تعمیرگاه تخصصی لاگونا | تعمیرگیربکس لاگونا | تعمیرگاه لاگونا | تعمیرگاه رنو

رنو لاگونا

تعمیرگاه تخصصی لاگونا | تعمیرگیربکس لاگونا | تعمیرگاه لاگونا | تعمیرگاه رنو

 

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس خیابان احسان کوچه بیستم غربی پلاک 3 تمامی تعمیرات خودروهای ال نود،پارس تندر اتوماتیک و دستی ،مگان اتوماتیک و دستی،ساندرو اتوماتیک و دستی،داستر،کپچر،لتیتود،سفران،لاگونا،فلوئنس،تالیسمان و….. شما عزیزان را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت در کمترین زمان ممکن ارائه می کند شما عزیزان میتوانید برای انجام خدمات زیر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید:

1-تعمیرگیربکس اتوماتیک و دستی رنو

2-تعویض روغن موتور و روغن گیربکس اتوماتیک و دستی رنو

3-سرویس دوره ای مگان دستی و اتوماتیک

4-خدمات برق مگان دستی و اتوماتیک

5-خدمات جلوبندی رنو

شما عزیزان میتوانید همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو مراجعه کنید.به منظور جلوگیری از اتلاف وقت شما عزیزان خواهشمند است قبل از حضور برای تعیین وقت قبلی با شماره های زیر تماس حاصل کنید:

09128896509-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

همچنین شما عزیزان میتوانید در ساعات ذکر شده سوالات فنی خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

تعمیرگاه تخصصی لاگونا | تعمیرگیربکس لاگونا | تعمیرگاه لاگونا | تعمیرگاه رنو

تعمیرگاه تخصصی لاگونا | تعمیرگیربکس لاگونا | تعمیرگاه لاگونا | تعمیرگاه رنو

معرفی رنو لاگونا

لاگونا نامیست که برای بیش از دو دهه به خانواده ای از محصولات رنو اطلاق می شد. اولین نسل لاگونا در سال 1993 به بازار معرفی شد و در دو نسخه ی سدان و استیشن واگن تونست نظر مثبت خریداران را جلب کند. لاگونا نسل اول با موتورهای مختلفی عرضه می شد که از موتور 1.6 لیتری ضعیف K4M (مشابه با تندر خودمان) تا موتور 6 سیلندر 263 اسب بخاری را شامل می شدند. بین سال های 2001 تا 2007 نیز نسل دوم لاگونا موفقیت های قبل را ادامه داد و سرانجام در سال 2007 رنو لاگونا نسل سوم با نام لاگونا III به بازار معرفی شد. لاگونا نسل سوم از هر جهتی نسبت به نسل های قبلی بهتر بود ضمن اینکه شاهد بهبود ایمنی و ورود موتورهای قدرتمند نیسان به خط تولید رنو نیز بودیم. با این وجود امروز نمی توان نام لاگونا را در میان محصولات رنو دید و این خودرو در ابتدا با مدل لتیتود و سپس با تالیسمان جایگزین شد.

 

آخرین مدل لاگونا تا سال 2015 روی خط تولید قرار داشت. رنو لاگونا هیچگاه به صورت عمده به بازار کشورمان راه پیدا نکرد و البته با وجود مزایایی که داشت به نظر می رسد در صورت عرضه نیز نمی توانست با رقبای شرقی خود رقابت کند. مدل های استیشن واگن و سدان این خودرو در ایران عرضه نشدند اما تعداد محدودی مدل کوپه که اتفاقا به موتور قدرتمند 3.5 لیتری هم مجهزند به بازار ایران راه یافتند و امروزه جزو خودروهای خاص خیابان محسوب می شوند.

 

طراحی ظاهری، ساده ولی خاص

رنو لاگونا کوپه در نمای جلو شباهت زیادی با مدل های سدان و استیشن خود دارد. چراغ های جلو زاویه ای تیز دارند و ورودی هوای بزرگی هم در سپر وجود دارد که نقش جلوپنجره را بازی می کند. در کل با وجود سادگی و کمی قدیمی بودن اما به نظر می رسد طرح چندان بی تناسبی نیست ولی طوری هم نیست که همانند سراتو کوپه افراد زیادی را جذب خود کند. از بغل هم سقف هلالی که با قوسی زیبا و ملایم به صندوق عقب می رسد. طراحی عقب اما خاص ترین بخش لاگوناست و جالب است برخی معتقدند مرسدس اس کلاس کوپه شباهت زیادی با لاگونا دارد. چون پیش از آنکه این چراغ های کشیده و نازک را در مرسدس بنز ببینیم آنها را در لاگونا دیده بودیم.

قسمت میانی صندوق بار با شیب جالبی بالاتر آمده و خط ادامه یافته از ستون ها نیز به همین بخش منتهی می شوند. سایر بخش ها ساده است و در پایین سپر هم دو عدد خروجی اگزوز در دو سمت نصب شده اند. در کل لاگونا طرحی خاص و البته کمی قدیمی شده دارد که قابل قیاس با طرح های امروزی رنو نیست اما برخی همین خاص بودن را می پسندند.

تعمیرگاه تخصصی لاگونا | تعمیرگیربکس لاگونا | تعمیرگاه لاگونا | تعمیرگاه رنو

تعمیرگاه تخصصی لاگونا | تعمیرگیربکس لاگونا | تعمیرگاه لاگونا | تعمیرگاه رنو

 

کابین و امکانات

برعکس بدنه‌ی خاص لاگونا، با باز کردن درها با فضایی کاملا معمولی که اصلا با ظاهر اسپرت خودرو همخوانی ندارد مواجه خواهید شد. داشبورد لاکونا که به مدل های اسکالا و فلوئنس شباهت دارد کاملا رنگ و بوی قدیمی به خود گرفته و حتی یک مانیتور رنگی هم ندارد. پشت آمپرها و غربیلک فرمان هم شبیه رنو سفران هستند و اصلا حس رانندگی با یک خودروی قوی ۶ سیلندر را منتقل نمی کنند.

پشت فرمان کلید اینترفیس سیستم صوتی نصب شده که این هم بسیار شبیه به اینترفیس رنو ساندروست و حداقل کاش در این خودروی گران قیمت این کلیدها به روی فرمان منتقل می شدند. کنسول مرکزی هم برعکس خطوط تیز بدنه، خطوط نرمی دارد و در انتها به داشبورد رسیده و در زیر آن مخفی می شود. نمونه مورد بررسی ما به جوی استیک هم مجهز نبود و به جای جوی استیک که دقیقا پشت اهرم دنده است یه حفره برای قرار دادن وسایل کوچک قرار داده شده بود.

 

گر بخواهیم به امکانات لاگونا نگاهی داشته باشیم باید به تهویه دوگانه خودکار، تنظیم برقی صندلی برای راننده و شاگرد، گرمکن صندلی های جلو، تنظیم نور پشت آمپر، سیستم کنترل پایداری، استارت دکمه ای، خروجی 12 ولتی درون کنسول وسط و برای سرنشینان عقب، خروجی سیستم تهویه برای سرنشینان عقب، تودوزی چرمی، حافظه صندلی راننده، اینترفیس سیستم صوتی پشت فرمان و زیر آرنجی برای صندلی های عقب اشاره کرد. رنو لوگان همچنین در تست یوروNCAP موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده و خودروی ایمنی محسوب می شود.

 

ادامه در پست بعدی

آدرس تعمیرگاه تخصصی ایران رنو: تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس یوسف قدردان

شماره تماس:

09128896509-مهندس قدردان

021-77785115

021-77785114

 

تعمیرگاه تخصصی لاگونا | تعمیرگیربکس لاگونا | تعمیرگاه لاگونا | تعمیرگاه رنو

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *