مقالات

تعمیر برف پاک کن رنو

با معرفی بهترین تعمیرگاه برای تعمیر بف پاک کن رنو در خدمت شما سهتیم. اگر دارای خودرو کمپانی رنو هستید در این مقاله با ما همراه باشید. ایران بزرگترین و بهترین تعمیرگاه رنو در تهران آماده ارائه خدمات به شما عزیزان می باشد. شما عزیزان برای حل مشکلات برقی خودرو تعمیر برف پاک کن خودرو و … می توانید به این مجموعه مراجعه کنید.

برف پاک کن خودرو، قطعه‌ای مکانیکی و الکتریکی است که وظیفه آن تمیز کردن شیشه جلو اتومبیل، در روزهای بارانی و برفی است. روزهایی بارانی و برفی، به اهمیت وجود برف پاک کن بیشتر پی خواهید برد. این قطعه با پاک کردن شیشه جلوی خودرو، شما را از بروز تصادف در امان می‌دارد.

09128896509

مدل‌های قدیمی برف پاک کن، شکل و ساختاری مکانیکی داشتند و با یک اهرم از داخل کابین خودرو کنترل می‌شدند. اما برف پاک کن‌های امروزی، ساختاری مدرن دارند. این برف پاک کن‌های جدید کاملا برقی و حتی دارای منبع آب هستند. با استفاده از این منبع آب می‌توانید شیشه را از گردوغبار تمیز کنید. همچنین برخی از خودروهای جدید دارای برف پاک کن‌هایی با سنسور تشخیص باران هستند که عملکردشان در نوع خود کم‌نظیر است.

برخی از خودروها هم دارای برف پاک کن روی شیشه عقب و حتی روی چراغ‌ها هستند که به کاهش تصادفات جاده‌ای در روزهای بارانی کمک می‌کند. تعمیر برف پاک کن رنو.

برف پاک کن از چند قطعه تشکیل شده که هر کدام در جای خود وظایفی دارند و در نهایت دو تیغه برف پاک کن، با حرکت مکانیکی، روی شیشه اتومبیل حرکت کرده و آن را تمیز می‌کنند.

به حرکت درآوردن تیغه‌های برف پاک کن، به نیروی زیادی نیاز دارد. برای تامین چنین نیرویی، یک چرخ دنده به موتور کوچکی متصل می‌شود که می‌تواند گشتاور این موتور را تا ۵۰ برابر افزایش دهد. از طرفی هم سرعت چرخش موتور تا ۵۰ برابر کندتر خواهد شد.

علائم خرابی برف پاک کن

تعمیر برف پاک کن رنو

تعمیر برف پاک کن رنو

برف پاک کن کار نمی‌کند

کار نکردن برف پاک کن می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. پارگی سیم، سوختن موتور، خرابی فیوز و اتصالی در سیستم برف پاک کن از دلایل کار نکردن آن است. ممکن است زمانی خودرو را تمیز کردید و یا در هنگام پولیش ماشین، در اثر جابجا کردن برف پاک کن، دسته آن را شکسته باشید. و یا سیم اتصال آن قطع شود. بهتر است قبل تعویض برف پاک کن، با یک تعمیرکار خودرو مشورت کنید تا مشکل را بررسی کند. تعمیر برف پاک کن رنو .

برف پاک کن به سختی روی شیشه حرکت می‌کند

گاهی ممکن است به دلیل وجود مشکل در موتور برف پاک کن، حرکت تیغه‌ها با اختلال مواجه شوند. در صورت وجود مشکل در پایه‌های موتور برف پاک کن، تیغه‌ها یا زیادی شل و یا زیادی سفت حرکت می‌کنند.

برف پاک کن با صدای ناهنجار روی شیشه حرکت می‌کند

این مشکل به کهنه بودن برف پاک کن برمی‌گردد. وقتی که برف پاک کن قدیمی و کهنه شده، زمانی که روی شیشه حرکت می‌کند، صدایی ناهنجار جیر جیر می‌دهد. این صدا به شدت آزاردهنده است و برای رفع آن باید تیغه‌های برف پاک کن را تعویض کنید.

آب پاش برف پاک کن کار نمی‌کند

آب‌پاش برف پاک‌کن خودرو سیستمی ساده دارد؛ یک سوئیچ، ماژول کنترل و موتور که پمپی به آن متصل است. اما این سیستم ساده در برخی مواقع به درستی کار نمی‌کند. حتما برای شما هم مانند من پیش آمده است که حین شستشوی شیشه خودرو، با کارنکردن آب‌پاش برف پاک‌کن مواجه شده باشید! باور کنید برف پاک‌کن و نظافت شیشه خودرو به اندازه روغن موتور مهم است. تعمیر برف پاک کن رنو.

اگر آب‌پاش برف پاک‌کن شیشه اتومبیل کار نمی‌کند، می‌توانید به کمک ما عیب یابی نمایید.

تعمیر برف پاک کن رنو

تعمیر برف پاک کن رنو

اول از همه این سوالات را بپرسید و به آن‌ها پاسخ دهید:

آیا هوا بیرون سرد است؟ بله یا خیر
آیا تنها یکی از آب‌پاش‌های برف پاک‌کن کار می‌کند؟ بله یا نه، هیچ‌ کدام کار نمی‌کنند.
هنگامی که شما سوئیچ را فشار می‌دهید، با روشن شدن چراغ مربوطه، صدای موتور مخصوص پمپ را می‌شنوید؟

در برخی از خودروها، پمپ شیشه شور دارای فیوزی مستقل است. اگر برف پاک‌کن خودرو شما به خوبی کار نمی‌کند، ابتدا لازم است فیوز را بررسی نمایید. موتور را خاموش و سوئیچ را باز نگه دارید. در این حالت می‌بایست صدای پمپ را بشنوید و آب روی سطح شیشه پاشیده شود. در صورتی که آب از پمپ خارج نشد، می‌توانید به موارد زیر شک کنید:

خالی شدن مخزن، گرفتگی آب‌پاش برف پاک‌کن، نشتی شلنگ ارتباط و یا قطع شدن آن، آب و هوا. تعمیر برف پاک کن رنو .

خالی شدن مخزن

گاهی چراغی که میزان مایع شیشه شور را نشان می‌دهد، به درستی کار نمی‌کند. تنها راه برای آنکه از میزان شیشه شور مطمئن شوید، چک کردن مخزن است. پس به جای اکتفا به چراغ‌های گمراه کننده، آستین را بالا زده و خودتان بررسی را آغاز کنید. خالی شدن و یا پر نبودن مخزن خود می‌تواند یکی از کار نکردن برف پاک‌کن ماشین باشد. برای رفع این مشکل، مایع شیشه شور را خریداری کرده و مخزن را پر کنید تا بتوانید از این قطعه خودرو به درستی استفاده نمایید.

نشتی شلنگ مخزن و یا قطع شدن آن(آموزش تعمیر برف پاک کن خودرو)

گاهی با چک کردن مخزن خودرو، در خواهید یافت که مایع شیشه شور به اندازه کافی موجود است. اینجاست که باید اتصالات شلنگ مربوطه را بررسی نمایید. در این حالت کمی کنجکاوی بیشتری خرج کنید و به دنبال نشتی شیشه شور بگردید. این شلنگ‌ها می‌تواند در جایی قطع شده و یا نشتی پیدا کرده باشند. در این صورت می‌بایست شلنگ را تعویض نمایید تا بتوانید از شیشه شور استفاده کنید. حتی خوب است مخزن را نیز مورد بررسی قرار دهید؛ گاهی نشتی از خود مخزن شیشه شور است و شما می‌بایست آن را تعویض نمایید.

گرفتگی آب‌پاش برف پاک‌کن

گاهی همه چیز سرجای خود قرار دارد، هم مخزن پر است و هم خبری از قطعی اتصالات شلنگ نیست. در این مواقع نوبت به بررسی مجرای و دهانه برف پاک‌کن می رسد. یک گرفتگی ساده سبب می‌شود که مجرای آب بسته شود و شیشه شور به خوبی روی شیشه اسپری نشود. تعمیر برف پاک کن رنو .

مایع شیشه شور در هوای سرد یخ زده است

اگر هوای بیرون سرد باشد، احتمال این وجود دارد که مایع درون مخزن، یخ زده باشد که این با کاهش دما رخ می‌دهد. در این حالت ممکن است چند ساعت طول بکشد تا مایع درون مخزن دوباره ذوب شود. بنابراین بهتر است از شیشه شورهای مرغوب استفاده کنید، چرا که این مایعات نه تنها در مخزن بلکه درون شیلنگ و سایر مسیرها نیز ممکن است یخ بزند که این به خودرو شما آسیب وارد می‌کند.

اهمیت سالم بودن آب‌پاش برف پاک‌کن

برف پاک کن و آب پاش آن قطعاتی بسیار ضروری در اتومبیل‌ها هستند. همان‌طور که مشاهده کردید، کارنکردن آب‌پاش برف پاک‌کن از علت‌های کوچکی ناشی می‌شود که شما می‌توانید با یک بررسی ساده، آن‌ها را برطرف نمایید. شاید ضرورت اهمیت این وسیله و یا قطعه را تا بروز آلودگی روی شیشه خودرو درک نکنیم، اما همه می‌دانیم که بدون یک شیشه تمیز و شسته شده، نمی‌توانیم به خوبی رانندگی کنیم.

تعمیر برف پاک کن رنو

اگر در رابطه با تعمیر برق خودوری خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید. تعمیر برف پاک کن رنو .

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

0912889650-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *