تعمیرتخصصی تندر پلاس | تعمیرگاه تخصصی L90 | تعمیرگیربکس اتوماتیک L90 | ال نود اتومات

رنو تندر پلاس

تعمیرتخصصی تندر پلاس | تعمیرگاه تخصصی L90 | تعمیرگیربکس اتوماتیک L90 | ال نود اتومات

 

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس خیابان احسان کوچه بیستم غربی به مدیریت مهندس یوسف قدردان تمامی تعمیرات خودروی ال نود | تندر پلاس | تندر 90 دستی و اتوماتیک شما عزیزان را با تضمین بالاترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن پذیرا می باشد .

در این مرکز تعمیرگاهی خدماتی از جمله :

1-تعمیرگیربکس اتوماتیک و دستی رنو ال نود | تندر 90 | تندر پلاس

2- سرویس دوره ای رنو ال نود | تندر 90 | تندر پلاس

3- تعویض روغن ال نود | تندر 90 | تندر پلاس

4-خدمات برق رنو ال نود | تندر 90 | تندر پلاس

5- خدمات جلوبندی ال نود | تندر 90 | تندر پلاس

شما عزیزان میتوانید همه روزه از ساعت 9صبح تا 7 بعدازظهر به این مرکز تعمیرگاهی مراجعه کنید.

به منظور رفاه حال شما مشتریان گرامی شما عزیزان میتوانید برای جلوگیری از اتلاف وقت خود اقدام به تعیین وقت قبلی برای مراجعه حضوری نمایید همچنین شما عزیزان میتوانید سوالات فنی خود را با کارشناسان ما در میان گذاشته و راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

شماره تماس تعمیرگاه تخصصی ایران رنو برای تعیین وقت قبلی :

09128896509-مهندس قدردان

021-77337685

 

ادامه پست قبلی در راستای مقایسه انواع تندر 90

 

طراحی و امکانات

طراحی جعبه ای فرم تندر90 را شاید بتوان یکی از نامتعارف ترین بخش های آن دانست که خیل عظیمی از افراد با آن ارتباط مثبتی برقرار نمی کنند. هر چند که این حالت طراحی و ارتفاع بلند سقف خودرو موجب شده تا فضای داخلی برای سرنشینان بسیار مناسب باشد اما از طرفی نیز باعث مقاومت بیشتر در مقابل جریان هوا شده و از جنبه زیبایی نیز حرف خاصی برای گفتن ندارد. در نمای جلو شاهد به کارگیری چراغ های یکپارچه انحنا دار در کنار جلوپنجره نه چندان بزرگ خودرو هستیم که خبر از سبک خاص طراحی آن دوران دارد.

در نمای جلو یکی از تفاوت های ظاهری تندر90 های دستی و اتوماتیک به نوع طراحی سپر و ورودی های هوای آن بر می گردد که در مدل دستی، ورودی هوای سپر به صورت دو تکه است اما فرم سپر در مدل اتوماتیک فرق داشته و ورودی هوای آن نیز به صورت یکپارچه می باشد. همچنین شایان ذکر است که سپر تندر90 های اتوماتیک و تندر90 های پیکاپ کاملا مشابه هم هستند.

در نمای جانبی تندر90 از خطوط بدنه و اشکال ساده برای فرم پنجره های کناری استفاده شده و یکی از نقاط مورد توجه این بخش مربوط به برجستگی حلال گلگیرهای جلو و عقب خودرو است که یکی از بخش های آسیب پذیر بدنه این خودرو به حساب می آید. همچنین در این بخش یک نکته منفی بزرگ وجود دارد و آن، طراحی و ابعاد نامناسب آینه های جانبی این خودرو بوده که به هیچ وجه با ابعاد تندر90 هماهنگی و تناسب نداشته و میدان دید ضعیفی نیز دارد. زه درها در مدل های سری E و پارس تندر نیز متفاوت بوده با این توضیح که زه تندرهای سری E از نوع باریک و زه پارس تندر از نوع پهن است.

با رسیدن به عقب خودرو شاهد یک طراحی ساده هستیم. چراغ های عقب بلند خودرو با گرافیک ساده خود به خوبی با فرم بلند صندوق عقب و سپر هماهنگی دارند. لازم به ذکر است که تفاوت عمده مدل پارس تندر با تندرهای سری E در نمای عقب خودرو خلاصه شده است.

تعمیرتخصصی تندر پلاس | تعمیرگاه تخصصی L90 | تعمیرگیربکس اتوماتیک L90 | ال نود اتومات

تعمیرتخصصی تندر پلاس | تعمیرگاه تخصصی L90 | تعمیرگیربکس اتوماتیک L90 | ال نود اتومات

در سری مدل های پارس تندر چراغ های عقب به صورت 2 تکه بوده و مه شکن عقب به سپر و جاپلاک خودرو از سپر به در صندوق منتقل شده است و باید اعتراف کرد که این ترکیب ایرانیزه به هیچ عنوان قابل قبول از آب در نیامده و با همه حسن های خود از حیث زیبایی در مقایسه با تندر استاندارد حرف خاصی برای گفتن ندارد.

اما در مدل تندر پلاس که مربوط به فیس لیفت و به روز رسانی تندر در سال 2008 میلادی از سوی کمپانی رنو بوده اوضاع به نحو دیگری است. این به روزرسانی به تندر چهره مدرن تری داده و درجه آن سادگی سنگین را سبک تر کرده است. در نمای جلو، چراغ های جلو به همراه جلوپنجره طراحی جدیدتری دارند، در نمای میانی شاهد یک رنگ شدن زه جانبی، دستگیره در و قاب آینه های جانبی هستیم و البته نکته منفی بزرگ تندر90 که همان آینه های جانبی کوچک و ضعیف بوده در مدل پلاس با جایگزینی یک آینه بزرگتر و زیباتر به صورت کامل برطرف شده است. در نمای عقب نیز فرم و گرافیک چراغ عقب، به همراه در صندوق و سپر خودرو دستخوش تغییراتی شده اند.

هر چند که تغییرات این بخش نیز رو به مثبت شدن پیش رفته اما هنوز علت به کارگیری آن زه پهن استیل در بخش پایینی در صندوق آن هم در حالی که تمامی بخش های خودرو یک رنگ بوده و آن نوار استیل عملا سنخیتی با ظاهر خودرو ندارد برای نگارنده مبهم باقی مانده است!

 

با ورود به داخل خودرو به احتمال قوی به سلیقه سازنده یا به بیان درست تر تیم طراحی خودرو، خرده خواهید گرفت. به نظر می رسد شرکت سازنده سعی داشته تا طراحی داخلی تندر90 را در کمترین زمان ممکن و بیشترین حداقل ها به اتمام برساند. تم غالب متریال استفاده شده در داخل کابین از نوع پلاستیک خشک است و به طور کلی فرم طراحی اتاق تندر90 بسیار ساده بوده و تمامی ادوات و عملکرد های اتاق به صورت کامل تفکیک شده اند. این سادگی در نوع خود بر روی کاربردی بودن به دور از هر گونه پیچیدگی تاکید داشته و ارگونومی خودرو نیز در حد متوسطی ارزیابی می شود. راحتی صندلی های تندر90 در حد متوسطی بوده و در رده ای پایین تر از خودروهایی مانند سمند به نظر می رسد، هر چند که در طی سال های اخیر پیچ تنظیم گودی کمر از تنظیمات راحتی صندلی حذف شده است.

 میدان دید تندر90 در قسمت های جلو خوب، در قسمت های میانی متوسط اما در مورد پشت خودرو تقریبا تهی بوده و سنسورهای دنده عقب در زمره یکی از کلیدی ترین و حیاتی ترین لوازم و آپشن های این خودرو به شمار می آید. همچنین صندلی های عقب برای قرارگیری سه نفر سرنشین بدون مشکل خاصی کاملا مناسب است. اما در مورد تندرپلاس نوع طراحی فضای داخلی نیز مناسب تر به نظر می رسد. با این که کلیت تمامی بخش ها و حتی تفکیک پذیری ادوات کاملا شبیه به مدل قدیمی است اما طراحی داشبرد، کنسول و حتی رنگ غالب طراحی داخلی به صورت یکپارچه در رده ای بالاتر از مدل قدیمی خود می باشد. گنجایش فضای صندوق عقب نیز یکی از نقاط مثبت تندر90 محسوب شده و این خودرو با حدود 510 لیتر حجم اختصاص یافته به صندوق عقب در رده مناسبی برای مسافرت های خانوادگی جای می گیرد. در مورد آپشن ها و امکانات رفاهی و ایمنی با یک لیست کاملا ساده مواجه می شویم. دو عدد کیسه هوا، ترمزهای دیسکی در چرخ های جلو و کاسه ای در چرخ های عقب مجهز به سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر، آینه های جانبی برقی گرمکن دار، شیشه بالابرهای برقی در هر چهار درب، تنظیم ارتفاع صندلی راننده، کامپیوتر سفری، سیستم صوتی به همراه خروجی USB و AUX به همراه چهاربلندگو (هنزفری بلوتوث در تندرپلاس به همراه دسته کنترل سیستم صوتی)، سیستم تهویه مطبوع دستی در کنار تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از جمله موارد قابل اشاره در لیست امکانات تندر90 E2، پارس تندر و تندرپلاس کنونی هستند. در بخش ایمنی و امتیازات آن نیز تندر90 موفق به کسب 3 ستاره ایمنی از سوی موسسه ایمنی و تصادفات خودروهای اروپا EURO NCAP شده است.

تعمیرتخصصی تندر پلاس | تعمیرگاه تخصصی L90 | تعمیرگیربکس اتوماتیک L90 | ال نود اتومات

نتیجه گیری

” همه چیز را نمی توان با هم داشت “. شاید این کوتاه ترین و مفید ترین جمله مربوط به این بخش باشد. تندر90 به مانند تمامی خودروها دارای نقاط ضعف و قوت خاصی است. این خودرو اگرچه در بعضی بخش های ساختاری همچون مجموعه موتور و گیربکس، جلوبندی و تعلیق و البته استهلاک و کیفیت مونتاژ دارای نقاط قوت برجسته ای نسبت به رقیبان خود است، اما در بعضی قسمت ها همچون طراحی ظاهری و به ویژه طراحی داخلی و البته نوع متریال استفاده شده داخل کابین ضعف داشته و نمی تواند نظر مثبت بسیاری از افراد را به خود جلب کند. از این رو بیشتر خریداران آن را افرادی با بیش از 30 سال سن و یا دسته ای از افراد که تمایلی به صرف وقت و هزینه بسیار در نمایندگی ها نیستند تشکیل می دهند. در انتها نیز باید خاطرنشان کرد که این جایگزین گران قیمت پیکان، با این که بسیار دیر و در زمان نامناسبی معرفی و عرضه شده اما در رنج قیمت غیر ایده آل خود! جز یکی از گزینه هاییست که شاید با خرید آن کمتر دغدغه خرابی ها و اعصاب خردی های آزاردهنده احتمالی را داشته باشید!

 

تعمیرتخصصی تندر پلاس | تعمیرگاه تخصصی L90 | تعمیرگیربکس اتوماتیک L90 | ال نود اتومات

تعمیرتخصصی تندر پلاس | تعمیرگاه تخصصی L90 | تعمیرگیربکس اتوماتیک L90 | ال نود اتومات

 

در پست بدی به بررسی تفاوت های تندر نود دستی و اتوماتیک خواهیم پرداخت.

 

تعمیرتخصصی تندر پلاس | تعمیرگاه تخصصی L90 | تعمیرگیربکس اتوماتیک L90 | ال نود اتومات

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *