دسته‌بندی نشده

تعویض روغن گیربکس داستر، با روغن اورجینال

تعویض روغن گیربکس داستر
ثبت سفارش تلفنی
تعویض روغن گیربکس داستر

آنچه خواهید خواند

بهترین روغن برای تعویض روغن گیربکس داستر چیست؟ زمان تعویض روغن گیربکس داستر کی است؟ برای تعویض روغن گیربکس رنو داستر به کدام است؟ برای دریافت پاسخ تمامی سوالات خود با ایران رنو همراه باشید.

تعویض روغن گیربکس داستر اگر که به موقع انجام نشود، عواقب بسیار بدی را برای خودروی شما و گیربکس آن خواهد داشت. روغن ها در خودرو نقش بسیار مهمی دارند و هر کدام در بخشی از خودرو مورد استفاده قرار می گیرند تا قطعات در اثر برخورد های زیادی که با هم دارند آسیب نبینند و در طولانی مدت سلامت خود و در نهایت خودرو را حفظ کنند. 

همان طور که گفته شد روغن در خودرو خیلی مهم است، به همین خودرو هر چه اطلاعات بیشتر در مورد روغن موتور و زمان تعویض آن داشته باشید، بهتر می توانید از سلامت خودرویتان مراقبت کنید. برای کسب اطلاعات کامل در مورد روغن موتور، در ادامه هم همراه باشد. جهت تعمیر گیربکس اتومات داستر با ما همراه باشید.

کاربرد روغن گیربکس در داستر

روغن گیربکس رنو داستر یک مایع لغزنده است که نقش روان کننده برای بخش های متحرک داخل گیربکس را به عهده دارد. همچنین در جعبه ی دنده اتوماتیک این مایع به عنوان خنک کننده عمل میکند. علاوه بر آن وظیفه انتقال را از موتور در جعبه دنده اتوماتیک را به عهده دارد. به روغن مورد استفاده درجعبه دنده های اتوماتیک روغن گیربکس و به روغن موجود در گیرکس های و دنده های دستی، روغن دنده یا واسکازین میگویند. تفاوت اصلی این دو در غلظت و گرانروی روغن هاست.

تعویض روغن گیربکس داستر در تهران

روغن گیربکس یک سیال است که قطعات متحرک داخل گیربکس را روغن کاری می‌کند و مانع از اصطکاک آنها می‌شود. یکی از دلایل اهمیت تعویض روغن گیربکس داستر و وظایف این روغن در گیربکس‌های اتوماتیک انتقال نیرو از موتور به جعبه دنده و دیگری خنک کردن گیربکس است. روغن مورد استفاده در گیربکس دستی و خودکار با یکدیگر تفاوت دارند. 

روغن‌های  ATF برای جعبه‌ دنده‌های خودکار استفاده می‌شود. روغن‌ MTF نیز برای گیربکس دستی مورد استفاده قرار می‌گیرد که به آن روغن دنده یا واسکازین می‌گویند. برای تعویض روغن گیربکس داستر شما می توانید به تعمیرگاه رنو داستر در تهران یا همان تعمیرگاه ایران رنو مراجعه نمایید.

این را هم باید بدانید که اگر برای تعویض روغن گیربکس داستر اقدام نکنیم، این کار باعث کاهش عمر گیربکس و آسیب دیدن قطعات داخلی می شود. برای بررسی سطح و کیفیت روغن گیربکس، می توانیم از میله نشانگر (Dipstick) استفاده کنیم که در گیربکس های اتوماتیک وجود دارد. در گیربکس های دستی، باید از یک مکانیک کمک بخواهیم. به طور کلی خیلی حواستان باید به میزان روغن در خودرو باشد تا از ایجاد آسیب های سنگین و تراشیده شدن هزینه های بالا جلوگیری نمایید.

تعویض روغن گیربکس داستر

تعویض روغن گیربکس داستر

نشانه های رسیدن زمان تعویض روغن گیربکس داستر

بهتر است قبل از این که روغن گیربکس خودرویتان تمام شود و مشکلی برای آن پیش بیاید مثل خوردن شدن گیربکس که می تواند شما را مجبور به خرید یک گیربکس کامل با متعلقات کند، در مورد نشانه های رسیدن زمان تعویض روغن گیربکس داستر که در زیر گردآوری شده اند، بیشتر بدانید.

بیشتر بخوانید: تعمیر تخصصی موتور داستر

  • صدای خرد شدن از زیر خودرو در حالی که ماشین روشن اما ثابت است.
  •  تعویض دنده سخت و دشوار.
  •  دنده از جای خود در رود و یا در صورت جا رفتن، با فشار پدال گاز ماشین حرکت نکند.
  •  دنده دیر عوض شود و به موتور خودرو فشار وارد شود.
  •  دنده تعویض نشود.
  • لرزش گیربکس.
  • رنگ روغن گیربکس از حالت طبیعی خارج شود و رنگ غیر طبیعی به خود بگیرد.
  •  داغ شدن بیش از حد روغن گیربکس و بلند شدن بوی سوختگی.
  • سر و صدای شدید وقتی خودرو در حالت خلاص است.

نحوه چک کردن سطح روغن گیربکس داستر

در گیربکس های اتوماتیک ،‌ خودرو میله ی نشانگر (Dipstick) را خواهد داشت. در حالی که موتور روشن و در حال گرم شدن است ،‌میله نشانگر را بیرون بکشید. دقت کنید که دنده باید در حالت پارک قرار داشته باشد. همچنین قبل از شروع کار برای اطلاع دقیق از نحوه ی چک کردن سطح روغن گیربکس خودرو حتما دفترچه ی راهنمای مدل ماشین خود را مطالعه کنید. برخلاف روغن موتور، روغن گیربکس نمی سوزد و سطح آن بر اثر سوختن کاهش پیدا نمیکند. اگر سطح روغن گیربکس خودرو کم شده است ، به احتمال زیاد خودرو روغن ریزی دارد.

بهترین روغن گیربکس برای داستر

بهترین روغن گیربکس برای داستر بستگی به نوع گیربکس دارد. اگر گیربکس دستی دارید، باید از روغن گیربکس مناسب برای گیربکس های دستی استفاده کنید. اگر گیربکس اتوماتیک دارید، باید از روغن گیربکس مناسب برای گیربکس های اتوماتیک استفاده کنید. برای انتخاب روغن گیربکس مناسب، باید به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کنید و روغنی را انتخاب کنید که با مشخصات فنی گیربکس شما سازگار باشد. 

برای مثال، طبق کاتالوگ داچیا و رنو درباره داستر، بهتر است که برای تعویض روغن گیربکس داستر از روغن‌های ATF LT 71141، ATF DEXRON III و ATF 4HP20 در جعبه‌دنده این ماشین استفاده شود.

زمان تعویض روغن گیربکس داستر

اما این که زمان تعویض روغن گیربکس داستر کی می باشد هم ممکن است سوالی باشد که در ذهن شما هم وجود داشته باشد. روغن گیربکس رنو داستر باید هر 55000 کیلومتر تعویض شود. گیربکس این خودرو نیاز به مقدار مشخصی که در دفترچه راهنمای آن هم آمده است روغن گیربکس درجه یک و ترجیحا خارجی نیاز دارد.

 بد نیست که بدانید روغن موتور خودروی رنو داستر میبایست هر 8000 کیلومتر تعویض گردد. این خودرو نیاز به چندین لیتر روغن موتور با کیفیت و با استانداردی مشخص که آن هم در دفترچه راهنمای آن آمده است دارد و استفاده از روغن هایی با استاندارد های دیگر ممکن است باعث آسیب به خودرو و گیربکس خودروی شما شوند.

بیشتر بخوانید: تعمیر جلوبندی داستر

تعویض روغن گیربکس داستر

تعویض روغن گیربکس داستر

هزینه تعویض روغن گیربکس داستر

در مورد این که هزینه تعویض روغن گیربکس داستر چقدر است به دلایل مختلفی از جمله تغییرات دائمی قیمت ها، متفاوت بودن دستمزد ها در تعمیرگاه های مختلف و… نمی توان نظر دقیقی داد، اما می توان گفت که جعبه دنده‌های دستی خودروهای داخلی معمولا معادل ۲ تا ۲.۵ لیتر روغن نیاز دارند. بنابراین به عنوان مثال جهت محاسبه قیمت روغن گیربکس خودرو های دنده ای لازم است قیمت هر لیتر روغن را که با توجه با قیمای که در بازار دارند در عدد ۲.۵ ضرب کنید.

 برای جعبه دنده اتوماتیک گیربکس خودرو های اتومات خارجی و داخلی همچون  AL4نیز حدود 6 لیتر روغن نیاز است، البته برای کسب اطلاعات دقیق در مورد قیمت روغن گیربکس و حجم مورد نیاز آن، و یا تعویض هزینه روغن گیربکس رنو داستر به شما توصیه می شود که با شماره 09128896509 تماس بگیرید.

علائم خرابی روغن گیربکس داستر

در گیربکس های اتوماتیک ،‌ خودرو میله ی نشانگر (Dipstick) را خواهد داشت. در حالی که موتور روشن و در حال گرم شدن است ،‌میله نشانگر را بیرون بکشید. دقت کنید که دنده باید در حالت پارک قرار داشته باشد. همچنین قبل از شروع کار برای اطلاع دقیق از نحوه ی چک کردن سطح روغن گیربکس خودرو حتما دفترچه ی راهنمای مدل ماشین خود را مطالعه کنید. برخلاف روغن موتور، روغن گیربکس نمی سوزد و سطح آن بر اثر سوختن کاهش پیدا نمیکند. اگر سطح روغن گیربکس خودرو کم شده است ، به احتمال زیاد خودرو روغن ریزی دارد.

تعویض روغن گیربکس داستر به چه صورت است؟

تعویض روغن گیربکس در داستر باید در هر پنجاه هزار کیلومتر طی شده انجام شود. میزان کل روغن داخل گیربکس اتوماتیک  ۶ لیتر است. روغن مصرفی در داستر elf dextron 3 یا ادینول (‌به رنگ قرمز ) است.نحوه ی تعویض روغن گیربکس داستر به دو صورت دستی و دستگاهی است. در روش دستی ، از پیچ زیر گیربکس تخلیه روغن صورت میگیرد. در این روش حجم روغن تخلیه شده ۳ لیتر است که در تعمیرگاه مجدد شارژ می شود.

در روش دستگاه ،‌با استفاده از ساکشن، ۶ لیتر روغن موجود محفظه مکش و تخلیه می شود و ۶ لیتر توسط دستگاه شارژ می شود. آلایندگی و ذرات معلق موجود در محفظه با استفاده از دستگاه ، به سمت بالا حرکت میکنند و وارد مدارات و کانال های اصلی خودرو می شود. با گذشت زمان استفاده ی زیاد از ساکشن میتواند منجر به خرابی خودرو شود.

تعمیرگاه رنو داستر در تهران

اگر که به دنبال جایی هستید که در مورد خودروی داستر و مسائل مختلف آن مانند تعویض روغن گیربکس داستر و نکاتی که درباره آن باید بدانید اطلاعات کاملی بدهد، و یا اگر که خدای ناکرده خودرویتان نشتی داشت، علت و علائم نشت روغن گیربکس را به طور دقیق بهتان اعلام کند، یا برای گرفتن روغن ریزی داستر تان اقدام کند، به شما توصیه می شود که حتما سری هم به سایت تعمیرگاه تخصصی ایران رنو بزنید.

تعمیرگاه تخصصی رنو یا همان تعمیرگاه رنو داستر در تهران عبارت است از مرکزی که که خدمات فروش، تعمیر، نگهداری و گارانتی خودروهای رنو را در تمامی مدل ها از ال 90 و ساندرو گرفته تا تالیسمان و کولئوس، ارائه می‌دهند و از کادری بسیار مجرب و با تجربه که اطلاعات بسیار کاملی در مورد خودروهای ساخت برند فرانسوی رنو دارند و دقیقا می توانند مشکل خودرو را تشخیص دهند و به بهترین شکل آن را رفع کنند، تشکیل شده است.

ثبت سفارش آنلاین

1 دیدگاه در “تعویض روغن گیربکس داستر، با روغن اورجینال

  1. میلاد گفت:

    از چه روغنی برای تعویض روغن گیربکس داستر استفاده می کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *