مقالات

علت روشن شدن چراغ چک ساندرو

علت روشن شدن چراغ چک ساندرو
دریافت نوبت
نشانه های مصرف سوخت بالای داستر

آنچه خواهید خواند

با بیان علت روشن شدن چراغ چک ساندرو در خدمت شما هستیم. شاید شما نیز جزو آن دسته افرادی باشید که چراغ چک خودرویتان در حال رانندگی روشن شود و ندانید باید چکار کنید. بد نیست به محض روشن شدن این چرتغ بلافاصله خودرو را متوقف کنید. شاید این چراغ در برخی مواقع مشکل جدی را نمایش ندهد ولی به دلیل اینکه ممکن است نشان دهنده یک مشکل اساسی در خودرو شما باشد، بهتر است پس از طی مسافت کوتاهی خودرو را متوقف کنید و علت را بررسی کنید.

روشن شدن چراغ چک برای رانندگان پدیده ای نگران کننده است چرا که این اخطار بسیار کلی است و اغلب رانندگان نمی دانند درصورت مشاهده این مشکل کدام بخش از خودرو را بررسی کنند. یکی از بیشترین دلایلی که دارندگان خودرو ساندرو به تعمیرگاه رنو یعنی ایران رنو مراجعه می کنند همین روشن شدن چراغ چک است و علت روشن شدن چراغ چک ساندرو را نمی دانند. در این مقاله می خواهیم شما را با علت روشن شدن چراغ چک ساندرو آشنا کنیم. با ما همراه باشید.

مطالعه بیشتر: دلایل روشن شدن چراغ روغن

علت روشن شدن چراغ چک ساندرو چیست؟

در صورتی که در خودروهای ساندرو استپ وی، چراغ چک و یا چراغ بالای ترمز دستی به صورت فنری شکل، شکل عینک، شکل گرمکن و یا حالت زیگزاگ روشن شود؛ نشان از وجود یک مشکل برقی در خودرو شما می باشد. یعنی یکی از قطعات برقی خودرو شما به مشکل خورده و یا اینکه از کار افتاده است.

برای بررسی مشکل برقی خودرو می بایست حتما از دستگاه دیاگ استفاده شود تا دلیل اصلی عیب یابی شود. هنگامی که با این مشکل مواجه شدید تنها کافیست خودرو خود به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو برسانید تا مشکل بررسی شده و برطرف گردد. خرابی موارد زیر می تواند حاکی از علت روشن شدن چراغ چک ساندرو باشد:

کسب اطلاعات بیشتر: مزایا و معایب رنو ساندرو

علت روشن شدن چراغ چک ساندرو چیست؟

علت روشن شدن چراغ چک ساندرو چیست؟

خراب شدن سنسور اکسیژن

اولین و رایج ترین علت روشن شدن چراغ چک رنو ساندرو سنسور اکسیژن می باشد. این مشکل معمولا با هزینه کمی رفع می شود. اما در صورتی که به خرابی آن توجهی نشود می تواند قطعات گرانقیمتی مانند کاتالیزور را نیز خراب کند. همچنین خرابی سنسور اکسیژن باعث می شود کامپیوتر مرکزی خودرو اطلاعات را به درستی دریافت نکند و در نتیجه مصرف سوخت خودرو تا 40 درصد افزایش می یابد.

خرابی سنسور جریان هوا

مشکل در سنسور جریان هوا نیز می تواند باعث روشن شدن چراغ چک خودرو شود. سنسور هوا با بررسی مقدار هوای ورودی به موتور، اطلاعات لازم را به کامپیوتر خودرو ارسال می‌کند تا با ترکیب شدن با اطلاعات دیگر میزان پاشش انژکتورها مشخص شود. اگر در شهرهای آلوده ای مانند تهران زندگی می‌کنید حتما حواستان به درست کار کردن سنسور جریان هوا باشد.

مشکل باتری

در بسیاری از خودروها چراغ دینام نشان‌دهنده مشکلی در باتری خودرو است. البته در خودروهای با تکنولوژی بالا، چراغ هشداردهنده خرابی باتری نیز تعبیه شده است. درنتیجه اگر خودروی شما جزو خودروهای با تکنولوژی بالا نیست، خرابی باتری می‌تواند منجر به روشن شدن چراغ چک خودرو شود.

علت روشن شدن چراغ چک ساندرو چیست؟

علت روشن شدن چراغ چک ساندرو چیست؟

از دیگر علل روشن شدن چراغ چک ساندرو می توان به خرابی دریچه گاز برقی، خرابی شیر برقی های گیربکس اتوماتیک، خراب شدن پدال گاز و بروز مشکل در سیم کشی خودرو اشاره کرد.

تمامی مواردی که بیان شد حتما می بایست با دیاگ خودرو بررسی گردند تا علت اصلی مشخص شود. برای عیب یابی خودرو خود می توانید به تعمیرگاه تخصصی رنو ساندرو مراجعه کنید.

نکته: یکی از توصیه های ایران رنو به شما عزیزان این است که سیم کشی خودرو ساندرو خود را به هیچ وجه دستکاری نکنید. افزودن قطعات جانبی به خودرو مانند دزدگیر، دوربین عقب و یا حتی سیستم صوتی می تواند سبب اسیب رسیدن به بخش برقی این خودرو شود.

مطالعه بیشتر: دلایل کاهش شتاب خودرو چیست؟

تماس با ایران رنو

شما عزیزان می توانید همه روزه به جز ایام تعطیل ا زساعت 9 صبح الی 18 بعداز ظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید. مجموعه ایران رنو متشکل از مهندسین مجرب و کاربلد آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد.

آدرس: تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی، پلاک 10

شماره تماس:

021-77785114

021-77785115

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین

5 دیدگاه در “علت روشن شدن چراغ چک ساندرو

  1. پوریا گفت:

    عالی بود مرسی

  2. سبحانی گفت:

    باسلام و احترام
    پس از چند لحظه از نصب وسیله برقی روی ساندرو، چراغ چک و چراغ فنری شکل همزمان روشن شد، وسیله برقی جدا شد و چند بار دیاگ و ریست انجام ولی چراغ فنری شکل همچنان روشن و چراغ چک پس از استفاده از کولر مجددا روشن میشود، تعمیرکاران می‌گویند مشکل از دریچه گاز است، خواستم بپرسم ادامه این وضعیت میتونه خسارت بار باشه؟ به نظر شما مشکل اصلی چیست
    خیلی ممنون از توضیحاتتون

    1. admin گفت:

      سلام و قت بخیر دوست عزیز در ساعات کاری با مهندسین مجموعه 09128896509 تماس بگیرید و مشکل رو مطرح کنید. در نظر داشته باشید بی توجهی به مشکلات ریز ممکن است خسارات بیشتری رو به بار بیاورد

  3. فرشاد گفت:

    سلام وقت بخیر. من ماشینمو تازه سرویس کردم ولی چراغش همچنان روشنه. ممکنه ینی ناقص سرویس کرده باشن؟

    1. admin گفت:

      سلام ممکنه نیاز به ریست داشته باشه. توی اینستاگرام ایران رنو آموزش ریست چراغ سرویس رو گذاشتیم می تونین مشاهده کنین. اگر نتونستین خاموش کنین تشیرف بیارین تعمیرگاه در خدمتتون هستیم. 09128896509

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *