مقالات

عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد؟

عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد؟

امروز با این مطلب که عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد در خدمت شما خواهیم بود. تعداد بسیار کمی از جمعیت بالای افرادی که رانندگی می کنند یا صاحب وسیله نقلیه هستند، با نحوه کارکرد، اجزا و قسمت های مختلف خودرو آشنا هستند؛ آن هم نه آشنایی کامل بلکه آشنایی به صورت بسیار محدود. شناخت قطعات و شکل کارکرد خودرو ، از آن جهت برای شما خوب است که باعث میشود، بهتر رانندگی کنید و بیشر و بهتر از خودروتان بهره ببرید. یکی از این اجزا و قسمت های خودرو که خوب است با آن آشنا باشید لنت ترمز است، در ادامه مقاله با ما همره باشید تا شما را بیشتر با لنتر ترمز و عواملی که عمر لنت ترمز به آن ها بستگی دارد، آشنا کنیم. در صورتی که دارای خودرو مگان می باشید با تعمیرگاه مگان در تهران در خدمت شما هستیم.

لنت ترمز چیست؟

از مهم ترین قسمت ها یا شاید بتوان گفت مهم ترین قسمت سیستم ترمز خودرو لنت ترمز می باشد، وظیفه لنت ترمز در خودرو این است که با ایجاد اصطکاک در چرخ های خودرو باعث کاهش و افت سرعت خودرو ایست کامل آن شود. یکی از نکات با اهمیت در مورد لنت ترمز این است که به علت مصرفی بودن این قطعه، شما باید از عمر لنت ترمز خودروتان مطلع باشید، هر از چند گاهی آن را بررسی کنید و از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل کنید تا خدای ناکرده حادثه و اتفاق ناگواری برای شما و خودروتان نیفتد. با ایران رنو همراه باشید.

عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد؟

عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد؟

کسب اطلاعات بیشتر: علل خرابی سیبک فرمان خودرو

عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد؟

لنت های ترمز به جهت اهمیتی که در سیستم ترمزگیری خودرو دارند، با فاکتور های متفاوتی دسته بندی می شوند که عمر لنت ترمز در هر کدام از آنها با دیگیری متفاوت است. از مهمترین بحث هایی که عمر لنت ترمز خودرو به آن بستگی دارد نوع لنت ترمز است. که تا حدود بسیار زیادی به سیستم ترمزی که بر روی خودروی شما قرار گرفته است بستگی دارد، به این شکل که سیستم های ترمز دیسکی یا کاسه ای یا ترکیبی هر کدام لنت های مخصوص خود را دارند. انواع لنت ترمز بسار وسیع می باشد که در قسمت پایین ما به فاکتور هایی که باعث پیدایش این انواع می شوند، اشاره کرده ایم.

دیسکی یا کاسه ای: می شود گفت مهم ترین بحثی که باعث ایجاد دسته های مختلف لنت ترمز میشود، سیستم به کار رفته در قسمت ترمزگیری خودرو است. به این شکل که اگر از سیستم کاسه ای استفاده شده باشد باید از یک نوع از لنت های ترمز استفاهد شود و اگر از سیستم دیسکی استفاده شده  باشد باید از نوع دیگر لنت های ترمز استفاده شود.از  مهم ترین تفاوت های میان انواع لنت ترمز، که در هر کدام عمر لنت ترمز با دیگری متفاوت است، همین فرق داشتن سیستم ترمز گیری می باشد.

سنسور فرسودگی: در ساخت لنت های ترمز از تکنولوژی استفاده شده است که در زمانی که لنت شما به آخرای خود رسیده باشد و در حال تمام شدن باشد، به شما هشدار مدهد. نوع اول این سنسور ها به صورت مکانیکی است که در زمانی که عمر لنت ترمز خودرو رو به پایان است با صدای جیر جیر خاصی این مهم را به اطلاع راننده می رساند، نوع دیگر این سنسور ها هم که بیشتر در خودرو های جدید و خارجی از آن استفاده می شود سنسور الکتریکی است که در هنگام رو به به پایان بودن لنت ترمز، با استفاده از چراغ هشداری، این اتفاق را به اطلاع راننده می زساند.

جنس: جنس و متریال استفاده شده در ساخت لنت ترمز از دیگر مسائل بسیار مهم است، به این دلیل که اصطکاک متریال های مختلفی که در ساخت لنت ترمز از آن ها استفاده می شود با یکدیگر متفات هستند. جنس لنت های ترمز به طور کلی به سه دسته لنت های سرامیکی، نیمه فلزی و ارگانیک تفسیم می شود که در هر کدام هم عمر لنت ترمز، با دیگری متفاوت است.

کسب اطلاعات بیشتر: علل خرابی بوش طبق خودرو

قیمت: از این جهت که هر تولید کننده لنت ترمز، برای ساخت لنت از تکنولوژی و فرمول اختصاصی خودش استفاده میکند، قیمت لنت ترمزی که به بازار ارائه می کند با لنت های ساخت شرکت های دگر متفاوت است.از این رو قیمت هم از  فاکتور های تعیین کننده ای است، که عمر لنت ترمز به آن بستگی دارد.

عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد؟

عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد؟

رنگ: این تفاوت بیشتر در مورد لنت های سرامیکی می باشد، زیرا لنت های ترمز سرامکی برای این که قابلیت هایشان از هم مشخص باشند با رنگ های متفاوتی مشخص می شوند. از رنگ های لنت های سرامیکی می توان نارنجی، سبز، قرمز، سیاه و زرد را نام برد.

ضریب اصطکاک: یکی از اطلاعاتی که در کنار گواهینامه استاندارد و اطلاعات مربوط به کمپانی سازنده لنت خودرو، بر روی جعبه محصول درج می شود، ضریب اصطکاک آن است، عمده تفاوت لنت ها در زمینه ضریب اصطکاک به این بر میگردد که ضریب اصطکاک در دما های مختلف تغیر می کند. به همین دلیل بر روی لنت های ترمز تولید شده توسط شرکت های مختلف، علامت هایی را مخصوص ضریب اصطکاک قرار گرفته است تا برای مثال ضریب اصطکاک لنت ترمز در دما های 95 درجه و 135 در جه سانتی گراد را نشان بدهد. توجه داشته باشید که عمر لنت ترمز در صورت استفاده در دمای پایین تر همواره نسبت به  استفاده در دمای بالاتر، بیشتر است.

کسب اطلاعات بیشتر: تعمیرگاه رنو مگان در تهران

حرف پایانی

در طول مثاله شما را با بحث چیستی لنت ترمز و این مطلب که عمر لنت ترمز به چه عواملی بستگی دارد؟، آشنا کردیم. حال اما در بخش پایانی کارمان وقت آن است که حرف هایمان را به یک نتیجه ای برسانیم. در کل می توان گفت که عمر لنت خودرو به سه فاکتور کلی وابسته است، یک عواملی که به آنها اشاره کردیم، دو طول مشخصی که به علت مصرفی بودن، عمر لنت ترمز خودرو دارد و سه، نحوه استفاده شما از خودرو، که این مورد به این ترتیب است که برای مثال اگر شما از خودروتان به طور مداوم در مسیر های کوهستانی، سربالایی و سراشیبی استفاده کنید به علت فشار بیشتری که به سیستم ترمز گیری خودرو وارد می شود، عمر لنت ترمز خودروتان بسیار کوتاه تر می شود.

اگر که لنت ترمز خودروتان تمام شده است و به دنیال لنت ترمز جدید می گردید، پیشنهاد ما به شما این است که سری به فروشگاه اینترنتی ما بزنید. ما در فروشگاه اینترنتی مان با ارائه انواع و اقسام لوازم یدکی و قطعات خودو از جمله لنت های ترمز، آماده خدمت رسانی به شما، هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *