مقالات

تعمیر جلوبندی کولیوس

با بهترین مرکز تعمیر جلوبندی کولیوس در خدمت شما هستیم. تعمیر جلوبندی کولیوس در تعمیرگاه رنو کولیوس صورت می گیرد. شما عزیزان برای تعمیر و یا سرویس خودروی کولیوس خود می توانید به نمایندگی ایران رنو مراجعه کنید. آدرس و شماره تماس نمایندگی ایران رنو در انتهای مقاله درج شده است.

در نظر داشته باشید برای مراجعه به ایران رنو قبل از حرکت با متخصصین ما تماس حاصل نمایید. سپس به مجموعه مراجعه کنید. در ایران رنو ابتدا خودروی شما عیب یابی شده سپس هزینه تعمیر با شما در میان گذاشته می شود. در صورت رضایت شما عزیزان تعمیر خودرو صورت می گیرد.

جلوبندی خودرو جزو مواردی است که می بایتس حتما در زمان های منظمی مورد بررسی قرار گیرد. جلوبندی از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در صورت بروز هرگونه مشکل در یک بخش، بخش های دیگر نیز ممکن است اسیب دیده و هزینه های زیادی را به همراه داشته باشد.

تعمیر جلوبندی کولیوس

یکی از بخش های اصلی خودرو جلوبندی و سیستم تعلیق آن می باشد که در صورت نادیده گرفتن ایرادات وارد به این بخش سبب می شود بقیه ی بخش های خودرو نیز به مشکل بخورد. بنابراین برای حل مشکلات ناشی از سیستم تعلیق حتما به نمایندگی خودروی خود که در انتهای مقاله آدرس آن نوشته شده مراجعه کنید.

یکی از دلایل جابجایی ارتفاع خودرو است. در صورتی که ارتفاع خودروی خود را از مقدار استاندارد کمتر یابیشتر کنید سبب وارد شدن ایراد ره سیستم تعلیق می شود.

خودروی کولیوس یکی از خودروهای شاخص رنو می باشد که هر تایری را نمی توان برای آن در نظر گرفت و تایر مخصوص به خود را باید خریداری کنید.

مرکز تعمیر جلوبندی کولیوس

شاید شما نیز تجربه کرده باشید که گاهی با رها کردن فرمان خودرو به طرفین کشیده می شود. این مورد یکی از دلایل خرابی جلوبندی می باشد که باید به تعمیرگاه تخصصی خودرو مراجعه شود.

همچنین در صورتی که اتاق خودرو به هنگام رد شدن از روی سرعت گیر و یا چاله سرو صدا می کند. سیستم تعلیق شما به مشکل خورده است. می بایست به نمایندگی ایران رنو مراجعه و دلایل خرابی خودروی خود را از متخصصین ایران رنو سوال بفرمایید.

تعمیر جلوبندی کولیوس

تعمیر جلوبندی کولیوس

جلوبندی خودرو چیست و به کدام قسمت خودرو اشاره دارد؟

جلوبندی خودرو به قسمت جلو و زیرین خودرو گفته می شود. که یکی از وظایف آن ایجاد راحتی رانندگی و تعلیق خودرو در هنگام حرکت و رد شدن از سطوح ناهموار می باشد. تفاوت سیستم تعلیق خودرو با جلوبندی خودرو در این است که سیستم تعلیق شامل کمک فنرها و چرخ های عقب خودرو نیز می شود. اما جلوبندی تنها به قسمت جلوی خودرو اشاره داشته و شامل فرمان و میل فرمان نیز می گردد.

از آنجا که چرخ های جلو، نقش هدایت خودرو را به طرفین نیز بازی می کنند، در نتیجه اهمیت سیستم تعلیق خودرو در جلو بسیار بیشتر از عقب خودرو می باشد از این رو به این قسمت که شامل سیستم فرمان خودرو نیز می شود، به طور جداگانه، جلوبندی خودرو گفته می شود. در تصویر زیر، جلوبندی خودرو و متعلقات آن مشاهده می شود و می توان به طور دقیق قسمتی از خودرو را که به آن جلوبندی گفته می شود را مشاهده نمود.

نمایندگی رنو کولیوس در تهران

اجزای تشکیل دهنده جلوبندی خودرو

جلوبندی خودرو از قطعات مختلف و بسیاری تشکیل می شود که عدم هماهنگی و یا ایجاد خرابی در هر کدام از این قطعات موجب ایجاد اشکالاتی در حین رانندگی خواهد شد. این قطعات عبارتند از:

  • سیستم فرمان
  • سیستم تعلیق در جلو
  • اکسل
  • سیبک ها
  • فنر و کمک فنرهای جلو
  • سگ دست و شغال دست
  • طبق
  • میل تعادل و میل موجگیر
  • بلبرینگ و توپی چرخ ها
  • سیستم چرخ ها
  • رام

علائم خرابی جلوبندی کولیوس

همانطور که اشاره شد، جلوبندی خودرو نقش مستقیمی در تعادل خودرو در هنگام حرکت و تردد از سطوح ناهموار بازی می کند. در نتیجه به محض اینکه این قسمت از خودرو دچار مشکل شود، راننده با کمی دقت می تواند تشخیص دهد که در تعادل و هندلینگ خودرو مشکلی به وجود آمده است. از جمله علائمی که می توان آن ها را نشانه ای از خراب شدن جلوبندی یا وجود اشکال در یکی از قطعات آن در نظر گرفت در زیر معرفی شده اند.

  1. لرزش فرمان در سرعت های خاص که می تواند به دلیل بالانس نبودن چرخ ها یا وجود مشکل در سیبک ها نیز اتفاق بیفتد.
  2. ایجاد صداهای نامتعارف در هنگام عبور از موانع و دست اندازها که می تواند به دلیل خرابی در کمک فنرها و میل تعادل باشد.
  3. شنیده شدن صدای سوت مانند از چرخ ها به خصوص در هنگام دور زدن که معمولا در اثر خرابی در بلبرینگ چرخ ها می باشد.
  4. کشیده شدن فرمان به یک سمت که در هنگام رها کردن فرمان برای چند ثانیه در مسیر مستقیم به وجود می آید.
  5. گیج زدن خودرو و منحرف شدن آن به طرفین نیز یکی دیگر از نشانه های علائم خرابی جلوبندی است.

تعمیرگاه کولیوس در تهران

تعمیر جلوبندی کولیوس

مرکز تعمیر جلوبندی کولیوس

ما تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید. با بهترین تعمیرگاه تالیسمان در خدمت شما هستیم.

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 آماده ارائه خدمات به شما مشتریان عزیز می باشد.

شماره تماس:

09128896509

09120996450

021-77785115

021-77785114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *