مقالات

تعمیر گیربکس ال نود

تعمیر گیربکس ال نود

آنچه خواهید خواند

تعمیر گیربکس ال 90 اتومات و دنده ای به صورت فوق پیشرفته و تخصصی در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو.

اگر به دنبال بهترین مرکز تعمیر گیربکس ال نود هستید در این مقاله با ما همراه باشید. یکی از کارهای تخصصی در زمینه تعمیر خودرو پس از تعمیر موتور، تعمیر گیربکس می باشد که نیازمند یک فرد با تجربه است. ال نود یکی از خودروهای محبوب ایرانی ها می باشد که به دلیل قیمت مناسب بسیار مورد توجه قرار گرفت و این روزهایی که حتی واردات این خودرو نیز تحریم می باشد همچنان بسیاری از افراد از این خودرو استفاده می کنند.

افرادی که دارای خودرو ال نود هستند طبیعتا برای سالم نگه داشتن خودرو بسیار حساس می باشند. در صورتی که گیربکس خودرو شما به مشکل خورده است و نیاز به تعمیر گیربکس ال نود خود دارید با تعمیرگاه ال نود یعنی تعمیرگاه تخصصی ایران رنو همراه باشید.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس متخصص در تمامی خودروهای رنو می باشد. شما عزیزان برای اطلاع از مشخصات فنی خودروهای رنو می توانید به سایت www.iraanreno.ir مراجعه کنید و در بخش معرفی خودروهای رنو مقاله مربوط به خودروی مورد نظر را مطالعه کنید. همچنین برای دریافت اطلاعات در بخش مکانیک خودرو منو مقالات را می توانید مطالعه کنید. تعمیرگاه ایران رنو دارای کادری متخصص در زمنیه عیب یابی و تعمیر خودروی شما می باشد.

تعمیر گیربکس ال نود

گیربکس جدید ال نود یکی از پیشرفته ترین گیربکس های مورد استفاده ی خودروسازان در دنیاست. پیش این از گیربکس قدیمی ال نود استفاده می شد که معایب زیادی به همراه داشت که در ادامه به آن می پردازیم. اما مکانیزم جدیدی که در ساخت این سیستم گیربکس به کار گرفته شده است همراه با تجهیزاتی از قبیل کلاچ هیدرولیکی، موجب شد تمامی ایرادات قبلی رفع و به دنیای جدیدی از خودوری ال نود وارد شویم.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک ال 90

برخی از نشانه هایی که ممکن است به خرابی گیربکس اتوماتیک ال 90 شما اشاره داشته باشد به شرح زیر می باشد.

شنیدن صداهای عجیب از خودرو

صداهای غیرعادی از گیربکس ماشین نشان دهنده خرابی آن می باشد. صداهایی مانند خرد شدن و یا صدای پرتاب اگر در خودرو شما شنیده می شود در اولین فرصت به تعمیرگاه تخصصی ال 90 مراجعه کنید.

تاخیر در تغییر دنده

اگر برخلاف همیشه احساس می کنید دنده خودرو دیر عوض می شود این نشانه خرابی گیربکس اتوماتیک ال 90 می باشد که باعث ناراحتی در حرکت خودرو می شود.

لرزش در حین حرکت

اگر خودرو در حال حرکت با لرزش همراه است ممکن است گیربکس به سرویس نیاز داشته باشد. این لرزش عموما بر روی مسیر صاف در هنگام تغییر دنده اتفاق می افتد.

روشن شدن چراغ چک موتور

اگر دارای خودرو ال 90 اتوماتیک هستید حتما نشانه check engine را دیده اید. روشن شدن این چراغ حاکی از خرابی در گیربکس است و بایستی به یک تعمیرکار مجرب مراجعه کنید.

افزایش مصرف سوخت

اگر مصرف سوخت خودرو افزایش یافته است، این نشان دهنده خرابی گیربکس می‌باشد. این مشکل ممکن است به دلیل نقص در گیربکس، روغن گیربکس یا فیلترهای آن باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیر جلوبندی ال نود

تعمیر گیربکس ال نود

تعمیر گیربکس ال نود

علل خرابی گیربکس اتوماتیک ال 90

1. نقص در کیفیت روغن: استفاده از روغن نامناسب یا کیفیت پایین می‌تواند باعث خرابی گیربکس شود. روغن گیربکس باید به موقع تعویض شده و روغن با کیفیت مناسب استفاده شود.

2. استفاده نادرست از گیربکس: استفاده نادرست از گیربکس، مانند شتاب دادن شدید، تغییر دنده در حالت حرکت، خاموش کردن خودرو در حالت حرکت و …، ممکن است باعث خرابی گیربکس شود.

3. نقص در کیفیت قطعات: استفاده از قطعات با کیفیت پایین یا عدم تعویض قطعات خراب شده به موقع می‌تواند باعث خرابی گیربکس شود.

4. عدم تعویض فیلترهای گیربکس: فیلترهای گیربکس باید به موقع تعویض شوند. عدم تعویض فیلترهای گیربکس، مانند فیلتر روغن، می‌تواند باعث خرابی گیربکس شود.

5. نقص در سیستم هیدرولیکی: سیستم هیدرولیکی گیربکس نیز ممکن است مشکل داشته باشد که باعث خرابی گیربکس شود.

در کل، برای جلوگیری از خرابی گیربکس اتوماتیک ال نود، بهتر است به تعمیرگاه تخصصی خودرو خود مراجعه کرده و مراقبت مناسب از گیربکس را رعایت کنید. همچنین، تعویض روغن و فیلترهای گیربکس به موقع و استفاده از قطعات با کیفیت مناسب نیز می‌تواند به حفظ عمر و بهینه‌سازی کارایی گیربکس کمک کند. شما می توانید با یک بار مراجعه به ایران رنو زمان مراجعه بعدی جهت تعویض روغن گیربکس را از طریق پیامک دریافت کنید.

معایب گیربکس قدیمی ال 90

گیربکس قدیمی ای که جایش را به گیربکس جدید ال 90 داد، « گیربکس JH3 » بود. از جمله معایب آن می توان به موارد زیر اشاره کرد. با تعمیر گیربکس ال نود همراه ایران رنو باشید.

عمده ترین مشکل گیربکس قدیمی ال 90  خرابی گردگیرهای پلوس آن و نشت روغن گیربکس از این ناحیه بود. که جزو مواردی بود که صاحبان ال نود به طور مکرر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه می کردند. مسئله ی دیگر، چرخ دنده های گیربکس JH3 بود که به دلیل استفاده از مواد اولیه ی نامرغوب در ساخت و مونتاژ بی کیفیت، خیلی زود ساییده می شدند و می شکستند. که سبب خسارت جانی و مالی فراوان می شد. به طور کلی گیربکس قدیمی ال 90 از کیفیت مناسبی برخوردار نبود.

علائم خرابی گیربکس دنده ای ال نود

گیربکس دنده دستی ال۹۰ یکسری علائمی دارد که در اینجا به چند مورد اشاره می‌شود که راننده خودرو نیز می‌تواند متوجه این علائم بشود.

  1. قفل‌کردن ناگهانی دنده
  2. تو دنده شما صدایی شبیه صدای زوزه می‌شنوید
  3. در هنگام تعویض دنده با صدای بدی دنده تعویض می‌شود

در صورتی که هریک از موارد فوق را مشاهده کردید خودرو شما نیاز به تعمیر گیربکس ال نود دارد و می بایست برای تعمیر به نمایندگی مجاز ال نود مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک ال 90 

قبل از این که در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک ال نود صحبت کنیم، بهتر است که کمی مشخصات ال 90 را مروری کنیم. ال۹۰ یا تندر۹۰ با نام اصلی داچیا لوگان، خودرویی است که در ایران توسط شرکت رنو پارس که کنسرسیومی از شرکتهای ایران خودرو، سایپا و پارس خودرو، برای تولید تندر ۹۰ و ساندرو تشکیل شده‌ بود، تولید ميشد. تندر ۹۰ نامی است که طرف ایرانی در قرارداد با رنو بر روی رنو لوگان گذاشته ‌است اما عموم مردم به دلیل تکرار زیاد عبارت L90 در اخبار و حواشی مربوط به این خودرو، همین نام را برای لوگان در گفتارهای روزمره به کار می‌برند.

L90 در واقع کد اتاق مدل سدان خانواده X90 بوده که معادل لوگان است. نسل اول این خودرو از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۲ تولید شد. نسل دوم از اوایل سال ۲۰۱۳ آغاز به تولید نمود. خانواده رنو ال 90 يا همان داچیا لوگان كه میتوانید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ال 90 به یک تعمیرگاه گیربکس ال 90 در تهران،‌ مثل ایران رنو مراجعه کنید، یکی از معدود خانواده خودروهای ارزان قیمت در سطح جهان است. تا کنون مدل‌های عرضه شده از این خانواده در کشور ایران شامل نسل اول لوگان سدان، نسل اول ساندرو ساده و استپ وی و داچیا داستر یا رنو داستر به عنوان مدل کراس اور است.

اما پیش از صحبت درباره تعمیر گیربکس دنده ای ال 90، یا تعمیر گیربکس اتوماتیک ال نود، بهتر است کمی در مورد گیربکس های اتوماتیک بدانیم. یکی از مهم ترین قطعات هر خودرو گیربکس آن است، بعضی از مردم اهمیت گیربکس در خودرو را نمی دانند یا اصلا نمی دانند گیربکس چگونه کار می کند. گیربکس در حقیقت انتقال دهنده نیروی موتور به چرخ های خودرو است که باعث استفاده مناسب از قدرت موتور خودرو برای حرکت می شود. در قسمت پایینی و قبل از شناخت یک تعمیرگاه گیربکس ال 90 معتبر مثل ایران رنو، یکسری از مشخصات رنو ال 90 را با هم می بینیم.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعویض روغن گیربکس ال نود

  • دیفرانسیل جلو بودن.
  •  گیربکس 5 دنده دستی JQ3 و JHQ.
  • پیشرانه 4 سیلندر با حجم موتور 1.6 لیتر.
  •  قدرت 105 اسب ‌بخاری و گشتاور 140 نیوتن‌ متري.
  •  شتاب صفر تا صد 10.2 ثانیه اي.
  • حداکثر سرعت 175 کیلومتر بر ساعتي.
  • مصرف ترکیبی 6.9 لیتر در صد کیلومتر.
  •  طول 4250 میلی ‌متري و عرض 1740 میلی‌ متر.
  •  ارتفاع 1525 میلی‌ متري.
  •  فاصله محوری 2630 میلی‌ متري.
  •  وزن 1115 کیلوگرمي.
  •  حجم باک 50 لیتري.
  • سیستم توزیع نیروی ترمز.
  •  ترمز ضدقفل.
  •  آینه جانبی با تنظیم برقی.
تعمیر گیربکس ال نود

تعمیر گیربکس ال نود

دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک ال نود

ال نود در دو مدل اتوماتیک و دنده ای به بازار عرضه شده است. شما عزیزان برای تعمیر گیربکس اتوماتیک و دنده ای ال نود می توانید به مرکز تخصصی ایران رنو مراجعه کنید. در این بخش می خواهیم در مورد دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک ال نود اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

  1. دلیل به درستی استفاده نکردن از گیربکس اتوماتیک ال۹۰
  2. حمل با به وسیله گیربکس اتوماتیک ال۹۰
  3. به تعویق انداخت تعویض روغن گیربکس

در صورت ایجاد مشکل در گیربکس تعمیر آن را عقب نیدازیم چون ممکن است دچار آسیب بیشتری شود که در نهایت هزینه بیشتری را باید جهت تعمیر و یا تعویض گیربکس اتومات ال۹۰ دهید. برای تعمیر گیربکس ال نود به صورت دنده ای یا اتوماتیک می توانید به ایران رنو مراجعه کنید.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعویض روغن گیربکس ال نود

مرکز تخصصی تعمیر گیربکس ال نود

تندر 90 از موتور 1600 سي سي با توان 105 اسب بخار بهره مي برد كه اين ميزان قدرت در اين كلاس از خودروها قابل توجه است. اين موتور داراي 16 سوپاپ بوده و از سيستم سوخت رساني انژكتوري الكترونيكي سود مي برد. اين خودرو داراي 5 دنده در مدل دستي و 4 دنده در مدل اتومات مي باشد . تندر90 داراي شاسي و ساختار بدنه بسيارمحكم است كه ضربات وارده به اتاق رادر تصادفات به كليه قسمت هاي بدنه تقسيم كرده و از ورود مستقيم انرژي به سرنشينان جلوگيري مي كند.

تعمیر تخصصی گیربکس ال 90

اگر در رابطه با تعمیر برق رنو خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

0912889650-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

تعمیرگاه گیربکس ال 90 در تهران

در مقاله تعیمر گیربکس اتوماتیک ال نود سعی شد تا شما کمی با مشخصات رنو ال ۹۰ و مسائلی مثل تعمیر گیربکس دنده ای ال نود، تعمیرگاه گیربکس ال ۹۰، تعمیر گیربکس اتوماتیک ال 90 و... آشنا شوید، تا در صورتی که خدای ناکرده مشکلی برای گیربکس ال نودتان پیش آمد بتوانید تشخیص دهید که مشکل از کجاست و برای تعمیر و رفع آن اقدام کنید. پیشنهاد نهایی که به شما می شود اما، این است که در صورتی که صاحب خودرو های ساخت شرکت رنو مثل، رنو ال 90، رنو تالیسمان، رنو ساندرو، رنو مگان و… هستید و اگر که هر گونه مشکل اعم از تعمير گیربکس اتوماتیک ال 90 و...، به تعمیرگاه تخصصی رنوی ایران رنو مراجعه کنید.

تعمیرگاه تخصصی ال 90 با دارا بودن کادری متشکل از مجرب و با تجربه ترین تعمیرکاران حوزه ی خودرو های رنو آماده است، تا علاوه بر انجام خدمات نگهداری مثل سرویس های دوره ای، تمامی عیوب خودروی رنوی شما را هم شناسایی و رفع نماید و خودروی شما را به سالم ترین شکل ممکن به شما باز گرداند.

هزینه تعمیر گیربکس ال 90

هزینه تعمیر گیربکس ال 90 وابسته به عوامل مختلفی دارد. در ابتدا می بایست میزان خرابی گیربکس مشخص شود و سپس قطعاتی که نیاز است تعویض گردد را تعیین کنیم. در انتها با توجه به میزان کار هزینه تعمیر گیربکس ال 90 تعیین می شود. برای استعلام قیمت و یا دریافت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید.

در برخی موارد، انتخاب یک گیربکس استوک به جای تعمیر گیربکس موجود، ممکن است مقرون به صرفه تر باشد. بدون اطلاعات خاصی در مورد مشکل گیربکس شما، ارائه یک برآورد دقیق از هزینه های تعمیر رنو L90 میسر نمی باشد.

مهم است که به خاطر داشته باشید که تعمیرات گیربکس به دلیل پیچیدگی سیستم و دانش و مهارت های تخصصی مورد نیاز برای کار تعمیر می تواند پرهزینه باشد. توصیه می‌شود قیمت‌ها را از چندین منبع مقایسه کنید، در مورد ضمانت‌ها یا ضمانت‌نامه‌ها جویا شوید، و یک تعمیرگاه معتبر را انتخاب کنید که بتواند کیفیت کار و استفاده از قطعات جایگزین اصلی یا باکیفیت را ارائه دهد. به یاد داشته باشید، تعمیر و نگهداری منظم و توجه سریع به هر گونه مشکل گیربکس می تواند به جلوگیری از تعمیرات مهم و پرهزینه تر در دراز مدت کمک کند.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

9 دیدگاه در “تعمیر گیربکس ال نود

  1. محمد گفت:

    هزینه تعمیر گیربکستون چقده؟

    1. mrsharif گفت:

      سلام وابسته به میزان خرابی گیربکس هستش. با شماره 09128896509 تماس بگیرید

  2. میلاد احمدی گفت:

    سلام هزینه تعمیر گیربکس اتومات چقده؟

    1. admin گفت:

      سلام وقت بخیر با شماره 09128896509 تماس بگیرید

  3. علی گفت:

    سلام وقت بخیر. برای مراجعه حضوری باید نوبت بگیرم؟

    1. admin گفت:

      سلام برای جلوگیری از هدر رفت وقتتون تماس بگیرید 09128896509

  4. امیر مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر. گیربکس ماشین من موقع دنده عوض کردن تق تق میکنه. به نظرتون مشکلش چیه

  5. امین گفت:

    سلا م مطالب خوبی بود مرسی

    1. پشتیبان سایت گفت:

      تشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *