مقالات

تقه زدن گیربکس

علت تقه زدن گیربکس ال نود، مگان و ساندرو چیست؟ یکی از بزرگترین سوالات دارندگان خودرو رنو این است که علت تقه زدن گیربکس چیست و چرا گاها از گیربکس صداهایی شنیده می شود؟ آیا این مشکل قابل حل می باشد و هزینه تعمیر تقه زدن گیربکس چقدر است؟ در این مقاله می خواهیم در مورد این مشکل به بحث و بررسی بپردازیم. با تعمیرگاه تخصصی رنو یعنی ایران رنو همراه ما باشید. تعمیر گیربکس یک فرایند کاملا تخصصی است و برای تعمیر و یا سرویس آن لازم است که حتما از یک متخصص کمک بخواهید شما عزیزان برای تعمیر گیربکس ال نود، ساندرو و مگان خود می توانید به ایران رنو مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس ال نود در تهران

تعمیر گیربکس ساندرو در تهران

تعمیر گیربکس مگان در تهران

علت تقه زدن گیربکس چیست؟

علت تقه زدن گیربکس اتومات رنو را باید به طور مستقیم با وجود مشکل و آسیبی در سیستم گیربکس اتومات مرتبط بدانیم. در حقیقت این یک زنگ خطر است که راننده را از وجود خرابی در گیربکس آگاه کرده و لزوم عیب‌یابی و تعمیر در این سیستم را هشدار می‌دهد. از این رو در صورتی که صدای لگد زدن گیربکس اتوماتیک را شنیده و یا حتی تقه گیربکس اتوماتیک در دنده عقب به گوشتان رسید، حتما لازم است که بلافاصله خودرو را برای عیب یابی نزد کارشناس برده و نسبت به رفع و تعمیر آن اقدام نمایید.

علت تقه زدن گیربکس ال نود، مگان و ساندرو چیست؟

علت تقه زدن گیربکس ال نود، مگان و ساندرو چیست؟

علت تقه زدن گیربکس ال نود

اشکال در رانندگی

این شاید ساده‌ترین و در عین حال رایج‌ترین علت تقه زدن گیربکس اتومات باشد. در صورتی که راننده به درستی رانندگی نکرده و در تعویض حالت دنده یا تغییر سرعت، ناگهانی و نادرست عمل کند، بخش کامپیوتری گیربکس در طول زمان فرسوده و مختل شده و فشارهای غافلگیرکننده به آن، موجب ایجاد صدای تقه زدن خواهد شد.

کسب اطلاعات بیشتر: هزینه تعمیر گیربکس رنو در تهران

خرابی شیر رادیاتور گیربکس

گیربکس‌های اتومات باید در محیطی خنک کار کرده و خنک ماندن سیستم آن‌ها اهمیت زیادی دارد. از این رو غالبا از یک سیستم و مایع خنک کننده در آن‌ها استفاده می‌شود که به وسیله شیر رادیاتور کنترل می‌گردد. حال اگر این شیر رادیاتور معیوب شده و عملکرد خود را به درستی انجام ندهد، حرارت در گیربکس بالا رفته و حین کارکرد صدای تقه خواهد داد.

اشکال در روغن گیربکس

همان طور که در گیربکس‌های معمولی، از روغن واسکازین استفاده شده و این روغن ضامن عملکرد صحیح و روان گیربکس است، در گیربکس‌های اتومات نیز از روغن گیربکس استفاده می‌شود. در صورتی که این روغن آلوده شده و یا به هر ترتیب کیفیت خود را از دست داده باشد، روانکاری گیربکس ضعیف شده و حین عملکرد صدای تقه یا لگد زدن از آن به گوش می‌رسد.

معیوب شدن سوپاپ‌ها

در صورتی که سوپاپ‌های جعبه دنده دچار عیب شده و عملکرد صحیح خود را به انجام نرسانند، روغن گیربکس تحت فشار قرار گرفته و روان‌سازی گیربکس اتومات به درستی انجام نمی‌شود. در این حالت کاملا قابل انتظار است که صدای تقه گیربکس را حین کارکرد دریافت کنید.

شل شدن اتصالات

یکی از دلایل رایج تقه زدن گیربکس اتوماتیک  را باید همین شل شدن اتصالات گیربکس بدانیم. این مشکل رایجی است که پس از مدتی کارکرد در خودروهای رنو گزارش می‌شود. با شل شدن اتصالات، حین حرکت، لگد زدن گیربکس اتوماتیک عجیب نخواهد بود.

به همین ترتیب تقه زدن گیربکس اتوماتیک مگان یا تقه زدن گیربکس اتوماتیک ساندرو را نیز می‌توان انتظار داشت. در واقع علت تقه گیربکس اتومات در خودروهای مختلف، در دامنه مشابهی قرار داشته و معمولا علل نزدیک به هم هستند.

دقت داشته باشید که حین قرار دادن گیربکس اتوماتیک در حالت دنده عقب نیز به همان روانکاری توسط روغن نیاز داریم و در صورتی که روغن گیربکس به خوبی عمل نکرده و یا سایر قطعات آن مشکل داشته باشند، صدای تقه زدن گیربکس اتوماتیک در دنده عقب به گوش خواهد رسید.

علت تقه زدن گیربکس ال نود، مگان و ساندرو چیست؟

علت تقه زدن گیربکس ال نود، مگان و ساندرو چیست؟

رفع تقه زدن گیربکس اتوماتیک

برای رفع تقه گیربکس اتوماتیک در صورتی که مشکل در موارد گفته شده بالا نباشد، می‌توانید مطابق فرمول زیر اقدام کنید:

  1. ابتدا سرباطری را جدا نمایید و اجازه دهید خودرو برای چیزی در حدود ۲۰ دقیقه در این حالت بماند.
  2. سپس بعد از گذشت ۲۰ دقیقه، سرباطری را به جای اولیه خود بازگردانید و در حالی که پای خود را روی پدال ترمز قرار داده‌اید، دنده را از حالت P به حالت R ببرید.
  3. اکنون پس از گذشت ۲ تا ۳ ثانیه، دنده را از حالت R به حالت N تغییر وضعیت دهید.
  4. دوباره ۲ ثانیه منتظر مانده و دنده را از حالت N به حالت D ببرید.
  5. مجدد ۲ ثانیه صبر کرده و همین اعمال را برای ۸ بار در وضعیت رفت و برگشتی تکرار کنید.
  6. در نهایت دنده را در وضعیت D گذاشته و با شروع به حرکت سرعت را افزایش داده و تمام دنده‌ها را پر نمایید.
  7. پس از آن مجدد سرعت را کاهش داده و به حالت ایست کامل برسید.

علت تقه زدن گیربکس مگان

اگر در رابطه با تعمیر برق رنو خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

علت تقه زدن گیربکس ساندرو

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

0912889650-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

6 دیدگاه در “تقه زدن گیربکس

  1. Hooman گفت:

    از اطلاعاتی و روشی که دادید بسیار متشکر

    1. admin گفت:

      موفق باشید.

  2. محمود گفت:

    سلام وقت بخیر
    تالیسمان ۲۰۱۷ دارم ابتدا حرکت ماشین تقه میزنه و بعد از گذشت چند روز حس میکنم شدت تقه بیشتر شده یعنی عملا ماشین هنگام حرکت اولیه مکس میکنه و لرزش موتور محسوس هست
    میشه نظرتون رو بفرمایید
    تشکر

  3. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر خودروی من ال نود اتومات هستش جدیدا که هوا سرد شده خودرو تو چند دقیقه در دنده های یک و دو تقه های کوچیکی داره و بعد از گرم شدن تقه ها میره میشه علتشو بفرمایید

  4. کامران لطفی گفت:

    سلام
    ساندرو اتوماتیک دارم و زمستانها گیربکس از ۲ به ۱ تقه می زند.ولی بعد از گرم شدن صدایی نمیدهد. پیشنهادتان چیست؟

  5. کیوان محمودی گفت:

    سلام مرسی از اطلاعاتتون. خدمت رسیدم مشکل ماشینم حل شد تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *