مقالات

آموزش یکسره کردن رله دوبل

آموزش یکسره کردن رله دوبل

رله دوبل چیست؟ روش یکسره کردن رله دوبل به چه صورت است؟ در این مقاله می خواهیم شما را با رله دوبل، وظایف آن و روش یکسره کردن رله دوبل آشنا کنیم. مجموعه تعمیرگاه تخصصی ایران رنو، متخصص در زمینه تعمیر تمامی خودروهای رنو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. در صورتی که دارای هریک از خودروهای رنو می باشید می توانید جهت تعمیر و یا سرویس خودرو خود به مجموعه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید و یا جهت دریافت وقت با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید. تعمیرگاه مگان.

رله دوبل چیست؟

پیش از اینکه به روش های یکسره کردن رله دوبل بپردازیم در ابتدا می خواهیم بدانیم این قطعه چیست و در خودرو چه وظیفه ای را برعهده دارد. رله دوبل در واقع یک قطعه الکترونیکی از است که عملکرد آن به طور مستقیم با عملکرد موتور خودرو در ارتباط است و اگر به درستی وظیفه اش را انجام ندهد، ماشین به درستی کار نمی کند و حتی در بسیاری از خودروها، ماشین روشن نمی شود. همانطور که از نام آن پیداست این قطعه از دو عدد رله تشکیل شده است که با وجود کوچک بودن وظیفه بسیار مهمی را در خودرو ایفا می کند.

کسب اطلاعات بیشتر: 8 روش ویژه برای کم کردن صدای موتور خودرو

آموزش یکسره کردن رله دوبل

آموزش یکسره کردن رله دوبل

وظیفه رله دوبل چیست؟

با مجموعه تخصصی ایران رنو همراه هستید. رله دوبل در واقع نقش جعبه تقسیم را دارد و برق مثبت 12 ولت را به قطعات مختلف خودرو می رساند. این قطعه جریان برقی که توسط دینام تولید شده است را از باتری می گیرد و به پمپ بنزین، سنسور اکسیژن، کوئل دوبل، سنسور کیلومتر، شیر برقی کنیستر، سوزن های انژکتور و مهم تر از همه به ECU می رساند. ربه دوبل در بسیاری از خودروها در کنار باتری قرار داده می شود.

کسب اطلاعات بیشتر: 5 نشانه تمام شدن صفحه کلاج خودرو

نشانه های خرابی رله دوبل چیست؟

در صورتی که خودرو به مشکل خورده است و هر کاری که می کنید خودرو روشن نمی شود یکی از مشکوک ترین قطعاتی که باید چک شود رله دوبل می باشد. وقتی رله 10 خراب شود امکان دارد که یکی از رله ها به درستی عمل نکند و باعث اختلال در تامین ولتاژ مورد نیاز برای قسمت های خاصی از خودرو شود در نتیجه خودرو روشن نمی شود. از دیگر نشانه های خرابی رله دوبل این است که هنگامی که سوئیچ را می چرخانید چراغ های پشت آمپر روشن می شود اما هیچ صدایی از پمپ بنزین شنیده نمی شود این بدین معنی است که برق لازم به پمپ بنزین نرسیده است. تعمیرگاه داستر.

وظیفه تامین برق پمپ بنزین بر عهده رله دوبل است که نتیجه این امر حاکی از خرابی این قطعه می باشد. در حالت کلی می توان گفت این قطعه عمر مشخصی ندارد و نمی توان زمان مشخصی برای تعویض و تعمیر آن در نظر گرفت. از دیگر نشانه های خرابی رله دوبل می توان به روشن نشدن چراغ چک خودرو به هنگام استارت زدن اشاره داشت. نشانه آخر خرابی رله دوبل نیز صدای تیک تیک کوتاهی است که پس از باز کردن سوئیچ از رله دوبل شنیده نمی شود. این صدا نشانه وارد شدن رله به مدار برق خودرو می باشد.

کسب اطلاعات بیشتر: سیستم EGR در خودرو چیست؟

آموزش یکسره کردن رله دوبل

  • در ماشین هایی که ECU  ساژم و بوش دارند به پایه های ۱و ۴ و ۵ و ۱۳ برق بدهید!
  • در ECU  زیمنس باید به پایه های ماره ۱ و ۴ و ۱۳، در ۲۰۶ تیپ دو به فیوز ۴ و ۱۵ و پایه ۸ سوکت مشکی و در ۲۰۶ تیپ پنج به فیوز ۴ و ۱۵
  • باید برق مستقیم وصل کنید!

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو

مجموعه تخصصی ایران رنو متخصص در زمینه تعمیر مکانیکی، برقی و سرویس خودروهای رنو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. شما عزیزان می توانید با یکبار مراجعه به این مجموعه از آن پس زمان مراجعه بعدی خود جهت تعویض روغن موتور، تعویض روغن گیربکس و … را از طریق پیامک دریافت کنید. جهت دریافت نوبت می توانید با شماره های درج شده تماس حاصل نمایید.

09128996509

09120996450

021-77785114

021-77785115

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *