مقالات

چرا کولر ماشین خنک نمی کند

چرا کولر ماشین خنک نمی کند

اگر که کولر ماشین تان مشکلی داشته باشد، ممکن است این موضوع که چرا کولر ماشین خنک نمی کند ذهن تان را درگیرد کند. همچنین با توجه به این که مدتی هم هست وارد دوره ی گرمای شدید سال شده ایم، احتمالا این موضوع بیشتر آزارتان دهد. علی الخصوصاگر که ساکن شهر تهران باشید، زیرا تهران در این تایم از سال یعنی خرداد ماه آب و هوایی به شدت گرم و خشک دارد و در بعضی ساعات روز واقعا امکان رانندگی و نشستن در خودرو، حتی می شود گفت غیر ممکن است. اگر که می خواهید بهتر و بیشتر با کولر ماشین خود آشنا شوید و با دلایلی که احتمالا پاسخ سوال چرا کولر ماشین خنک نمی کند، هستند، آشنا شوید، در ادامه مقاله همراه تعمیرگاه رنو بمانید. در صورتی که دارای خودرو ساندرو می باشید و نیاز به سرویس کولر خود دارید به تعمیرگاه ساندرو در تهران یعنی ایران رنو مراجعه کنید.

اجزای تشکل دهنده کولر خودرو

سیستم کولر یا همان تهویه مطبوع خودرو ها در حقیقت یک حلقه بسته است که یک فرایند فیزیکی به صورت دائم و متناوب در آن انجام می شود. این چرخه از بخش ها و قسمت های مختلفی تشکیل شده است که هر کدام وظیفه و کاری مشخص دارند. مهم ترین و اولین بخش سیستم تهویه مطبوع یا همان کولر خودرو کمپرسور کولر است که احتمال بالایی دارد پاسخ این سوال شما که چرا کولر ماشین خنک نمی کند، خراب بودن آن باشد. قطعات مهم دیگر تشکیل دهنده سیستم کولر خودرو هم کندانسور، اواپراتور، کپسول خشک کندده و… هستند.

شارژ گاز کولر ماشین های رنو

کولر ماشین چگونه کار میکند؟

چرا کولر ماشین خنک نمی کند

چرا کولر ماشین خنک نمی کند

نحوه کلی کار کولر خودرو به این شکل می باشد که کمپرسور کولر گاز مبرد را از اواپراتور گرفته و به داخل کندانسور می برد، سپس به کپسول خنک کننده دوباره به داخل اواپراتور می رود و آن را حرکت در می آورد و با هدایت باد خنک به داخل خودرو باعث خنکی خودرو می شوند. همچنین جالب است بدانید که کمپرسور کولر هر خودرو باید با قدرت موتور خودرو، حجم و وزن متناسبی داشته باشد. پس می شود گفت که در صورتی که کولر ماشین تان مشکل دارد و این سوال که چرا کولر ماشین خنک نمی کند برای تان ایجاد شده است، باید به دنبال ایرادی در این چرخه و ما بین این قطعات بگردید.

کسب اطلاعات بیشتر: عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد؟

تاثیر کولر روی مصرف سوخت

درست است این مطلب با این که چرا کولر ماشین خنک نمی کند  رتباطی ندارد، اما دانستن آن اهمیت زیادی دارد و احتمالا سوال خیلی از شما عزیزان نیز باشد. یکی از باور هایی که در میان دارندگان خودرو های مختلف از قبیل خودرو های رنو مثل کپچر، ساندرو، ال نود یا سایر وجود دارد و در هنگام مراجعه به تعمیرگاه کپچر یا سایر تعمیرگاه ها آن را بیان می کنند، این می باشد که معتقدند استفاده از کولر خودرو در هنگام رانندگی باعث افزایش بسیار زیاد مصرف بنزین خواهد شد. این باور هم درست است و هم غلط، زیر ا استفاده از کولر باعث افزایش مصرف بنزین می شود زیرا کمپرسور کولر از طریق یک تسمه به موتور خودرو اتصال دارد و انرژی مورد نیاز برای کارکرد خود را از آن می گیرد، به طرزی که حتما شما هم در هنگام روشن کردن کولر خودرو متوجه شده باشید مقداری از قدرت و چابکی خودرو گرفته می شود، اما مقدار مصرف بنزین آن آنقدر ها هم زیاد نیست و تنها چیزی حدود 2 لیتر بیشتر در هر 100 کیلومتر است.

چرا کولر ماشین خنک نمی کند؟

چرا کولر ماشین خنک نمی کند

چرا کولر ماشین خنک نمی کند

همانطور که پیش تر هم گفتیم، در زمان های گرم سال یعنی از همین خرداد ماه تا اواسط شهریور به خصوص در شهر تهران هوا به شدت گرم می شود و اگر که در زمان رانندگی نشود از کولر کمک گرفت، رانندگی بسیار اذیت کننده خواهد شد. به همین دلیل در این روز ها سالم بودن کولر ماشین بسیار اهمیت دارد و اگر که کار نکند و یا باد گرم بدهد این سوال تمام ذهن تان را اشغال خواهد کرد که چرا کولر ماشین خنک نمی کند و شمایی که به عنوان مثال صاحب رنو ساندرو هستدد، به دنبال تعمیرگاه رنو ساندرو ای خواهید گشت تا که این مشکل را برایتان برطرف کند. ما در این قسمت و در بخش پایینی برخی از عللی که ممکن است باعث شده باشد کولر خودروی شما خنک نکند و باد گرم بدهد را گرد آوری کرده ایم.

  • شل بودن و تنظیم نبودن تسمه کولر
  • تمام شدن و خالی بودن گاز کولر ماشین
  • کثیف بودن و جرم گرفتن کندانسور یا رادیاتور کولر
  • نشت گاز مبرد
  • رانندگی به صورت پر گاز یا تخته گاز
  • مشکلات الکتریکی
  • کثیف بودن اواپراتور داخل اتاق
  • مشکل داشن یا خراب بودن فن کندانسور
  • حراب بودن ترموستات داخل اتاق
  • یخ زدگی اواپراتور
  • خراب بودن کمپرسور کور
  • خرابی دریچه های کولر و بخاری

کسب اطلاعات بیشتر: عوارض پاره شدن تسمه تایم خودرو

تعمیر کولر خودروهای رنو

این مشکلات که در بخش قبلی اشاره کردیم ممکن است برای خوردوهای رنو مثل ال نود، کپچر،ساندرو و همه پیش بیاید و صاحبان آن ها را مجبور به رفتن به تعمیرگاه رنو یا تعمیرگاه رنو ساندرو یا … کند. به همین دلیل اگر که صاحب خودرو های رنوی نامبرده، یا سایر مدل های رنو هستید و با کولر خود مشکل دارید و این سوال را می پرسید که چرا کولر ماشین خنک نمی کند، بهتان پیشنهاد میکنم خودروی خود را به تعمرگاه رنو ای ببرید تا مشکل کولرتان را بیابد و آن را رفع کند.

تعمیرگاه رنو در تهران

چرا کولر ماشین خنک نمی کند

چرا کولر ماشین خنک نمی کند

اگر که شما صاحب خودروی رنو هستید، این سوال را که چرا کولر ماشین خنک نمی کند، در  ذهن دارید و از طرفی  گرمای آزار دهنده تهران هم باعث سختی رانندگی در طول روز برایتان شده است، به شما پیشنهاد می کنیم که سری به تعمیرگاه ما که تعمیرگاه تخصصی رنو می باشد و تعمیرگاه تمامی خودرو های رنو مثل تعمیرگاه رنو کپچر، تعمیرگاه رنو ساندرو، تعمیرگاه ال نود و… محسوب می شود بزنید تا عیب سیستم تهویه مطبوع خودرویتان را بیابیم وآن را برایتان رفع کنیم.

در کنار این کار با توجه به این که ما در مجموعه ایران رنو تعمیرگاه تخصصی خودرو های شرکت رنو می باشیم، آماده ایم تا علاوه بر نگهداری و انجام سرویس های دوره ای خودرویتان با استفاده از بهترین و مرغوب ترین قطعات، در صورت وجود مشکلات دیگر، عیب های خودرویتان را ریشه یابی و آن ها را بطرف کنیم. همچنین ما در سایت مجموعه مان یعنی ایران رنو هم با ارائه مقالاتی همچون همین مقاله “چرا کولر ماشین خنک نمی کند”، سعی کرده ایم تا به برخی از سوالاتی که مربوط به تعمیرات خودرو هستند، پاسخی مناسب داده باشیم.

2 دیدگاه در “چرا کولر ماشین خنک نمی کند

  1. سجاد دارابی گفت:

    سلام وقت بخیر. برای شارژ گاز کولر چقدر اجرت دریافت می کنین؟

    1. admin گفت:

      سلام وقت بخیر با شماره 09128896509 تماس بگیرید در خدمتتون هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *