه اعمال تعمیراتی و نگهداری از خودرو های رنو مثل همین رنو ساندرو، می توانید به مرکز تعمیر موتور ساندرو در تهران یعنی مجموعه خودرویی ایران رنو مراجعه نمایید.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر گیربکس ساندرو

  • موتور 1600 سی سی چهارسیلندر با توانایی تولید 105 اسب بخار قدرت و گشتاور 140 نیوتون متری.
  • وجود گیربکس 4 دنده اتومات مدل AL4 بر روی مدل اتومات که از مزایا رنو ساندرو می باشد.
  • شتاب صفر تا صد 11/5 ثانیه ای.
  • وجود تنها یک سیستم کمکی راننده یعنی کروز کنترل که می شود گفت به علت کمبود آپشن های دیگر می تواند از معایب رنو ساندرو باشد.
  • سیستم توزیع نیرو.
  • سیستم ترمز ضد قفل یا همان ABS.
  • حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ثانیه.
  • مصرف بنزین ترکیبی 8/3 لیتردر هر صد کیلومتر رانندگی.
  • حجم باک 50 لیتری.
  • فرمان هیدرولیکی.
  • چراغ های مه شکن عقب و جلو.
  • ایربگ راننده و سرنشین جلو.

کسب اطلاعات بیشتر: مزایا و معایب رنو ساندرو

تعمیر موتور ساندرو

تعمیر موتور ساندرو

علائم خرابی موتور ساندرو

در قبل هم به آن اشاره شد که موتور خودرو قلب تپنده خودرو است و سلامت و کارکرد درست آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از همین رو برای این که خودروی رنو ساندروی شما به انجام مراحل تعمیر موتور ساندرو نیاز پیدا نکند، به این نیاز دارید که با یکسری از علائم نیاز به تعمیر موتور ساندرو که در زیر آن ها را میبینیم، آشنا شوید.

خروج دود از اگزوز: يكي از علائم نیاز به تعمیر موتور رنو ساندرو، خروج دود از اگزوز است. خودروهای مدرن برای خروج دودهایی با آلاینده کمتری ساخته شده‌اند و اگر متوجه شوید که خودروی شما ردی از دود از اگزوز به جا می‌گذارد، می‌تواند به مشکل موتور خودرو اشاره کند. دود سیاه به سمت سوخت بیش از حد سوخت اشاره دارد در حالی که دود آبی به معنای سوختن روغن است. از طرف دیگر رنگ سفید می تواند به معنای شروع سرد باشد، اما اگر پس از گرم شدن خودرو دود همچنان سفید باشد، می تواند به معنای نشت مایع خنک کننده به داخل سیلندرها باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر جلوبندی ساندرو

سر و صىاي غیر عادی موتور: اگر از موتور سر و صدا به گوش می‌رسد باید بدانید که مشکل جدی است. این احتمال وجود دارد که عمل احتراق سوخت زودتر از موعد صورت می‌گیرد. این اتفاق زمانی می‌افتد که پیستون آسیب جدی دیده باشد. اگر هنگامی که سعی می‌کنید خودرو را روشن بکنید، این صدای ناهنجاری به گوش می‌رسد، ممکن است استارت نیاز به تنظیم یا تعویض داشته باشد. در چنین شرایطی بهتر است که برای چک آپ خودرو به مرکز تعمیر موتور ساندرو در تهران، یعنی تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه نمایید.

لرزش خودرو هنگام حرکت: اگر هنگام توقف خودرو احساس کردید که موتور خودروی شما لرزش شدید و غیر طبیعی دارد، در اولین فرصت به یک تعمیرگاه مراجع کنید که در غیر این صورت موتور ماشین آسیب جدی می‌بیند و باید موتور ماشین را عوض کنید و هزینهٔ زیادی پرداخت کنید که در آخر هم این خودرو همان خودروی سابق نمی‌شود. لرزش خودرو در هنگام حرکت یکی از مهم ترین علائم نیاز به تعمیر موتور ساندرو است.

کسب اطلاعات بیشتر: علت روشن شدن چراغ چک ساندرو

تعمیر تخصصی موتور ساندرو

هر کاری مراحل و آدابی دارد و برای انجام آن یکسری کار ها انجام می شود. در مورد تعمیر موتور خودرو ها هم همین قصه وجود دارد. یکسری از مراحل تعمیر موتور ساندرو را در زیر با هم میبینیم.

مرحله اول تعمير موتور ساندرو این است که به یک مرکز تعمیر موتور ساندرو در تهران معتبر مثل تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید تا عیب خودرو، و دقیق تر عیب موتور خودروی شما مشخص شود.

بطور کلی مراحل تعمیر موتور ساندرو به این صورت است که کاپوت ماشین باز می شود، روغن موتور، آب رادیاتور، لوله های بنزین و بلوك سیلندر تخلیه می شوند و متخصصين اتصالات باتری را جدا می کنند.

سپس بعد از تخلیه روغن موتور، شیلنگ های بالا و پایین رادیاتور و لوله های مربوط به بخاری و واتر پمپ از جا درآورده می شوند. همه سیم ها و اتصالات به تجهیزات مختلف ماشین باز می شوند. لوله مربوط به ورود بنزین را جدا کرده و آن را مسدود مي كنند.

بعد از جدا کردن سیم مربوط به گاز انتهای لوله اگزوز را از منیفولد دود جدا می کنند و پیچ ها را باز می کنند. سپس متخصصین ایران رنو همه قطعات را به طور جداگانه بررسی می کنند که مشکل موتور از کجا نشات گرفته است. در آخر هم متخصصین ایران رنو مشکل موتور خودروی ساندرو را برطرف میکنند، و تعمیر موتور ساندرو انجام می شود.

کسب اطلاعات بیشتر: زمان تعویض روغن گیربکس ساندرو

تعمیر تخصصی موتور ساندرو

تعمیر تخصصی موتور ساندرو

مرکز تعمیر موتور ساندرو در تهران

امید است مطالب بیان شده در طی بحث مرکز تعمیر موتور ساندرو در تهران برای شما مفید واقع شده باشند. در حالت کلی چکاپ ماشین قبل از روشن کردن خودرو بسیار ضروری است. با یک بررسی ساده که خیلی هم زمان نمی‌برد و در حفظ ایمنی هم بسیار موثر است، می‌توانید از خسارات سنگین جلوگیری کنید. اما در نهایت توصیه ای که به شما می شود این است که در صورتی که خدای ناکرده خودروی ساخته شرکت رنویتان،‌ مثل همین رنو ساندرو دچار هر گونه مشکل فنی شد، یا در صورتی که خواستید کارهای نگهداری خودرو را انجام دهید، به سایت و مجموعه خودرویی، و تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه نمایید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *