مقالات

تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر
تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

آنچه خواهید خواند

تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

اگر نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر خود دارید و نمی دانید چکار کنید توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. به کار بستن برخی از نکات باعث می شود شما از گیربکس اتوماتیک خودرو خود به بهترین شکل مراقبت کنید و نیاز به تعمیر در کوتاه مدت نداشته باشید.

با مرکز تخصصی تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر در تهران در خدمت شما هستیم. در صورتی که دارای خودرو داستر باشید ممکن است نیاز به یک تعمیرگاه تخصصی داستر داشته باشید. یکی از مشکلات اساس دارندگان خودرو رنو این است که ممکن است تعمیرگاه تخصصی برای خودرو خود سراغ نداشته باشند. ایران رنو این مشکل را حل کرده است. برای تعمیر گیربکس داستر و یا تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر خود را می توانید به مجموعه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.

نکات نگهداری از گیربکس اتوماتیک داستر

مهم ترین نکته در مورد سالم ماندن گیربکس اتوماتیک داستر این است که از خودرو خود به عنوان یدک کش استفاده نکنید. اگر خودرویتان را برای یدک کشیدن یک وزن سنگین به خصوص در هوای گرم استفاده کنید احتمال اکسید شدن و سوختن روغن گیربکس وجود دارد که در نتیجه آسیب جدی به جعبه دنده شما وارد می شود و ممکن است نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر خود داشته باشید.

حتما سالی یکبار را برای سرویس گیربکس اتوماتیک داستر خود به یک تعمیرگاه متخصص مراجعه کنید تا مواردی مانند نشتی روغن و یا هر وضعیت غیرعادی را بررسی کنند. همچنین شما می توانید در فواصل زمانی مشخص روغن گیربکس خود را چک کنید تا از هر گونه ایراد در گیربکس باخبر شوید.

گیربکس اتومات پیچیدگی های خاص خود را دارد و به همین دلیل افراد بدون تجربه نمی توانند از پس تعمیر آن بربیایند. به همین دلیل بهترین راه مراجعه به مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر می باشد. تعمیرگاه تخصصی رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس یوسف قدردان با بیش از ده سال سابقه در زمینه تعمیر انواع خودروهای رنو شما عزیزان را در نگهداری هرچه بهتر از خودروی رنو خود یاری می‌کند.

گیربکس اتوماتیک چیست؟

مجموعه دنده های سیاره ای قلب گیربکس های اتوماتیک است. این یک قسمت ، همه نسبت های انتقال دور را که در یک گیربکس اتوماتیک قابل تولید است به وجود می آورد. همه قسمت های دیگر که در آنجا هستند به مجموعه دنده های سیاره ای کمک می کنند که این کار ها را انجام بدهد.

دنده یک:

در دنده یک، دنده خورشیدی کوچک در جهت عقربه های ساعت توسط توربین تورک کانورتور چرخانده می شود. حامل سیاره ای سعی می کند در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخد، اما توسط کلاچ یک طرفه (که تنها مجاز است در جهت عقربه های ساعت بچرخد) نگه داشته می شود و دنده رینگی شفت خروجی را می چرخاند. دنده کوچک ۳۰ دندانه دارد و دنده رینگی ۷۲ دندانه دارد.

دنده دو:

این گیربکس بعضی قسمت ها را هماهنگ می کند تا این که نسبت مورد نیاز برای دنده دو را بدست بیاورد. آن شبیه دو مجموعه دنده سیاره ای عمل می کند که با یک حامل سیاره ای مشترک به همدیگر وصل شده اند. در مرحله اول حامل سیاره ای، دنده خورشیدی بزرگ را به عنوان دنده رینگی به کار می گیرد. بنابراین مرحله اول شامل خورشیدی (دنده خورشیدی کوچکتر) حامل سیاره ای و دنده رینگی (دنده خورشیدی بزرگتر) است

دنده سه: 

بیشتر گیربکس های اتوماتیک در دنده سه نسبت انتقال دور ۱ به ۱ دارند. برای ایجاد نسبت دور خروجی ۱ به ۱ باید دو قسمت از سه قسمت مجموعه دنده های سیاره ای قفل شوند. این ترتیب قرار گرفتن دنده ها ساده تر است. با درگیرشدن کلاچ دنده خورشیدی با توربین قفل می شود.

نکات نگهداری از گیربکس اتوماتیک داستر

نکات نگهداری از گیربکس اتوماتیک داستر

گیربکس اتوماتیک داستر چگونه کار می کند؟

در بخش پیشین در مورد روش کار گیربکس های اتوماتیک صحبت کردیم. برای هر دور چرخش دنده خورشیدی کوچک حامل سیاره ای 2.2 بار می چرخد. در مرحله دوم حامل سیاره ای به عنوان ورودی برای مجموعه سیاره ای دوم حرکت می کند. برای کاهش دور دنده دوم، ما مرحله اول را در مرحله دوم ضرب می کنیم ۰.۶۷ * ۲.۲ تا به نسبت دور کاهشی ۱.۴۷:۱برسیم. ممکن است صدای ناراحت کننده ای ایجاد کند، در حالی که فرایند عادی است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر در تهران

گیربکس یکی از بخش های مهم خودرو است و معمولا توجه کمتری به آن می شود و سرویس دوره ای آن به صورت مرتب انجام نمی شود. این کم توجهی باعث وارد شدن صدماتی به خودرو می شود که هزینه های سنگینی را به همراه دارد. مراقبت از گیربکس اتوماتیک نسبت به سایر گیربکس های دنده ای بیشتر توصیه می شود چرا که حساسیت بسیار زیادی دارند و در صورت عدم مراقبت هزینه های به مراتب بیشتری نسبت به حالت دنده ای خواهد داشت. یکی از بهترین خدماتی که توسط ایران رنو عرضه می شود تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر در تهران می باشد. برای دریافت خدمات سرویس و تعمیر این دستگاه می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

داستر All-New دارای همان مدارک آفرود است که به موفقیت مدل قبلی کمک کرد. اگرچه از نظر بصری خودروی بسیار چشمگیر تری است ، اما  ابعادی نزدیک به ابعاد قبلی خود را ارائه می دهد با:
4.3 متر طول و 1.8 متر عرض
فاصله زیاد زمین (210 میلی متر)
نزدیک شدن و خروج از زاویه 30 و 33 درجه برای قابلیت واقعی جاده
کنترل Hill Descent و Hill Start Assist رانندگی را در زمین های شیب دار آسان می کنند.برای علاقه مندان به جاده های خارج از کشور ، مانیتور 4X4 دارای یک قطب نما است و راننده را از زاویه خودرو مطلع می کند. این خودرو دارای یک دوربین چند نمایه است که چهار دوربین (یکی در جلو ، یکی در دو طرف و دیگری در داخل) را در خود جای داده است.

عقب این سیستم به راننده این امکان را می دهد تا هنگام استفاده از وسیله نقلیه در جاده ، اطراف خودرو را مشاهده کرده و با خیال آسوده مانور دهد. همچنین کمک به پارکینگ مفید است و در هنگام کار دنده عقب به طور خودکار فعال می شود. در مورد ویژگی های گیربکس داستر اطلاعاتی در اختیار شما قرار داده شد. این خودرو افرودی برای عملکرد درست می بایست یک گیربکس قوی داشته باشد.

شما عزیزان برای تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر می توانید از خدمات ایران رنو استفاده کنید. همچنین در صورتی که بخش موتور داستر با مشکلاتی مواجه شده است بر روی لینک تعمیر موتور داستر در تهران کلیک کنید و اطلاعات لازم را کسب کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

هزینه تعمیر گیربکس این خودرو زیاد نمی‌باشد چون در تهیه قطعات آن در بازار ایران مشکلی وجود ندارد، تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو خیلی هزینه زیادی ندارد اما در گیربکس آپ ما سعی بر این داریم که تاجایی که امکان دارد گیربکس را تعمیر کنیم تا باتوجه‌به شرایط اقتصادی موجود هزینه تعمیر خودرو شما خیلی بالا نرود و همه صاحبان این خودرو بتوانند از خدمات رنو کار بهره ببرند.

برای دریافت هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر تماس بگیرید: 09128896509

بدیهی است که تعویض روغن گیربکس به هیچ وجه نباید توسط خود فرد انجام شود. به توصیه همه کارشناسان تعویض این روغن باید توسط فرد خبره انجام شود و دقت فراوان و کمی پیچیدگی موجود در آن، از جمله دلائلی است که به این توصیه منجر می شود. دقت نمایید که در صورت استفاده از روغن‌های فاسد یا بی‌کیفیت برای گیربکس‌های اتوماتیک، ضررهای جبران ناپذیری به خودرو وارد می‌شود و کمترین اتفاق آن، ماندن در جاده‌هایی است که احتمالا هیچ راه کمکی برای شما نخواهد بود.

سرویس گیربکس اتوماتیک داستر

اولین نکته در مورد سرویس گیربکس اتوماتیک داستر این است که روغن و فیلتر آن را در وقت معین و به صورت دوره ای تعویض کنید. باید توجه کنید که سرویس به معنی صرفا تعویض روغن و فیلتر نمی باشد و می بایتس کارتل گیربکس نیز تعویض شود. همچنین در زمان تعویض روغن گیربکس باید فیلتر آن شستشو داده شود و یا در صورت نیاز تعویض شود. شما می توانید با تعویض به موقع روغن گیربکس داستر از تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر جلوگیری کنید.

همچنین فیلتر نیز جزو مهم ترین قطعات تعویضی گیربکس داستر می باشد. در صورتی که فیلتر کثیف شود و دارای مشکل باشد از ورود روغن جلوگیری کرده و در نتیجه گیربکس اتوماتیک داستر شما با مشکل مواجه می شود. گیربکس ها عموما دارای فیلتر داخلی هستند و در صورتی که به موقع آن ها را تعویض نکنید ممکن است نیاز به تعویض گیربکس داشته باشید.

در صورتی که نسبت به تعویض روغن گیربکس خودرو خود دقت کافی را داشته باشید می توانید عمر گیربکس اتوماتیک داستر را افزایش دهید و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید. معمولا زمان تعویض روغن گیربکس در دفترچه راهنمای آن درج می شود ولی این عدد در کمترین حالت 20 هزار کیلومتر و در بیشترین حالت 60 هزار کیلومتر است که در گیربکس های اتوماتیک معمولا به عدد 20 هزار کیلومتر نزدیک تر است.

در هنگام راه اندازی تمامی نوع داستر از بین موتورهای بنزینی و دیزلی انتخاب می شود. این پیشرانه 1.6 لیتری بنزینی 115 اسب بخار قدرت با 156 نیوتن متر گشتاور را در دور موتور 4000 دور در دقیقه فراهم می کند. برای نسخه های 4×4 ، میزان مصرف سوخت ترکیبی 40.7mpg و انتشار CO2 158g / km است. برای نسخه های 4×2 موتور داستر را از 0-62 مایل در ساعت 11.9 ثانیه تأمین می کند ، در حالی که برای مدل های 4×4 12.9 ثانیه طول می کشد.

تعویض تسمه تایم داستر در تهران

موتور 1.5 لیتری دیزلی 115 اسب بخار قدرت با 260 نیوتن متر گشتاور در 1750 دور در دقیقه فراهم می کند و مصرف سوخت ترکیبی 64.2 مگاهرتز و انتشار CO2 115 گرم در کیلومتر را ارائه می دهد. به صورت استاندارد ، همه ی داسترها با گیربکس شش سرعته دستی همراه است. به جز مدل بنزینی 115 4×2 که دارای جعبه دنده پنج سرعته است. مدل های 4×4 از گیربکس شش سرعته دستی TL8 استفاده می کنند که از واحد حجم بالای TL4 اتحاد رنو-نیسان ساخته شده است.

سیستم تعلیق

این نسبت دنده اول کوتاهتر است و برای خواسته های خارج از جاده مانند شروع تپه ، نزول شیب دار یا شتاب گرفتن هنگام یدک کشی مناسب تر است. این واحد همچنین بسیار جمع و جور است و در مقایسه با سیستم جعبه انتقال سنگین تر ، فضای کابین را به خطر نمی اندازد و هزینه ها را پایین می آورد. داستر بر روی پلتفرم موجود B0 Dacia ساخته شده است ، که دارای قدرت ، قابلیت اطمینان و کیفیت پیشرفته است.

تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

سیستم تعلیق جلو از نوع، مانند آن در لوگان و ساندرو ، برای کنار آمدن با رانندگی خارج از جاده تقویت شده است. 4×4 ها در عقب دارای آرایش چند بازویی هستند که به طور خاص برای داستر ساخته شده است. در حالی که مدل های 4×2 دارای پرتو H با انحراف برنامه ریزی شده هستند که همچنین قوی است ، اما صندوق عقب بزرگتر را نیز امکان پذیر می کند.

هر دو قالب یک سواری راحت را ارائه می دهند و اجازه می دهند نوع زمینی که از ویژگی های اصلی SUV اصلی داستر است. مقاومت داخلی آن تا حد مجاز معادل بیش از 2.5 میلیون مایل در سخت ترین شرایط آب و هوایی و شرایط رانندگی آزمایش شده است.

تعویض روغن گیربکس داستر در تهران

چگونه سطح روغن گیربکس را در داستر چک کنیم؟

از روش‌های معمول در چک کردن روغن در خودروهای داخل گیربکس اتوماتیک، استفاده از سیخ گیج است که البته در همه خودروها این مورد وجود ندارد. برای تست این مورد سیخ گیج را یکبار بیرون بکشید و تمیز کنید و دوباره داخل محفظه خودش وارد نمائید. پس از ۱۰ دقیقه دوباره سیخ را در بیاورید و آن را چک کنید. در ضمن برای چک کردن، دنده را در حالت P قرار دهید.

پس از بیرون آوردن سیخ، به روغن دست بزنید و حالت آن را بررسی نمائید. رنگ شفاف و آلبالوئی روغن گیربکس از جمله نشانه‌های مناسب بودن آن است.

بعضی از عاداتی که در بین رانندگان وجود دارد، در ادامه مورد بررسی قرار داده و نحوه عملکرد صحیح آن را بررسی می‌کنیم. از تعویض حالت دنده در حال حرکت خودداری کنید در غیر این صورت نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر احساس می شود.

یکی از عادات بدی که بعضی از رانندگان دارند، تغییر حالت دنده در حالیست که خودرو در حال حرکت است. عمل تغییر دنده در داخل گیربکس با تعدادی از نوار و کلاچ صورت می‌گیرد که درون آنها موادی وجود دارد که با اصطکاک و پروسه خاص عمل تغییر دنده را انجام می‌دهند.

برای تغییر دنده می‌بایست خودرو را کاملا متوقف کرده و با فشار دادن پدال ترمز آن را نگه دارید و سپس عمل تغییر دنده را انجام دهید. با این کار قطعا عمر خودروی خود را نیز افزایش می‌دهید و عملکرد گیربکس را نیز بهبود می‌بخشید.

دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک داستر

از جمله دلائلی که باعث خرابی گیربکس اتوماتیک داستر می‌شود، گرمای بیش از حدی است که در آن ایجاد می‌شود و این به دلیل ترافیک‌های سنگین و رانندگی زیاد در داخل شهر رخ می‌دهد. تعمیرکاران و کارشناسان خودرو می‌گویند که به دلیل این اتفاقات، دارندگان خودرو با گیربکس اتوماتیک می‌بایست هر ۲۰ هزار کیلومتر نسبت به تعویض روغن گیربکس اقدام نمایند.

و همچنین موارد شامل موارد ذیل که از دلایل عمده خرابی گیربکس است:

  • استفاده از روغن نامرغوب گیربکس
  • تعویض نادرست روغن توسط تعمیرکار غیرمتخصص
  • عدم توجه به سرویس دوره‌ای
  • به تعویق انداختن زمان تعویض روغن گیربکس
  • تعویض نکردن به‌موقع موارد مصرفی داخل گیربکس
  • کثیفی صافی گیربکس و تمیز نکردن آن

یک فروشگاه بدنه جدید به ویژه برای راه اندازی داستر اصلی ساخته شد و خط اصلی مونتاژ اصلاح شد تا بتواند از سیستم انتقال قدرت جدید و سیستم انتقال قدرت 4×4 استفاده کند. در مجموع ، 290 میلیون یورو – حدود 232 میلیون پوند – در پروژه داستر سرمایه گذاری شده است كه فقط كمتر از 70 میلیون یورو (56 میلیون پوند) برای مركز تولید هزینه شده است.

هزینه ها به لطف سطح بالای حمل قطعات به حداقل رسیده است. بیش از 50 درصد قطعات داستر با سایر خودروهای داچیا و رنو مشترک است. داستر از سال 2014 در کارخانه پیتستی در رومانی ساخته شده است و نقش داستر به عنوان یک مدل بین المللی واقع شده است. سایت های تولید بیشتری را در سراسر جهان پخش می کند. این سایت ها اکنون شامل کوریتیبا در برزیل ، برای تأمین بازار آمریکای جنوبی و کارخانه Avtoframos در مسکو هستند.

تفاوت گیربکس اتوماتیک و دستی

گیربکس‌ها (Gearbox) یکی از اجزای اصلی و مهم خودرو‌ها می‌باشند و وظیفه اصلی این قطعات انتقال و هدایت نیروی تولید شده توسط موتور به چرخ‌ها است.

گیربکس در اصل سیستمی است که طی آن، مقدار قابل تنظیمی از نیروی دور موتور، با استفاده از چرخ دنده‌های سر تا سر گیربکس و با سرعت‌ها و قدرت‌های قابل کنترل، به چرخ‌های اتومبیل انتقال می‌یابد و با تکیه بر این سیستم، قادر خواهیم بود بازه سرعت حرکت یک خودرو را تنظیم کنیم. به زبان ساده گیربکس نیرو را از موتور اتومبیل گرفته و به اندازه‌ای که ما می‌خواهیم به چرخ‌ها منتقل می‌کند.

به طور کل گیربکس‌ها به دو دسته اتوماتیک و دستی ( معمولی ) تقسیم می‌شوند؛ هر دو این گیربکس‌ها نیرو را از موتور خودرو به چرخ‌ها انتقال می‌دهند، اما تفاوت اصلی در این است که خودرو‌هایی که از سیستم گیربکس معمولی استفاده می‌کنند، مقدار نیروی انتقال یافته باید توسط راننده تنظیم شود و در طول مسیر راننده خودرو کنترل وظایف گیربکس را در دست می‌گیرد؛

دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک داستر

دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک داستر

مشکل گیربکس رنو داستر

اگر در رابطه با تعمیر گیربکس خودوری خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر گیربکس رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

نکات مهم نگهداری از گیربکس اتوماتیک داستر

اگر می خواهید به تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر نیاز پیدا نکنید ، در سراشیبی خودرو را خلاص نکنید

یکی دیگر از عادات بد رانندگان دارای خودروی با گیربکس اتوماتیک خلاص کردن خودرو در سراشیبی هاست که فکر می‌کنند در مصرف سوخت خودرو تاثیر دارد. در خودروهای بروز موجود در بازار، گیربکس‌های هوشمندی وجود دارند که در سراشیبی‌ها، ورود سوخت به موتور را قطع می‌کنند و مصرف آن را مدیریت می‌نمایند.

برای شتاب گرفتن بیشتر در حرکت اولیه از حالت D استفاده نکنید

یکی دیگر از عادات مرسوم در بعضی از رانندگان که باعث خرابی گیربکس اتوماتیک میشود و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر می شود، این است که پدال گاز را در حالت خلاص نگه می‌دارند و سپس دنده را روی D قرار می‌دهند تا شتاب اولیه بیشتری را تجربه کنند. این کار به جرات خطرناک‌ترین و مضرترین کاری می‌شود نامید که صاحبان خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک انجام می‌دهند.

این اقدام خطرناک روی گیربکس فشار مضاعف وارد کرده و قطعات موجود در آن را به شدت مستهلک می‌کند و هزینه‌های دوبرابری را روی دست صاحب خودرو می‌گذارد.

حالت P صرفا برای توقف کامل خودرو است

یکی از نکات مهم در استفاده از خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک استفاده از دکمه P در زمانی است که خودرو به طور کامل متوقف شده است. اگر جزء رانندگانی هستید که قبل از توقف کامل از این دکمه استفاده می‌کنید، باید بدانید که از عمر گیربکس کم می‌کنید و هزینه‌های اضافی برای خود می‌تراشید.

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

4 دیدگاه در “تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر

  1. مصری گفت:

    سلام وقت بخیر مجموعه بسیار باتجربه ای برای تعمیر گیربکس اتوماتیک داستر هستید ممنون از خدماتتون

  2. ارسلانی گفت:

    سلام خسته نباشید مهندس من داستر اتوماتیک دارم. گیربکس اتومات هم تعمیر می کنین؟

  3. وفایی گفت:

    اقا من ی داستر دارم موقع روشن کردن توی هوای سرد یهو صدای تقه می ده. این صدا توی تابستون شنیده نمیشه. علت چی میتونه باشه؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. ali گفت:

      سلام منم این مشکلو داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *