مقالات

تعمیر سنسور دریچه گاز رنو

تعمیر سنسور دریچه گاز رنو

با معرفی مرکز تعمیر سنسور دریچه گاز رنو در تهران در خدمت شما هستیم. علائم خرابی سنسور دریچه گاز چیست و چگونه می توان آن را تعمیر کرد. شما عزیزان برای دریافت سوالات خود در زمینه سنسور دریچه گاز می توانید با مجموعه ایران رنو، بهترین تعمیرگاه رنو تهران همراه باشید.  تعمیرگاه ایران رنو آمادگی کامل برای ارائه ی خدمات تعمیر موتور کولیوس ، سرویس دوره ای و عیب یابی کولیوس، جلوبندی ،تعمیر برق رنو و تعوض روغن به همراه فیلتر های مربوطه مربوط به کولیوس، بازدید لنت ترمز ها و در صورت نیاز تعویض لنت ترمز چرخ های جلو و عقب ، رگلاژ ترمز دستی ، تنظیم موتور برای کاهش مصرف سوخت و … را دارد. برای ارتباط با مجموعه ما می توانید با ما در تماس باشید.

سنسور موقیعت دریچه گاز چیست؟

تعمیر سنسور دریچه گاز رنو | علائم خرابی سنسور دریچه گاز

تعمیر سنسور دریچه گاز رنو | علائم خرابی سنسور دریچه گاز

در مقاله پیش رو به موضوع سنسور موقیعت دریچه گازخواهیم پرداخت.
دریچه گاز یا همان پتانسیومتر دریچه گاز وظیفه این قطعه تشخیص موقیعت زاویه دریچه گاز است. سنسور دریچه گاز موقعیت دریچه گاز را به ولتاژ تبدیل کرده و به ECU ارسال می کند، ECU طبق معلومات خود جرم هوای ورودی را محاسبه می کند، اطلاعات ارسال شده از سنسور در موارد ذیل بکارمی رود:
1_ حالت های بسته بودن دریچه گاز یا دور آرام (Idle ) نیمه باز بودن و باز بودن کامل دریچه گاز
2_ وضعیت های مختلف از قبیل افزایش شتاب،کاهش شتاب و قطع پاشش سوخت را مشخص می کند
3- محل قرارگیری: روی دریچه گاز قرار دارد. میله دریچه گاز از یک طرف به سیم گاز متصل است و از طرف دیگر داخل سنسور دریچه گاز قرار دارد.

ساختارداخلی سنسوردریچه گاز:

این سنسور عنصری مقاومتی می باشد که مقاومت آن وابسته به یک حرکت مکانیکی است. تعمیر سنسور دریچه گاز رنو.
مدار الکتریکی این سنسور از یک سوکت سه پایه مشکی رنگ تشکیل شده است که پایه های آن به شرح زیر است:

پایه1: تغذیه 5+ولت
پایه2: ارسال سیگنال یا ولتاژ
پایه3: اتصال بدنه

طرز کارسنسور موقعیت دریچه گاز

درحالت موتور روشن از طرف ECU ولتاژ 5+ به پایه 1 و منفی ثابت به پایه 3 ارسال می گردد (به دوپایه ثابت بیرونی)ِ درحالت دور آرام که دریچه گاز بطور کامل بسته است ولتاژ ارسالی صفر است، در نتیجه ECU تشخیص می دهد که دریچه گاز کاملا بسته است و مدار کنار گذر را فعال می کند و دور آرام را تنظیم می نماید.
وقتی که پدال گاز فشار داده می شود سیم گاز اهرم میل گاز را حرکت داده مقاومت سیم پیچ سنسور تغییرمی کند، در نتیجه ولتاژی بین صفر تا 5 ولت (با نسبت فشردن پدال گاز رابطه مستقیم دارد) از طرف این سنسور مقاومتی به ECU ارسال می شود. ECU با استفاده از اطلاعات دریافتی و پیغام هایی که از سنسور کمکی مسیر هوای ورودی دریافت می کند, جرم هوای ورودی را محاسبه کرده دستور لازم برای پاشش سوخت را ارسال می کند.
خروجی های این سنسور به دو صورت سیگنال دور هرزگرد یا آرام (IDLE) و سیگنال دور قدرت موتور (PSW) به ECU ارسال می گردد.
سیگنال دور هرزگرد اصولا برای کنترل قطع سوخت پاشی (هنگامی که درحالت حرکت پا را از روی پدال گاز بر می داریم) و سیگنال دور قدرت برای افزایش زمان سوخت پاشی و در نتیجه افزایش قدرت خروجی بکار می رود.

روش های عیب یابی سنسورموقعیت دریچه گاز

شناسایی ایراداتی که درصورت خرابی سنسور موقعیت دریچه گاز درخودروبه وجود می آید:

1_درصورت خرابی,باعث قطع سوخت پاشی و نوسان در دورهای بالا می شود که ممکن است بخاطرکثیفی یا آب خوردگی سنسور باشد.

2_درصورت سردبودن خودرو, دور موتور در حد نرمال و در موقع گرم بودن خودرو, دور موتور تا حالت Cut off بالا می رود.

روش تست سنسور دریچه گاز با تست اهمی

تعمیر سنسور دریچه گاز رنو | علائم خرابی سنسور دریچه گاز

تعمیر سنسور دریچه گاز رنو | علائم خرابی سنسور دریچه گاز

دستگاه مولتی تستر را در وضعیت اهم متر قرار داده, سوکت قطعه را جدا می کنیم و دو سر پروب اهم متر را به دو پایه بیرونی وصل می کنیم. باید مقاومتی حدود 4 کیلو اهم را نشان بدهد. سپس یکی از پروب ها را به پایه وسطی قطعه اتصال می دهیم و با دست اهرم گاز را می چرخانیم. مقاومت قطعه باید تغییر کند. در غیر این صورت قطعه خراب است.

روش تست سنسوردریچه گاز باتست ولتاژی

تعمیر سنسور دریچه گاز رنو | علائم خرابی سنسور دریچه گاز

تعمیر سنسور دریچه گاز رنو | علائم خرابی سنسور دریچه گاز

دستگاه مولتی تستر را در وضعیت ولت متر (DC) قرار می دهیم و خودرو را روشن می کنیم، دو سوزن را یکی به پایه اتصال منفی و سوزن دیگر را به پایه تغذیه 5+ولت وصل می کنیم، دو سر پروب ولت متر را به دو سوزن اتصال می دهیم و به خودرو گاز می دهیم، ولتاژ باید 5+ ولت باشد و تغییر نکند. سپس سوزن و پروب متصل به پایه تغذیه 5+ ولت را به پایه ارسال سیگنال یا ولتاژ وصل می کنیم، ولتاژی بین صفر تا 5+ ولت را باید نشان دهد. وقتی پدال گاز را فشار میدهیم ولتاژ نشان داده شده باید نزدیک به 5+ ولت شود و و در غیر این صورت عددی نزدیک به صفر نشان داده میشود در غیر این صورت قطعه خراب است.

برای استفاده ازمطالب بیشتر به وب سایتhttps://iranreno.ir/مراجعه کنید. تعمیر سنسور دریچه گاز رنو.

تعمیر سنسور دریچه گاز رنو

اگر در رابطه با تعمیر برق رنو خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید. مهندسین ما در کمترین زمان ممکن با شما در ارتباط خواهند بود.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید. تعمیر سنسور دریچه گاز رنو.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

09128896509

021-77785115

021-77785114

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *