مقالات

علت کشیده شدن فرمان به چپ و راست

علت کشیده شدن فرمان به چپ و راست
علت کشیده شدن فرمان به چپ و راست

آنچه خواهید خواند

علت کشیده شدن فرمان به چپ و راست چیست؟ تعمیرگاه رنو آمادگی کامل برای ارائه ی خدمات تعمیر موتور داستر، سرویس دوره ای و عیب یابی داستر، جلوبندی ،تعمیر برق رنو و تعوض روغن به همراه فیلتر های مربوطه مربوط به داستر، بازدید لنت ترمز ها و در صورت نیاز تعویض لنت ترمز چرخ های جلو و عقب ، رگلاژ ترمز دستی ، تنظیم موتور برای کاهش مصرف سوخت و … را دارد. برای ارتباط با مجموعه ما می توانید با ما در تماس باشید.لیست خودروهایی که مهندسین لایق این مجموعه در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو به ارائه خدمات آن‌ها خواهند پرداخت به شرح زیر است:

خدماتی که در تعمیرگاه تخصصی ایران رنو قابل انجام است:

1-تعمیر گیربکس اتوماتیک و دستی

2-تعویض روغن گیربکس توسط دستگاه تمام اتوماتیک(ساکشن)

3سرویس دوره ای رنو

4- خدمات جلوبندی رنو

5-خدمات تعمیر برق رنو

6-کارشناسی فنی خودروهای رنو

آدرس:

تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10

شماره تماس:

09128896509

021-77785115

021-77785114

علت کشیده شدن فرمان به چپ و راست

دراین مقاله به کمک متخصصین ایران رنو دلایل کشیده شدن فرمان به یک سمت راذکر می کنیم.
یکی ازمشکلاتی که ممکن است برای رانندگان خودروهای مختلف رنواتفاق بیفتدکشیده شدن فرمان به یک سمت می باشد .این حالت ممکن است هنگام ترمزگرفتن باشد یادرسرعت های خاصی اتفاق بیفتد.
همانطورکه گفته شدکشیده شدن فرمان خودرو به یک سمت هنگام ترمزگرفتن و یا سرعت های خاص دلایل متعددی می توان داشت که برخی ازآن ها به سادگی قابل حل می باشد و پاره ای از موارد نیاز به کمک گرفتن از متخصصین مجرب میباشد.

علت کشیده شدن فرمان به چپ و راست

علت کشیده شدن فرمان به چپ و راست


ادر ابتدای بحث می خواهیم به دلایل کشیده شدن فرمان به یک سمت هنگام ترمزگیری بپردازیم و سپس به کشیدن فرمان درحالت عادی حرکت خودرو را مورد بررسی قرار می دهیم.

علت کشیده شدن فرمان به چپ و راست درحین ترمزگیری

1.یکی از دلایل کشیده شدن فرمان هنگام ترمزگیری چرب بودن یکی از دیسکهای ترمز چرخ می باشد که می تواند به دلیل نشتی روغن ترمز ازسیلندر ترمز یا گیریس ازگردگیرسرپلوس اتفاق بی افتد.که دراین صورت نیروی وارده به ترمز یسکان نمی باشد وباعث کشیده شدن فرمان به سمتی که اصطحکاک ترمزدران طرف زیاد است باشد.

2.میزان نبودن ضخامت لنت ترمز ویا تمام شدن لنت یک طرف چرخ

بطور کلی کشیده شدن فرمان به یک سمت هنگام ترمزگیری معمولامربوط به عدم توازن درسیستم ترمزمی باشد.
معمولا لنت های ترمز باید به صورت جفتی باهم تعویض شوند.امادربرخی موارداشکالاتی به وجود می آید که یک لنت زودتراز لنت های دیگری تمام می شود که دلیل آن میتواند گیربودن سیلندرآن چرخ باشد.که باسرویس وروانکاری قابل حل می باشد.
دراین موقع هنگامی که پا رو پدال ترمز فشرده میشود به دلیل دیردرگیرشدن لنت تمام شده خودرو به سمتی که لنت های بهتری دارد کشیده خواهد شد وهمین علت باعث میشودتااحساس کنیم خودرو به یک سمت کشیده می شود.

3.گیربودن یا گیرپاچ بودن سیلندر ترمز یک سمت

گیربودن یا گیرپاچ بودن سیلندریک طرف که به دلیل گیربودن ,یاترمز دیرعمل می کند که فرمان به سمت مخالف کشیده می شود ویا لنت بعداز راه شدن پدال ترمز دیر به حالت عادی خود برمیگردد که دراین صورت فرمان به همان سمت میکشد.

علت کشیده شدن فرمان به چپ و راست درحالت عادی حرکت خودرو

این مشکل نیزمعمولا به دلیل عدم توازن درچرخ ها بوجود می آید که باسرویس معمولی قابل حل می باشد.

1.تنظیم نبودن باد چرخ ها

تنظیم نبودن باد چرخ هایکی از مشکلات رایج و ابتدایی درکشیده شدن فرمان به یک سمت می باشد.
هنگامی که بادلاستیک هاتنظیم نباشد و باد هرلاستیکی که کم است فرمان به همان سمت کشیده خواهد شد.

2.تنظیم نبودن میزان فرمان

یکی ازدلایل مهمی که ممکن است باعث کشیده شدن فرمان به یک سمت باشد تنظیم نبودن میزان فرمان می باشد.و در این صورت باید به مراکز تنظیم فرمان مراجعه کنید.

3.اشتباه بودن جهت چرخش لاستیک

اگربعداز تعویض لاستیک دچارچنین مشکلی شده اید احتمالا درجازدن لاستیک در جهت چرخش مشخص شده اشتباهی رخ داده است.دراین شرایط بایدبه جهت چرخش لاستیک هاتوجه کنید ولاستیکهل را در جهتی ببندید که فلش قرارگیری لاستیک ها هنگام حرکت رو به سمت جلو باشد.

4.اشکال درجلوبندی خودرو

ایرادجلوبندی خودرو می تواند در اثر تصادفات سنگین یا دست اندازهای شدید رخ دهد.
ایراد درجلوبندی برای کشیده شدن فرمان به یک سمت دلایل زیادی می تواند داشته باشدکه می توان اشاره کرد به سیک فرمان بوش طبق کچ بودن خود طبق کچ بودن کمک فنر و…
که باید توسط مراکز تخصصی رنوعیب یابی و رفع ایراد شود.

علت کشیده شدن فرمان به چپ و راست

علت کشیده شدن فرمان به چپ و راست

تعمیرگاه تخصصی ایران رنو

اگر در رابطه با تعمیر برق رنو خود پرسشی دارید می توانید از طریق اینستاگرام با ما در ارتباط باشید.

البته برای اعلام هزینه دقیق نیاز است تا به صورت حضوری خودرو خود را به مجموعه ما که آدرس آن در پایین همین صفحه برای شما نوشته شده است بیاورید.

زمانی که شما به تعمیرگاه ما مراجعه میکنید ما به صورت دقیق و کامل بررسی میکنیم و با توجه به قطعات لازم و تعمیراتی که نیاز است تا انجام بشود ، هزینه را به شما اطلاع میدهیم و در صورت تمایل شما ، شروع به کار میکنیم.

ما علاوه بر تعمیر برق رنو ، خدمات سرویس دوره ای شامل تعویض روغن و فیلتر ها ، تعویض لنت های ترمز ، عیب یابی سیستم تعلیق و جلوبندی ، تنظیم موتور و … را نیز ارائه میدهیم.

کم شدن قدرت و شتاب خودرو ، زیاد شدن غیر طبیعی مصرف بنزین ، صداهای غیر طبیعی و … از جمله نشانه های خرابی این بخش مهم از خودرو شما می تواند باشد.

اگر تعمیر خودور را به تاخیر بیندازید و با همین وضعیت به استفاده از خودرو ادامه دهید ، این کار باعث خراب شدن قطعات بیشتر و در نتیجه هزینه بیشتر برای شما می شود.

بنابراین پیشنهاد میکنیم در اولین زمان ممکن برای عیب یابی و درست کردن این بخش مهم به تعمیرگاه تخصصی رنو ما مراجعه نمایید.

شما عزیزان می‌توانید برای تعمیر و نگهداری خودروی رنوی خود همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر به تعمیرگاه تخصصی ایران رنو واقع در تهرانپارس بلوار بابائیان، خیابان پنجم شیدایی، کوچه هفتم شمالی پلاک 10 به مدیریت مهندس قدردان مراجعه کنید.

شماره تماس:

09128896509

021-77785115

021-77785114

بفرست برای دوستی
که احتیاج داره:
ثبت سفارش آنلاین
ثبت سفارش تلفنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *