مقالات

تعمیر موتور مگان

تعمیر موتور مگان

آنچه خواهید خواند

يكي از خدماتی که به شما عزیزان در تعمیرگاه های معتبر خودرو های رنو، مثل تعمیرگاه تخصصی ایران رنو ارائه می شود، تعمیر موتور مگان است. خودروی رنو یکی از شرکت های بسیار معتبر خودرو سازی در جهان است که مقر و شرکت اصلی آن در کشور فرانسه واقع شده است. شرکت رنو مشهور به ساخت خودرو هایی بسیار با کیفیت و با دوام می باشد که بسیار سخت دچار خرابی و مشکل می شوند. یکی از خودرو های مشهور و پرطرفدار شرکت رنو که در بازار ایران هم حضور پررنگی دارد و از طرفداران زیادی برخوردار است، خودروی رنو مگان می باشد.

یکی از مشکلات خودروی رنو مگان هم که تعدد وقوع آن بسیار کم است، اما در صورت پیش آمدن آن باید بدانید که چه باید بکنید، مشکل پیدا کردن موتور مگان است. در ادامه بحث هم همراه تعمیرگاه تخصصی رنو بمانید تا بهتر و بیشتر در مورد مسائلی مثل مرکز تعمیر موتور مگان 2000، علت ریپ زدن مگان، مرکز تعمیر موتور مگان 1600 و... اطلاعات بدست آورید.

مرکز تعمیر موتور مگان 2000

قبل از این که به مسائلی مثل تعمیرگاه تخصصی تعمیر موتور مگان بپردازیم، بهتر است که کمی در مورد خود موتور خودرو بدانیم. موتور خودرو درست مثل مغز و فرمانده‌ی آن مي ‌ماند، بنابراین یکی از حساس ‌ترین بخش‌ های خودرو موتور آن می باشد. اگرچه قدرت موتور رنو مگان بسیار بالا است، اما گاهاً چار مشکلاتی نیز می گردد، که نیاز مبرم به یک تعمیرگاه مگان و به خصوص مرکز تعمیر موتور مگان 2000 معتبری ایران رنو، در آن زمان دیده می شود.

خراب شدن موتور مگان  به هیچ وجه مسئله‌ی نبوده که به راحتی از کنار آن گذشت، چراکه قطعات این خودروی پیشرفته تقریباً گران قیمت هستند و می‌ بایست ایرادات کوچک را با کمک یک مرکز تعمیر موتور مگان 1600 برطرف کرد زیرا بهتر است كه مشکلات ابتدایی را باید رفع کنید تا تبدیل به ایرادات بزرگ و خاص نگردد. سعي كنيد برای جلوگیری از مشکلات حداقل سالی یکبار موتورشویی و شستشوی موتور را در برنامه خود داشته باشید.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعویض روغن موتور مگان

تعمیر موتور مگان

تعمیر موتور مگان

اما حال که داریم در مورد مرکز تعمیر موتور مگان 2000 صحبت می کنیم، کمی هم مشخصات مگان را مروری کنیم. خودروی رنو مگان 2000 هم یک خودروی فرانسوی و ساخت شرکت رنو است که دارای مشخصاتی مثل موتور 4 سیلندر، توانایی تولید 136 اسب بخار قدرت و 191 نیوتون متر گشتاور، دیفرانسیل جلو بودن، گیربکس 4 دنده ای اتوماتیک AL4، حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد 9.4 ثانیه ای، مصرف ترکیبی 7.8 لیتری در هر صد کیلیومتر، ترمز ضد قفل یا ABS، سیستم توزیع نیروی ترمز، جعبه فرمان برقی، حجم باک 60 لیتری، داشتن رینگ آلومینیومی، ترمز جلو وعقب دیسکی، سیستم تعلیق جلوی مک فرسون با بازوی چهارگوش و میله موج گیر، سیستم تعلیق عقب میله چرخشی با نقاط اتصال بیرونی و... مي باشد.

علت ریپ زدن مگان

آیا می دانید که ریپ زدن چیست ؟ هر گونه ضربه زدن و یا تکان خودرو ریپ زدن محسوب می شود. ریپ زدن معمولاٌ در هوای سرد بیشتر رخ می دهد. ریپ زدن مگان معمولا بخاطر وقوع یکسری دلایل مشخص اتفاق می افتد که بهتر است در بحث تعمیر موتور مگان از آن ها هم مطلع باشید. چند تا از علت ریپ زدن مگان که برای حل آن می توانید به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید را، در پایین نظاره می کنیم.

خرابی شمع: خودروی مگان مجهز به چهار سیلندر می باشد که هر سیلندر برای ایجاد احتراق نیاز به جرقه شمع دارد . در صورت خرابی این شمع خودروی مربوطه ریپ می زند و باید نسبت به تعویض آن اقدام کرد. عمر مفید شمع موتور ۲۰ هزار کیلومتر می باشد.

خرابی وایر: یکی دیگر از علت ریپ زدن مگان مربوط به وایر مگان است. در خودروها عمل تولید برق توسط کوئل صورت می گیرد و توسط وایر به شمع می رسد . حال اگر برق به صورت ضعیف بر سر شمع برسد، ریپ زدن خودرو اتفاق می افتد.

خرابی سوزن انژکتور: بنزین توسط چهار سوزن انژکتور بر سر پیستون پاشش می کند. در صورتی که یکی از این سوزن ها معیوب شود، خودرو دچار ریپ زدن می شود.

خرابی اورینگ منیفولد هوا: در صورت خرابی این اورینگ ها هوای بیرون به داخل راه پیدا کرده و باعث وقوع علت ریپ زدن مگان، و در کیس های حساس‌، موجب نیاز پیدا کردن به مرکز تعمیر موتور مگان 1600 یا 2000 می شود.

کیپ بودن صافی بنزین: در صورت کیپ بودن صافی بنزین، بنزین درست به سوزن انژکتور نرسیده و عمل علت ریپ زدن مگان اتفاق می افتد.

تعمیر موتور مگان

تعمیر موتور مگان

مرکز تعمیر موتور مگان ۱۶۰۰

یک نکته ای که در مورد مرکز تعمیر موتور مگان 1600 باید بدانید، این است که دو مدل 1600 و 2000 با هم تفاوت هایی دارند، علاوه بر این هم خود مدل 1600 در دو سری تولید می شود E1  و E2 تولید می شود که فقط در بحث داشتن چراغ مه شکن جلو با هم تفاوت دارند، و در سری E2 مه شكن وجود دارد و در سري E1 نیست. مىل 1600 و 2000 رنو مگان در اغلب زمینه ها با هم یکسان هستند، و از تفاوت هاي آن ها با هم می توان مواردی مثل، بالا تر بودن حجم موتور، اتومات بودن سیستم تهویه، بالاتر بودن حداکثر سرعت (210 کیلومتر در مقابل 192 کیلومتر در ساعت)، بالاتر بودن قدرت اسب بخار (136 در مقابل 115 اسب بخار)، ب

یشتر بودن وزن (1385 در مقابل 1013)، بیشتر بودن گشتاور (191 در مقابل 152 نیوتون متر)، گیربکس اتوماتیک، شتاب صفر تا صد بالاتر(9.4 در مقابل 10.9) و بیشتر بودن مصرف بنزین (7.8 در مقابل 7 لیتر در هر صد کیلومتر) را نام برد. به دلیل وجود این تفاوت ها، در صورت وقوع مشکلات موتوری برای خودروی مگان تان، باید بدانید که مرکز تعمیر موتور مگان 1600 با مرکز تعمیر موتور 2000 اندکی تفاوت دارد.

تعمیرگاه تخصصی تعمیر موتور مگان

امید است مطالب بیان شده در طی مقاله تعمیر موتور مگان، برای شما مفید و کاربردی واقع شده باشند. در صورتی که به دنبال جایی برای انجام اعمال و فعالیت های نگهداری خودرو مثل تعویض روغن، تعویض شمع خودرو، دیاگ و عیب یابی، تعمیر خرابی و مشکلات، یا جایگزینی قطعه ی خودروی رنوی خود مثل رنو مگان، رنو ال 90، رنو داستر، رنو کولیوس، رنو ساندرو یا غیره هستید، به شما پیشنهاد می شود که به سایت ایران رنو مراجعه کنید،

و خودروی خود را برای انجام کارهای تعمیراتی یا نگهداری، به بهترین تعمیرگاه رنو یعنی ایران رنو مراجعه کنید. تعمیرگاه تخصصی ایران رنو یک تعمیرگاه تخصصی تعمیر موتور مگان 1600 و مرکز تعمیر موتور مگان 2000 هم می باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

1 دیدگاه در “تعمیر موتور مگان

  1. محمد گفت:

    سلام تمام توضیحات عالی ومفید بودن ممنون..من مگان ۱۶۰۰دارم ماشین در جا کار میکرد هر از گاهی ریپ میزد شمع ها عوض کردم‌ریپ خوب شد ولی احساس میکنم‌ شتاب کم شده وماشین سفت راه می‌رود وخودم احساس میکنم صدای موتور بیشتر شده علت چیه .ممنوم از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *