مقالات

7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور

7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور
7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور

آنچه خواهید خواند

در مورد علت اصلی یاتاقان زدن موتور چیزی شنیده اید؟ حتما شما نیز جزو رانندگانی هستید که با شنیدن نام یاتاقان زدن خودرو تصورات وحشتناکی می کنید. بله یاتاقان زدن موتور خودرو حرکتی وحستناک است و ممکن است ضررهای بسیار زیادی را به همراه داشته باشد. در این مقاله با شما هستیم تا در مورد علت اصلی یاتاقان زدن موتور با شما به بحث و بررسی بپردازیم. تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

شما عزیزان برای تعمیر و سرویس دوره ای خودروی رنو خود می توانید با مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنو، از تمامی خدمات این مجموعه بهره مند شوید. جهت حضور در تعمیرگاه با شماره های درج شده در انتهای مقاله تماس حاصل نمایید. جهت بررسی علل یاتاقان زدن خودرو با ما همراه باشید.

علت اصلی یاتاقان زدن موتور چیست؟

یاتاقان زدن یکی از آن خبرهای وحشتناکی است که هر راننده ای از شنیدن آن واهمه دارد. اگر سررشته ای از مکانیکی داشته باشید حتما می دانید که بین یاتاقان و میل لنگ روغن وجود دارد و این دو قطعه هیچ تماسی با یکدیگر ندارند. حال در صورتی که به هر دلیلی روی یاتاقان ها خط بیفتد و یا اینکه دفرمه شوند، ممکن است سبب ایجاد تماس یاتاقان با میل لنگ گردد. در این حالت هنگام گاز دادن صدای لق لق یا تق تق به گوش می رسد. اگر این وضعیت وخیم باشد موتور قفل کرده و از کار می افتد.

7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور

  • استفاده از روغن غیر استاندارد

یکی از علت اصلی یاتاقان زدن موتور استفاده از روغنی است که تسوط شرکت سازنده خودرو توصیه نشده است. استفاده از روغن تقلبی که در این روزها در بازار سیاه بسیار زیاد است، می تواند سبب یاتاقان زدن خودرو شما شود.

روغن موتور مورد استفاده در تعمیرگاه تخصصی رنو اورجینال می باشد و شما عزیزان با خیالی راحت از کیفیت روغن موتور خود می توانید با اطمینان رانندگی کنید.

7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور

7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور

  • دیر عوض کردن روغن موتور

یکی از 7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور دیر عوض کردن روغن موتور می باشد. در این حالت روغن سفت شده و مجاری نیز جرم می گیرند و در نهایت عمل روغن کاری به درستی انجام نمی شود. معمولا رانندگان زمان تعویض روغن موتور خودروی خود را فراموش می کنند. این کار سبب بروز مشکلات جدید و خرابی زودرس خودروی شما می شود.

با یک بار مراجعه به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو می توانید زمان مراجعه بعدی را از طریق پیامک دریافت کنید. بدین ترتیب از خرابی خودروی خود جلوگیری کنید.

  • کم بودن روغن موتور

برخی از خودروها به دلیل مشکلات فنی ممکن است روغن ریزی و یا روغن سوزی داشته باشند. اینگونه مشکلات در سرویس دوره ای خودرو مشخص می شود. بهتر است خودروی خود را در زمان های منظم جهت سرویس دوره ای به تعمیرگاه ببرید تا از کاهش عمر خودرو خود جلوگیری کنید. با وجود روغن ریزی و روغن سوزی خطر یاتاقان زدن موتور خودروی شما افزایش می یابد. با 7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور در خدمت شما هستیم.

  • خرابی اویل پمپ

اویل پمپ وظیفه رساندن روغن به بخش های مختلف موتور را بر عهده دارد حال فرض کنید اویل پمپ خراب شده است؛ بدین ترتیب نمی تواند روغن مورد نیاز برای روغن کاری قطعات موتور را تامین کند. در نتیجه فیلم روغن یا همان لایه ای از روغن که میان یاتاقان و میل لنگ است از بین می رود. در ادامه این امر یاتاقان روی میل لن نشسته و موتور یاتاقان می زند.

علت خارج شدن دود سیاه از اگزوز چیست؟

  • گرفتگی توری اویل پمپ 

از دیگر 7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور گرفتگی توری اویل پمپ است.ممکن است براده ها و لجن سبب گرفتگی توری اویل پمپ شوند. در این حالت فشار روغن کاهش می یابد و ممکن است به همه ی بخش های خودرو روغن نرسد. نتیجه ی این امر یاتاقان زدن خودرو می باشد. این مشکل به دلیل دیر عوض کردن روغن موتور صورت می گیرد.

  • کثیفی فیلتر روغن

فیلتر روغن جزو مواردی است که در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو با هربار تعویض روغن موتور سلامتی آن چک می شود. داخل فلیتر روغن یک سوپاپ وجود دارد که در صورت کیپ شدن، روغن بدون عمل فیلتراسیون به سمت موتور هدایت می شود. در این حالت براده هایی که از فیلتر گذشته اند ممکن است بر روی یاتاقان خط بیندازند و آن را دفرمه کنند. دفرمه شدن یاتاقان، سبب یاتاقان زدن موتور خودرو می شود.

  • دمای بسیار بالای موتور

در صورتی که موتور بیش از حد داغ شود، میل لنگ منبسط می شود و لقی میان یاتاقان و میل لنگ کاهش می یابد. به همین ترتیب با افزایش دمای موتور، دمای روغن نیز افزایش یافته و ویسکوزیته آن کاهش می یابد. در این حالت روغن موتور بسیار شل می شود و شرایط را بحرانی می کند و ممکن است موجب یاتاقان زدن موتور خودرو گردد.

دلایل روشن شدن چراغ روغن چیست؟

7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور

7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور

 

دلیل یاتاقان زدن خودرو چیست؟

تا بدینجا در مورد 7 علت اصلی یاتاقان زدن موتور صحبت کردیم. حال می خواهیم بررسی کنیم که یاتاقان زدن موتور چه نشانه هایی دارد. در ادامه با ما همراه باشید.

  • صدای تق تق یا لق لق هنگام گاز دادن

در صورتی که هنگام گاز دادن خودرو این صدا به گوشتان رسید. به سرعت خودرو را خاموش کرده و به تعمیرگاه مراجعه کنید. بی توجهی به این مسئله سبب بروز خسارات بسیاری می شود. این صدا به دلیل برخورد میل لنگ با یاتاقان است و در صورت تکرار سبب یاتاقان زدن موتور می شود.

  • قفل شدن موتور

در حالت یاتاقن زدن موتور قفل می کند و دیگر روشن نمی شود. در این حالت هیچ فیلم روغنی میان یاتاقان و میل لنگ وجود ندارد و موتور گیرپاژ کرده است.

  • کاهش قدرت موتور

کاهش قدرت موتور به دلایل مختلفی می تواند انجام پذیرد که یکی از این دلایل یاتاقان زدن موتور است. ولی می توان گفت یکی از اولین نشانه های یاتاقان زدن موتور کاهش قدرت می باشد.

تماس با ما | تعمیرگاه تخصصی ایران رنو

تعمیرگاه ایران رنو متخصص در تمامی بخش های خودروهای کمپانی رنو آماده ارائه خدمات به شما عزیزان است. شما می توانید برای شارژ گاز کولر ماشین رنو خود به این تعمیرگاه مراجعه کنید و از خدمات ما بهره مند شوید.

آدرس:

تهرانپارس، بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی، پلاک 10

شماره تماس:

مهندس یوسف قدردان-09128896509

021-77785114

021-77785115

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *