تعمیرگاه مرکزی سیمبل | مرکز تعویض روغن سیمبل | کلینیک تعمیرگیربکس اتوماتیک سیمبل

رنو سیمبل

تعمیرگاه مرکزی سیمبل | مرکز تعویض روغن سیمبل | کلینیک تعمیرگیربکس اتوماتیک سیمبل

 

 

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو با کادری مجرب و متخصص واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 شما را در راستای نگهداری هرچه بهتر از خودروی رنو سیمبل شما یاری می کند.

شما میتوانید برای انجام خدمات:

1-تعمیرگیربکس اتوماتیک رنو سیمبل symbol

2-انجام سرویس دوره ای رنو سمبل

3-تعویض روغن رنو سیمبل توسط دستگاه تمام اتوماتیک(ساکشن)

4-خدمات برق رنو سیمبل

5- خدمات جلوبندی رنو سیمبل

به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو با آدرس ذکر شده فوق به مدیریت مهندس یوسف قدردان مراجعه کنید.

تمامی خدمات در این مرکز تخصصی با ضمانت بهترین کیفیت و مناسب ترین قیمت به شما عزیزان ارائه خواهدشد.

جهت تعیین وقت قبلی و انجام هماهنگی بیشتر قبل از مراجعه با شماره های زیر تماس بگیرید.

09128896509

09120996450

021-77785115

021-77785114

تعمیرگاه مرکزی سیمبل | مرکز تعویض روغن سیمبل | کلینیک تعمیرگیربکس اتوماتیک سیمبل

تعمیرگاه مرکزی سیمبل | مرکز تعویض روغن سیمبل | کلینیک تعمیرگیربکس اتوماتیک سیمبل

نکات فنی رنو سیمبل

ویژگی‌هایی نظیر استهلاک نه چندان بالا و قیمت پایین‌تر این خودرو نسبت به برخی از خودرو‌های خارجی حاضر در بازار، در کنار یدک کشیدن نام شناخته شده‌ای همچون رنو، خودروی ال ۹۰ را به محصولی نسبتا پر مشتری در بازار خودروی ایران تبدیل کرد.

با این حال حتی بهترین خودرو‌ها هم در طول زمان رنگ و غبار کهنه بودن به خود می‌گیرند و رفته رفته از میزان اقبالشان در نزد مشتریان کاسته می‌شود. از همین رو مدتی پس از آمدن تندر ۹۰ به بازار، رنو سیمبل به بازار عرضه شد تا فرآیند پیر شدن خودروی تندر ۹۰ را کمرنگ جلوه دهد و خود جای آن را بگیرد. هر چند که باید گفت: این خودرو نیز همانند تندر ۹۰ در عین بهره بردن از برخی نکات مثبت، نکات منفی و ضعف‌های متعددی را در دل خود جای داده است.

به طور حتم کیفیت موتور به کار رفته در رنو سیمبل را نمی‌توان به حساب نقاط قوت این خودرو گذاشت. چرا که در این خودروی پوست انداخته همچنان از موتور چهار سیلندر مدل K۴M استفاده شده است. موتوری با گنجایش ۱۵۹۸ سی‌سی که پیش از این در خودروی تندر ۹۰ نیز استفاده شده بود. بر این اساس خودروی رنو سیمبل در مقایسه با برادر بزرگ‌تر خود یعنی لوگان هیچ گونه پیشرفت محسوسی را در بخش موتور و بهینه شدن قدرت و توان آن از خود به نمایش نمی‌گذارد. در واقع موتور مذکور همچنان همان ۱۰۵ اسب بخار نیرو را (با احتساب ۵۷۵۰ دور در دقیقه) به عنوان حداکثر توان خروجی خود به نمایش می‌گذارد و حداکثر گشتاور آن نیز روی رقم ۱۴۵ نیوتن متر (با احتساب ۳۷۵۰ دور در دقیقه) قرار دارد.

نسخه‌های معمول و آپشن دار خودروی رنو سیمبل که در بازار ایران یافت می‌شود، از وجود یک جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته تیپ ترونیک بهره می‌برد. شاید بتوان این جعبه دنده را به عنوان یکی از تفاوت‌های مهم موجود میان این خودرو و سلف آن یعنی تندر ۹۰ برشمرد. به لطف وجود این جعبه دنده‌ی بهینه شده، روانی و راحتی بیشتری را در هنگام تعویض دنده (به خصوص در سرعت‌های پایین) شاهد هستیم و فرآیند تعویض دنده در این خودرو از فرآیند مشابه در تندر ۹۰ و حتی رنو ساندرو نیز بهتر به نظر می‌رسد.

تعمیرگاه مرکزی سیمبل | مرکز تعویض روغن سیمبل | کلینیک تعمیرگیربکس اتوماتیک سیمبل

تعمیرگاه مرکزی سیمبل | مرکز تعویض روغن سیمبل | کلینیک تعمیرگیربکس اتوماتیک سیمبل

به مدد مشخصات فنی یاد شده و همچنین وجود جعبه دنده اتوماتیک چهار سرعته تیپ ترونیک، این خودرو شتاب صفر تا صدی در حدود ۱۰.۱ ثانیه را از خود به نمایش می‌گذارد. هرچند فرآیند دست‌یابی به این شتاب حدود یکی دو ثانیه کمتر از مورد مشابه در خودروی تندر ۹۰ است، اما رنو سیمبل در مجموع خودروی پرشتابی محسوب نمی‌شود. این موضوع بیش از هر چیز خود را در سرعت‌های پایین نشان می‌دهد. اما هنگام رسیدن به سرعت‌های بالاتر شتاب خودرو نیز به همان نسبت افزایش می‌یابد. البته این روند به طور مطلق سیر صعودی نخواهد داشت و کم بودن نسبی تعداد دنده موجب می‌شود که شتاب رنو سیمبل در سرعت‌های بسیار بالا به خصوص در سرعت‌های بالاتر از صد کیلومتر در ساعت بار دیگر رو به افول بگذارد.

بر این اساس می‌توان ادعا کرد که رنو سیمبل در بحث شتاب تنها در سرعت‌های میانه عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش می‌گذارد و در سرعت‌های پایین یا بالا خودروی چندان پرشتابی محسوب نمی‌شود. به طور کل مشخصات فنی و کیفیت عملکرد رنو سیمبل به گونه‌ای است که می‌توان آن را یک خودروی مناسب شهری لقب داد و شاید نتوان این خودرو را یک محصول همه فن حریف برای پیمودن مسافت‌های بسیار طولانی یا در نوردیدن مداوم جاده‌ها در نظر گرفت.

 

مشخصات فنی رنو سیمبل:

 

نوع موتور ۴ سیلندر خطی
حجم موتور ۱۵۹۸ سی سی
حداکثر توان موتور ۱۰۵ اسب بخار با احتساب ۵۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور موتور ۱۴۵ نیوتن متر با احتساب ۳۷۵۰ دور در دقیقه
حداکثر سرعت ۱۷۵ کیلومتر در ساعت
شتاب صفر تا صد ۱۰.۱ ثانیه
تعداد سوپاپ ۱۶
نوع جعبه دنده اتوماتیک ۴ سرعته تیپ ترونیک
سیستم انتقال قدرت دیفرانسیل جلو
گنجایش مخزن سوخت ۵۰ لیتر
وزن خودرو ۱۰۸۱ کیلوگرم
طول خودرو ۴۳۴۸ میلی متر
عرض خودرو ۱۹۹۴ میلی متر
ارتفاع خودرو ۱۵۱۷ میلی متر
نوع فرمان هیدرولیک
نوع سیستم ترمز جلو دیسکی خنک شونده
نوع ترمز عقب کاسه‌ای
نوع سیستم تعلیق جلو مک فرسون
نوع سیستم تعلیق عقب اچ شکل تورشن بیم همراه با فنر لول
اندازه و نوع لاستیک‌ها ۱۸۵/۶۵ R. ۱۵
نوع رینگ ۱۵ اینچ آلومینیومی – ۱۵ اینچ فولادی

 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *