مقالات

علائم خرابی جلوبندی مگان

علائم خرابی جلوبندی مگان
علائم خرابی جلوبندی مگان

آنچه خواهید خواند

آیا با علائم خرابی جلوبندی مگان آشنایی دارید؟، آیا میدانید در صورت خرابی برای تعمیر جلوبندی مگان به کجا باید مراجعه کنید؟. در بازار خودرویی ما به سبب ممنوعیت واردات و عدم حضور مستقیم شرکت های خودرو سازی بزرگ مثل رنو، تنوع زیادی در بحث خودرو های خارجی وجود ندارد و تنها چندین گزینه مشخص در بازار خرید و فروش می شوند. یکی از این خودرو های موجود در ایران هم خودروی رنو مگان است که از کیفیت و طول عمر بالایی برخوردار است. در ادامه بحث علائم خرابی جلوبندی مگان هم همراه ایران رنو باشید تا بیشتر با مسائلی مثل جلوبندی ماشین، علائم خرابی جلوبندی مگان و… آشنا شوید. جهت تعمیر خودرو خود می توانید به تعمیرگاه مگان مراجعه کنید.

تعمیر جلوبندی ماشین مگان

ىر قدم اول از بحث علائم خرابی جلوبندی مگان، بهتر است که کمی تعریف جلوبندی ماشین و یکسری از قسمت های آن را مرور کنیم. جلوبندی خودرو به قسمت جلو و زیرین خودرو گفته می شود که یکی از وظایف آن ایجاد راحتی رانندگی و تعلیق خودرو در هنگام حرکت و رد شدن از سطوح ناهموار می باشد. سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو از قسمت‌های مهم و حیاتی اتومبیل است که باعث حفظ تعادل خودرو در حال حرکت و حتی در حالت سکون میشود. سلامت و عملکرد صحیح سیستم تعلیق خودرو آسایش و راحتی بیشتری را برای سرنشینان اتومبیل به ارمغان می آورد. سیستم جلوبندی خودرو، حرکت را در ناهمواری‌ها، چاله‌ها، پیچ جاده‌ها، دست اندازها و … تسهیل و به عبارتی هندل می کند.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر دینام مگان در تهران

پیش از آشنایی با علائم خرابی جلوبندی مگان باید این را هم بدانید که بوسیله سیستم جلوبندی و تعلیق، تکان‌ها و لرزش‌هایی که بدلیل گذر از ناهمواری‌های سطح جاده به بدنه خودرو وارد می شود، خنثی شده و تعادل در حرکت خودرو ایجاد میشود. پس با این حساب، قطعاتی که در سیستم تعلیق ماشین مورد استفاده قرار می گیرد، باید بسیار محکم و مقاوم باشد تا تحمل ضربات وارده را داشته باشد و بتواند بدون آسیب دیدن جدی، اثرات آن را خنثی کند. 

همچنین زیربندی خودرو نیز به دلیل حفاظت از سیستم تعلیق و جلوبندی خودرو اهمیت می یابد. اما تفاوت سیستم تعلیق خودرو با جلوبندی ماشين هم در این است که سیستم تعلیق شامل کمک فنرها و چرخ های عقب خودرو نیز می شود اما جلوبندی تنها به قسمت جلوی خودرو اشاره داشته و شامل فرمان و میل فرمان نیز می گردد.

علائم خرابی جلوبندی مگان

قبل از این که علائم خرابی جلوبندی مگان را با هم ببینیم، بیاید تا کمی مشخصات رنو مگان را مرور کنیم. در صورتی که صاحب خودروی رنو مگان باشید، احتمالا با این موضوعات آشنایی دارید، اما در صورتی که صاحب رنو مگان نیستید، و یا در شرف خریدن آن هستید، یا اگر که از علاقمندان این خودرو هستید، بهتر است پیش از این که به صحبت درباره تعمیر جلوبندی رنو مگان آغاز شود، کمی با مشخصات و قابلیتهای این خودرو آشنا شوید. 

علائم خرابی جلوبندی مگان

علائم خرابی جلوبندی مگان

خودروی رنو مگان از همان سال اولی که خط تولیدش در ایران شروع به کار کرد تا روز آخری که خط تولیدش جمع شد در سه مدل 2000 سی سی، 1600 سی سی E1 و 1600 سی سی E2 به بازار ایران عرضه میشد، که مدل 2000 سی سی آن کاملترین و بهترین مدل آن است. مدل 2000 سی سی مگان به قدری خوب است که حتی در بازار امروز هم خرید و فروش آن به راحتی اتفاق می افتد. در  قسمت پایینی این پاراگراف با یکسری از علائم خرابی جلوبندی مگان را با هم می بینیم.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر جلوبندی مگان در تهران

سواری خشک و سفت: یکی از علائم خرابی مگان سواری خشک و سفت می باشد. در صورتی که با گذشت زمان راحتی رانندگی کردن شما کم شده است و احساس میکنید که ماشین سفت و خشک سواری میدهد، به این معنی است که جلوبندی ماشین و سیستم تعلق آن فرسوده شده است و نیاز به بازبینی و تعمیر و تعویض دارد. در این حالت در عین حالی که در خودرو نشسته ‌اید، تمام پستی و بلندی های جاده را احساس می‌کنید.

خرابی دستگاه تعلیق: یکی از کارهایی که می تواند خراب بودن جلوبندی ماشين را نشان دهد و از علائم خرابی جلوبندی مگان می باشد، این است که به هنگام پارک بودن خودرو، دستان خود را بر روی یک قسمت کاپوت قرار دهید و آن را فشار دهید، و سپس دستان خود را بردارید، اگر در این هنگام بالا و پایین رفتن خودرو بیش از دو یا سه بار باشد، به احتمال زیاد مگان دچار خرابی اجزای جلوبندی است و نیاز به بررسی و احیانا تعمیر و تعویض قطعات دارد، که شما می توانید برای انجام آن به تعمیرگاه رنو مراجعه نمایید.

روغن زدگی اجزا و قطعات سیستم تعلیق: روغن زدگی و روغنی بودن قطعاتی مانند کمک فنر را می توان از دیگر علائم خرابی جلوبندی مگان برشمرد. بر این اساس، چنانچه پس از وارسی و بررسی قسمت های زیرین ماشین، با ظاهر روغنی و چرب فنر و کمک فنر مواجه شدید، به احتمال بسیاری قوی، سیستم جلوبندی خودرو دچار نقص و ایراد فنی شده است. بنابراین، در اسرع وقت بایستی با مراجعه به بهترین تعمیرگاه مگان در تهران، برای تعمیر جلوبندی مگان اقدام نمود و درصدد رفع ایراد و مشکل به وجود آمده برآمد.

نشانه های خرابی جلوبندی مگان

  • ایجاد صداهای نامتعارف در هنگام عبور از موانع و دست اندازها که می تواند به دلیل خرابی در کمک فنرها و میل تعادل و در کل از علائم خرابی جلوبندی مگان باشد.
  • شنیده شدن صدای سوت مانند از چرخ ها به خصوص در هنگام دور زدن که يكي از علائم خرابی جلوبندی مگان می باشد، معمولا در اثر خرابی در بلبرینگ چرخ ها اتفاق می افتد.
  •  کشیده شدن فرمان به یک سمت که در هنگام رها کردن فرمان برای چند ثانیه در مسیر مستقیم به وجود می آید از علائم خرابی جلوبندی ماشین است.
  •  گیج زدن خودرو و منحرف شدن آن به طرفین نیز یکی دیگر از نشانه های علائم خرابی جلوبندی مگان است.
  • لرزش فرمان در سرعت های خاص که می تواند به دلیل بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیبک ها نیز اتفاق بیفتد.

کسب اطلاعات بیشتر: مرکز تعمیر گیربکس مگان

علائم خرابی جلوبندی مگان

علائم خرابی جلوبندی مگان

تعمیر جلوبندی مگان در تهران

هدف از بیان مطالبی مثل مشخصات فنی رنو مگان، تعمیر جلوبندی مگان، جلوبندی ماشین و… در طی مقاله علائم خرابی جلوبندی ماشین تنها این بود که به شما کمک شود که، چه در صورتی که صاحب خودروی رنو مگان هستید و به دنبال مرکزی برای نگهداری و تعمیرات خودرویتان می گردید و چه در صورتی که قصد خرید رنو مگان را دارید و به دنبال جایی هستید که پس از خرید، در صورت لزوم و برای انجام سرویس های دوره ای خودرویتان، به آنجا مراجعه کنید، بدانید کدام تعمیرگاه تخصصی رنو را باید انتخاب کنید.

پیشنهادي که به شما می شود اما این است که چه برای اقدامات نگهداری مثل تعویض قطعات مصرفی، و چه برای انجام تعمیرات و برطرف کردن علائم خرابی جلوبندی مگان یا خودروی رنویتان، به سايت به تعميرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید. زیرا تعمیرگاه های تخصصی ایران رنو با استفاده از قطعات اورجینال شرکت رنو و با داشتن تیمی از افراد چیره دست در حوزه تعمیرات و نگهداری خودرو های شرکت رنو، آماده انجام تمامی مشاوره ها، خدمات و تعمیرات مورد نیاز خودروی رنوی شما می باشد.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *